Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...
Contract aanko...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 27 dec 2025 6:27
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Film Wilders is provocatie
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 17:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JoeriLans schreef:
Bona. Wilders geeft toch zelf al de inhoud over de film aan. Hij verteld waarover de film gaat en waarom hij die film heeft gemaakt...

Wilders schreef:
Woensdag werd bekend dat ik aan een korte film over de Koran werk. Met het filmpje wil ik aantonen dat de Koran geen oud stoffig boek is maar nog steeds in grote delen van de wereld, waaronder Europa en Nederland, de aanleiding en inspiratiebron is voor intolerantie, moord en terreur. Ik hoop dat het vele ogen opent. Eind januari zal het filmpje te zien zijn.

Ik lees hierin weinig anders dan dat de film zal proberen te vertellen wat Wilders al zo vaak heeft verteld. "Proberen de ogen te openen" is wat anders dan aanzetten tot haat.

Je kunt Wilders niet op voorhand beschuldigen van strafbare feiten voordat ook iemand maar de film gezien heeft.

Het lijkt mij overigens waarschijnlijker dat de film beledigend zal zijn (art. 137c Sr), maar zonder de inhoud te kennen kunnen we ook dat niet vaststellen. Feit is wel dat de regering wel bang is voor het beledigende effect en niet voor het haatzaaiende effect. Er worden bij mijn weten althans geen maatregelen genomen tegen mogelijke aanslagen op moslims of islamitische symbolen.

Wat mij betreft is het allemaal erg voorbarig. Ik heb het idee dat de regering zich de beelden uit Beiroet nog heel goed herinnert, maar daarbij uit het oog is verloren dat Beiroet niet in Denemarken ligt.
Moderator
Duch

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 18:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik heb veel artikelen gelezen over de film, en uit de artikelen blijkt dat er superveel critiek is op moslims. Dit is het eigenlijke "onderwerp" van de film.

Dus jij vindt veel kritiek al te veel? Nooo
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 18:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
Quote:
Ik heb veel artikelen gelezen over de film, en uit de artikelen blijkt dat er superveel critiek is op moslims. Dit is het eigenlijke "onderwerp" van de film.

Dus jij vindt veel kritiek al te veel? Nooo

Inderdaad, het leveren van kritiek is natuurlijk niet strafbaar. (Of zit de AIVD mij al op de hielen?)

edit: een aardig commentaar van Jan Blokker, al bevalt de titel mij wat minder Wink

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 20:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit weekend las ik een leuk opiniestukje in de krant dat Wilders misschien helemaal geen film aan het maken is en alleen stelt dat te doen voor de publiciteit.

Stel dat dit zo is, dan komt wel heel mooi tot uitdrukking dat we ons nu al heel druk maken om in feite niks....

Of bekijk ik het nu te nuchter?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 22:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Bona fides: Goed stuk inderdaad.

Als Wilders het allemaal bij elkaar gelogen zou blijken te hebben, dan zou hij daarmee wederom bewezen hebben dat hij het mediadebat geheel naar zich toe kan trekken zonder inhoudelijk ook maar iets gezegd te hebben. Dat lijkt me op zich een mooie stunt, en hopelijk tevens een wijze les...
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2008 22:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

'Koranfilm kan tot meerdaagse onrust leiden'

HILVERSUM (ANP) - Het ministerie van Binnenlandse Zaken houdt er rekening mee dat mogelijke ongeregeldheden als gevolg van de Koranfilm van Geert Wilders meerdere dagen zullen aanhouden.
ANP Photo

Het departement heeft daarom maandag in een brief aan gemeenten, politie, brandweer en ambulances gewezen op maatregelen die ze kunnen nemen.
Als langdurige inzet tot capaciteitsproblemen in de regio leidt, kunnen de autoriteiten bijstand vragen van het leger of de marechaussee. Ook zouden alle verloven van hulpverleners kunnen worden ingetrokken en moet overwogen worden cursussen, oefeningen en opleidingen te annuleren, evenals evenementen.
Een en ander staat in een brief van het Landelijk Operationeel Coördinatie Centrum (LOCC), die in handen is gekomen van het actualiteitenprogramma EenVandaag.

Bron: de Gelderlander, 28 januari 2008
----

Oeps.....
Duch
Moderator
Duch

BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2008 22:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou moeten ze echt een keer kappen! Evil or Very Mad

Die klojo met een slechte pruik beheerst al weken de media met een filmpje dat hooguit 10 min. duurt! Ik word er inmiddels wel een beetje ziek van dat we ons kennelijk zo laten opnaaien terwijl er nog niks gebeurd is. Ik kan me voorstellen dat enige voorbereiding nodig is, maar als er iets polariserend werkt is dit het wel. De indruk wordt zo namelijk gewekt dat als je ook maar kritiek hebt op de islam, je je dan maar beter kan voorbereiden op WO III. En dat gaat duidelijk nergens over.
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2008 23:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

(De zaak) Wilders is (serieus) een probleem (aan het worden).
Duch
Moderator
Duch

BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2008 23:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niet of dat waar is. Vooral deze filmonzin is nogal uit proportie geblazen. Ik zou bijna zeggen dat we in ieder geval niet veel gestresster kunnen zijn als de 'film' wel uit. Als ik Wilders was zou ik nu maar zorgen dat die 'film' enorm lomp is, anders valt hij voor iedereen tegen en leidt hij imagoschade.
mr. NN

Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 9:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hebben alle rechtenstudenten in het zuiden ook al hun Geertje (GW-pruik) voor carnaval aangeschaft? Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
GJudge

GJudge

Leeftijd: 37
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: di 29 jan 2008 21:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ mr. NN: ik in ieder geval niet... heb wel wat beters te doen dan carnaval te vieren Razz
Maar OT: persoonlijk denk ik dat Wilders in zijn vuistje lacht, zo niet, rollend over de vloer gaat van het lachen. Hoe een verwachtte film opgeblazen (figuurlijk hé) kan worden. Hollywood zou dat echt niet beter kunnen.
De Nederlandse politiek maakt er een probleem van, ipv dat het dat al was. Wilders kan beter genegeerd worden dan hem zo veel aandacht geven, misschien dat hij dan zijn mond een keer houdt. Kan hij een masterclass generaliseren gaan geven ipv in de politiek zitten.

BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 23:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik voel steeds meer de neiging opkomen om Wilders aan te moedigen de film vooral wél uit te laten zenden.
Moderator
Duch

BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 23:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Echt waar? Shocked Ik niet. Nooo

Begrijp me niet verkeerd. Hij heeft er zeker het recht toe, maar dat betekent nog steeds niet ik het een goed idee vind.
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 23:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De film is zeker geen goed idee, maar inmiddels staat de rechtsstaat op het spel. Draaien dus, die film!
Moderator
Duch

BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 23:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moet er wel eerst een film zijn...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds