Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 30 jul 2025 21:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Leiden: Inleiding Burgerlijk Recht
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Philip

Philip

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: za 02 jul 2005 16:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rikusu schreef:
Ik snapte alleen niet wat voor antwoord ze zochten op de vraag 'wat het juridische kader is'

Volgens mij bedoelden ze 'risico-aansprakelijkheid'...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jasper

Jasper

BerichtGeplaatst: za 02 jul 2005 17:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ik vond het tentamen redelijk te doen, was na 2 uur klaar. Ik was voor het eerst blij dat ik oefententamens had gekocht bij de joho, ze waren heel representatief en ik heb er veel van opgestoken.

Ik ben er vrij zeker van dat ik het tentamen gehaald heb, ik hoorde alleen wel allemaal spookverhalen op de gangen van het sportcentrum dat maar 10-20% dit vak in 1x haalt Shocked... Dat lijkt mij nogal sterk of hebben jullie overeenkomstige verhalen gehoord?
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 02 jul 2005 17:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rikusu schreef:

Quote:
3b nee niet betalen: bestedingspatroon opgedrongen, en geen redelijke grond... (valt te betwisten)

- ik heb hier ook ja, dat het gewoon zaakwaarneming was, volledig verwoeste vloerbedekking moet noodzakelijk vervangen worden (en als je vloerbedekking doorweekt is en een week zo in je huis ligt, daar wordt je niet vrolijk van...)

Nee, dat is volgens mij echt het opdringen van een bestedingspatroon; voor hetzelfde geld had ze liever een volledig ander soort vloerbedekking erin gelegd nu het toch verrot was Smile Het is niet nodig uit schadebeperking of -voorkoming, dus volgens mij is het echt nee.

Nouhou... als zij een Ikea bureau en boekenkast in haar studeerkamer heeft staan, van dat leuke spaanplaat, dan is het wel degelijk schade beperkend om die natte vloerbedekking er uit te laten gooien... ik vind het in ieder geval niet vergelijkbaar met dat schilderen van de kelder in die casus in het oefententamen... Maar ja...
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

BerichtGeplaatst: za 02 jul 2005 17:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Philip schreef:
Rikusu schreef:
Ik snapte alleen niet wat voor antwoord ze zochten op de vraag 'wat het juridische kader is'

Volgens mij bedoelen ze dan gewoon de relevante wetsartikelen en eventuele arresten...
Pet Shop Boys - Integral
MiriamvL

MiriamvL

BerichtGeplaatst: za 02 jul 2005 17:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jasper schreef:
Nou ik vond het tentamen redelijk te doen, was na 2 uur klaar. Ik was voor het eerst blij dat ik oefententamens had gekocht bij de joho, ze waren heel representatief en ik heb er veel van opgestoken.

Ik ben er vrij zeker van dat ik het tentamen gehaald heb, ik hoorde alleen wel allemaal spookverhalen op de gangen van het sportcentrum dat maar 10-20% dit vak in 1x haalt Shocked... Dat lijkt mij nogal sterk of hebben jullie overeenkomstige verhalen gehoord?

Ik heb wel ook dat soort verhalen gehoord... 10% lijkt me wel heeel erg weinig... maar ik heb ook wel over een heel laag slagingspercentage gehoord (maar ja, dat was ook over strafrecht...)
Pet Shop Boys - Integral
saar

saar

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: za 02 jul 2005 23:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[Ik ben er vrij zeker van dat ik het tentamen gehaald heb, ik hoorde alleen wel allemaal spookverhalen op de gangen van het sportcentrum dat maar 10-20% dit vak in 1x haalt Shocked... Dat lijkt mij nogal sterk of hebben jullie overeenkomstige verhalen gehoord?[/quote]

Ik heb wel ook dat soort verhalen gehoord... 10% lijkt me wel heeel erg weinig... maar ik heb ook wel over een heel laag slagingspercentage gehoord (maar ja, dat was ook over strafrecht...)[/quote]

Ik weet van een kennis van mij, dat het vak in de oude stijl veel groter was, bij ons is het uitgesplitst in burgelijkrecht en verbintenissenrecht (2e jaar). Daar zal het vast wel aan liggen. Hoop ik dan maar Cool
Verstuur e-mail
X-force

Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2005 3:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Rikusu schreef:

Quote:
3b nee niet betalen: bestedingspatroon opgedrongen, en geen redelijke grond... (valt te betwisten)

- ik heb hier ook ja, dat het gewoon zaakwaarneming was, volledig verwoeste vloerbedekking moet noodzakelijk vervangen worden (en als je vloerbedekking doorweekt is en een week zo in je huis ligt, daar wordt je niet vrolijk van...)

Nee, dat is volgens mij echt het opdringen van een bestedingspatroon; voor hetzelfde geld had ze liever een volledig ander soort vloerbedekking erin gelegd nu het toch verrot was Smile Het is niet nodig uit schadebeperking of -voorkoming, dus volgens mij is het echt nee.

Nouhou... als zij een Ikea bureau en boekenkast in haar studeerkamer heeft staan, van dat leuke spaanplaat, dan is het wel degelijk schade beperkend om die natte vloerbedekking er uit te laten gooien... ik vind het in ieder geval niet vergelijkbaar met dat schilderen van de kelder in die casus in het oefententamen... Maar ja...

hij zou dan die vloerbedekking weg kunnen laten halen, om zo schade van die Ikea bureau te voorkomen. Maar het vervangen is volgens mij wel een bestedingspatroon opdringen.
X-force

BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2005 3:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Philip schreef:
Rikusu schreef:

Dat heb ik ook..
X-force

BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2005 3:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Ik heb Argus, de overdracht Schalk - Cadanas is niet geldig ivm niet-beschikkingsbevoegdheid Schalk enneh... dat eigendomsvoorbehoud, Schalk heeft nog niet betaald op 2 mei, dus heeft Argus nog eigendom..

Ik had Cadanas

A - - - - S - - - -- - C

C krijgt van een beschikkingsonbevoegde, titel is geldig, levering is goed..
C krijgt wel bescherming van art 3:86, want hij was ter goede trouw, het was een roerende zaak en aan die andere voorwaarden waren ook voldaan.
Marcello

Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2005 12:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eigenlijk komt het dus bij dit vak op neer , dat er verschillende wegen van A naar B zijn, mits je het goed onderbouwt, met hier en daar een uitzondering. Ik zit trouwens nog wel te twijfelen over die vraag over of het bescherming van 3:86 van C was of dat B nog steeds eigenaar was door 3;92. Is het niet zo dat ze het hebben over een EIGENAAR ,en dat A dat nog steeds is, maar in theorie C een BEZITTER is. Of is dat te ver gezocht. Sleep
Verstuur e-mail
Marcello

BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2005 12:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Trouwens over dat juridisch kader.... Ik heb een aantal wg bij Korevaar gehad, en die zei dat het juridische kader de relevante wetsartikelen waren, en Schwartzenberg (die oudere vrouw) de begrippen die daar bij hoorden.

Net zo goed als Schwartzenberg zei dat je het compendium links moest laten liggen (overigens ene goede tip) terwijl Korevaar zei dat je Boom Basics moest aanschaffen. Elke docent had weer een eigen opvatting, blijkbaar is het halen van een tentamen zoals deze erg docentgebonden. Maar ik vind wel, de uitspraken die ze doen, op elkaar moeten afstemmen, want iedereen had weer andere tips, en andere uitleg van de stof. Dat was bij Strafrecht ook zo.
Verstuur e-mail
3do

BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2005 12:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marcello schreef:
Ik zit trouwens nog wel te twijfelen over die vraag over of het bescherming van 3:86 van C was of dat B nog steeds eigenaar was door 3;92. Is het niet zo dat ze het hebben over een EIGENAAR ,en dat A dat nog steeds is, maar in theorie C een BEZITTER is. Of is dat te ver gezocht. Sleep

Volgens mij hebben wij hier te maken met verkrijging van een op dat moment nog beschikkingsonbevoegde houder. C wordt inderdaad bezitter en wordt door de bescherming van 3:86 ook eigenaar.
Verstuur e-mail
Rikusu

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2005 13:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad, dat had ik ook. Alleen wordt het bezit verschaft door feitelijke overhandiging en ik heb me kapot gezocht naar een artikel dat daarover ging. Heb uiteindelijk wel iets gevonden bij bezit en houderschap, maar echt 100% uitdrukken dat het ging om feitelijke overhandiging... C wordt bezitter (en ook eigenaar) doordat hij iets in bezit neemt, daar was 'n artikel over en dat heb ik maar gepakt. Maar dat repte verder niet over 'door toedoen van 'n houder' ofzo Smile
Verstuur e-mail
milou

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2005 16:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja ik denk toch echt dat cardanas eigenaar is..gewoon op basis van art 3:86 in enkele oefententamens van grotius ben ik zelfde soort vragen tegen gekomen.
Maar over die vraag erna..moest die schalk nou een ingebrekestelling hebben gestuurd of niet? Want in hun koopovereenkomst stond toch al een termijn en dan hoeft het toch niet?
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Marcello

BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2005 17:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nee , was een uiterlijke termijn dus van rechtswege in verzuim .. 6:83
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds