Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 16 jul 2025 18:56
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Hoe was tentamen inleiding straf en strafprocesrecht?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gentleman

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 29 mrt 2005 23:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Gentleman schreef:
Maar wanneer het zo duidelijk is dat er niet aan de fomele vragen kan worden beantwoord, zal de rechter denk ik zich de moeite besparen om ter terechtzitting onderzoek te plegen naar de feiten wanneer dit bij een overduidelijk nietige dagvaarding als deze is (Althans wordt beweerd dat het is volgens de sleutel).

De meerderheid van de vragen was volgens mij als instinker bedoeld. Het tentamen was hier op ontworpen. Dit in tegenstelling tot alle andere mc tentamens die ik tot nu toe heb afgelegd. Bij deze vraag zag ik het nietigheid antwoord als louter opvulling; ik heb er niet eens aandacht aan besteed. Helaas, en ook wel stom. Gelukkig ben ik niet in alle instinkers gelopen. (Wel weer in de geen schouw...)

Ja bij sommige vragen had ik ook echt moeite om echt te snappen waarop er werd gedoeld, maar deze was wel extreem vond ik.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marchello

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2005 0:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Al met al *na 4 biertjes* ben ik wel weer rustig , en ga ik er van uit dat er iets in de zin van 0,5 punt ophoging komt voor die belachelijke vragen; net zoals ze dat bepaald hebben bij het tentamen van vorig jaar ! Meer dan je best kan je niet doen toch!

ik duim voor jullie allemaal !
X-force

Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2005 0:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Echt ongeloofelijk dat mensen nog steeds niet snappen hoe het eindcijfer berekend wordt!!! Rolling Eyes

Dit is begrijpelijk aangezien de staf 2 dingen naar voren brengt:

namelijk:

0.1* ( cijfer tt1) + 0.1*( cijfer tt2)+ 0.8* ( eindtoets)

en op het tentamenblad staat dat je max. 80 punten kan behalden ( maw. 2 punten per vraag) en die overige 20 punten kon je halen bij die tussentoetsen

en dan kom je op een HEEEEEEEL ander cijfer uit.
Probeer het eens.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2005 0:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Preliminair?

Dank, ook voor Kw4rk! Kan ik eindelijk slapen ...
Stom zeg, dat zo'n woord je dan kan ontschieten. Nu ja, zolang het nooit ter zitting gebeurt niet ramperig ...
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2005 6:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

X-force schreef:
MiriamvL schreef:
Echt ongeloofelijk dat mensen nog steeds niet snappen hoe het eindcijfer berekend wordt!!! Rolling Eyes

namelijk:

en op het tentamenblad staat dat je max. 80 punten kan behalden ( maw. 2 punten per vraag) en die overige 20 punten kon je halen bij die tussentoetsen

Probeer het eens.

Dat is gewoon wishful thinking.... Als je voor de tussentoetsen 10én had gehaald had je inderdaad 20 punten kunnen behalen, net als je 80 kan behalen voor de eindtoets... als je een 10 ervoor haalt...
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
Kw4rk

Kw4rk

Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2005 10:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:

Had jij die vraag goed?

Ja, ik ga altijd eerst een keer door de vragen heen zonder opzoeken en een tweede keer met. Tweede keer zag ik het gelukkig.
Gentleman

BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2005 10:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
X-force schreef:
MiriamvL schreef:

namelijk:

Probeer het eens.

Dat is gewoon wishful thinking.... Als je voor de tussentoetsen 10én had gehaald had je inderdaad 20 punten kunnen behalen, net als je 80 kan behalen voor de eindtoets... als je een 10 ervoor haalt...

Dat dacht ik ook, ik heb gister een vraag gesteld over de normering bij vraag en antwoord op teletop, als antwoord daarop kreeg ik dat ze daar nog niks over konden zeggen dus........
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2005 20:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Had iemand eigenlijk in de gaten wat in versie 4, vraag 9 (dus vraag 19, 29 of 39 in andere versies) bedoeld werd met "De voorwaarden voor het instellen van een vervolging"?

Ik vind deze uitdrukking nog steeds voor heel veel interpretaties vatbaar. Redenerend vanuit het kennelijk juiste antwoord kan ik nu wel een invulling geven (nl. voorwaarden voor ontvankelijkheid van het OM), maar toch. Vond iemand dit wel duidelijk en zo ja, waarom? Misschien HC of sheets of Enschede of zo?
MZN

MZN

BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2005 23:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp dit tentamen ook totaal niet wat de strekking betreft. Het tentamen van vorig jaar was veel meer representatief voor de stof.

Refererende aan de norm zou ik vorig jaar zonder er voor te studeren een 5,5 gehaald hebben.

Na het studeren en 't maken van dit tentamen kom ik volgens die norm uit op een 3,9.

Dat kan voor mijn gevoel nooit de bedoeling zijn geweest.
Marchello

BerichtGeplaatst: do 31 mrt 2005 0:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ze hebben gewoon teletop afgekoppeld , dwz dat we nergens onze ergenissen kwijt kunnen . Dit riekt naar censuur Twisted Evil
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 31 mrt 2005 7:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gelukkig dan maar dat er nog onafhankelijke sites bestaan waar je je mening uit kunt blijven wisselen met je medestudenten Wink
X-force

BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2005 2:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die vraag over art. 4 en art 7 EVRM moet goed gerekend worden:

BIJ HOORCOLLEGE 1 staat namelijk:

Quote:

Mensenrechtelijke eisen tegen inbreuken
Er moet eerst worden afgevraagd of een bepaald recht inbreuk maakt op een recht.
Daarna moet er gekeken worden of het mogelijk is om op dat recht inbreuk te maken
(op absolute rechten kan dat absoluut niet). Zo ja, wat zijn de eisen die worden gesteld
aan de inbreuk.
De EVRM rechten:
ART. 2: RECHT OP LEVEN
ART. 3: FOLTERVERBOD
ART. 4: VERBOD VAN SLAVERNIJ EN DWANGARBEID

ART. 5: RECHT OP VRIJHEID EN VELIGHEID
ART. 6: EVRM: RECHT OP EEN EERLIJK PROCES
ART. 7 MATERIEELRECHTELIJK LEGALITEITSBEGINSEL
ART. 8: RECHT OP PRIVACY
ART. 9: VRIJHEID GEDACHTEN, GEWETEN EN GODSDIENST
ART. 10: VRIJHEID VAN MENINGSUITING
ART. 11: VRIJHEID VAN VERGADERING EN VERENIGING
ART. 12: RECHT TE HUWEN
ART. 13: RECHT OP EEN DAADWERKELIJK RECHTSMIDDEL
ART. 14: VERBOD VAN DISCRIMINATIE

De absolute rechten zijn dikker gedrukt. Het is nooit mogelijk en toegestaan om een
inbreuk te maken op deze rechten.
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42

BerichtGeplaatst: zo 03 apr 2005 16:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Had iemand eigenlijk in de gaten wat in versie 4, vraag 9 (dus vraag 19, 29 of 39 in andere versies) bedoeld werd met "De voorwaarden voor het instellen van een vervolging"?

Ik vind deze uitdrukking nog steeds voor heel veel interpretaties vatbaar. Redenerend vanuit het kennelijk juiste antwoord kan ik nu wel een invulling geven (nl. voorwaarden voor ontvankelijkheid van het OM), maar toch. Vond iemand dit wel duidelijk en zo ja, waarom? Misschien HC of sheets of Enschede of zo?

Die voorwaarden voor het instellen van een vervolging begreep ik ook niet... Ik dacht dat ik een stukje tekst gemist had... Dat hadden ze inderdaad wel wat duidelijker kunnen stellen... Zowieso in dit tentamen veel vage vragen, terwijl in dat tentamen van vorig jaar alleen maar duidelijke vragen stonden...
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
Jasper

Jasper

BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2005 11:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nou, door die meerdere alternatieven heb ik er 5 extra goed... 27 goed, waarschijnlijk heb ik em dan net niet doordat 1 van mijn tussentoetsen niet is aangekomen (0) en voor de andere had ik een 6...

nou ja bidden...
Verstuur e-mail
Dirk

BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2005 12:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jasper schreef:
nou, door die meerdere alternatieven heb ik er 5 extra goed... 27 goed, waarschijnlijk heb ik em dan net niet doordat 1 van mijn tussentoetsen niet is aangekomen (0) en voor de andere had ik een 6...

nou ja bidden...

Heb er 3 extra goed en ook 27 punten, ik heb het wel gehaald. Smile
(had 1,5 punt voor de tussentoetsen.)
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds