|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 10:43 Onderwerp: |
|
|
abraxes schreef: | Ik ben een beetje aan het oefenen met wat ik zou willen noemen ‘tekst en effect’. Nu vraag ik me af wat prettiger is en daarbij blijf ik natuurlijk on topic. |
Wat is er niet duidelijk? Wat is discutabel? Ontken je de 99%? Misschien is dat inderdaad iets aan de hoge kant.
M.i. valt niet te ontkennen dat de Dutroux affaire voor een kleine groep ontzettend veel veranderd heeft. Zelfs in dit forum wordt geroepen om met rotte eieren te gooien en ze voor altijd op te sluiten. Kijk nu eens op een willekeurig ander forum en zie hoe de andere 99% reageert (paar tikjes erger).
Die nieuwe partij constateert dat ze 10 jaar geleden (voor Dutroux) nog op speaking terms met de maatschappij waren. Als dit niet valt te begrijpen, geeft dat aan hoeveel invloed de media en de politiek hebben gehad op de manier waarop we met bepaalde groepen omgaan. Een parallel met een middeleeuwse heksenjacht vind ik niet zo'n vreemde.
Afgezien daarvan vind ik het oprichten van deze partij met dit partijprogramma niet zo'n slimme actie. Ik kan me niet voorstellen dat er publicitair iets goeds uitrolt voor deze groep. Wel hebben deze mensen gewoon het recht om via de politiek iets te proberen te bereiken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 10:48 Onderwerp: |
|
|
Hanifa schreef: | sex met dieren moet legaal zijn |
Dat is legaal. Dieren leed toebrengen mag niet.
(Denk eens aan een paardenfokker en zijn hengst.)
Quote: | It makes me sick to my stomach.  |
Dat kan. Is dat een reden om anderen iets te verbieden? Dat is de grote vraag. Veel mensen worden ziek van de gedachte aan sex tussen 2 mannen. Anderen worden ziek van de gedachten aan bejaardensex. Allemaal verbieden? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 10:57 Onderwerp: |
|
|
Michèle schreef: | Het verschil met de oude Grieken is wel dat tegenwoordig bewezen staat dat seks met kinderen zeer schadelijk is voor hen. |
Deels ook de hysterie eromheen, maar ook dat is gewoon een gegeven in de huidige maatschappij waar rekening mee moet worden gehouden. En dan is het inderdaad van belang om kinderen ook daartegen te beschermen. De oude Grieken hadden natuurlijk nog wel meer gewoontes die we nu verwerpelijk vinden.
Ik kan me overigens goed in je argumenten vinden. Een leeftijdsgrens waar op een zinnige manier mee wordt omgegaan is goed. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 10:58 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: |
V.w.b. het "pijnpunt: vermeldt het programma o.a.:
Quote: | 9.2 Jongeren mogen vanaf twaalf jaar seksuele contacten aangaan. Jongeren mogen sinds 2002 seksuele contacten aangaan vanaf zestien jaar. Vóór 2002 mochten zij dit onder voorwaarden vanaf twaalf jaar. Jongeren laten zich niet beschermen als ze dat niet willen: jongeren geven aan dat ze zelf willen kunnen bepalen met wie ze seksuele contacten aangaan. De NVD wil op den duur deze leeftijdsgrens helemaal afschaffen. De reden hiervoor is dat alleen misbruik, zoals afgedwongen contacten, moet worden bestraft. Bij afhankelijkheidsrelaties, bijvoorbeeld tussen docent en leerling en bij incest, zal voorlopig een leeftijdsgrens van zestien jaar gaan gelden. |
Nu ja, dat is toch niet zo schokkend op zich? Men heeft het niet over kleinere kinderen.
. |
Het stukje journaal dat ik hierover heb gezien gaf een heel ander beeld... namelijk dat sex met kinderen gewoon moet kunnen (volgens de partij), terwijl ze wel afgedwongen sex met kinderen strafbaar willen houden.. Toch weer een beetje jammer dat het journaal de boel weer manipuleert tot onmiddelijke afkeer
Het lijkt me overigens dat sex tussen een volwassene en een kind jonger dan een jaar of 14 altijd afgedwongen is, dat een kind geen nee durft/ kan zeggen wil niet zeggen dat het toestemming geeft... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 11:02 Onderwerp: |
|
|
Juul schreef: | De gevolgen leggen dus een enorme druk op de maatschappij. Ik vind dat een steekhoudend argument om het te verbieden |
Dan moet je ook seks tussen tieners actief vervolgen.
Erg flauw tegenargument... pedofielen valleen meestal op jongetjes is mijn indruk. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 11:02 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Anderen worden ziek van de gedachten aan bejaardensex. Allemaal verbieden? |
Ja, dat vindt ik echt niet kunnen hoor!! Bejaardensex, bah! Verschil is natuurlijk wel dat die twee mannen en die bejaarden vrijwillig met elkaar sex hebben... dat paard en dat kind van 10 kan en zal niet vrijwillig sex bedrijven met een volwassene.. _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 11:05 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Juul schreef: | De gevolgen leggen dus een enorme druk op de maatschappij. Ik vind dat een steekhoudend argument om het te verbieden |
Dan moet je ook seks tussen tieners actief vervolgen.
Erg flauw tegenargument... pedofielen valleen meestal op jongetjes is mijn indruk. |
Op grond van zo'n argument zou het wel toegestaan moeten zijn voor jongens en meisjes die nog niet geslachtsrijp zijn... Lijkt me nou ook weer niet echt je bedoeling... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
Juul
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 11:17 Onderwerp: |
|
|
Ik heb gezegd dat ik vind dat de gevolgen van het toestaan van dit soort praktijken mij reden genoeg lijken om dit te verbieden.
De gevolgen voor een kind dat nog niet geslachtsrijp is en toch wordt gedwongen tot seks, ik denk dat er genoeg onderzoeken te vinden zijn die uitwijzen dat daar geen positieve gevolgen van te vinden zijn.
Seks tussen tieners vind ik ook geen goede ontwikkeling...
Het actief vervolgen van seks tussen tieners/kinderen is wel erg moeilijk. Om het te kunnen vervolgen moet je wel een aanknopingspunt hebben en dus iemand die erover klaagt...
Als het van beide zijden gewenst is geweest, zul je niemand erover horen klagen, hooguit ouders, maar die zullen hun kind niet de gevangenis in willen laten gaan.
Als het van een van beide zijden niet gewenst is, is er vaak de drempel van angst, wat zal diegene met mij doen als hij of zij erachter is gekomen dat ik dat verteld heb....
Ik vind het vervolgen van tienerseks (seks tussen kinderen onder de 16) een prima idee, ik denk alleen wel dat het moeilijk in praktijk te brengen is. _________________ Si vis amari, ama!
Verander het verleden, begin vandaag!
Kusje, Juul |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 11:33 Onderwerp: |
|
|
Daar ben ik het niet mee eens. Kinderen moeten op een natuurlijke manier sex kunnen ontdekken, en zij zullen dit doen wanneer zij daar zelf aan toe zijn, en of dat nou op 14-jarige of 17-jarige leeftijd is verschilt per persoon, niet iedereen wordt in hetzelfde tempo volwassen. Dat kinderen van 8 jaar in de bosjes elkaar hun geslachtsdelen laten zien vind ik ook natuurlijk, kinderen moeten ook leren dat jongens en meisjes niet hetzelfde zijn. Zodra er sprake is van dwang moet het pas strafbaar gesteld worden (en er is ook sprake van dwang als een 13-jarige gedwongen wordt door een leeftijdsgenootje "omdat iedereen het doet"). Het is niet bevordelijk om door middel van strafbaarstelling en vervolging een nog groter taboe van sex te maken en een natuurlijk proces te verstoren. Dat maakt het alleen maar moeilijker voor kinderen die gedwongen worden zich hier tegen te weren.. _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
Hanifa
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 11:46 Onderwerp: |
|
|
Wanneer iemand niet zelf kan kiezen voor sex. En daar schaar ik jonge kinderen en dierenonder, dan vind ik het toch sex hebben met zo'n kind of dier schending van het lichaam. En volgens mij mag dat niet .
Ik vind bejaardensex heel iets anders. Een volwassenen kan zelf keuzes maken. Een kind of een dier niet. _________________ *blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*
www.galathilion.nl |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 12:09 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | Op grond van zo'n argument zou het wel toegestaan moeten zijn voor jongens en meisjes die nog niet geslachtsrijp zijn... Lijkt me nou ook weer niet echt je bedoeling... |
Bedacht ik ook, maar leek me maar beter om over te zwijgen . _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 12:14 Onderwerp: |
|
|
Hanifa schreef: | Ik vind bejaardensex heel iets anders. Een volwassenen kan zelf keuzes maken. Een kind of een dier niet. |
Ok, dat is natuurlijk een goed argument. Voor kinderen is goed vol te houden dat ze onder een bepaalde leeftijd niet goed zelf een keuze kunnen maken. Dan is een leeftijdsgrens juist, en is de vraag alleen nog waar die te leggen. 12 is wel jong, 16 niet onredelijk. Probleem is dat de wet hier alleen naar het 'slachtoffer' kijkt en niet naar de leeftijd van de 'dader'. Iemand van 17 met iemand van 15 vind ik toch nog wel wat anders dan iemand van 47 met iemand van 15. In de praktijk wordt dit natuurlijk ook anders behandeld. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 12:20 Onderwerp: |
|
|
Maar waarom een leeftijdsgrens leggen als het onder dwang verboden blijft? Een volwassene met een kind (onder 16), dan kan dwang gewoon aangenomen worden... het niet nee kunnen zeggen omdat er geen besef is waar het over gaat, of omdat de ander zodanige macht heeft (omdat hij volwassen is) of omdat er angst is om nee te zeggen is geen toestemming, en dus vindt er dwang plaats, en dat zal in alle situaties waarin een volwassene sex met een kind heeft zo zijn... De dag dat een kind in de rechtzaal over een incest/ misbruik zaak zegt: nee, straf hem niet, ik wilde het zelf, ik had er zin in, ik vond het leuk, ik vond het prettig etc. moet nog komen... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 12:22 Onderwerp: |
|
|
Effectief is er dan natuurlijk weinig verschil tussen een leeftijdsgrens en een algemeen verbod van sex onder dwang... maar aangezien het over dat voorstel van wijziging van het artikel door de nieuwe partij gaat: dan is die wijziging niet zo vreselijk/ schandelijk als ze op het nieuws doen overkomen... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
Pax et iustitia
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 12:38 Onderwerp: |
|
|
M.i. een misselijke partij, sex met minderjarige toestaan, en het verbod op discriminatie eruit gooien. Waar gaat dat naar toe straks? _________________ Pecunia omnia vincit |
|
|
|
 |
|