|
Auteur |
Bericht |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: zo 19 nov 2006 20:08 Onderwerp: |
|
|
Michaelm schreef: |
Een carnavalsmasker behoort tot onze cultuur volgens mij. Ik zelf geef helemaal niks om carnaval en zou er ook niet tegen zijn om dat te verbieden maar dat gaat volgens mij toch wel om iets anders dan het verbieden van de boerka.
|
Hoezo? Beide culturele gezichtsbedekkingen met een religieuze achtergrond die eventueel gebruikt zouden kunnen worden om onherkenbaar een misdrijf te plegen...
Verbieden omdat het mogelijk gebruikt zo kunnen worden om bijv. een aanslag te plegen vind ik een beetje een vreemde reden, dan moeten we alles gaan verbieden waardoor niet ten alle tijden je gehele gezicht zichtbaar is... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 19 nov 2006 20:35 Onderwerp: |
|
|
Wetsvoorstel: allen geheel naakt en kaalgeschoren. Probleem opgelost. |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: zo 19 nov 2006 20:37 Onderwerp: |
|
|
En alle lichaamsholten dichtgenaaid... _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
Michaelm
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 19 nov 2006 20:45 Onderwerp: |
|
|
MiriamvL schreef: | Verbieden omdat het mogelijk gebruikt zo kunnen worden om bijv. een aanslag te plegen vind ik een beetje een vreemde reden, dan moeten we alles gaan verbieden waardoor niet ten alle tijden je gehele gezicht zichtbaar is... |
Ok, daar heb je wel een beetje een punt. Maar het beeld op straat speelt ook wel mee.
MiriamvL schreef: | En alle lichaamsholten dichtgenaaid... |
Mmmm mmm mmmmm mmm mmmmmm mmm mmmmmmm  _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 19 nov 2006 21:55 Onderwerp: |
|
|
Michaelm schreef: | tikSimone schreef: | Quote: | Een carnavalsmasker behoort tot onze cultuur volgens mij. | Eh ja. En andere mensen hebben weer een andere cultuur. |
Ja en die mogen ze gerust daar uitoefenen waar die vandaan komt van mij. |
En wat dan als je hier in Nederland bent geboren met een andere culturele achtergrond? Oftewel, als je van huis uit beide culturen hebt meegekregen? Dit doet mij een beetje denken aan: "Alle Turken terug naar Marokko!"-gedachte. Onwetendheid schept vrees en een vrezende mens doet nu eenmaal de gekste dingen.
Soms heb ik echt medelijden met de politici die denken dat de wereld is zoals zij het proberen te verkopen aan de kiezers. Hoe erg moet het toch zijn voor die arme stakkers om steeds in vrees te leven?
En om ook maar een bijdrage te leveren aan het criminele aspect van de boerka (*grinnik*). Ik vind dat ze de panty moeten verbieden, want daarmee zijn toch wel de meeste bankovervallen gepleegd!
p.s.: probeer je eens voor te stellen als boerkadrager wat je voortaan moet doen wanneer het daadwerkelijk verboden is. Probeer eens in te denken wat zo'n mens dan allemaal denkt... |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 19 nov 2006 22:14 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | [sarcasme]
Als Verdonk een beetje opschiet kunnen we nog iets tegen die Zwarte Pieten en Sinterklazen doen.
[/sarcasme] |
De AIVD is er al mee bezig. Zie mijn gastenboek  |
|
|
|
 |
Michaelm
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 19 nov 2006 22:24 Onderwerp: |
|
|
Volento Deo schreef: | En wat dan als je hier in Nederland bent geboren met een andere culturele achtergrond? Oftewel, als je van huis uit beide culturen hebt meegekregen? Dit doet mij een beetje denken aan: "Alle Turken terug naar Marokko!"-gedachte. Onwetendheid schept vrees en een vrezende mens doet nu eenmaal de gekste dingen. |
Zo bedoel ik dat niet. Van mij hoeven echt niet alle Turken terug naar Marokko of zelfs Turkije.
Ik bedoel daarmee te zeggen dat als je als westerse vrouw in een streng islamitisch land met een minirok en topje aan gaat lopen je niet raar op moet kijken als je er dan niet meer heelhuids vandaan komt.
Een westerse vrouw zal dat dan ook nalaten vanwege de eventuele gevolgen.
En dan bedoel ik niet de echte toeristische plekken maar in het binnenland. _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 20 nov 2006 0:37 Onderwerp: |
|
|
Het punt is, dat westerse vrouwen (en mannen) het heel normaal vinden om op dat soort toeristische plekken toch zo schaars gekleed te gaan als zij dat normaal vinden.
Overigens hoef je daarvoor helemaal niet naar verre oorden hoor. Kijk maar eens hoe veel mensen in korte broeken en hemdjes in Italie kerken binnenlopen. Motto: "moet kunnen, ik wil dat nu eenmaal" (of er gewoonweg helemaal niet bij nadenken, maar wel gepikkerd zijn als men verzocht wordt zich even wat meer te bedekken)
Beetje aansluitend bij volento: ook ik begrijp die commotie, die angst, niet.
Waarom moeten we nou regels maken voor iets dat je ook best met goed fatsoen zou kunnen oplossen. De een door niet met motorhelm op ergens naar binnen te lopen en de ander door even vriendelijk te vragen of die helm afmag. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 20 nov 2006 15:14 Onderwerp: |
|
|
Michaelm schreef: | tikSimone schreef: | Quote: | Een carnavalsmasker behoort tot onze cultuur volgens mij. | Eh ja. En andere mensen hebben weer een andere cultuur. |
Ja en die mogen ze gerust daar uitoefenen waar die vandaan komt van mij. |
Dit soort uitlatingen zijn op een juridisch forum niet interessant. Zoek hiervoor aub elders een zeepkist. Dank u. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 20 nov 2006 15:34 Onderwerp: |
|
|
De grote rijkdom van Nederland is toch juist dat een ieder in zijn waarde wordt gelaten om te leven zoals hij/zij meent dat goed is. Uiteraard binnen de grenzen van de (grond)wet. Ongeacht je kleur, geaardheid, levensbeschouwing of intellect mag je zijn wie je bent.
Het hele idee daarvan is dat dat óók mag en kan als een heleboel andere mensen het daar niet mee eens zijn. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: ma 20 nov 2006 16:06 Onderwerp: |
|
|
Michèle schreef: | De grote rijkdom van Nederland is toch juist dat een ieder in zijn waarde wordt gelaten om te leven zoals hij/zij meent dat goed is. Uiteraard binnen de grenzen van de (grond)wet. Ongeacht je kleur, geaardheid, levensbeschouwing of intellect mag je zijn wie je bent.
Het hele idee daarvan is dat dat óók mag en kan als een heleboel andere mensen het daar niet mee eens zijn. |
En een verbod "omdat boerka's niet in het Nederlandse straatbeeld passen" is echt een vieze uitspraak, en geen reden om een grondrecht aan te tasten..
Weet iemand toevallig iets meer over het uitgebrachte rapport? Zou dat ergens in te zien zijn? _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 20 nov 2006 16:26 Onderwerp: |
|
|
Hoewel het aan de ene kant tegen mijn gevoel in gaat, ben ik toch voor het verbod. We moeten onze ogen ook niet sluiten voor dingen die er om ons heen gebeuren. Het erge aan deze kwestie is dat je ook nog uit moet kijken met wat je zegt. En daarom laat ik het bij deze reactie en hoop ik dat er toch nog wat van begrepen wordt. |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: ma 20 nov 2006 16:53 Onderwerp: |
|
|
Welke dingen gebeuren er om ons heen? _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 20 nov 2006 17:21 Onderwerp: |
|
|
JBA schreef: | Hoewel het aan de ene kant tegen mijn gevoel in gaat, ben ik toch voor het verbod. We moeten onze ogen ook niet sluiten voor dingen die er om ons heen gebeuren. Het erge aan deze kwestie is dat je ook nog uit moet kijken met wat je zegt. En daarom laat ik het bij deze reactie en hoop ik dat er toch nog wat van begrepen wordt. |
Nee, eigenlijk begrijp ik niet wat je wilt zeggen.
En ook niet (zeker niet!) waarom je dat niet gewoon zegt. Dat een kwestie gevoelig is kan betekenen dat je je voorzichtiger uit moet laten. Maar op dit forum is er toch ook ruimte voor afwijkende meningen, mits ze goed onderbouwd zijn? Kans is groot dat anderen er een andere mening op na houden, ja. Daar krijg je weer scherpe discussies door!  _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: ma 20 nov 2006 18:44 Onderwerp: |
|
|
En ik betwijfel dat een horde "moslim extremisten" je achter na komt omdat je hier zegt dat je voor een boerka-verbod bent  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
|