Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 04 jun 2024 5:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Staat en vrouwen twisten over subsidie aan SGP
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2005 17:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm, wilde vandaag eens rondkijken op de site van de SGP (kijken wat ze zelf omtrent dit onderwerp berichten).. Blijkt de site op zondag gesloten te zijn Sad

Quote:
Beste bezoeker,


Fijn dat u belangstelling hebt voor de SGP en de standpunten van onze partij.


Eén van die standpunten betreft de zondag. Dat is de eerste dag van de week, de dag van de opstanding van Christus, die we in het bijzonder wijden aan de dienst van God. Bovendien is de zondag een rustdag, een geschenk van God waar we dankbaar voor mogen zijn in een jachtige tijd als de onze. Een dag om op adem te komen. Tegen deze achtergrond is de SGP-site op zondag ‘gesloten’.


Uiteraard bent u van maandag tot en met zaterdag hartelijk welkom op onze SGP-site.



Exclamation
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2005 19:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat zou jij als Ermelose toch moeten weten ... Mr. Green
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2005 19:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ingeborg schreef:
Quote:
Eén van die standpunten betreft de zondag. Dat is de eerste dag van de week.... Bovendien is de zondag een rustdag..... Een dag om op adem te komen.


Toch wel raar dat de week begint met een rustdag.
Ik dacht dat de week daar juist mee afsloot.
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2005 20:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ergo sum schreef:
Toch wel raar dat de week begint met een rustdag.
Ik dacht dat de week daar juist mee afsloot.

Inderdaad! De 7e dag was toch een rustdag?? Nu begrijp ik het niet meer.

Ah kijk hier eens. Rond 400 na Christus is de rustdag verschoven van de zaterdag (de 7e dag) naar de zondag, om beter aansluiting te vinden bij de lokale maatschappij. Dus zo streng in de leer is men niet altijd geweest.

In 1976 is echter afgesproken de dagen te hernummeren. Zie de Van Dale. Morgen maar eens bij de SGP gaan klagen over schending van deze definitie (om precies te zijn de ISO-8601 standaard, hahaha).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: ma 13 jun 2005 13:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laten we eens een gedachte-experimentje doen.
Wat nou als het hier geen streng christelijke partij betrof, maar bijvoorbeeld de Europese Arabische Liga, of een andere 'moslimpartij'.
Stel dat deze partij, voor het overgrote merendeel bestaande uit genaturaliseerde ooit-allochtonen, een dergelijke regel had. De vrouwen van de mannelijke leden mogen geen lid worden van de partij, en het is hun verboden zich verkiesbaar te stellen. De leer die zij aanhangen, en uitdragen in hun politiek, is gebaseerd op een traditionele visie op de verhouding tussen man en vrouw. Iets minder politiek correct geformuleerd: vrouwen worden als minderwaardig (want niet gelijkwaardig aan de man) beschouwd.
Het betreft hier slechts een kleine partij, de verwachting is ook niet dat deze binnen korte tijd hard zal groeien want veel potentiële kiezers kunnen zich niet vinden in de opvattingen van deze partij.
Echter, ze bedrijven wel degelijk politiek, en ook al verkondigen ze geen ambities voor een staatsgreep, ze ontkennen ook niet dat - als het aan hen had gelegen - deze leer en opvattingen in heel Nederland zouden (moeten) gelden. Dit is immers hun ideologie, hun visie op wat goed is.

Mij dunkt, dat in dit geval de poppen aan het dansen zouden zijn voordat je met je ogen kunt knipperen en kunt zeggen 'ja maar...'
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Wekkel








Berichten: 109


BerichtGeplaatst: ma 13 jun 2005 23:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:

Mij dunkt, dat in dit geval de poppen aan het dansen zouden zijn voordat je met je ogen kunt knipperen en kunt zeggen 'ja maar...'


Wat wil je hier mee zeggen:
  • dat de SGP 'even slecht' is; of
  • dat de wereld gewoon hypocriet is?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: di 14 jun 2005 2:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarschijnlijk dat de wereld gewoon hypocriet is?
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: di 14 jun 2005 7:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beiden.
Hier wordt vergoeilijkt wat, komend vanuit een ander geloof, als grote dreiging beschouwd zou worden.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Prosecutie

Prosecutie

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 10


BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2005 19:47    Onderwerp: Staatsrechtelijk gezien... Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook de internationale grondrechten staan aan de zijde van het Clara Wichman instituut:

De SGP-zaak levert een dilemma van botsende grondrechten op: aan de ene kant staan het recht op vrijheid van godsdienst en het recht op vrijheid van vereniging en aan de ander kant het verbod van discriminatie (op grond van geslacht). Het internationale grondrecht dat hierbij van belang is, is artikel 7, onder c, van het Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van discriminatie van vrouwen (IVDV, ofwel VN-Vrouwenverdrag). Artikel 7, onder c, van het VN-Vrouwenverdrag verplicht de staten-partijen:

“alle passende maatregelen te nemen om discriminatie van vrouwen in het politieke en openbare leven uit te bannen en te verzekeren dat vrouwen in het bijzonder het recht hebben om op gelijke voet met mannen (…) deel te nemen aan niet-overheidsorganisaties en verenigingen op het gebied van het openbare en politieke leven van het land.”

Daar komt nog eens bij dat het op grond van het VN-Vrouwenverdrag opgerichte Comité (Committee on the Elimination of Discrimination against Women, CEDAW ) in haar interpretatie van het Vrouwenverdrag heeft vastgesteld dat artikel 7(c) van het VN vrouwenverdrag verplichtingen voor de lidstaten inhoudt, en ook verplichtingen voor politieke partijen en andere verenigingen op het gebied van het openbare leven. Het Comité acht het uitsluiten van vrouwen van het lidmaatschap van een in het parlement vertegenwoordigde politieke partij in strijd met artikel 7(c) VN-Vrouwenverdrag.

De vraag is of de SGP, gelet op artikel 7 (c) VN-Vrouwenverdrag, rechtens verplicht is vrouwen als gewoon lid tot de partij toe te laten en dus of de SGP onrechtmatig handelt door vrouwen te weren als gewoon lid. De eerste vraag die in het kader hiervan beantwoord moet worden, is of de betreffende bepaling een ieder verbindend is (artikel 93 en 94 Grondwet). Als het antwoord op deze vraag bevestigend is, is de tweede vraag of artikel 7 een rechtsnorm vormt die de SGP moet naleven ten opzichte van vrouwen. Als ook het antwoord op deze vraag bevestigend is, handelt de SGP onrechtmatig.

Een een beetje staatsrechtstudie zal aantonen dat de SGP onrechtmatig handelt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2005 21:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nederland heeft geen rechtsmacht overgedragen aan dit VN-comité, dus is niet gebonden aan deze uitspraak. De Nederlandse rechter kan bovendien deze verdragsbepaling niet toepassen omdat deze niet een ieder verbindend is en dus rechtstreeks werking mist.

Het enige belang van deze bepaling en een mogelijke overtreding is mijns inziens dat de verdragspartners het kunnen gebruiken om politieke druk op Nederland uit te oefenen, en het kan wellicht de regering en Tweede Kamer stimuleren om tot een wijziging van de grondwet te komen. Verdragspartners hoeven zich echter ook helemaal niets aan de trekken van het VN-comité. Artikel 7(c) laat ook nog best ruimte over voor interpretatie. Zo'n artikel kan niet zomaar het recht op vrijheid van vereniging aan de kant schuiven, een recht dat ook in diverse internationale verdragen is vastgelegd.

En kijk eens naar artikel 6 van het VN-vrouwenverdrag. Is Nederland niet veel en veel duidelijker in overtreding van dat artikel?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Prosecutie

Prosecutie

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 10


BerichtGeplaatst: do 16 jun 2005 13:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dus dat het wel ieder verbindend is. Very Happy

En ja, de hoer spelen mag internationaal gezien niet. Misschien moet Nederland daar ook wat aan doen. Maar dit topic gaat hier niet over.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2005 11:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Staat schrapt subsidie SGP niet zaterdag 4 juni 2005 - 09:10

DEN HAAG - De staat is niet van plan subsidie voor de SGP te schrappen omdat de partij vrouwen weigert als volwaardig lid. De overheid betreurt het vrouwenstandpunt van de partij wel.
.
Dat stelden landsadvocaten donderdag voor de Haagse rechtbank tijdens een geding dat het Proefprocessenfonds Clara Wichmann met een aantal vrouwenorganisaties heeft aangespannen tegen de staat.
.
De eiseressen willen dat de rijksoverheid de subsidie voor de SGP, die ongeveer een miljoen euro bedraagt, stopzet. Ook moet de overheid de partij vragen om haar statuten te wijzigen. Als ze dat niet wil, zou de partij in het uiterste geval ontbonden kunnen worden.
.
De landsadvocaten veegden donderdag alle argumenten van de aanklagers om de subsidie voor de SGP stop te zetten, van tafel. Ze vinden dat de rechter de overheid niet kan dwingen tot een bepaalde regeling. Dat is een zaak voor de politiek. En die heeft onlangs nog tijdens een debat over grondrechten vastgelegd voorzichtig te willen zijn in zaken waar grondrechten botsen.
.
De staat vindt dat het Proefprocessenfonds Clara Wichmann en de andere organisaties niet bevoegd zijn om via de rechter een subsidiestop voor de SGP af te dwingen. Zij zijn geen belanghebbenden. Vrouwen met een SGP-achtergrond zijn dat wel, maar die heeft het Proefprocessenfonds Clara Wichmann niet kunnen vinden, ondanks het plaatsen van advertenties. Volgens de landsadvocaten is het „een spijkerhard” uitgangspunt in de rechtspraak dat collectieve actie alleen kan als men een eigen belang heeft.
.
De eiseressen stelden dat ze dat wel degelijk hebben. De organisaties zeggen op te komen voor het belang van alle vrouwen. Ze vinden dat het verbod op vrouwendiscriminatie zwaarder moet wegen dan de vrijheidsrechten van vereniging, meningsuiting en godsdienst. Ze wezen op de situatie in België en Frankrijk, waar de overheid politieke partijen verplicht evenveel mannen als vrouwen te kandideren.
.
De Nederlandse overheid is tegen voorschriften voor de samenstelling van kandidatenlijsten, zo bleek uit de inbreng van de landsadvocaten. Zo’n regel vormt een te grote inbreuk op de vrijheid van politieke partijen om op grond van hun eigen criteria kandidatenlijsten vast te stellen.
.
Dinsdag dagvaardt het Proefprocessenfonds Clara Wichmann de SGP. De eis is dat de SGP vrouwen moet toelaten als volwaardig lid. De rechtbank zal beide processen gezamenlijk behandelen. In verband met vakanties van de rechters zal de uitspraak op z’n vroegst eind ......???

bron Reformatorisch Dagblad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2005 21:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
De subsidie aan de SGP is inderdaad wel een punt. (De link mist overigens een - tussen clara en wichmann, hier de verbetering). Ik denk zelf dat subsidie aan politieke partijen juist weer wel voortspruit uit het passieve kiesrecht, en dat het daarom niet zo maar kan worden onthouden omdat een partij bepaalde opvattingen heeft. Ook al zullen veel mensen het volstrekt oneens zijn met het standpunt en het statuut van de SGP, de partij doet vooralsnog niets strafbaars of onrechtmatigs. Ik zie daarom geen goede rechtvaardiging om de SGP als politieke partij uit te sluiten van subsidie.

De rechter was het dus niet met mij eens!
Over de vraag of de SGP zelf zich schuldig maakt aan onrechtmatig handelen is niet geoordeeld omdat de verschillende belangenverenigingen in hun zaak tegen de SGP niet ontvankelijk zijn verklaard.

Het VN-Vrouwenverdrag heeft inderdaad de doorslag gegeven. Het verbaast mij dat de rechter artikel 7 een ieder verbindend heeft verklaard, want het is toch duidelijk gericht tot de lidstaten. Het lijkt dus een ieder verbindend in zoverre die 'ieder' de Nederlandse staat is. Merkwaardig? Het is misschien wel de manier waarop het HvJEG dit soort bepalingen uitlegt, maar ik dacht dat de Nederlandse rechter artikel 93 Gw vrij restrictief uitlegt. Ik geef onmiddellijk toe dat ik hier eigenlijk niet veel van af weet. Maar toch, de rechter zegt in overweging 3.15 ook duidelijk dat het om een verplichting van de Staat gaat. Dat het parlement ooit dacht dat we al aan die verplichting voldoen betekent toch niet dat zo'n bepaling opeens een ieder verbindend wordt? Ik kan overwegingen 3.16 en 3.17 dan ook niet volgen. Ik wil best aannemen dat het om een verdragsschending gaat (dat valt natuurlijk ook nog te betwisten), maar dat betekent alleen dat de Nederlandse Staat zijn verplichtingen jegens de verdragspartners schendt. Met alle goede wil kan ik in 3.16 geen reden lezen om de bepaling een ieder verbindend te verklaren. Het lijkt erop dat de rechter uit de stukken over de behandeling van de goedkeuringswet een soort (ongeschreven) wet distilleert.

Ik kan me in het stopzetten van subsidie aan de SGP best vinden, maar (nog) niet in de juridische onderbouwing. Ik heb begrepen dat Remkes beroep zal aantekenen om meer duidelijkheid te krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: vr 09 sep 2005 10:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind de onderbouwing voor het geven van directe werking aan art. 7 Vrouwenverdrag ronduit zwak. Ik vind dan ook niet dat dat art. in rechte kan worden ingeroepen door Nederlandse particulieren. Daarmee komt naar mijn idee de hele uitspraak op losse schroeven te staan. Vooral de toets van de rechter of Nederland al 'passende maatregelen' heeft genomen vind ik ronduit belachelijk. Als je als rechter dat soort dingen moet toetsen, weet je dat je verkeerd bezig bent, omdat dergelijke passages altijd duiden niet-eenieder verbindendheid. Bovendien halen ze twee dingen door elkaar. Het feit dat de verplichting op zich redelijk duidelijk is in 1 opzicht en het feit dat Nederland meent aan die verplichting te hebben voldaan betekent niet dat die bepaling dan 'dus' ook geschikt is om eenieder te verbinden. De normadressaat is duidelijk de staat en niet de burgers.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: di 13 sep 2005 15:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Het gaat hier volgens De Geus om een principiële uitspraak, omdat de rechter het verbod op discriminatie sterker laat wegen dan twee grondrechten: de vrijheid van vereniging en de vrijheid van vergadering. De uitspraak raakt aan de houding van de Staat ten opzichte van politieke partijen en daarom wil de Staat dat hogere rechters zich erover buigen

bron: http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/nieuwsbericht/asp/artnr/63538/

Op zich vind ik dit dan wel weer een prettige ontwikkeling. Laten er maar waardevolle uitspraken van hoge rechters worden gedaan ten aanzien van dit onderwerp. Is een dergelijke uitspraak in strijd met de Trias Politica? En ook, hoever met je gaan met een bepaalde overtuiging, tot je de grens van het toelaatbare, althans hetgeen door de maatschappij als toelaatbaar wordt beschouwd (Ik denk dat individuele standpunten hierover even onverenigbaar zijn als water en vuur)?

Overigens, is het niet zo dat de SGP zich o.m conformeren wil naar de Nederlandse Geloofsbelijdenis? Artikel 9 hiervan spreekt van de volgende gebeurtenis:
Quote:
In het Evangelie naar Lucas spreekt de engel Gabriel tot Maria, de moeder van de Here, aldus: De Heilige Geest zal over u komen en de kracht van de Allerhoogste zal u overschaduwen; daarom zal ook het heilige dat verwekt wordt, Zoon van God genoemd worden (Luc. 1 : 35).

Vervolgens, wie kent het niet, wordt diezelfde Maria aangeroepen en geeerd met de tekst: Weest gegroet Maria, vol van genade, God zijt met u. Gij zijt gezegend onder allen en gezegend is de vrucht uwer schoot. Heilige Maria, moeder van God bid voor ons, zondaars, nu en in het uur van onze dood. Amen.

Nu kun je je afvragen wat ik hiermee wil zeggen? Welnu enkel dat ook de beginselen die de SGP aanhangt, net als iedere andere vorm van geloof, voor meerdere interpretaties vatbaar is. Schijnbaar kiest de SGP de interpretatie die de partij het beste uitkomt. Dit is natuurlijk geen nieuw verschijnsel, werden de heksenprocessen in de middeleeuwen niet op dezelfde manier gerechtvaardigd?
Dit alles levert op zijn minst stof tot nadenken op. Mijn mening is de volgende: De gang naar de rechter wordt verguisd op grond van de Vrijheid van Vereniging, de Vrijheid van Vergadering, de Trais Politica en wat dies meer zij, alleen: Feitelijke inzet van het geschil is niet meer dan een ( door mannen gemaakte) interpretatie van hetgeen geloof zou moeten inhouden. Een interpretatie die niet past in onze huidige samenleving, en derhalve dan ook een halt toegeroepen moet worden. After all, God koos de vrouw voor het meest heilige van alles: Het geven van Leven.
_________________
Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds