|
Auteur |
Bericht |
fijn
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 01 apr 2009 23:30 Onderwerp: |
|
|
Goede avond
Bedankt voor elke persoon hoe probeert ons hier te helpen. We hebben u help nodig.
Ik heb een pauze genomen. Het is heel zwaar voor me geweest.
De zitting is ook naar mei ingesteld.
Ik wil uw vragen beantwoorden:
1.Mijn ex is inderdaad een agressieve persoon. Dat is bekend bij de politie en de rechtbank.
Hij gebruik ook alcohol en druks. Dat is bekend bij de berijder stichting.
Onze huwelijk therapeut noemde hij “alcoholist”.
2. Sinds me dochter mij vertelde over hun seks, ziet hij haar zonder me toezicht niet.
3. Me dochter hout van haar vader, en ze mag het ook .
Ze beseft nog niet dat ze mogen geen seks samen doen. Ze heeft alleen maar probleem met de pijn dat hij heeft haar gedaan.
Als ik moet redenen, ( de feiten denk ik, ga ik nooit weten), ze was into de seks gegroeid. Ze praat niet over een keer. Ze praat over een periode .
En het gaat niet over en volle seks.
Er was, dank god, geen Seksuele penetratie.
4.Erge dingen kunnen heel stil geburen.
Als iemand geloof dat vreselijke dingen altijd veel lawaai maken, dan moet ik hem naïeve noemen.
5. Me dochter had een vuurrode pijnlijke vagina en een heel duidelijk verhaal over seks met haar vader gehad.
En ik stel mij vraag weer:
Toen, Als ze maar 4 jaar was, mocht ze haar verhaal bij de politie kwijt, en dan hadden we een bewijs.
Maar ze maar 3 jaar was. En ze mocht in deze leeftijd niet naar de politie komen. (volgens politie)
En mij vraag is: wat moeten we wel doen?
De system laat haar niet naar de politie komen,
hoe gaat de system mij dochter beschermen dan?
Hoe kunnen 3 jarige kinderen help van “de wet organisatie“ krijgen?
Ze mogen geen aangifte doen, Hoe komen ze dan de system binnen?
Wat is de volgorde in deze leeftijd?
Als iemand 3 jaar is en seks mishandeling ervaart, wat moet hij doen om gehoord te worden??? |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: do 02 apr 2009 8:25 Onderwerp: |
|
|
Als een moeder deze situaties constateerd, is het aan de moeder, verzorger, dit attent te maken, bij eventuele (organisaties).
Een kind kan zelf geen aangifte doen, de verzorger,moet aangifte doen,
Het kind krijgt dan onderzoeken,maar de moeder is verantwoordelijk,om deze als verzorger in te dienen,en te begeleiden, en ook bewijs aan te dragen van bepaalde daden, een kind kan GEEN aangifte doen.
Als jij al weet dat de vader alcohol,en drugs gebruikt, en agressief is,zou je er alles aan moeten doen om het kind NIET naar de vader te laten gaan, ook al houd je kind nog zoveel van hem, en vind deze situaties (normaal).
Nogmaals jij, constateerd,en jij doet aangifte.(Dat is de wet).
Eventueele toevoeging van wetsartikelen.IEMAND?????? |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 02 apr 2009 9:33 Onderwerp: |
|
|
tussenwalenschip schreef: | Eventueele toevoeging van wetsartikelen.IEMAND?????? | waarom vraag je claudia2 niet??? http://rechtenforum.nl/forum/thread/p/145622/ ; en, waarom het kind niet gewoon zo lang mogelijk thuis gehouden?? 'dat doen die moeders toch allemaal'??? |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: do 02 apr 2009 11:12 Onderwerp: |
|
|
Thuis houden, dat doen die MOEDERS toch ALLEMAAL?
Welke moeder houd haar kind van de vader weg als de vader goed voor het kind is!
Zowel als moeder, EN vader, moet je het kind beschermen en zorg dragen voor het kind.
Een GOED geweten is hierin heel belangrijk!
Het BELANG van een kind staat altijd voorop. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 02 apr 2009 15:28 Onderwerp: |
|
|
Als ik het goed begrijp dan zijn AMK en BJZ geïnformeerd over je vermoeden van sexueel misbruik van je dochter en hebben ze gesprekken met jou daarover gehad?
Het kan zijn dat ze denken dat er even geen commotie moet komen omdat het anders uit de hand gaat lopen. Het kan ook iets anders zijn natuurlijk, dat kan ik van hieruit niet zien.
Wat ik weet van AMK en BJZ is dat ze wel graag een oplossing voor de situatie willen en ook dat ze beslist niet willen dat je dochter gevaar loopt.
Heb je afspraken of plannen gemaakt met AMK en BJZ over hoe nu verder? _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 02 apr 2009 20:17 Onderwerp: |
|
|
De gekozen oplossing (dochter ziet vader niet zonder toezicht) lijkt me heel werkbaar, mede omdat het kind blijkbaar wel van vader houdt. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: vr 03 apr 2009 8:36 Onderwerp: |
|
|
Een kind weet niet beter, en houd van haar vader, maar uit dit verhaal van FIJN, blijkt de vader NIET van het kind te houden, en het NIET te behandelen als een kind,
(andere cultuurachtergrond? met zwaardere gevolgen, voor moeder en kind uit de traditionele fam-sfeer?)
Combinatie van alcohol en drugs leidt tot een ziekelijk gedrag, de vader zou eerst maar grondig in behandeling moeten, en laten zien wat hij waard is, ALS VADER.
Kranten staan vol van deze situaties, en dat wij oplettend moeten zijn als burgers, om aangifte te doen,van kindermishandeling en incest.
Een normaal mens zou niet willen dat zo iemand nog contakt met het kind heeft, (ook voor geestelijke schade).
Walgelijk.
Zijn hier GEEN wetten voor? |
|
|
|
 |
klokluider
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 03 apr 2009 9:58 Onderwerp: |
|
|
ik kan niet opmaken welke zitting of wat voor soort zitting naar mei is uitgesteld. Het lijkt me dat je als ouder een verzoek tot wijziging ouderlijk gezag en omgang kunt indienen bij gewijzigde omstandigheden. Deze al hier genoemde omstandigheden lijken mij van dien aard dat je je kunt afvragen of omgang op dit moment wel de beste optie is. (let op ik zeg dit moment). Wie weet ziet de advocaat een mogelijkheid om een Kort Geding in te stellen vanwege de (mogelijke) bedreigende situatie naar de minderjarige toe.
Zoals ook al eerder is opgemerkt is het heel erg gemakkelijk gebleken om kinderen bij (in vele gevallen) weg te houden bij vader door dit soort uitspraken. Laat de rechter zich hier maar over uitlaten. Ik hoop dan wel dat de kinderrechter het recentelijke onderzoek van het OM heeft gelezen en niet klakkeloos, zoals het onderzoek heeft vastgesteld, afgaat op de verhalen. |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: vr 03 apr 2009 11:11 Onderwerp: |
|
|
Klokkenluider,
Antwoord, geven wij op de vraag van FIJN,
In de praktijk worden inderdaad,vingers gewezen naar vader,s in soortgelijke situatie,s om de kinderen bij de vader weg te houden.
De raad van kinderbescherming, en kinderrechter,zullen zeker hun conclusie stellen op deze soort verhalen en uitspraken. |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: vr 03 apr 2009 12:29 Onderwerp: |
|
|
tussenwalenschip schreef: | Klokkenluider,
Antwoord, geven wij op de vraag van FIJN,
In de praktijk worden inderdaad,vingers gewezen naar vader,s in soortgelijke situatie,s om de kinderen bij de vader weg te houden.
De raad van kinderbescherming, en kinderrechter,zullen zeker hun conclusie stellen op deze soort verhalen en uitspraken. |
Natuurlijk wordt naar dat soort verhalen geluisterd! Niet in elk geval van kindermishandeling is dit lichamelijk aan te tonen. Vaak is er niet meer "bewijs" dan het verhaal van het kind. Dit is een moeilijke afweging voor de rechter, omdat hij moet beslissen (eventueel met behulp van een advies van de Raad voor de Kinderbescherming) wat in het belang is van het kind. Ik kan me voorstellen dat hij al bij een vermoeden van mishandeling, ervoor zorgt dat het kind niet meer alleen is met die ouder. De rechter wil niet het risico lopen dat het kind inderdaad wordt mishandeld of misbruikt. |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: vr 03 apr 2009 12:36 Onderwerp: |
|
|
fijn:
Ik ben bang dat wij hier niet veel hulp kunnen bieden. Wij kennen over het algemeen de juridische kant van het verhaal, maar minder de praktijk.
Bij dit soort zaken is aangifte doen wel degelijk de eerste stap! Niet je dochter, maar jij kan aangifte doen. Ook contact met AMK en BJZ is hierbij belangrijk. Ik begrijp niet waarom je al wel contact hebt gehad met deze instanties, maar zij er verder niks mee lijken te doen. AMK en BJZ hebben veel meer ervaring met dit soort zaken dan wij en daar zul je dan ook de hulp moeten zoeken. En het lijkt me belangrijk dat er toch iemand (een therapeut, psycholoog) met je dochter gaat praten. Als ik me niet vergis, kun je ook zonder doorverwijzing contact opnemen met een psycholoog.
Succes. |
|
|
|
 |
fijn
|
Geplaatst: za 04 apr 2009 21:28 Onderwerp: Ik heb geen leven tot ik haar kunt beschermen |
|
|
1. Ik was bij de politie 4-5 keer geweest. Ze hebbeen alleen maar een verklaring gemaakt. Geen aangifte.
Hoe kan ik de politie maken een aangifte te doen?
* Ze hebben wel advies (onder de tafel) aan me geven: maakt niet uit wat gaat gebeuren – het kind nooit met vader alleen laten.
2. A.m.k en B.j.z hebben rapport gemaakt: wat heb ik vermoed, wat heeft de vader gezegd.
Ik heb zo veel keer een psychologisch onderzoek gevraagd, maar krijgt het niet:
1.Onderzoek is niet goed voor het psychisch gezond van het kind
2. Het is niet goed voor het kind tussen papa en mama staan
3. Jullie zijn in een strijd zo we kunnen jullie niet helpen ( niet te geloven!)
4.We kunnen jullie niets meer betekenen.
* Onder de tafel, heb ik dit advies vaan hun gekregen: nooit het kind aan de vader alleen geven, ook als de rechter een omgangsregeling gaat bepalen. Gewoon weigert het, en vraag voor beroep.
3. Chantal schrijft: Natuurlijk wordt naar dat soort verhalen geluisterd! Niet in elk geval van kindermishandeling is dit lichamelijk aan te tonen. Vaak is er niet meer "bewijs" dan het verhaal van het kind.
En ik vraag: waroom laten ze dan me dochter niet praten?
Waroom wil niemand naar me dochter seks mishandeling ervaring luisteren?
Dat is haar enige bewijs, een ze laten haar niet praten!
4. ik heb geprobeerd door ons huisarts een psycholoog therapie voor me dochter te krijgen. Ze moeten toestemming van de vader hebben. De vader gaaf zijn toestemming met een Voorwaarde: hij moet altijd bij de gespreken zijn. Als de psycholoog of onze dochter gaan om dingen dat hij wil niet praten, hij gaat het gesprek meteen stopen.
Er was geen zin om gespreken met zulke voorwaarde te maken, toch?
Ik wil a.u.b. jullie nog maal vragen:
Wat kan ik doen om me kleine lieve 4 jarige angel te beschermen?
Hoe kan ik omgang regelen hier blokkeren?
Ik heb geen leven tot ik haar kunt beschermen. |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: za 04 apr 2009 21:37 Onderwerp: Re: Ik heb geen leven tot ik haar kunt beschermen |
|
|
fijn schreef: | Ik wil a.u.b. jullie nog maal vragen:
Wat kan ik doen om me kleine lieve 4 jarige angel te beschermen | WAT IEDEREEN ZEGT: HET KIND GEWOON NOOIT AAN DE VADER AFGEVEN: Ben je doof, of zo???? |
|
|
|
 |
fijn
|
Geplaatst: za 04 apr 2009 22:09 Onderwerp: Cvb, u bent brutaal |
|
|
Cvb
U bent brutaal
De vraag was: …hoe kan ik omgang regeling hier blokkeren?
Bent u blind? |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: zo 05 apr 2009 7:26 Onderwerp: Re: Cvb, u bent brutaal |
|
|
fijn schreef: | Cvb
U bent brutaal | Nee Quote: |
De vraag was: …hoe kan ik omgang regeling hier blokkeren?? | Het kind niet aan de vader meegevenIk niet |
|
|
|
 |
|