|
Auteur |
Bericht |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 17 nov 2009 20:41 Onderwerp: lange Frans martelt slang |
|
|
Hier een linkje naar een uiterst onprettig artikel (met filmpje) waarin lange Frans voro een TV programma een levende slang openknipt om het dier levend te (laten) villen.
http://www.telegraaf.nl/video/prive/5308342/Lange_Frans_knipt_in_levende_cobra.html
Zijn er hier mensen die weten hoe we hiertegen aangifte kunnen doen en dat ook willen doen.
het is een Nederlander het is voor een Nederlands TV programma dus het zou best wel eens strafbaar kunnen zijn, maar daar weet ik niet genoeg van deze materie af.
Gerrit
Deze oproep is geplaatst door GerritH op het forum van Quolibet (reptielen) en wordt ondersteunt door mij, graag hadden we jullie ondersteuning om zo dierenleed tegen te gaan.
Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 17 nov 2009 21:53 Onderwerp: |
|
|
Aangifte doe je op het politiebureau. Hoewel Bram Moskowicz er in mediagenieke gevallen meestal als de kippen bij is om dit te regelen, kan het ook zonder hem.
Hmm, het lijkt erop dat dit niet op Nederlands grondgebied is gebeurd maar in een land waar het is toegestaan. Dan mag het gewoon, aangifte is zinloos. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 17 nov 2009 22:40 Onderwerp: |
|
|
Ik ben de artikelen die onder art 4 en 5 Sr genoemd staan niet allemaal bij langs gegaan, maar ik vrees zo dat dit gedrag er niet onder valt.
Maar m'n maag draait zich letterlijk nog steeds om na het zien van dit filmpje. Nog niet eens zozeer om die slang (wat ik ook heel erg vind!!), maar vooral ook om die man, die zich een beetje verschuilt achter een soort "Befehl ist Befehl".
Heb ik toch altijd gedacht dat zingen zijn werk is ..........
 _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
iggy
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 48
|
Geplaatst: do 19 nov 2009 18:47 Onderwerp: |
|
|
Mischien moet Theod ook even bij de Afgaanse politie aangifte doen omdat ik hier in Nederland naar blote vrouwen kijk . |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: do 19 nov 2009 19:44 Onderwerp: |
|
|
Zo zijn er nog een hoop dingen meer die zeer dieronvriendelijk zijn. Wat mij betreft mag de wetgeving hierop scherper worden in de beschaafde landen en dan kunnen daarna die achtergestelde landen aansluiten. |
|
|
|
 |
theod
|
Geplaatst: do 19 nov 2009 22:38 Onderwerp: |
|
|
iggy schreef: | Mischien moet Theod ook even bij de Afgaanse politie aangifte doen omdat ik hier in Nederland naar blote vrouwen kijk . |
Waar slaat dit op?
We hebben het hier over een Nederlander die voor geld in het buitenland een dier gaat kwellen.
Krijg jij dan geld om hier naar blote vrouwen te kijken?
Zo ja wil ik weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, wil ik al jaren een betaalde baan van maken . |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 20 nov 2009 0:06 Onderwerp: |
|
|
Er zijn in Nederland ook mensen die voor geld dieren kwellen, bijv. levend slachten of in een heel klein hokje opsluiten en vetmesten. Dus tja. (Merk trouwens op dat je het in je eerst bericht niet over geld had. Dat dit voor jou blijkbaar de doorslag geeft is ook voor mij een verrassing.)
Stel dat een Nederlander stierenvechter wordt in Spanje. Dan gaan we hem daarvoor toch zeker niet vervolgen? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 20 nov 2009 0:26 Onderwerp: |
|
|
Dat mag van mij best!!!
Maar die Frans met zijn lied over zinloos geweld is een hypocriet. En een dierenbeul (yuk!!) en laten we daar alsjeblieft eens wat meer wetgeving op maken! _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 20 nov 2009 1:44 Onderwerp: |
|
|
Hypocrisie is helaas niet strafbaar. Praktisch gezien kan dat ook niet anders, want we zouden gevangenbewaarders te kort komen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
theod
|
Geplaatst: vr 20 nov 2009 7:53 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Er zijn in Nederland ook mensen die voor geld dieren kwellen, bijv. levend slachten of in een heel klein hokje opsluiten en vetmesten. Dus tja. (Merk trouwens op dat je het in je eerst bericht niet over geld had. Dat dit voor jou blijkbaar de doorslag geeft is ook voor mij een verrassing.)
Stel dat een Nederlander stierenvechter wordt in Spanje. Dan gaan we hem daarvoor toch zeker niet vervolgen? |
Het onverdoofd doorsnijden van de keel (halal-slachten) keur ik ook niet goed, wordt ook niet uitgezonden op tv als zijnde iets goeds en wordt niet gedaan door een bekende Nederlander.
Het houden van dieren binnen Nederland (bedrijfsmatig) is aan strikte regelgeving geboden, er is voldoende onderzoek naar gedaan of het verantwoord is om de dieren zo te houden.
En die Nederlander die zo graag stierenvechter wordt moet zijn Nederlanderschap opzeggen en Spanjaard worden of vervolgd worden wegens dierenmishandeling.
Dat deze niet vervolgd kunnen worden vind ik diep triest, als ik in Duitsland vijf kilometer te hard rij en wordt dat daar geconstateerd moet ik ook betalen al kom ik nooit meer in Duitsland maar een levend wezen met opzet kwellen in het buitenland is toegestaan.
Is dat krom of........ |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: vr 20 nov 2009 10:00 Onderwerp: |
|
|
Jouw manier van kijken naar dierenleed betreft een andere dan die van mensen in andere landen. Andere landen hebben andere 'gewoontes'. Je hebt bijvoorbeeld ook landen waar koeien heilig zijn, dat is weer het andere uiterste (vinden 'wij').
Ik kan ook niet tegen dierenleed, maar ik begrijp wel dat dit in andere landen anders is.
Hij zal er niet vervolgd om kunnen worden. Echter, je kunt er wel alles aan doen om hem te laten weten wat het Nederlandse publiek er van vindt. Als jij je er zo over opwindt (wat ik heus wel begrijp) dan kun je een boycot-actie opstarten of een anti LF site. Zolang het niet zover gaat als de 'vegan streaker' kun je daar niet zo snel voor vervolgd worden. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: vr 20 nov 2009 10:35 Onderwerp: |
|
|
theod schreef: |
Het houden van dieren binnen Nederland (bedrijfsmatig) is aan strikte regelgeving geboden, er is voldoende onderzoek naar gedaan of het verantwoord is om de dieren zo te houden.
|
Die regelgeving is echt niet zo strikt in de zin dat het bedrijfsmatig houden van dieren altijd diervriendelijk is hoor. Het tegendeel is waar! Me dunkt dat bij het tot stand komen van deze regelgeving het belang voor de dieren niet zo heel zwaar gewogen is. Als het over de balans gaat tussen diervriendelijkheid en economisch voordeel kunnen halen uit een dergelijke bedrijfsvoering dan heeft dit laatste belang toch echt een groter gewicht in de schaal gelegd. |
|
|
|
 |
iggy
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 48
|
Geplaatst: vr 20 nov 2009 12:05 Onderwerp: |
|
|
"Stel dat een Nederlander stierenvechter wordt in Spanje. Dan gaan we hem daarvoor toch zeker niet vervolgen?"
Kijk dit verwoord mijn standpunt perfect.
"Dat deze niet vervolgd kunnen worden vind ik diep triest, als ik in Duitsland vijf kilometer te hard rij en wordt dat daar geconstateerd moet ik ook betalen al kom ik nooit meer in Duitsland maar een levend wezen met opzet kwellen in het buitenland is toegestaan."
Indien je daarmee een Duitse strafbepaling overtreden hebt dan was je ook in Duitsland strafbaar, zomaar een Nederlandse norm toepassen op Duits grondgebied is onzin.
Met dat in het achterhoofd geef ik toe dat ik wel eens harder dan 120 heb gereden op de Duitse Autobahn, en nu rennen naar oom agent en daar van aangifte doen, en vergeet niet even mijn Nederlanderschap af te pakken terwijl je er mee bezig bent. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 20 nov 2009 15:21 Onderwerp: |
|
|
theod schreef: | Dat deze niet vervolgd kunnen worden vind ik diep triest, als ik in Duitsland vijf kilometer te hard rij en wordt dat daar geconstateerd moet ik ook betalen al kom ik nooit meer in Duitsland |
In Duitsland vijf kilometer "te hard" impliceert een snelheidsovertreding. Daar staat ook in Duitsland een boete op.
Quote: | maar een levend wezen met opzet kwellen in het buitenland is toegestaan. |
Dat is alleen toegestaan als dat in dat buitenland is toegestaan.
Niets kroms aan als je bereid bent om recht te kijken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: vr 20 nov 2009 16:41 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Niets kroms aan als je bereid bent om recht te kijken. |
In aanvulling daarop zou ik willen aangeven, voor zover ik dat niet reeds heb gedaan, dat naast het kijken of iets volgens de wet mag moet er ook gekeken worden naar waarom dat volgens de wet mag.
In Nederland mag je bepaalde handelingen niet omdat wij dat niet vinden mogen volgens onze 'rechtsnormen'.
Bekijk je dit in een land waar men soms niet eens een regering heeft en waar de mensen moeten vechten om te overleven, waar ze in ieder geval een hele andere geschiedenis hebben dan wij, dan dien je op te merken dat ze daar soms hele andere 'rechtsnormen' hanteren.
Vroeger werden verdachten in Nederland gefolterd op een pijnbank om ze te laten bekennen. Nu vinden wij dat niet meer verantwoord; we zijn zogezegd van een inquisitoir proces naar een gematigd accusatoir gegaan.
In bepaalde landen worden mensen nog gestenigd. Dat vinden 'wij' niet normaal, zij wel.
Echter, als je als iemand die leeft in een land waar het besef reeds is ontstaan dat ook dieren waarde vertegenwoordigen in een ander land een dier onnodig kwelt omdat het mag volgens de wet daar, dan zit er mijns inziens iets niet goed met je eigen besef. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
|