|
Auteur |
Bericht |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 19 jul 2006 10:21 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Een stichting die als doel heeft het zuiver om publicitaire overwegingen aangaan van kansloze rechtszaken mag wat mij betreft verboden worden verklaard . |
Zelfs dat heeft de Stichting Soelaas niet. Deze heeft de doelstelling onderzoek te doen naar pedofilie.
Dus omdat de Stichting niet het doel heeft om de belangen van kinderen of slachtoffers van pedofilie te behartigen, is de Stichting Soelaas niet ontvankelijk verklaart:
www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=AY4017
Ook de andere eisers worden niet ontvankelijk verklaart.
Ook wijst de rechter er op, dat het maar de vraag is of er naast artikel 2:20 BW, op basis waarvan het OM de rechtbank kan verzoeken een rechtspersoon te ontbinden, ook nog plaats is voor een civiele aktie van gelijke strekking. In het kader van dit kort geding wordt daar niet dieper op ingegaan.
Deze uitspraak werd in de media samengevat tot "pedopartij wordt niet verboden". Formeel is dat wel juist, maar klinkt in door dat de rechter de rechtmatigheid van de partij uitvoerig zou hebben getoetst, en dat is geenszins het geval geweest. Door de niet-ontvankelijkheidverklaring, alsmede het ontbreken van spoedeisend belang, werd daar niet aan toegekomen.
Een belangenverengiging die speciaal is opgericht als tegenpool van de pedopartij, en die een bodemprocedure opstart inplaats van een kort geding kan tot een diepere inhoudelijke uitspraak leiden. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 24 jul 2006 16:00 Onderwerp: |
|
|
PvdA wil alsnog verbod pedopartij
Zelf wil ik pleiten voor een verbod op partijen met een te laag besef van juridische waarden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 24 jul 2006 16:31 Onderwerp: |
|
|
Alsmede onzorgvuldige betitelingen .....  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 24 jul 2006 19:19 Onderwerp: |
|
|
Titel klopt toch wel redelijk? PvdA wil dat het OM op zoek gaat naar juridische mogelijkheden om de partij alsnog te kunnen verbieden. Die juridische mogelijkheden lijken me op het moment niet te bestaan, maar ok.
De PvdA mag zelfs nastreven zulke juridische mogelijkheden via wetswijziging te creëren. Dan moet de PvdA niet vergeten tegelijkertijd het EVRM en wat andere verdragen op te zeggen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 24 jul 2006 21:04 Onderwerp: |
|
|
Ik bedoelde de aanduiding "pedopartij" _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 24 jul 2006 21:25 Onderwerp: |
|
|
Ah ok, maar dat is inmiddels wel een beetje standaard geworden. Ligt lekker in de mond kennelijk.
Er schiet me spontaan een liedje te binnen.... "stem op de pedopartij" op de wijs van "heb je even voor mij"  _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 24 jul 2006 21:27 Onderwerp: |
|
|
Ze zijn ook wel aardig fanatiek voor de rechten van de dieren, hoor. Daar kan menig partij wel een voorbeeld aan nemen. (hoewel er een nogal verwarrende fout in hun programma staat, maar dat terzijde ... hihi...) _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
abraxes
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 25 jul 2006 0:29 Onderwerp: |
|
|
Het legitieme middel om een dergelijke partij buiten spel te zetten betreft democratie in essentie. |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 25 jul 2006 9:06 Onderwerp: |
|
|
abraxes schreef: | Het legitieme middel om een dergelijke partij buiten spel te zetten betreft democratie in essentie. |
Juist. Tijdens de verkiezingen zullen ze toch wel het onderspit delven. Nu krijgen ze enorm veel media-aandacht, maar na de verkiezingen zullen ze naar mijn mening geheel 'weggevaagd' en vergeten worden. |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
abraxes
|
Geplaatst: di 12 sep 2006 23:44 Onderwerp: |
|
|
Daarnet bij Pauw en Witteman zag ik zo het bestuur van de partij. Gezien? Wat vond u van die vertoning? |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 12 sep 2006 23:51 Onderwerp: |
|
|
Niet gezien. Wat vond jij ervan? |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 13 sep 2006 0:04 Onderwerp: |
|
|
Wanneer is de herhaling? _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
abraxes
|
Geplaatst: wo 13 sep 2006 5:38 Onderwerp: |
|
|
ergo sum schreef: | Wanneer is de herhaling? |