Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 29 jul 2025 21:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Rechtseconomie: iemand tips of ervaringen voor dit vak?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Summer

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 24 jan 2009 22:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Succes!! Ik ben zeer benieuwd wat er gaat gebeuren!! Ze moeten dit systeem echt afschaffen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lamaris

Leeftijd: 47
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 14:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ok ik ben niet geheel achterlijk. Er waren 390 deelnemers en het gemiddelde cijfer was een 4.7. Slechts 40.3% scoorde een voldoende.
lamaris

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 22:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn bezwaar is gehonoreerd, ik mag Economie herkansen in juni. Ik heb me ingeschreven bij een dure repetitor, hopelijk is hij het waard!
Summer

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 22:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mooi zo! Mag ik vragen bij welke repetitor je je hebt ingeschreven? Ik heb ook veel moeite met rechtseconomie dus zit er ook over na te denken om een repetitor nemen. Succes in juni!
lamaris

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 22:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Summer schreef:
Mooi zo! Mag ik vragen bij welke repetitor je je hebt ingeschreven? Ik heb ook veel moeite met rechtseconomie dus zit er ook over na te denken om een repetitor nemen. Succes in juni!

Bij de Kring van Leidse Repetitoren: http://www.repetitoren.nl/klr/index.htm

Ik denk er ook over mij in te schrijven voor het onderdeel Bedrijfseconomie. Daar heb ik nog geen tentamen in gedaan maar ik vrees dat dat deel mij ook niet echt ligt.
Heb jij dat onderdeel al gehaald?
Nobility

Nobility

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: do 09 apr 2009 7:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jammer dat Rechtseconomie zo een struikelblok is voor heel veel studenten, daarom wens ik jullie heel veel succes Wink
John Locke

John Locke

Geslacht: Man

BerichtGeplaatst: do 09 apr 2009 8:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

lamaris schreef:
Mijn bezwaar is gehonoreerd, ik mag Economie herkansen in juni. Ik heb me ingeschreven bij een dure repetitor, hopelijk is hij het waard!
Op grond van wat?
lamaris

BerichtGeplaatst: do 09 apr 2009 9:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb aannemelijk kunnen maken dat ik, als ik niet in juni kan herkansen, ik ernstige studievertraging zal oplopen.
In theorie is het nl. mogelijk dat ik dit studiejaar mijn Bachelor kan halen.
Summer

BerichtGeplaatst: do 09 apr 2009 16:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb bedrijfseconomie een beetje voor me uitgeschoven Confused ! Ik heb gelezen dat de cursus van kring leidse repetitoren gegeven wordt door studenten.
Ik vind het een dure cursus, zeker als het niet door een afgestudeerd jurist of econoom gegeven wordt. Ook heb ik slechte dingen over de cursus gehoord van medestudenten. Ik weet dus niet of ik er verstandig aan doe om me aan te melden.Volgens mij zijn er niet veel andere repetitoren die zich bezig houden met rechtseconomie.
lamaris

BerichtGeplaatst: do 09 apr 2009 18:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Summer schreef:
Ik heb bedrijfseconomie een beetje voor me uitgeschoven Confused ! Ik heb gelezen dat de cursus van kring leidse repetitoren gegeven wordt door studenten.
Ik vind het een dure cursus, zeker als het niet door een afgestudeerd jurist of econoom gegeven wordt. Ook heb ik slechte dingen over de cursus gehoord van medestudenten. Ik weet dus niet of ik er verstandig aan doe om me aan te melden.Volgens mij zijn er niet veel andere repetitoren die zich bezig houden met rechtseconomie.

Hm, dat is niet zulk goed nieuws. Rechtseconomie wordt inderdaad door studenten gegeven, bedrijfseconomie door mr. Bierens de Haan zelf. Wat voor slechte dingen heb je gehoord als ik vragen mag? Hebben ze er dan helemaal niets aan gehad?
Summer

BerichtGeplaatst: do 09 apr 2009 21:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, ik twijfel om die reden ook. Ik heb van een aantal medestudenten gehoord dat het geen aanvulling is op de hoorcolleges en werkgroepen van rechtseconomie. Ze hadden uiteindelijk weer een 2 of een 3. Ik weet niet of het aan de studenten ligt of aan de repetitor zelf. Ook weet ik niet of zij direct van de repetitor les kregen of van de studenten. Ik zit daarom ook heel erg te twijfelen. Het is wel veel geld maar als ik het zonder hulp niet kan halen dan moet ik het toch maar gaan overwegen.
John Locke

John Locke

BerichtGeplaatst: do 09 apr 2009 23:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

lamaris schreef:
Ik heb aannemelijk kunnen maken dat ik, als ik niet in juni kan herkansen, ik ernstige studievertraging zal oplopen.
In theorie is het nl. mogelijk dat ik dit studiejaar mijn Bachelor kan halen.
Dat lijkt me dan een aardige jurisprudentie: als je nog een vak nodig hebt om aan je M te beginnen, dan kun je nog herkansen.
Dan ben ik benieuwd waar de grens ligt, nog 2 vakken te doen, of 3?

Ik ben natuurlijk blij voor jou, maar ja.... nu moet je het wel waarmaken Wink
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2009 11:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wilde ook die cursus doen voor rechtseconomie. Maar ik vind 200 euro wel heel erg veel geld en ik kan dat op dit moment ook gewoon niet missen. Ik ga gewoon proberen het zelf te halen. Lukt dat niet dan kan ik volgend jaar altijd nog een repetitor nemen.

Patricia20

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2009 23:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zijn er al mensen aan het blokken voor de her? Ik wel maar het blijft pittig. Maar er zit progressie in wat mij betreft.

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: za 06 jun 2009 12:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
Zijn er al mensen aan het blokken voor de her? Ik wel maar het blijft pittig. Maar er zit progressie in wat mij betreft.

Ja, de her voor donderdag! BAH, bedrijfseconomie wil maar niet lukken, maar rechtseconomie aan de andere kant weer wel. Hoop maar op een goede afloop.

Wel onwijs veel berekeningen om te onthouden - ik ben behoorlijk slecht in al die berekeningen laat staan die te onthouden -. Enige tips? Ik heb het eerste tentamen niet gedaan en volgens de oude tentamens lijkt het alsof je de berekeningen (bijv. uit hoofdstuk 6; geloofwaardig dreigen, rechtszaak of schikken) moet kennen.

Succes!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds