|
Auteur |
Bericht |
Patricia20
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 554
|
Geplaatst: zo 07 jun 2009 22:55 Onderwerp: |
|
|
Ja, en ook dat over efficiënte nakoming of contractbreuk en dan de vergoeding volgens positief of negatief contractsbelang. Bedrijfseconomie gaat mij juist weer redelijk af. De balans snap ik goed. Ik moet alleen nog even flink aandacht besteden aan de winst en verliesrekening en het kasstroomoverzicht. _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 08 jun 2009 7:09 Onderwerp: |
|
|
Ah, die efficient breach! Echt vage knakkers, die rechtseconomen!
V.w.b. het onderdeel bedrijfseconomie: als jullie nog tijd hebben, ga dan even op zoek naar het Basisboek Bedrijfseconomie. Een van de onderdelen is een oefenboek en er zit ook een CD bij. Heeft mij destijds geholpen het te halen (ben niet zo'n balansmaker etc)
Voor wie dat wil heb ik nog wel een deel van Kanning & Kerkmeester als uittreksel. PB me dan je mailadres.
Succes! _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Nobility
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 08 jun 2009 8:20 Onderwerp: |
|
|
Wanneer is de her van eco? Iedereen zegt altijd dat bedrijfseco makkelijker is maar dat verschilt per persoon denk ik
/off topic: Patricia nog gefeliciteerd met Moot Court Ik was bij de uitreiking en ik ging een casus later naar binnen want ik ging toen een vriendin aanmoedigen die tegen die jongen moest die uiteindelijk een cum laude (een 9) had.  |
|
|
|
 |
John Locke
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 08 jun 2009 9:54 Onderwerp: |
|
|
Nobility schreef: | Wanneer is de her van eco? | Op 11 juni, gelijktijdig met rechtseco |
|
|
|
 |
Patricia20
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 554
|
Geplaatst: ma 08 jun 2009 11:25 Onderwerp: |
|
|
Dankjewel. Ik heb een 8 en ben dan ook zeer tevreden. De her van eco is aanstaande donderdag. Ben benieuwd. Wordt wel de eerste keer dat ik hem maak. _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog. |
|
|
|
 |
Patricia20
|
Geplaatst: do 11 jun 2009 14:05 Onderwerp: |
|
|
Rechtseconomie ging dramatisch bij mij. Dit had ik ook wel verwacht. Bedrijfseconomie ging heel erg goed. Ik denk dat ik dat wel heb gehaald. Voor rechtseconomie volgend jaar maar weer een poging doen. _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog. |
|
|
|
 |
Snaper
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 11 jun 2009 16:13 Onderwerp: |
|
|
Tweede keer dat ik m gemaakt heb, tweede keer dat t slecht ging
Eerste vraag ging nog maar die tweede waar op een gegeven moment gevraagd wordt wat een afname van de kans dat schuld kan worden aangetoond met het zorgniveau zou doen ??? Ik dacht dat hij zich zowieso niets aan de norm gelegen zou laten omdat de totale kosten op 25% lager zijn dan de zorgkosten op 75% en dat dus een andere kans op aantonen schuld niet zoveel zou uitmaken voor zijn keuze.
Toen zat ik er al doorheen en dan nog vraag 3 .. het wordt weer een 5 denk ik  |
|
|
|
 |
Patricia20
|
Geplaatst: do 11 jun 2009 17:31 Onderwerp: |
|
|
Nou dat is nog goed. Ik haakte al af bij de eerste vraag. Ik gok op de allereerste 1 die ik ook heb gehaald. Een 5 is nog goed. Ik had trouwens ook 25% als het efficiënte zorgniveau. Omdat daar de totale kosten het laagst waren? Hoe ging je bedrijfseconomie?? _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog. |
|
|
|
 |
lamaris
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 115
|
Geplaatst: vr 12 jun 2009 7:19 Onderwerp: |
|
|
Snaper schreef: | Tweede keer dat ik m gemaakt heb, tweede keer dat t slecht ging
Eerste vraag ging nog maar die tweede waar op een gegeven moment gevraagd wordt wat een afname van de kans dat schuld kan worden aangetoond met het zorgniveau zou doen ??? Ik dacht dat hij zich zowieso niets aan de norm gelegen zou laten omdat de totale kosten op 25% lager zijn dan de zorgkosten op 75% en dat dus een andere kans op aantonen schuld niet zoveel zou uitmaken voor zijn keuze.
Toen zat ik er al doorheen en dan nog vraag 3 .. het wordt weer een 5 denk ik  |
Ik had dat dan het zorgnivo 0 wordt. Als je nl. niet kan worden veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding, hoef je de schade die je aanricht niet te betalen. De totale welvaart blijft echter gelijk want de verdeling verandert alleen: nu draagt het slachtoffer alle kosten (bij zorgnivo 0 was dat geloof ik 100, en bij zorgnivo 75% ook, maar daar zijn de kosten anders verdeeld...
De opgave 3, het advies, moest natuurlijk pakkans 1% zijn, geldboetes tot de grens van het vermogen en de rest celstraf. Tricky zijn al die kosten in de opgave voor gevangenisstraf en inningskosten enzo. Die moet je negeren want je moet in het advies het strafrisico zodanig zetten, dat er helemaal geen delicten worden gepleegd.
Ik vond het tentamen juist makkelijk. Waar ik vorige keer een 2 had, moet ik nu zeker wel een 8 hebben denk ik!!
Bedrijfseco is een heel ander verhaal. Ik kwam niet uit de winst en verliesrekening! Ik kwam uit op een enooorme winst door vermogensvergelijking maar dat kon ik niet 'terugzetten' in de w&v-rekening. Ik heb vast een dikke onvoldoende, dus daar gaat mijn kans op het halen van mijn B dit jaar... |
|
|
|
 |
lamaris
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 115
|
Geplaatst: vr 12 jun 2009 7:24 Onderwerp: |
|
|
Trouwens, de tutorlessen hebben mij enorm geholpen. Er wordt echt gefocused op het rekenen, de methodologie om een casus op te lossen. En dat is nog veel belangrijker dan het kennen van de theorie. Ik haalde het de vorige keer niet omdat getallen mij uit mijn comfortzone halen: ik vermijd wiskunde en economie e.d. al jaaaaaaren.
Bij mij is er dankzij de cursus een enorm kwartje gevallen, en opeens vond ik het allemaal zo logisch en simpel, en zag ik ook de samenhang tussen alle onderwerpen van de cursus. Aanrader dus. |
|
|
|
 |
Patricia20
|
Geplaatst: ma 15 jun 2009 21:57 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat ik mij ook maar ga inschrijven voor die cursus. Ik geloof nooit dat ik dit op eigen kracht ga halen. Hoop heel erg dat ik in ieder geval bedrijfseconomie heb gehaald. _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog. |
|
|
|
 |
lamaris
|
Geplaatst: za 04 jul 2009 18:01 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hem gehaald! En nog wel een 8...
Helaas heb ik bedrijfseconomie niet gehaald. Ik had daarvoor een 4.
Nog jammerder is dat dit het enige deelvak is dat ik nog moet halen voor de Bachelor.
Ik mag dus in september niet aan de Master beginnen.... |
|
|
|
 |
Patricia20
|
Geplaatst: zo 19 jul 2009 21:00 Onderwerp: |
|
|
Haha ik heb toch nog een 2 voor rechtseco. Valt me nog mee. Bedrijfseco is wel binnen met een 7. _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog. |
|
|
|
 |
Patricia20
|
Geplaatst: zo 19 jul 2009 21:02 Onderwerp: |
|
|
Kan je niet een een individuele herkansing krijgen ofzo? Bedrijfseco is nog niet eens 5 punten. Met zo'n kleine deficiëntie zullen ze toch wel wat soepeler zijn? _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 20 jul 2009 0:22 Onderwerp: |
|
|
Patricia en Lamaris gaan elkaar bijles geven!!  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|