|
Auteur |
Bericht |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: do 29 jun 2006 14:48 Onderwerp: |
|
|
Goede vraag! Eigenlijk zouden we het gewoon moeten proberen.  _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 29 jun 2006 14:59 Onderwerp: |
|
|
Suijkerbuijk schreef: | Ik heb niet het hele debat kunnen volgen.
Is dat onderzoek naar het Somalisch naamrecht nog onder de loep genomen? |
Voor zover ik het heb gevolgd niet. Het schijnt gebaseerd te zijn op Somalisch gewoonterecht. Op die manier kun je natuurlijk alles goedpraten. In de Volkskrant van vandaag staat een stuk van Ulli d'Oliveira. De advocaten van Hirsi Ali hebben Verdonk een waslijst voorgelegd van juridische mogelijkheden om op haar eerdere bevinding terug te komen. Daaruit heeft ze kennelijk deze optie gekozen. Het hele artikel is overigens interessant. Zo leidt hij uit het feit dat Hirsi Ali's grootvader van 1860 tot 1870 de naam Magan voerde af dat men in die familie laat kinderen krijgt en methusalemitische leeftijden bereikt .
Quote: | En uit dat onderzoek blijkt dat toevallig de enige ontsnappingsmogelijkheid die uit de uitspraak van 11-11-2005 valt af te leiden plotseling in dit geval blijkt te bestaan. |
Waarbij de geboortedatum dan maar als onbelangrijk wordt bestempeld. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: do 29 jun 2006 15:07 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Zou D66 deze keer dan eens niet door de knieën gaan? Ik durf er geen cent op te verwedden. Afwachten dus. |
Update:
Quote: | D66 wenst andere post Verdonk
Uitgegeven: 29 juni 2006 13:48
Laatst gewijzigd: 29 juni 2006 14:23
DEN HAAG - De crisis in het kabinet kan mogelijk worden opgelost als minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) een andere post krijgt. D66 kan niet leven met Verdonk op "déze post", zei D66-fractievoorzitter Lousewies van der Laan donderdag.
Ze heeft haar voorstel inmiddels besproken met Maxime Verhagen en Willibrord van Beek, fractievoorzitters van CDA en VVD. |
Bron: nu.nl
Stelletje draaikonten... _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 29 jun 2006 15:25 Onderwerp: |
|
|
Nou, ik ben benieuwd.
Na een korte nachturst ben ik weer fris om naar het vervolg van het circus te gaan kijken. Nog een ruim kwartier voor aanvang (als er niet weer een (verlengde) schorsing komt.
Balk-en-ende stond vandaag tijdens zijn toespraak op het veteranendefile ongeveer te slapen .
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Laatst aangepast door Gwenny op do 29 jun 2006 15:28, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
D.A.R.R.Y.L.
Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: do 29 jun 2006 15:26 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Ben nieuw hier op het forum, en heb dit topic gelezen, maar helaas middenstuk overgeslagen. Dus ik ben niet op de hoogte omtrent eventuele discussies betreffende de VW2000 en Awb. Maar als ik het hele rijtje afloop aan normen voor deze beschikking, heeft Rita toch niets verkeerd gedaan?
Politieke wenselijkheid, 'verdiensten' van de persoon Ali/Magan en onze nationale indruk op het internationale vlak mogen hier toch nooit een rol spelen, want dan verworden we toch pas echt tot een chiquita-natie? |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: do 29 jun 2006 15:44 Onderwerp: |
|
|
Even ter zijde:
Kabinetscrisis verstoort parlementaire barbecue
Het marathondebat in de Kamer dat tot donderdagochtend vroeg duurde, en het daaropvolgende crisisoverleg in het kabinet, zorgen ervoor dat op de binnenplaats van de Tweede Kamer amper politici te vinden zijn voor de jaarlijkse parlementaire barbecue die het zomerreces inluidt. De Kamerleden die zich wel laten zien, onder wie D66'er Dittrich, VVD'ers Oplaat en Hofstra en CDA'er Ormel, worden belaagd door journalisten. De Kamerleden zijn echter gekomen om te barbecuen en niet om van gedachten te wisselen over de toekomst van het kabinet. 'Ik wil niet speculeren. Ik wacht af wat de premier straks te zeggen heeft', aldus Dittrich. Wel laat de nieuwe VVD-fractievoorzitter, Rutte, weten ondanks het Kamerreces 'de komende weken in Nederland te blijven'.
Bron: parlementaire nieuwsbrief van 29 juni 2006 _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: do 29 jun 2006 15:46 Onderwerp: |
|
|
Juridisch gezien kan het inmiddels wellicht kloppen. Maar dat betekent niet dat Verdonk het allemaal goed heeft gedaan. In mijn visie gaat het inmiddels niet meer om het inhoudelijke besluit van Verdonk (je zou met recht kunnen betogen dat de Kamer een vorm van klassejustitie te verwijten valt).
Verdonk heeft dit politiek gezien enorm dom aangepakt. En nu het vermoeden bestaat dat Hirsi Ali een verklaring moest tekenen waarin ze de schuld op zich nam, omdat ze anders haar paspoort niet terug zou krijgen, zijn de gemoederen enorm opgelaaid. Zou deze vorm van chantage waar zijn, dan zou dat hoogst verwerpelijk zijn. De minister had te oordelen over de juridische status van het KB in kwestie. Of zij de uitkomst leuk vind of niet doet niet ter zake. Ik denk dat als de verklaring er niet zou zijn geweest, Verdonk het kamerdeabt zonder al teveel kleerscheuren zou hebben overleefd. Nu heeft echter D66 het vertrouwen in Verdonk opgezegd. Ik zou het weliswaar voorstelbaar maar tegelijkertijd volstrekt ongeloofwaardig vinden (normaal gaat dat niet samen maar in het geval van D66 maak ik een uitzondering) als een herverkaveling van ministersposten het enige gevolg van dit debat zou zijn. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
D.A.R.R.Y.L.
Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: do 29 jun 2006 16:05 Onderwerp: |
|
|
Zit de crux er ook niet in dat de huidige wetgeving juist voor deze gevallen ontoereikend is, gezien de consequenties. In dit soort precaire zaken is enige wettelijke beleidsvrijheid en beoordelingsruimte/vrijheid zeker wenselijk: we praten hier immers niet over een dakkapelletje.
Het enige onhandige van verdonk was dat ze gewoon, zoals Zalm al aangaf, drie of zelfs zes weken had moeten wachten met informeren van de kamer, om de heisa te vermijden en politieke stabiliteit te garanderen. |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: do 29 jun 2006 16:15 Onderwerp: |
|
|
Jeeeetjeee...
Balk zegt ijskoud dat er niks gaat veranderen.
Kamer kwaad over de uitspraak. Er komt om 16:30 een debat.
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: do 29 jun 2006 16:22 Onderwerp: |
|
|
Wellicht trekt de D66-fractie formeel de steun aan het kabinet in maar blijft het kabinet gewoon vrolijk doorregeren, in de praktijk met de steun van D66 en op een enkel controversieel punt met steun van de LPF. Misschien blijven de D66 ministers zelfs wel gewoon zitten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: do 29 jun 2006 18:56 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Wellicht trekt de D66-fractie formeel de steun aan het kabinet in maar blijft het kabinet gewoon vrolijk doorregeren, in de praktijk met de steun van D66 en op een enkel controversieel punt met steun van de LPF. Misschien blijven de D66 ministers zelfs wel gewoon zitten. |
De actualiteit lijkt me gelijk te gaan geven. D66 heeft de politieke steun aan het kabinet ingetrokken. Voor zover ik begrijp is het kabinet vast van plan te blijven zitten, en denken ook de D66 ministers niet aan opstappen.
Ik kan me voorstellen dat dit afgelopen nacht tussen 2:30 en 4:30 reeds zo bekokstoofd is.
Het lijkt er dus op dat er feitelijk niets zal veranderen. Alleen op papier is D66 "uit het kabinet gestapt".
Met dit kabinet is kennelijk echt alles mogelijk. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
mariejosevincent
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 29 jun 2006 19:29 Onderwerp: |
|
|
[quote="bona fides"] bona fides schreef: |
Het lijkt er dus op dat er feitelijk niets zal veranderen. Alleen op papier is D66 "uit het kabinet gestapt".
Met dit kabinet is kennelijk echt alles mogelijk. |
En toch hangt er niet voor niets de geur van verschroeid vlees op het binnenhof..  |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: do 29 jun 2006 20:40 Onderwerp: |
|
|
Goeie neus heb jij... de D66-ministers zijn (toch) opgestapt... _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 29 jun 2006 20:42 Onderwerp: |
|
|
Dat was het dan. _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: do 29 jun 2006 21:00 Onderwerp: |
|
|
Het was het opblijven waard .
Mijn gebeden zijn verhoord .
En nu maar eens kijken wie mijn stem verdient.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
|