Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
een auto gekoc...
huurbeschermin...
ww, vakantie e...
Merkrecht en r...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 23 jun 2024 4:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

HBO Rechten
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 1:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:

Dit schreef je eerder
Quote:

Echter blijkt uit eerdere onderzoeken die onder studenten die bijvoorbeeld met de opleiding MER naar de master zijn gegaan, dat daarvan 90% de master ook daadwerkelijk in de gestelde tijd van 2 jaar haalt.


Weliswaar Tilburg en een andere opleiding tevens een onvergelijkbaar startpunt, doch erg concreet is het antwoord '1 vd 10 'ook niet. Ik vind het derhalve nogal vaag en afstotend, zo bij een eerste kenismaking. Maar ja wat moet je daarmee, al even subjectief. De intentie was, waar een wil is is een weg te stimuleren, of zo men wil, te motiveren. Misschien heb je gelijk, ik wil echter de rem niet indrukken. Cheer up
Dat schreef Simone niet, maar onze grote vriend MrWhite. Het mailtje dat Simone terug kreeg van de UvT stelde nog dat "een slagingspercentage van 90% .. wel heel optimistisch" zou zijn, aldus leid ik daaruit af dat dit percentage flink is opgeblazen.

Sowieso is het niet vergelijkbaar zoals je al zegt, daar het hierboven gegeven percentage van 1/10 ziet op HBO-P'ers. Evenwel valt zonder concrete cijfers ook niet echt wat te zeggen over HBO-afgestudeerden; Als bijvoorbeeld enkel de beste studenten alsnog naar de universiteit vertrekken en dit aantal ook nog eens zeer klein is, dan zou zelfs een slagingspercentage van 90% niet veel zeggen over de kansen in zijn algemeenheid.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Anoniem






Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 11


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 1:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb zelf een jaar hbo-recht gedaan (hogeschool leiden). Ik heb hier mijn p gehaald. Ben vervolgens overgestapt naar de UvL en ik moet zeggen dat het me alles behalve tegengevallen is. Ik heb wederom mijn propedeuse gehaald zonder ook maar 1 herkansing te hebben gehad. Bovendien ken ik meerdere mensen die ook eerst een jaar hbo-rechten hebben gedaan en die nu ook weer hun p hebben. Ik vond het eerlijk gezegd niet echt moeilijker dan het hbo. Als je dus de mogelijk hebt om over te stappen zou ik het dan ook zeker doen, want je kan na een wo opleiding gewoon meer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 4:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sri Lanka Girl schreef
Quote:
Wel vermeld ik je dat uit de resultaten van voorgaande jaren blijkt dat van de tien hbo-p studenten er slechts 1 de studie succesvol afrondt.

Dit gaat over de erasmus Uni in Rotterdam..
Wat vinden jullie hiervan


Bij nader inzien is dit feitelijk onjuist (indien dit hbo-recht betreft), er zijn immers nog geen (eind) resultaten bekend van HBO(recht) - WO instromers. Deze discussie is al eerder gaande geweest waaruit bleek dat de begindatum van de opleiding HBO rechten 2002 betrof.

Anoniem schreef:
Quote:
Ik heb wederom mijn propedeuse gehaald zonder ook maar 1 herkansing te hebben gehad
.

Gefeliciteerd! Very Happy Ik hoop dat dit resultaat een goed voorteken is voor HBO (rechten) - WO instroom ten aanzien van het algemene resultaat.

Ik vraag me echter af of dit gegeven een betrouwbaar middel is om het eindresultaat vast te stellen. Het is wat te voorbarig dit vraagstuk te voorzien van het antwoord "nee, dat wordt immers bepaald door het eindresultaat" nu dit niet de insteek was die achter deze vraag schuil ging.

De intentie was namelijk rekenschap te geven aan de selecterende werking van de propedeutische (wo) fase. Als men al vanuit dat gegeven een globale schatting tracht te maken tav het mogelijke slagingspercentage, dan kan het wellicht zo zijn dat men bedrogen uitkomt. Immers, HBO rechten verschaft een voorsprong welke de moeilijkheidsgraad van de wo opleiding tijdens het propedeuse jaar aantast, waardoor de selecterende werking wellicht een wassen neus impliceert.

Anderzijds kan juist dit voordeel wellicht een geheel ander soort van werking hebben, waardoor mogelijk het eindresultaat een zeer potente vorm aanneemt.

Sovereign schreef:
Quote:
Dat schreef Simone niet


Onze grote vriend MRWhite schreef specifiek over de opleiding HBO rechten. Simone haar schrijven had betrekking op HBO MER.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 6:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Anoniem schreef:
ik heb zelf een jaar hbo-recht gedaan (hogeschool leiden). Ik heb hier mijn p gehaald. Ben vervolgens overgestapt naar de UvL en ik moet zeggen dat het me alles behalve tegengevallen is. Ik heb wederom mijn propedeuse gehaald zonder ook maar 1 herkansing te hebben gehad. Bovendien ken ik meerdere mensen die ook eerst een jaar hbo-rechten hebben gedaan en die nu ook weer hun p hebben. Ik vond het eerlijk gezegd niet echt moeilijker dan het hbo. Als je dus de mogelijk hebt om over te stappen zou ik het dan ook zeker doen, want je kan na een wo opleiding gewoon meer.

Zou het misschien kunnen dat jij nu door de doublures tussen beide jaren een heel vertekend beeld hebt ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 8:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Anoniem schreef:
ik heb zelf een jaar hbo-recht gedaan (hogeschool leiden). Ik heb hier mijn p gehaald. Ben vervolgens overgestapt naar de UvL en ik moet zeggen dat het me alles behalve tegengevallen is. Ik heb wederom mijn propedeuse gehaald zonder ook maar 1 herkansing te hebben gehad. Bovendien ken ik meerdere mensen die ook eerst een jaar hbo-rechten hebben gedaan en die nu ook weer hun p hebben. Ik vond het eerlijk gezegd niet echt moeilijker dan het hbo. Als je dus de mogelijk hebt om over te stappen zou ik het dan ook zeker doen, want je kan na een wo opleiding gewoon meer.

Zou het misschien kunnen dat jij nu door de doublures tussen beide jaren een heel vertekend beeld hebt ?
Leiden. Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 8:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
Sri Lanka Girl schreef
Quote:
Wel vermeld ik je dat uit de resultaten van voorgaande jaren blijkt dat van de tien hbo-p studenten er slechts 1 de studie succesvol afrondt.

Dit gaat over de erasmus Uni in Rotterdam..
Wat vinden jullie hiervan


Bij nader inzien is dit feitelijk onjuist (indien dit hbo-recht betreft), er zijn immers nog geen (eind) resultaten bekend van HBO(recht) - WO instromers. Deze discussie is al eerder gaande geweest waaruit bleek dat de begindatum van de opleiding HBO rechten 2002 betrof.
Heuh, HBO-P'ers zijn geen afgestudeerden, dus feitelijk onjuist is het zeker per definitie niet. Het komt redelijk overeen met bijvoorbeeld dit. Ondertussen heeft men tevens twee jaar ervaring met HBO-P rechten instromers in het bijzonder mag ik aannemen.

Verder ken ik in Tilburg ook een instromer met een HBO P rechten, HBO vond ze goed te doen maar de uni is haar heel slecht afgegaan. Kortom, een geheel andere ervaring dus. Wink

Quote:
Onze grote vriend MRWhite schreef specifiek over de opleiding HBO rechten. Simone haar schrijven had betrekking op HBO MER.
Simone "schreef" dat niet zelf, nogmaals, dat betrof informatie die ze had verkregen van de Hogeschool Tilburg, naar aanleiding van het gebabbel van MrWhite. Als je op de laatste pagina van die draad kijkt zie je ook een citaat van de UvT waaruit de nodige scepsis blijkt over de informatie die de hogeschool Tilburg kennelijk aan haar studenten verstrekt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Sri lanka girl




Geslacht: Vrouw



Berichten: 11


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 10:57    Onderwerp: hoe was leiden? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeey....

Hoe was de hogeschool in Leiden dan?
Want ik zit nu dus een beetje te kijken waar ik hbo recht ( 1 jaar) ga doen. Nou Rotterdam INHOLLANd lijkt me geen optie...
Dan heb je nog den haag en leiden?

Groetjes sri lanka girl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Bakbeestje




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 23


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 10:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het artikel over de havisten in Tilburg bevat wel iets heel merkwaardigs: havisten met hun P zijn minder volwassen dan vwo-ers. Ik vindt dit toch bijzonder knap, beide groepen hebben minimaal zes jaar onderwijs genoten. Daarnaast hebben hbo-ers meer ervaring met hoger onderwijs dan vwo-ers.
Het is een feit dat minder havisten hun P halen, maar dit maakt ze nog geen ondergeschikte of mindere mensen voor de universiteit.
Het onderwijs op de havo en het vwo is tegenwoordig ook min of meer hetzelfde. Ik kreeg altijd op de havo standaard havo/vwo boeken.
Vwo-ers hebben alleen meer stof gekregen, vooral op het gebied van statistiek. Maar deze afstand valt in te halen (ik ben zelf havist en heb statestiek met succes afgerond).
Vooral de toon van vwo-ers over hbo-ers is erg negatief. Het lijkt ook vooral dat vwo-ers het liefste de hbo-ers geen kansen geven en op een grote afstand houden. Het lijkt toch bijna op discriminatie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 12:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bakbeestje schreef:
Het artikel over de havisten in Tilburg bevat wel iets heel merkwaardigs: havisten met hun P zijn minder volwassen dan vwo-ers. Ik vindt dit toch bijzonder knap, beide groepen hebben minimaal zes jaar onderwijs genoten. Daarnaast hebben hbo-ers meer ervaring met hoger onderwijs dan vwo-ers.
Het is een feit dat minder havisten hun P halen, maar dit maakt ze nog geen ondergeschikte of mindere mensen voor de universiteit.
Het onderwijs op de havo en het vwo is tegenwoordig ook min of meer hetzelfde. Ik kreeg altijd op de havo standaard havo/vwo boeken.
Vwo-ers hebben alleen meer stof gekregen, vooral op het gebied van statistiek. Maar deze afstand valt in te halen (ik ben zelf havist en heb statestiek met succes afgerond).
Vooral de toon van vwo-ers over hbo-ers is erg negatief. Het lijkt ook vooral dat vwo-ers het liefste de hbo-ers geen kansen geven en op een grote afstand houden. Het lijkt toch bijna op discriminatie.
Ach welnee, ik ben zelf een HAVO-er en ingestroomd met een HBO propedeuse. Ik moet alleen niets hebben van dat opleidingsrelativisme; iedereen is gelijk en als dat niet zo is moeten we maar doen alsof. Wat een onzin. Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 13:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sovereign schreef:
Bakbeestje schreef:
Het artikel over de havisten in Tilburg bevat wel iets heel merkwaardigs: havisten met hun P zijn minder volwassen dan vwo-ers. Ik vindt dit toch bijzonder knap, beide groepen hebben minimaal zes jaar onderwijs genoten. Daarnaast hebben hbo-ers meer ervaring met hoger onderwijs dan vwo-ers.
Het is een feit dat minder havisten hun P halen, maar dit maakt ze nog geen ondergeschikte of mindere mensen voor de universiteit.
Het onderwijs op de havo en het vwo is tegenwoordig ook min of meer hetzelfde. Ik kreeg altijd op de havo standaard havo/vwo boeken.
Vwo-ers hebben alleen meer stof gekregen, vooral op het gebied van statistiek. Maar deze afstand valt in te halen (ik ben zelf havist en heb statestiek met succes afgerond).
Vooral de toon van vwo-ers over hbo-ers is erg negatief. Het lijkt ook vooral dat vwo-ers het liefste de hbo-ers geen kansen geven en op een grote afstand houden. Het lijkt toch bijna op discriminatie.
Ach welnee, ik ben zelf een HAVO-er en ingestroomd met een HBO propedeuse. Ik moet alleen niets hebben van dat opleidingsrelativisme; iedereen is gelijk en als dat niet zo is moeten we maar doen alsof. Wat een onzin. Rolling Eyes

/me is een VWO-er, maar ik kan niet zeggen dat ik enige grond zie om zo elitair over het VWO te denken. Ook het VWO stelt geen ene ruk voor. De enige vakken waar ik nog een beetje voor moest werken waren Latijn en Grieks en dat was nog wel in de roerige jaren tachtig en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het niveau sindsdien alleen maar verder gedaald is..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 16:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sri Lanka Girl schreef:
Quote:
Ik had een vraag ik wil hbo recht gaan doen en dan met me propedeuse naar de Uni gaan. Maar welke HBO rechten is het best die in Rotterdam(inholland) of de haagsche hogeschool? En is het te doen om met je hbo propedeuse te beginnen op de universiteit?

Bedankt

Antwoord:
Je zult zelf een keuze moeten maken voor de instelling waar je je opleiding gaat volgen, ik kan je daar niks over vertellen.
Of het te doen is om na je hbo-p aan de universiteit te beginnen kun je het beste kijken naar je eerste jaar op het hbo. Als je dat met groot gemak hebt doorlopen met goede cijfers, dan kun je de overstap maken. Wel vermeld ik je dat uit de resultaten van voorgaande jaren blijkt dat van de tien hbo-p studenten er slechts 1 de studie succesvol afrondt.
Met vriendelijke groet,
Petra Frings


Ik schreef:

Quote:
Bij nader inzien is dit feitelijk onjuist (indien dit hbo-recht betreft), er zijn immers nog geen (eind) resultaten bekend van HBO(recht) - WO instromers. Deze discussie is al eerder gaande geweest waaruit bleek dat de begindatum van de opleiding HBO rechten 2002 betrof.
Anoniem schreef:
Ik heb wederom mijn propedeuse gehaald zonder ook maar 1 herkansing te hebben gehad

Gefeliciteerd! Ik hoop dat dit resultaat een goed voorteken is voor HBO (rechten) - WO instroom ten aanzien van het algemene resultaat.

Ik vraag me echter af of dit gegeven een betrouwbaar middel is om het eindresultaat vast te stellen. Het is wat te voorbarig dit vraagstuk te voorzien van het antwoord "nee, dat wordt immers bepaald door het eindresultaat" nu dit niet de insteek was die achter deze vraag schuil ging.

De intentie was namelijk rekenschap te geven aan de selecterende werking van de propedeutische (wo) fase. Als men al vanuit dat gegeven een globale schatting tracht te maken tav het mogelijke slagingspercentage, dan kan het wellicht zo zijn dat men bedrogen uitkomt. Immers, HBO rechten verschaft een voorsprong welke de moeilijkheidsgraad van de wo opleiding tijdens het propedeuse jaar aantast, waardoor de selecterende werking wellicht een wassen neus impliceert.

Anderzijds kan juist dit voordeel wellicht een geheel ander soort van werking hebben, waardoor mogelijk het eindresultaat een zeer potente vorm aanneemt.


Soevereign schreef:
Quote:
Heuh, HBO-P'ers zijn geen afgestudeerden, dus feitelijk onjuist is het zeker per definitie niet. Het komt redelijk overeen met bijvoorbeeld dit. Ondertussen heeft men tevens twee jaar ervaring met HBO-P rechten instromers in het bijzonder mag ik aannemen.


Helder?

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°


Soevereign schreef:
Quote:
Dat schreef Simone niet, maar onze grote vriend MrWhite. Het mailtje dat Simone terug kreeg van de UvT stelde nog dat "een slagingspercentage van 90% .. wel heel optimistisch" zou zijn, aldus leid ik daaruit af dat dit percentage flink is opgeblazen.



Quote:
Simone "schreef" dat niet zelf, nogmaals, dat betrof informatie die ze had verkregen van de Hogeschool Tilburg, naar aanleiding van het gebabbel van MrWhite. Als je op de laatste pagina van die draad kijkt zie je ook een citaat van de UvT waaruit de nodige scepsis blijkt over de informatie die de hogeschool Tilburg kennelijk aan haar studenten verstrekt.


Het gaat dus voor de duidelijkheid om dit schrijven:
Tik Simone schreef:

Quote:
Bericht dat ik ontvangen heb van de Juridische Hogeschool Tilburg:

Het klopt inderdaad dat pas in september aanstaande het vierde jaar start van HBO-Rechten aan de Juridische Hogeschool. Slechts enkele studenten gaan de 'doorstroomminor' volgen om met een half jaar 'winst' hun masters te behalen.
De eerste afgestuurdeerden komen pas in juli 2006 op de arbeidsmarkt.
Echter blijkt uit eerdere onderzoeken die onder studenten die bijvoorbeeld met de opleiding MER naar de master zijn gegaan, dat daarvan 90% de master ook daadwerkelijk in de gestelde tijd van 2 jaar haalt. Uiteindelijk heb je dan een studietijd van 6 jaar in totaal, wat op papier langer is dan de 4 jaren die voor de master staan. Maar in de praktijk blijkt ook dat slechts een kleine 5% de master behaalt binnen de gestelde 4 jaar en ook nog maar ongveer 20% die het binnen 5 jaar afrond.

En er zijn overigens erg goede resultaten en positieve reacties na de eerste stageperiode van de HBO-Rechtenstudenten. Ook het werkveld
geeft gretig aan dat zij HBO-Rechtenstudenten goed kunnen gebruiken.
Dat is wel een argument wat gebruikt kan worden waarom de opleiding
HBO-rechten niet moet worden afgeschaft.


Moge duidelijk zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
sapper



Leeftijd: 24
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 58


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 17:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
/me is een VWO-er, maar ik kan niet zeggen dat ik enige grond zie om zo elitair over het VWO te denken. Ook het VWO stelt geen ene ruk voor. De enige vakken waar ik nog een beetje voor moest werken waren Latijn en Grieks en dat was nog wel in de roerige jaren tachtig en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het niveau sindsdien alleen maar verder gedaald is..


idd vwo is absolute ruk
_________________
Dat is een tessst...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 19:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:

Helder?
Je gooit de afgestudeerde HBO'ers rechten op een hoop met die studenten die met een HBO propedeuse naar de universiteit gaan; die zijn er namelijk wel degelijk, inclusief mensen met een HBO P rechten. Vandaar ook dat aan het emailtje van de Erasmus niets feitelijk onjuist is daar het genoemde percentage de mensen betreft die met een p instromen, en niet met een voltooide opleiding (dat staat ook zo in het mailtje immers: "Wel vermeld ik je dat uit de resultaten van voorgaande jaren blijkt dat van de tien hbo-p studenten er slechts 1 de studie succesvol afrondt.")

Quote:
Het gaat dus voor de duidelijkheid om dit schrijven:
Juist en lees nu eens het bericht van de UvT wat er na kwam. Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 20:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Soeverign schreef:
Quote:
Je gooit de afgestudeerde HBO'ers rechten op een hoop met die studenten die met een HBO propedeuse naar de universiteit gaan; die zijn er namelijk wel degelijk, inclusief mensen met een HBO P rechten. Vandaar ook dat aan het emailtje van de Erasmus niets feitelijk onjuist is daar het genoemde percentage de mensen betreft die met een p instromen, en niet met een voltooide opleiding (dat staat ook zo in het mailtje immers: "Wel vermeld ik je dat uit de resultaten van voorgaande jaren blijkt dat van de tien hbo-p studenten er slechts 1 de studie succesvol afrondt.")


Zit je nu eigenwijs te klieren of snap je het echt niet Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 28 jul 2005 20:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met de in de EUR-mail genoemde HBO-p studenten wordt niet gedoeld op HBO rechtenstudenten, Abraxes. Gewoon, HBO-P, alle richtingen. die na hun P de rechtenstudie ter hand nemen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds