Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
ww, vakantie e...
Merkrecht en r...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 16 jun 2024 8:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Alle feiten: de kwaliteit van Universiteit Leiden
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
shailesh

shailesh

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 25


BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 21:55    Onderwerp: Alle feiten: de kwaliteit van Universiteit Leiden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vanmiddag (2/11) om 16.00 uur heeft de Universiteit Leiden de website www.allefeiten.nl geopend. Zij toont op de website de grote tegenstrijdigheid aan van de twee rapporten die het ministerie van OCW dit jaar heeft uitgebracht over de beoordelingen van de dertien universiteiten. In het ene rapport komt de Universiteit Leiden als winnaar uit de bus, in het andere eindigt zij in de onderste regionen.

Voor nadere informatie verwijzen wij naar de website www.allefeiten.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Farah

Farah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 215


BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 23:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey mensen, het is inderdaad wel weird hoor, de ene keer hoor je dat Leiden een goede universiteit is, lees je later "Leiden komt als slechtste universiteit uit de bus"....Dan weet je toch dat er iets niet klopt... Think Die twee analyses van het OCW zijn tegenstrijdig met elkaar, terwijl er hoogstens een half jar tussen ligt! Maar goed, ik ga me niet al te veel erin verdiepen...ik zit op HHS, who cares Cool hehehehe. Geintje...ik ga nu eens aan het werk.
_________________
Dil Ne Jise Chaha Is Qadar,
Ke Khud Na Jaane Hum, Hum Hain Kidhar
Wo To Rehta Hai Jaise Bekhabar,
Na Jaane Meri Chaahat Ka Kab Hoga Asar...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Ma_rieke



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 23:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

terecht. persoonlijk vind ik leiden helemaal niet zo'n slechte universiteit. (ik met al mn ervaring Smile) maar kijk eens wie er vandaag te gast waren in netwerk, twee hoogleraren rechtsgeleerdheid van de UL.. in netwerk komen toch ook geen kleintjes dacht ik zo..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Farah

Farah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 215


BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2004 0:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja precies, en wat ik ook zo stoer vind is dat jullie les hebben van Cliteur...ja toch Shailesh? Dat vind ik echt tof, niet dat ik hem zo echt ken, maar volgens mij heeft hij wel boeken geschreven en dat soort dingen, en inderdaad in programma's zoals netwerk zie je weer mensen terug die lesgeven in Leiden. Ik heb o.a. les van mr. Bijlsma, een jurist die ook in Leiden gewerkt heeft en hij was jarenlang columnist voor het Algemeen Dagblad, hij geeft naar mijn mening erg goed les, heeft altijd interessante dingen te vertellen, enz. Als ik nu over hem begin te praten kan ik veel vertellen, terwijl het niemand eigenlijk zou boeien, hihi.
Zo eigenlijk klink ik in mijn stukje over Cliteur erg dom....mensen, ik kijk gewoon veel te weinig tv!! Confused
Nou ik zit niet in Leiden, maar al mijn vrienden wel, en zij zijn tevreden. Van dit forum zijn er ook veel leden die daar studeren, wat vinden zij ervan eigenlijk?? Let me know Cool
_________________
Dil Ne Jise Chaha Is Qadar,
Ke Khud Na Jaane Hum, Hum Hain Kidhar
Wo To Rehta Hai Jaise Bekhabar,
Na Jaane Meri Chaahat Ka Kab Hoga Asar...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2004 10:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ma_rieke schreef:
terecht. persoonlijk vind ik leiden helemaal niet zo'n slechte universiteit. (ik met al mn ervaring Smile) maar kijk eens wie er vandaag te gast waren in netwerk, twee hoogleraren rechtsgeleerdheid van de UL.. in netwerk komen toch ook geen kleintjes dacht ik zo..


De kwaliteit van een universiteit hangt natuurlijk ook niet alleen af van het feit of er een paar bekende hoogleraren les geven. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat Leiden een slechte universiteit is, want daar kan ik niet over oordelen. Maar het feit dat er een paar goede hoogleraren zitten, die op hun vakgebied misschien als 'toonaangevend' gezien mogen worden zegt vrij weinig....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Farah

Farah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 215


BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2004 12:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, daar heb je wel gelijk in. We kunnen wel dit soort argumenten gebruiken om Leiden als een supergoede universiteit af te stempelen, maar inderdaad zeggen die leraren niet heel veel...Maar het is niet leuk als universiteit om telkens verschillende resultaten te horen te krijgen uit allerlei onderzoeken die serieus genomen worden, telkens weer zijn ze zo negatief over Leiden....nou laten we in ieder geval hopen dat de site www.allefeiten.nl wat serieus genomen wordt! Want daaruit blijkt echt dat er iets aan de hand is... Confused
_________________
Dil Ne Jise Chaha Is Qadar,
Ke Khud Na Jaane Hum, Hum Hain Kidhar
Wo To Rehta Hai Jaise Bekhabar,
Na Jaane Meri Chaahat Ka Kab Hoga Asar...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Farah

Farah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 215


BerichtGeplaatst: do 04 nov 2004 23:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik dacht eigenlijk dat deze topic veel reacties zou brengen...Veel van jullie studeren toch in UL? Wat vinden jullie van al die negatieve publiciteit en dat raar gedoe van het OCW??? Think Tell me all about it... Cool
_________________
Dil Ne Jise Chaha Is Qadar,
Ke Khud Na Jaane Hum, Hum Hain Kidhar
Wo To Rehta Hai Jaise Bekhabar,
Na Jaane Meri Chaahat Ka Kab Hoga Asar...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Lotte

Lotte

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 150


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 17:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik studeer in Leiden. En ik stoor me niet echt aan de negatieve publiciteit. Al hoor je vooral van familie en vrienden van je ouders commentaar...

Ik weet niet ik ik het eens ben met de manier waarop de universiteit in de media is gekomen. Leiden de slechtste universiteit. Ik weet niet of je door één zo'n onderzoek nou kan uitmaken wat de beste en slechte universiteit is.
Ook vind ik het op zijn minst opmerkelijk dat het aantal vrouwelijke hoogleraren wordt meegenomen in het eindoordeel. Vrouwen hebben misschien een andere kijk op sommige zaken maar hoefen niet persee betere docenten te zijn. Bovendien heb je in sommige vakgebieden nou eenmaal meer mannen dan vrouwen (denk bijvoorbeeld aan technische studies).

Voor de rest moet ik wel zeggen dat ik mijn eerste tentamens van rechten heb gehad. En in die tentamens zat nou niet echt diepgang. Eén dagje leren was genoeg voor net een voldoende. Dat lijkt me niet de bedoeling...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 18:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja.. bij mij was het precies andersom. Toen ik vorig jaar mijn studie rechten begon in Utrecht, had ik voor mijn eerste tentamen supergoed geleerd, maar het tentamen was echt heel moeilijk! Ik had echt net een voldoende.. en hij was over het algemeen gewoon heel slecht gemaakt.

Van mensen die het vak (van het betreffende tentamen) dit jaar over doen hoor ik dat het dit jaar zelfs nog moeilijker is! Dus wat betreft tentamens hadden ze het bij ons niet echt makkelijk gemaakt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 19:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daarna viel het me trouwens wel super mee! Alle tentamens daarna dik gehaald Very Happy En k moet zeggen dat ik het 2e jaar ook niet heel veel moeilijker vind dan het eerste jaar...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 19:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lotte schreef:
Ik studeer in Leiden. En ik stoor me niet echt aan de negatieve publiciteit. Al hoor je vooral van familie en vrienden van je ouders commentaar...

Ik weet niet ik ik het eens ben met de manier waarop de universiteit in de media is gekomen. Leiden de slechtste universiteit. Ik weet niet of je door één zo'n onderzoek nou kan uitmaken wat de beste en slechte universiteit is.
Ook vind ik het op zijn minst opmerkelijk dat het aantal vrouwelijke hoogleraren wordt meegenomen in het eindoordeel. Vrouwen hebben misschien een andere kijk op sommige zaken maar hoefen niet persee betere docenten te zijn. Bovendien heb je in sommige vakgebieden nou eenmaal meer mannen dan vrouwen (denk bijvoorbeeld aan technische studies).

Voor de rest moet ik wel zeggen dat ik mijn eerste tentamens van rechten heb gehad. En in die tentamens zat nou niet echt diepgang. Eén dagje leren was genoeg voor net een voldoende. Dat lijkt me niet de bedoeling...


Je bent eerste jaars? Hoe dan ook, propaedeuse is inderdaad een eitje. Zoals ik elders al zei: dit verandert zich nog wel. Er zit een aantal lastige vakken tussen, ofschoon dat ook afhangt van je gekozen richting. Me dunkt dat, algemeen gesproken, een richting als civiel recht, vanwege het abstracte, systematische karakter ervan, wat lastiger is dan bv. strafrecht.
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 19:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ingeborg schreef:
Daarna viel het me trouwens wel super mee! Alle tentamens daarna dik gehaald Very Happy En k moet zeggen dat ik het 2e jaar ook niet heel veel moeilijker vind dan het eerste jaar...


Niet? Nou ja, m. i. waren beide jaren sehr einfach. Wacht maar tot je handelsverkeersrecht krijgt. Cool
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 19:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Welk eerste jaars tentamen was er dan eigenlijk zo moeilijk?
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 19:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ah.. dat vak heb ik niet gekozen! Kheb alleen maar leuke vakken gekozen Wink Razz
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 19:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ingeborg schreef:
ah.. dat vak heb ik niet gekozen! Kheb alleen maar leuke vakken gekozen Wink Razz


Nee, akkoord, maar als je privaatrecht gaat volgen, is het wel aan te raden, ondanks de betrekkelijke moeilijkheid ervan (let wel: betrekkelijke, het blijft natuurlijk Rechten Laughing ).
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds