|
Auteur |
Bericht |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: vr 22 jul 2005 16:15 Onderwerp: |
|
|
Echt irri...  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 22 jul 2005 18:25 Onderwerp: |
|
|
Heeft jullie uni een kwaliteitssysteem? (ISO) Zo ja, dan heb je een mooi verbetervoorstel
Verder:  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
stooggathi Gast
|
Geplaatst: za 23 jul 2005 0:01 Onderwerp: Ze doen veel te lang over nakijken |
|
|
Dit stond dus vandaag, vrijdag 22 juli, op teletop, mbt het tentamen dat we op 1 juli gemaakt hebben (15 werkdagen geleden):
Quote: | De uitslag van het tentamen zal vandaag worden vastgesteld. Publicatie zal begin volgende week plaatsvinden. |
Zo meneer Korevaar denkt even slim de regels te kunnen omzeilen. Gisteren stond nog op dezelfde plaats wat de wérkelijke regel is:
Quote: | De uitslag dient uiterlijk 15 werkdagen na het afleggen daarvan te worden bekendgemaakt. |
Deze regel is na te lezen in de Studiegids Deel B - Facultair Vademecum, blz. 23, te downloaden vanaf http://www.law.leidenuniv.nl/content_docs/onderwijs/studiegids04-05deelb.pdf.
Deze regel is niet zomaar ingesteld, je moet immers voldoende tijd hebben om te beslissen of je wilt herkansen en om weer te gaan leren.
Wij moeten ons zo precies aan de regels houden, met paspoort meenemen enzo omdat daar een enkele fraudeur tussen zit, en zij liegen en bedriegen waar je bijstaat.
Hoe dan ook, ik wou dat ik een klacht kon indienen, maar waar??? |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: za 23 jul 2005 10:42 Onderwerp: |
|
|
In je agenda staat een stukje over de student-assessor... volgens mij kan je bij haar klachten indienen... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
NN
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 23 jul 2005 13:20 Onderwerp: |
|
|
ah ja ik vind het ook behoorlijk fucked up hoor dat het allemaal zo lang duurt. maar ik denk dat een beetje begrip voor de mensen die het nakijken ook op zijn plaats is. denk eens aan het aantal studenten dat het tentamen heeft gemaakt. alles moet iemand nakijken, a hell of a job als je het mij vraagt.
maar goed gistren hebben ze (zeggen ze) de uitsagen vastgesteld. als het maandag er niet op staat dan zijn het echt een stelletje prutsers hoor!
nog even wachten, ik bedoel na 3 weken wachten kan dat ene weekendje er nog wel bij toch|? |
|
|
|
 |
machiavelli
|
Geplaatst: za 23 jul 2005 14:09 Onderwerp: |
|
|
ik vind het ook een k*tstreek wat ze allemaal hebben uitgehaald, ik was van plan om begin volgende week lekker met vakantie naar turkije te gaan, maar nu moet ik wachten tot die ow zo strenge personen mijn cijfer moeten vaststellen, terwijl zij zich zelf niet aan de belangrijkste regels houden.. nou, dat vind ik dus meten met twee maten! stelletje schijnheilige mensen dat ze zijn... |
|
|
|
 |
Jasper
|
Geplaatst: za 23 jul 2005 17:11 Onderwerp: |
|
|
tis maar goed dat ze de vraag en antwoord functie al ver van te voren hebben uitgeschakeld.
Ik denk dat veel medestudenten hier wel het 1 en ander op kwijt zouden willen...  |
|
|
|
 |
Marcello
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 12
|
Geplaatst: za 23 jul 2005 21:08 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | In je agenda staat een stukje over de student-assessor... volgens mij kan je bij haar klachten indienen... |
offtopic: komt er dit jaar weer zon gratis agenda ?
Ja het is allemaal beetje sloom enzo.... maar het is vooral de administratie die de cijfers moeten invoeren en doorsturen. Zij hebben aan hun termijn voldaan, maar de administratie niet. Meestal worden de cijfers, zodra ze bekend zijn ingevoerd en doorgestuurd op dezelfde dag, of als de cijfers al bekend zijn, zo spoedig mogelijk. Maar ja , de adminimiepjes hebben ook vakantie he....  _________________ Anyone who trades liberty for security deserves neither liberty nor security. -Benjamin Franklin - |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: za 23 jul 2005 21:29 Onderwerp: |
|
|
Marcello schreef: |
offtopic: komt er dit jaar weer zon gratis agenda ?
|
Ik denk het wel, die faculteitsagenda wordt sinds 2 jaar elk jaar uitgegeven... ik vind het wel een mega prettig ding... ook lekker klein
Marcello schreef: |
Ja het is allemaal beetje sloom enzo.... maar het is vooral de administratie die de cijfers moeten invoeren en doorsturen. Zij hebben aan hun termijn voldaan, maar de administratie niet. Meestal worden de cijfers, zodra ze bekend zijn ingevoerd en doorgestuurd op dezelfde dag, of als de cijfers al bekend zijn, zo spoedig mogelijk. Maar ja , de adminimiepjes hebben ook vakantie he....  |
Ja, maar als ze op vrijdagmiddag pas de cijfers gaan vaststellen, dan kan de administratie onmogelijk ook nog die zelfde dag al die 1000 cijfers invoeren... dus denk dat het dit keer toch niet aan de admini ligt...
Overigens is er wel wat voor te zeggen voor de manier van de norm vaststellen, dat gaat allemaal in een of ander computerprogramma wat dan statistisch vaststelt hoeveel mensen welke vragen fout hebben enzo, zo werd een vraag bij Juridische Ethiek geschrapt omdat bleek dat 80% die vraag fout had... dan mag het van mij best een dagje langer duren En ik vind ook een of twee (werk)dag(en) er langer over doen geen reden om te gaan klagen... als het nou een week of langer wordt vind ik het een ander verhaal... een beetje begrip is inderdaad ook wel op zijn plaats... (niettemin vind ik het irri dat ik nog steeds mijn cijfer niet weet ) _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
stooggathi Gast
|
Geplaatst: za 23 jul 2005 22:59 Onderwerp: |
|
|
NN schreef: | ... ik denk dat een beetje begrip voor de mensen die het nakijken ook op zijn plaats is. denk eens aan het aantal studenten dat het tentamen heeft gemaakt. alles moet iemand nakijken, a hell of a job als je het mij vraagt.... |
Ze hadden het ook gewoon multiple choice kunnen maken, maar daar hebben ze niet voor gekozen. Als ze geschreven vragen niet aankunnen (en dat kunnen ze blijkbaar niet), dan moeten ze het ook niet doen. |
|
|
|
 |
Fang Yeh
Geslacht: 
|
Geplaatst: za 23 jul 2005 22:59 Onderwerp: |
|
|
je kan een klacht indienen bij examencommissie of opleidingscommissie(OLC)... hmmm ikke hoop dat cijfers eindelijk een keer bekend worden gemaakt! Dan weet ik of ik moet leren of niet!  |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: zo 24 jul 2005 10:07 Onderwerp: |
|
|
stooggathi schreef: | NN schreef: | ... ik denk dat een beetje begrip voor de mensen die het nakijken ook op zijn plaats is. denk eens aan het aantal studenten dat het tentamen heeft gemaakt. alles moet iemand nakijken, a hell of a job als je het mij vraagt.... |
Ze hadden het ook gewoon multiple choice kunnen maken, maar daar hebben ze niet voor gekozen. Als ze geschreven vragen niet aankunnen (en dat kunnen ze blijkbaar niet), dan moeten ze het ook niet doen. |
Ik denk niet dat dit vak zich leende voor MC vragen... dan kan je je antwoord niet motiveren, en dat was juist het belangrijkste... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
stooggathi Gast
|
Geplaatst: ma 25 jul 2005 11:42 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | Ik denk niet dat dit vak zich leende voor MC vragen... dan kan je je antwoord niet motiveren, en dat was juist het belangrijkste... |
Dit vak is een inleiding in het burgerlijk recht. Normaal gesproken ga je inleiden door de globale stucturen in een bepaald vakgebied te laten zien, zodat je je met vervolgvakken kan verdiepen. Leiden gaat je gelijk een héél vakgebied leren, wat de hersenen niet aankunnen en daarom zakt iedereen. Het verbaast me hoe slecht de boeken en leermethodes hier zijn, elke keer weer. Het Monument der Slechte Leerboeken is Corstens btw.  |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: ma 25 jul 2005 11:54 Onderwerp: |
|
|
stooggathi schreef: |
Dit vak is een inleiding in het burgerlijk recht. Normaal gesproken ga je inleiden door de globale stucturen in een bepaald vakgebied te laten zien, zodat je je met vervolgvakken kan verdiepen. Leiden gaat je gelijk een héél vakgebied leren, wat de hersenen niet aankunnen en daarom zakt iedereen. Het verbaast me hoe slecht de boeken en leermethodes hier zijn, elke keer weer. Het Monument der Slechte Leerboeken is Corstens btw.  |
Hmm... ik moet zeggen dat ik daarover van mening verschil... Ik vind dat je steeds wel een duidelijk beeld krijgt... en ik vind ook, dat ze tijdens hoor- en werkcollege nog eens uitkauwen wat er in het boek staat, dus het wordt ook nog eens behoorlijk herhaald... En ja... Corstens... dat is geen leerboek... het is ook wel een beetje belangrijk om zelf in te zien wat de belangrijke en de niet zo belangrijke dingen zijn (Koopmans en Enschede waren dat dus wel, Corstens niet, Nieuwenhuijs wel, en het Compendium voor het overzicht van de betekenis van de artikelen, maar niet om uit je hoofd te leren) _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
milou
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 25 jul 2005 13:40 Onderwerp: |
|
|
Nog steeds geen cijfers  |