|
Auteur |
Bericht |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: wo 17 nov 2004 21:10 Onderwerp: |
|
|
Michael denkt helemaal niet zo veel, want Michael is rechtenstudent, en daarom dus best wel dom... |
|
|
|
 |
Sovereign
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: wo 17 nov 2004 23:22 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | Michael denkt helemaal niet zo veel, want Michael is rechtenstudent, en daarom dus best wel dom... |  |
|
|
|
 |
marcel
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: do 18 nov 2004 0:09 Onderwerp: |
|
|
Pfff arme jongen hij heeft het wel zwaar te verduren zeg... Zo erg zijn jullie tegen mij zelfs nog nooit geweest! Maar goed wel een beetje eigen schuld natuurlijk... _________________ Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN) |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 18 nov 2004 1:02 Onderwerp: |
|
|
@Michael: Ja dat denken had ik niet zo serieus genomen want we kunnen allemaal wel van alles gaan denken maar als we dan met zulke conclusies komen dan kunnen we beter stoppen met denken, in jouw geval dan...  |
|
|
|
 |
Autechre
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 18 nov 2004 1:36 Onderwerp: |
|
|
Sorry maar ik word altijd een beetje misselijk van dat soort stellingen: 'aanmerkelijk boven dat van de gemiddelde rechtenstudent ligt', krijg de indruk dat jij een naar mannetje bent. Maargoed dat kan ik natuurlijk helemaal niet weten, ik ken je immers niet.
Nu aan het einde van het eerste trimester vind ik de studie niet zo heel moeilijk, hoewel er wel een paar venijnige stukjes bij zitten. Misschien onderschat ik het ook wel enigszins, eens kijken wat ik er op de tentamens van bak... |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: do 18 nov 2004 10:52 Onderwerp: |
|
|
marcel schreef: | Pfff arme jongen hij heeft het wel zwaar te verduren zeg... Zo erg zijn jullie tegen mij zelfs nog nooit geweest! Maar goed wel een beetje eigen schuld natuurlijk... |
Marcel, jij bent ook niet zo erg... Ik vind jou best aardig, zover ik daar over kan oordelen natuurlijk
Michael stelling was:
Als mensen rechten studeren, dan zijn zij dom (lager IQ)
Michael studeert rechten
dus: Michael is dom
Heeft ie gewoon zelf gezegd...  |
|
|
|
 |
Ramonkey
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 2280
|
Geplaatst: do 18 nov 2004 16:34 Onderwerp: |
|
|
Nou goed over wat Michael precies denkt of vindt kan je het eens of oneens zijn, het is maar een mening van één persoon.
Los daarvan heeft hij niet letterlijk gezegd dat mensen die rechten studeren dom zijn, maar hij denkt dat het iq van rechtenstudenten gemiddeld lager ligt dan het iq van studenten van andere studies. Over feiten heeft hij niet gesproken nu die er immers niet zijn.
Persoonlijk lijkt me het roepen van dit soort dingen zonder bewijs niet handig als jurist zijnde omdat het je geloofwaardigheid aantast. Verder weet ik ook wel dat het iq van iemand die kernfysica studeert misschien wel hoger ligt dan mijn iq, maar zal er geen slaap om verliezen.
Nogmaals, het is een mening en laten we nou net in een periode zitten waarin de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat...dus let's keep it civilised.  _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
Kafka
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: do 18 nov 2004 17:06 Onderwerp: |
|
|
Dat iedereen kan zeggen wat hij of zij wil is waar en ook een goede zaak, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het met iedereen eens moet zijn.
Dat hij het zegt vind ik best, maar dat betekend nog niet dat ik het eens ben met de stelligheid [i]warmee[/i[ hij het zegt. _________________ Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden... |
|
|
|
 |
Ramonkey
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 2280
|
Geplaatst: do 18 nov 2004 17:13 Onderwerp: |
|
|
Nee dat snap ik ook wel, met die stelligheid ben ik het ook niet eens namelijk. Kreeg alleen een beetje het gevoel dat de thread een beetje te persoonlijk aan het worden was.
maar goed...just my two cents. _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
marcel
|
Geplaatst: do 18 nov 2004 18:01 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | marcel schreef: | Pfff arme jongen hij heeft het wel zwaar te verduren zeg... Zo erg zijn jullie tegen mij zelfs nog nooit geweest! Maar goed wel een beetje eigen schuld natuurlijk... |
Marcel, jij bent ook niet zo erg... Ik vind jou best aardig, zover ik daar over kan oordelen natuurlijk
|
 _________________ Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN) |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 18 nov 2004 18:02 Onderwerp: |
|
|
Hij maakt het zélf zo persoonlijk door dit soort dingen te gaan roepen. Begrijp me niet verkeerd, ik voel me echt niet persoonlijk aangevallen door dit soort dingen en ik denk dat anderen hier ook totaal niet van wakker liggen alleen ik vind het gewoon zo dom om dat soort dingen te roepen. Het klinkt allemaal zo stoer, om je eigen studie en indirect jezelf dan te gaan afkraken alleen praat dan gewoon voor jezelf en niet voor alle rechtenstudenten in het algemeen....  |
|
|
|
 |
Ingeborg
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 1877
|
Geplaatst: do 18 nov 2004 18:04 Onderwerp: |
|
|
idd! |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: do 18 nov 2004 18:09 Onderwerp: |
|
|
Ik ben het geheel met Eva eens... vandaar ook mij niet zo heel vriendelijke opmerking, en daarbij denk ik niet dat Michael hier van wakker zal liggen... Het is ook een beetje een lullige opmerking (maar misschien haal ik het nu door elkaar met een ander topic waar hij zegt dat Rechten een makkelijke studie is) tegenover mensen die wel moeite hebben met hun studie... |
|
|
|
 |
marcel
|
Geplaatst: do 18 nov 2004 18:10 Onderwerp: |
|
|
Is dat nou juist niet vrijheid van meningsuiting? Het kunnen zeggen wat je denkt, maar ook het kunnen aangeven dat je het daar niet mee eens vindt, dat je dat een afbreuk vind van iemands persoonlijkheid, of dat je de reacties te fel vindt?
Zolang de mensen hier geen brief in bloed gedoopt op zijn borst planten vind ik het allang goed!
 _________________ Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN) |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: do 18 nov 2004 18:15 Onderwerp: |
|
|
Was ik echt niet van plan...  |
|
|
|
 |
|