Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
ww, vakantie e...
Merkrecht en r...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 16 jun 2024 5:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Rechten een zware studie?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2004 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

helemaal duidelijk, en ik wilde me er ook niet mee bemoeien eigenlijk, ik vond het alleen zonde als er misverstanden zouden ontstaan Rolling Eyes
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
V. van den Bos



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 40


BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2004 12:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Juul schreef:
Jullie reageren beetje op de verkeerde persoon! Denise zei dat ze dat had gehad voor staatsrecht.... Los van of ik weet of het klopt, krijgen we nu misverstanden


Hoezo? Ik zei alleen maar, als persoon die over het betreffende boek was begonnen, dat *bij ons* het voor inleiding s & br was, en V. van den Bos meldt dat hij het ook voor inl. pub.r. (is ong. inl. s & br) moest lezen, hangt nog steeds in het midden of Denise dat voor *inleiding* s & br of *s &br* moest lezen... en ze kan daar nog steeds op antwoorden Smile

Ondertussen ben ik benieuw of inl. s & br = inl. pub.r. of dat inl. pub. r. = inl. s & br + misschien inl. straf(proces)recht ofzo...

Duidelijk? Shocked Laughing



Inl. publiekrecht = inl. staats en bestuursrecht Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
V. van den Bos



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 40


BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2004 12:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Tjsa, fijn boek is dat hè?! NOT! Het leest echt voor geen meter. O.a. omdat het meer een encyclopedisch werk is dan een boek. Gelukkig zijn ze het (weer) aan het herzien. Mijn scriptiebegeleider is (met anderen natuurlijk) mee bezig. Ik heb er goede hoop op dat het daar leesbaarder van wordt.


Eigenlijk he, had ik er niet eens zoveel moeite mee. En dat terwijl ik het vak eigenlijk maar niks vond...maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2004 14:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inhoeverre is het vakgebied Publiekrecht bepalend of de studie Rechten een zwaar is of juist niet?

Probeer wanneer je een uitstapje maakt naar een (deel)studie zoals bestuurs- of staatsrecht wel het verband met de rechtenstudie te behouden aangezien dit onderwerp gestart is met het oog op de studie rechten als geheel (eventueel in vergelijking met andere landen).
Uiteraard kan een dergelijke discussie ook als een nieuw onderwerp gestart worden.

Oftewel: beetje bij het onderwerp blijven. (Rechten een zware studie?)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
Wekkel








Berichten: 109


BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2004 18:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flash schreef:
Ik studeer aan de UvA die ook vrijwel overal slecht staat aangeschreven maar ook ik kom ongetwijfeld wel goed terecht hoor! Very Happy


Na drie jaar interesseert het niemand meer op professioneel vlak waar je hebt gestudeerd, daden tellen dan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2004 21:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Wekkel: Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in!
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marcel

marcel

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: do 21 okt 2004 14:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ehm , zonder heel dom over te willen komen, ging de discussie niet over de Nederlandse rechtenstudie in vergelijking met de Amerikaanse? Wat ik namelijk een beetje mis in de discussie is het verschil tussen Nederland ( heel klein landje aan de zee) en Amerika ( heel groot landje aan de zee Wink ). Zou het niet zo kunnen zijn dat rechten in Amerika ( of Frankrijk voor mijn part), zwaarder is omdat het rechtsgebied zoveel groter is? Wellicht zou een vergelijking met Europees recht dan beter zijn?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: do 21 okt 2004 14:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcel schreef:
ging de discussie niet over de Nederlandse rechtenstudie in vergelijking met de Amerikaanse?
Volgens mij niet. Amerika werd alleen aangehaald omdat men daar anders tegen de studie en hun studenten lijkt aan te kijken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 21 okt 2004 21:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Verduidelijking: in Amerika wordt Lawschool als een van de zwaarste academische studies gezien, getuige de vele boeken in het kader van "how to survive lawschool", in Nederland wordt mijns inziens zeer laconiek over de rechtenstudie gedaan, 'het is wat je gaat doen als je niet weet wat je anders moet' en 'wat je altijd nog kan doen als je een pretpakket hebt gehad'. De grote vraag: wordt er in Amerika te zwaar over gedacht, in Nederland te licht (of beiden), of kan je de studies niet met elkaar vergelijken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
marcel

marcel

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: do 28 okt 2004 0:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Precies dat bedoelde ik dus. Nou ja, mijn mening over deze stelling is hierboven te lezen: Ik vind Nederland en Amerika vergelijken in dit geval appels met peren vergelijken.

Laatst aangepast door marcel op ma 01 nov 2004 22:51, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Chang, Steven



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 50


BerichtGeplaatst: za 30 okt 2004 10:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kafka schreef:
Daarom ben ik ook zo blij dat de rechtenstudie in Tilburg (in vergelijking met andere steden) in het eerste jaar héél zwaar is.*
Ik sprak een docente die mij letterlijk zei dat dat ook de bedoeling is.
Het kaf moet van het koren gescheiden worden, en dat dan liever in het eerste semester dan in het vijfde of zesde.


* En ga nu alstublieft niet zeuren dat dat niet zo is, want ik heb toevallig vandaag (weer) een 1e jaars tentamen gezien (van de Uni van Maatsricht)waar zelfs de honden geen brood van lusten.
Multiple choice met twéé open vraagjes voor Staatsrecht....
Ja zo kan ik de slagingspercentages ook hoog houden.


En heb je de toets ook echt serieus gemaakt en vergeleken met een toets van tilburg, die je in dezelfde tijd ook gemaakt heb?

Trouwens je maakt wel heel grote beweringen. De bewering van "Ja zo kan ik de slagingspercentages ook hoog houden" dat lijkt wel fraude. DUS je wilt beweren dat de Uni van maastricht fraudeert door "gratis" diploma's uit te delen. Maar er is toch een onderwijsinspectie ofzo?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: za 30 okt 2004 14:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moderatie: Laten we proberen dit topic te houden over de 'algemene' moeilijkheidsgraad van de studie rechten. Vergelijkingen van universiteiten worden momenteel genoeg besproken in het topic 'waar rechten studeren'.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 1:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Euhm, maar de Universiteit Maastricht stond toch juist weer bovenaan in die zogenaamde kwaliteitstoets..??? Very Happy

Verder denk ik dat het geen graadmeter is om te stellen dat ze in Amerika zwaar denken over de rechtenstudie omdat er veel boeken zijn in de trant (?) van How to surive Lawschool want in Amerika zijn duizenden zelf-hulpboeken die helemaal nergens op slaan, denk maar aan al die Dummy boeken, of hoe krijg ik de innerlijke rust van mijn cavia verbeterd. Die zul je hier niet zo snel aantreffen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marcel

marcel

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 22:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okay, dus stel dat je vindt dat Amerika en nederland vergelijken geen goed idee is. Wat te denken over het niveau van rechten in vergelijk met andere studies? Klopt het vooroordeel 'als je niets meer weet kun je altijd nog rechten gaan studeren'? Of juist niet?! Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de meningen daarover ( ook al heb ik zo'n vermoeden... Drinking beer nee, grapje Wink )
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 02 nov 2004 10:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat je er toch een soort feeling voor moet hebben, niet zozeer om de studie af te kunnen ronden, maar om *goed* te zijn uiteindelijk in je werk...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds