Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 0:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

HBO Rechten
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 21:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik schreef ook "indien dit HBO recht betreft".
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Sovereign

Leeftijd: 50
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 22:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Met de in de EUR-mail genoemde HBO-p studenten wordt niet gedoeld op HBO rechtenstudenten, Abraxes. Gewoon, HBO-P, alle richtingen. die na hun P de rechtenstudie ter hand nemen.
Ka-ching! Laughing

Laatst aangepast door Sovereign op do 28 jul 2005 22:20, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk de homepage
Sovereign

BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 22:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
Ik schreef ook "indien dit HBO recht betreft".
Ook dat zou onvolledig zijn, want er lopen al twee jaar mensen met een HBO propedeuse recht rond die zijn ingestroomd op de universiteit. In welke mate het slagingspercentage van 1/10 ziet op deze studenten in het bijzonder valt niet te zeggen zonder de vrije universiteit daarom te vragen, dat maakt het evenwel niet per definitie feitelijk onjuist.

Dat er nog geen HBO recht afgestudeerden zijn is natuurlijk waar, maar geheel niet relevant hier.

PS En nee, dit is geen klieren, hoe kom je daar bij?! Laughing Ik ben gewoon erg eigenwijs, omdat ik weet dat ik meestal gelijk heb. Wink
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 23:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Very Happy
Kwestie van interpretatie
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 0:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes

abraxes

BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 1:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Soevereign schreef:
Quote:
Ka-ching!

Ik ben blij dat het kwartje bij je is gevallen. Ik vond het al zo vaag wat je schreef.
Bekijk de homepage
Sovereign

BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 1:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
Soevereign schreef:
Quote:
Ka-ching!

Ik ben blij dat het kwartje bij je is gevallen. Ik vond het al zo vaag wat je schreef.
Dat ligt toch aan jezelf hoor. Laughing Ik denk namelijk dat Simone b.v. mij heel goed kon volgen. Wink
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 2:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
tsja dat symbool heb ik niet. Ik zal het omschrijven: ik geef me over.

Dat is nou ook weer niet nodig hoor, ik ben er niet van overtuigd dat jouw schrijven volledig de plank mis slaat. Zoals ik al aangaf: een kwestie van interpretatie. Derhalve had ik de nodige zorgvuldigheid in acht genomen bij mijn schrijven. Bovendien (indien hier sprake van is)hoeft niemand zich aan mij over te geven, ik werk liever samen.

Nog even dit:
Quote:
Ik had een vraag ik wil hbo recht gaan doen en dan met me propedeuse naar de Uni gaan. Maar welke HBO rechten is het best die in Rotterdam(inholland) of de haagsche hogeschool? En is het te doen om met je hbo propedeuse te beginnen op de universiteit?

Antwoord:
Je zult zelf een keuze moeten maken voor de instelling waar je je opleiding gaat volgen, ik kan je daar niks over vertellen.
Of het te doen is om na je hbo-p aan de universiteit te beginnen kun je het beste kijken naar je eerste jaar op het hbo. Als je dat met groot gemak hebt doorlopen met goede cijfers, dan kun je de overstap maken. Wel vermeld ik je dat uit de resultaten van voorgaande jaren blijkt dat van de tien hbo-p studenten er slechts 1 de studie succesvol afrondt.
Met vriendelijke groet,
Petra Frings

Wel vermeld ik je dat uit de resultaten van voorgaande jaren blijkt dat van de tien hbo-p studenten er slechts 1 de studie succesvol afrondt.

Er staat: "de studie' waarmee gezien de structuur van de brief "de studie" zeer wel mogelijk in verband kan worden gebracht met "de" vraagstelling die namelijk betrekking heeft op: HBO rechten. Verder impliceert "de studie succesvol afrondt" mijn inziens niet de propedeutische fase doch de opleiding in volledige vorm. Zodoende formuleerde ik het volgende:

Quote:
Bij nader inzien is dit feitelijk onjuist (indien dit hbo-recht betreft), er zijn immers nog geen (eind) resultaten bekend van HBO(recht) - WO instromers. Deze discussie is al eerder gaande geweest waaruit bleek dat de begindatum van de opleiding HBO rechten 2002 betrof.

Het een en ander werd van commentaar voorzien
Quote:
Heuh, HBO-P'ers zijn geen afgestudeerden, dus feitelijk onjuist is het zeker per definitie niet. Het komt redelijk overeen met bijvoorbeeld dit. Ondertussen heeft men tevens twee jaar ervaring met HBO-P rechten instromers in het bijzonder mag ik aannemen
.

Quote:
Je gooit de afgestudeerde HBO'ers rechten op een hoop met die studenten die met een HBO propedeuse naar de universiteit gaan; die zijn er namelijk wel degelijk, inclusief mensen met een HBO P rechten. Vandaar ook dat aan het emailtje van de Erasmus niets feitelijk onjuist is daar het genoemde percentage de mensen betreft die met een p instromen, en niet met een voltooide opleiding (dat staat ook zo in het mailtje immers: "Wel vermeld ik je dat uit de resultaten van voorgaande jaren blijkt dat van de tien hbo-p studenten er slechts 1 de studie succesvol afrondt.")

Quote:
Met de in de EUR-mail genoemde HBO-p studenten wordt niet gedoeld op HBO rechtenstudenten, Abraxes. Gewoon, HBO-P, alle richtingen. die na hun P de rechtenstudie ter hand nemen

Het laatste bericht bevat een mogelijke interpretatie, ik ben daar niet zeker van. De auteur schijnbaar wel, althans dat dacht ik doch er werd een signaal gegeven: ik geef me over. Nogmaals, Vanuit komisch perspectief gezien raakt zulk een vertoning me wel maar het is echt niet nodig. Ik schrijf niet met een destructieve pen, dat zou notabene totaal misplaatst zijn.

Laatst aangepast door abraxes op vr 29 jul 2005 3:05, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 2:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Soevereign schreef
Quote:
Dat ligt toch aan jezelf hoor. Ik denk namelijk dat Simone b.v. mij heel goed kon volgen.

Wil je het mij dan even uitleggen, misschien begrijp ik je verkeerd.
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 8:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
tikSimone schreef:
tsja dat symbool heb ik niet. Ik zal het omschrijven: ik geef me over.

Nou, het signaaltje was eigenlijk meer bedoeld als een komisch "Heren, heren .... vreeeeeede!!"

Voor het overige is er natuurlijk geen sprake van "een uitleg" mijnerzijds. De mail van Petra Frings vermeldt nl. heel duidelijk dat van de tien hbo-p studenten er slechts 1 de studie succesvol afrondt. Van een lezer op universitair niveau mag ik toch wel verwachten dat er goed wordt gelezen en tekst juist wordt geinterpreteerd? Mr. Green

Verder zal het mij, plat gezegd, allemaal de beroemde biet wezen. Wie rechten wil gaan studeren aan de universiteit moet die uitdaging gewoon aangaan.
Sovereign

BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 13:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat gezegd kon worden, is gezegd. Dank Simone. Wink Laten we onze tijd beter besteden dan aan dit geneuzel, ik moet pakken voor vakantie. Laughing
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 17:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

TikSimone
Quote:
Van een lezer op universitair niveau mag ik toch wel verwachten dat er goed wordt gelezen en tekst juist wordt geinterpreteerd?

Mee eens, derhalve begrijp ik niet dat je op basis van subjectieve overtuiging jouw antwoord als absoluut doet blijken, waardoor je dientengevolge alle overige mogelijk interpretaties uitsluit, en vervolgens, als ik het juist interpreteer, commentaren die geen volledige aansluiting vinden bij jouw schrijven als onjuist lezen kwalificeert. Deze methode kan zeer goed werken wanneer het om macht hebben of om nutteloze kwesties gaat. Bij macht werkt heeft deze manier van handelen mogelijk een productieve uitwerking, bij nutteloze kwesties, hoe kan het ook anders, heeft deze methode mogelijk weinig nut. Ik zou bijna schrijven dat zulks mijn inziens blijk geeft van een onvriendelijke, stugge, en kortzichtige houding doch dat zal ik niet doen daar ik niet met een destructieve pen schrijf en TikSimone bovendien in het algemeen een positieve bijdrage levert aan dit forum die ik zeer wel kan waarderen.

Soevereign
Quote:
Wat gezegd kon worden, is gezegd. Dank Simone. Laten we onze tijd beter besteden dan aan dit geneuzel, ik moet pakken voor vakantie.

Nu er duidelijkheid bestaat tav wat het komische signaal (de vlag) zou moeten uitdrukken en je daar schijnbaar dezelfde interpretatie aan geeft als Simone, kan ik "de Ka-ching" verklaring niet geheel volgen. Ik begrijp verder dat het een en ander je nu duidelijk is geworden door hetgeen Simone heeft weergegeven. Derhalve constateer ik (indien correct opgevat) dat 'het geneuzel' betrekking heeft op jouw schrijven nu mijn schrijven het een en ander niet uitsluit. Alle lof, Soevereign! Ik kan het waarderen dat enige zelf reflectie wordt toegepast. Fijne vakantie! Wink
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2005 20:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hihi ... ik berust maar gewoon ...
Milos

Milos

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: ma 08 aug 2005 12:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ TS Ik kom ook van een MBO opleiding en ga nu ook beginnen aan het HBO. Ik zou er misschien wat harder aan moeten trekken, maar wij hebben hoogstwaarschijnlijk wel de pre dat we wat ouder zijn, al hebben geleerd zelfstandig in groepen te werken etc. Terwijl veel mensen die net van de HAVO afkomen die vaardigheden (nog) niet bezitten.
Verstuur e-mail MSN messenger
lfaltas

BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2005 12:30    Onderwerp: HBO-rechten Reageer met quote Naar onder Naar boven

De HBO-rechten opleiding in Den Bosch is heel erg goed, maar niet in de buurt van Rotterdam. Toch zou ik je deze willen aanraden. De Juridische Hogeschool Tilburg-'s Hertogenbosch was namelijk de eerste die met deze opleiding kwam en waren vorig jaar (toen ik daar mijn p haalde) al op een hoog niveau bezig. Mijn aansluiting op het eerste jaar van de universitaire opleiding Rechten in Leiden was heel goed. Ik heb hard moeten werken, maar niet veel harder dan vorig jaar.

Succes met je keuze
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds