Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
een auto gekoc...
huurbeschermin...
ww, vakantie e...
Merkrecht en r...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 23 jun 2024 5:12
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

HBO Rechten
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 12:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Een andere mogelijkheid is natuurlijk om eerst de HBO-opleiding af te ronden en daarna over te stappen naar een universiteit.

Maar als je ziet hoe, in ieder geval momenteel, de ingangseisen zijn voor een master na HBO-bachelor, dan is instromen na de HBO-P een stuk verstandiger...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 12:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Paool2 schreef:
Quote:
Maar Paool, wat een onzin zeg, hard werken op de uni. Kom nou..


Ik weet het de meeste mensen werken niet hard. De een neemt nu eenmaal genoegen met een 6, de ander met een 8.
7ens en 8en zijn ook met weinig extra inzet te halen hoor. Laughing Pretstudie. Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 12:26    Onderwerp: Re: wat vinden jullie hiervan? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sri lanka girl schreef:
Wel vermeld ik je dat uit de resultaten van voorgaande jaren blijkt dat van de tien hbo-p studenten er slechts 1 de studie succesvol afrondt.
Dit haal ik er even uit... Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 13:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sovereign schreef:
Paool2 schreef:
Quote:
Maar Paool, wat een onzin zeg, hard werken op de uni. Kom nou..


Ik weet het de meeste mensen werken niet hard. De een neemt nu eenmaal genoegen met een 6, de ander met een 8.
7ens en 8en zijn ook met weinig extra inzet te halen hoor. Laughing Pretstudie. Cool

Deeltijdpretstudie Smile Gisteren weer een 7.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Paool2

Paool2

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 111


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 14:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou als jullie er zo over denken, is dat jullie goed recht.

Wellicht dat als iedereen bij ons een beetje zn best deed, dat het voor mij dan ook makkelijker zou zijn. Afgelopen jaar is het me te vaak voorgekomen dat in een groepje van 3/4 ik de enige was die wat deed, en me dus te pletter moest werken om het goed te krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 14:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Paool2 schreef:
Nou als jullie er zo over denken, is dat jullie goed recht.

Wellicht dat als iedereen bij ons een beetje zn best deed, dat het voor mij dan ook makkelijker zou zijn. Afgelopen jaar is het me te vaak voorgekomen dat in een groepje van 3/4 ik de enige was die wat deed, en me dus te pletter moest werken om het goed te krijgen.

Bij 'ons' zijn er geen werkgroepen of andere situaties waar je direct van anderen afhankelijk bent.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 14:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De studie doet mij wel veel plezier, maar ik zou 'm beslist niet als pretstudie willen betitelen.

Ben benieuwd of jullie dat ook zo in sollicitatiegesprekken naar voren durven te brengen Mr. Green
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 14:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
De studie doet mij wel veel plezier, maar ik zou 'm beslist niet als pretstudie willen betitelen.

Ben benieuwd of jullie dat ook zo in sollicitatiegesprekken naar voren durven te brengen Mr. Green

Mijn kwalificatie pretstudie is allereerst gebaseerd op het feit dat het mij tot heden is gelukt om naast een baan, gezin, hobby's etc bijna een voltijd studietempo (128 ECTS sinds jan'03) aan te houden.

Daarbij komt ik oprecht van mening ben dat de stof veel minder moeilijk is dan wat ik vroeger bij wiskunde en econometrie voor mijn kiezen kreeg; misschien dat ik komt doordat ouder en wijzer ben, hoewel mensen in mijn omgeving dat zullen durven betwijfelen, maar ik heb toch echt het idee dat de rechten-stof een stuk minder moeilijk is dan wat ik bij wiskunde en econometrie kreeg.

En uiteraard zal ik wanneer ik ooit LLM (of LLD, is dat eigenlijk LLD ?) achter m'n naam mag zetten bij een solligesprek er zeker op wijzen dat het een hele prestatie is geweest om naast mijn drukke leven ook nog een rechtenstudie te doen.

En daarnaast heb ik een enorme bewondering voor mensen die keihard moeten werken om deze studie tot een goed einde te brengen. Mensen die ergens hard voor hebben moeten werken zijn vaak daarna ook veel betere werknemers dan de mensen die alles fluitend hebben gedaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
sapper



Leeftijd: 24
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 58


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 15:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

gewoon die p halen in 1 jr van die slappe cursus hbo-"rechten" en dan naar de uni gaan. je zal dan evenveel kans hebben als een vwo'er. vwo is absoluut geen garantie voor de uni

succes
_________________
Dat is een tessst...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sri lanka girl




Geslacht: Vrouw



Berichten: 11


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 15:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Thanx ik denk inderdaad dat ik dat gewoon ga doen, tenzij ik der echt helemaal nix van bak..

Kheb alvast een paar boekkies gehaalt uit die bieb, want ik begin toch pas over een jaar met hbo.

Nou ik wens iedereen veel suc 6 Very Happy

Groetjes Sri lanka girl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 16:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Wel vermeld ik je dat uit de resultaten van voorgaande jaren blijkt dat van de tien hbo-p studenten er slechts 1 de studie succesvol afrondt.

Dit gaat over de erasmus Uni in Rotterdam..
Wat vinden jullie hiervan


Klinkt als niet welkom, overigens zijn er ook gunstigere cijfers bekend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
sapper



Leeftijd: 24
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 58


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 18:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
Quote:
Wel vermeld ik je dat uit de resultaten van voorgaande jaren blijkt dat van de tien hbo-p studenten er slechts 1 de studie succesvol afrondt.

Dit gaat over de erasmus Uni in Rotterdam..
Wat vinden jullie hiervan


Klinkt als niet welkom, overigens zijn er ook gunstigere cijfers bekend.


maar ze zeggen er niet bij dat er ook weet ik hoe veel vwo'ers de studie niet halen. maar omdat er meer vwo'ers dan hbo-p'ers zijn word dit natuurlijk niet vertelt

ik zou de "voorlichting" van eur maar niet te serieus nemen met havo/mbo, hbo/vwo heb je evenveel kans op op de uni

het hangt helemaal van jezelf af. niet van je vooropleiding
_________________
Dat is een tessst...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 19:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat er niet om om welkom te klinken; de EUR noemt gewoon de feiten.
Beter om geen valse verwachtingen te scheppen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 23:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Het gaat er niet om om welkom te klinken; de EUR noemt gewoon de feiten. Beter om geen valse verwachtingen te scheppen


Dit schreef je eerder
Quote:

Echter blijkt uit eerdere onderzoeken die onder studenten die bijvoorbeeld met de opleiding MER naar de master zijn gegaan, dat daarvan 90% de master ook daadwerkelijk in de gestelde tijd van 2 jaar haalt.


Weliswaar Tilburg en een andere opleiding tevens een onvergelijkbaar startpunt, doch erg concreet is het antwoord '1 vd 10 'ook niet. Ik vind het derhalve nogal vaag en afstotend, zo bij een eerste kenismaking. Maar ja wat moet je daarmee, al even subjectief. De intentie was, waar een wil is is een weg te stimuleren, of zo men wil, te motiveren. Misschien heb je gelijk, ik wil echter de rem niet indrukken. Cheer up
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 0:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

1 op de 10 kan ook de uitdaging vormen, natuurlijk!!
Dat zou voor mij wel het geval zijn Very Happy

Maar ja, misschien is het omdat ik zowel noorderling als Rotterdammer ben: ik hou wel van nuchter.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds