|
Auteur |
Bericht |
fijn
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 05 apr 2009 8:49 Onderwerp: |
|
|
Cvb schreef:
Ben je doof, of zo???
vindt u deze zin respectvol?
ik niet. |
|
|
|
 |
fijn
|
Geplaatst: zo 05 apr 2009 9:31 Onderwerp: Hoe kan ik toekomste omgangs regelen blokkeren? |
|
|
Goede Morgen
antworden voor uw vragen:
1. Ik was bij de politie 4-5 keer geweest. Ze hebbeen alleen maar een
verklaring gemaakt. Geen aangifte.
Hoe kan ik de politie maken een aangifte te doen?
* Ze hebben wel advies (onder de tafel) aan me geven: maakt niet uit wat gaat gebeuren – het kind nooit met vader alleen laten.
2. A.m.k en B.j.z hebben rapport gemaakt: wat heb ik vermoed, wat heeft de vader gezegd.
Ik heb zo veel keer een psychologisch onderzoek gevraagd, maar krijgt het niet:
1.Onderzoek is niet goed voor het psychisch gezond van het kind
2. Het is niet goed voor het kind tussen papa en mama staan
3. Jullie zijn in een strijd zo we kunnen jullie niet helpen ( niet te geloven!)
4.We kunnen jullie niets meer betekenen.
* Onder de tafel, heb ik dit advies vaan hun gekregen: nooit het kind aan de vader alleen geven, ook als de rechter een omgangsregeling gaat bepalen. Gewoon weigert het, en vraag voor beroep.
3. Chantal schrijft: Natuurlijk wordt naar dat soort verhalen geluisterd! Niet in elk geval van kindermishandeling is dit lichamelijk aan te tonen. Vaak is er niet meer "bewijs" dan het verhaal van het kind.
En ik vraag: waroom laten ze dan me dochter niet praten?
Waroom wil niemand naar me dochter seks mishandeling ervaring luisteren?
Dat is haar enige bewijs, een ze laten haar niet praten!
4. ik heb geprobeerd door ons huisarts een psycholoog therapie voor me dochter te krijgen. Ze moeten toestemming van de vader hebben. De vader gaaf zijn toestemming met een Voorwaarde: hij moet altijd bij de gespreken zijn. Als de psycholoog of onze dochter gaan om dingen dat hij wil niet praten, hij gaat het gesprek meteen stopen.
Er was geen zin om gespreken met zulke voorwaarde te maken, toch?
Ik wil a.u.b. jullie nog maal vragen:
Wat kan ik doen om me kleine lieve 4 jarige angel te beschermen?
Hoe kan ik toekomste omgangs regelen blokkeren?
Ik heb geen leven tot ik haar kunt beschermen. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 05 apr 2009 10:11 Onderwerp: |
|
|
Als ik het goed begrijp dan is er twijfel of je dochter misschien misbruikt is.
Dat moet voldoende zijn om de instanties (AMK / BJZ ) 'op scherp' te houden. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: zo 05 apr 2009 12:00 Onderwerp: |
|
|
CVB.
Ik vind dat je wel erg ver door de bocht gaat!!!
Dit is een rechten-forum, en iemand probeert zijn of haar recht te halen.
Laat ik maar niet vragen of iemand hier zich in de angsten van moeder en kind gaat plaatsen, want dat word tegenwoordig NIET meer gedaan!
Een kind kan GEEN aangifte doen, maar als het vermoeden bestaat van,deze praktijken, en zoals Fijn schrijft, dat haar (ex) man daarbij wil zijn, staat deze vrouw onder een flinke druk.
De moeder,heeft wettelijk hulp nodig, en verzoekt, om rechtsgang in deze zaak.
Welke instanties buiten, amk en bjz, zouden DAN WEL EEN LUISTEREND OOR HEBBEN?
Ook i.v.m. de rechtsgang?
Laat hatelijke uitlatingen, in ieder geval achterwegen!
Er is genoeg LEED op deze wereld! |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 05 apr 2009 12:06 Onderwerp: |
|
|
Is er geen instantie gelijk aan Blijf van mijn lijf?
ik kan me de paniek van de moeder voorstellen en de wanhoop nog meer als niemand maar enig begrip wil of kan tonen.
De vader schijnt toch bang te zijn voor de waarheid, anders verlang je geen aanwezigheid bij een gesprek met een psycholoog, toch?
Welke instantie kan haar wel helpen......of het nu wel of niet zo is!!! |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: zo 05 apr 2009 12:14 Onderwerp: |
|
|
WimWest.
Inderdaad.
Een vermoeden van deze (praktijken moet altijd GEMELD worden).
Zelf dacht ik, aan slachtoffer hulp?
Een groep die zelf slachtoffer zijn van,,,,,,,,,,,,,,
Deze verwijzen ook naar instanties en bieden bescherming.
www.slachtofferhulp.nl  |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 05 apr 2009 23:03 Onderwerp: |
|
|
tussenwalenschip schreef: | hatelijke uitlatingen | Daar bedoel je vast niet mee mijn dringende oproep om de in post dd. 4 april, 8.31 uur met * aangeduide adviezen van mensen, die het weten kunnen en terzake geen eigen belangen hebben, alsnog ter harte te laten nemen. Quote: | Laat ik maar niet vragen of iemand hier zich in de angsten van moeder en kind gaat plaatsen, want dat word tegenwoordig NIET meer gedaan! | Je hebt het trouwens, zo te zien, ook verder niet zo op mensen. |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: ma 06 apr 2009 8:29 Onderwerp: |
|
|
CVB.
Met bepaalde mensen in deze maatschappij, laat ik me beslist niet in, dat klopt!
Dat is paarlen voor de zwijnen gooien.
Situaties die herkend worden,zal ik met al mijn vermogen, HELPEN.
Groffe antwoorden bereik je niks mee. |
|
|
|
 |
Milos
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: ma 06 apr 2009 11:02 Onderwerp: |
|
|
mensen het lijkt me wenselijk dat we die mevrouw helpen, en niet gaan lopen kissebissen.
@ Fijn ik wil je hierbij een hart onder de riem steken. Een vriendin van mij is in haar jeugd iets soortgelijks overkomen en haar moeder heeft toen via de rechtbank (na de scheiding) het gezag gekregen. |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: wo 08 apr 2009 10:04 Onderwerp: |
|
|
@ Fijn: ik ben bang dat je niet veel meer kunt doen dan dit verhaal vertellen aan de rechter die gaat over de echtscheiding en gezag over je kind. Overleg hiervoor met je advocaat. Hij zal weten hoe dit tijdens de zitting het beste naar voren kan komen. |
|
|
|
 |
fijn
|
Geplaatst: wo 15 apr 2009 23:10 Onderwerp: Is een psycholoog rapport zonder vader toestemming rechtwaar |
|
|
Is een psycholoog rapport zonder vader toestemming rechtwaardig is?
Ik heb een psycholoog gevonden dat wil mij dochter haar seks mishandeling verhaal horen.
We hebben beide het gezaag van het kind. Moet ik van de wet haar mishandelt vader zijn toestemming voor de therapie hebben? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 15 apr 2009 23:38 Onderwerp: Re: Is een psycholoog rapport zonder vader toestemming rechtwaar |
|
|
fijn schreef: | Ik heb een psycholoog gevonden dat wil mij dochter haar seks mishandeling verhaal horen.
We hebben beide het gezaag van het kind. Moet ik van de wet haar mishandelt vader zijn toestemming voor de therapie hebben? |
De psycholoog behoort in zo'n geval inderdaad eerst de toestemming van de vader te hebben. Dit staat ook in zijn beroepscode, zie dit bericht. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: do 16 apr 2009 18:30 Onderwerp: |
|
|
Het alternatief is denk ik om de bevoegde instanties (politie, jeugdzorg, kinderbescherming) inschakelen. Die kunnen denk ik via de rechter vervangende toestemming regelen. |
|
|
|
 |
Nosy
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 21 apr 2009 11:15 Onderwerp: |
|
|
Fijn, officieel heb je toestemming nodig, maar het lijkt me dat je voldoende redenen hebt dat naast je neer te leggen in het belang van het kind. Het is te verwachten dat de vader die toestemming niet geeft. En het is te beargumenteren dat het wel in het belang van het kind is, het kind te onderzoeken. Via de juridische weg is het onzeker of het onderzoek doorgang kan vinden en duurt het geheel nog langer, dat is niet in het belang van jouw dochter. Zorg dat je een psychologisch rapport hebt! Wat geschreven staat verdwijnt niet! Dus gewoon doen, als deze psycholoog wil meewerken.
Verder check: www.bezorgdemoeders.nl. Daar wordt je allerminst vrolijk van, maar daar vind je de ervaringsdeskundigen, die alle valkuilen kennen. Haal daar de info vandaan.
Dit forum heeft een hoog theoretisch gehalte, wat ook absoluut waarde heeft, maar om te winnen moet je de praktijk kennen. |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: di 21 apr 2009 19:34 Onderwerp: |
|
|
Nosy.
Ik ben het helemaal met je eens.  |
|