Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 08 aug 2025 15:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Opzegging lidmaatschap sportclub [UPDATE: Opgelost]
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PaulS

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 16:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En die twee maanden zijn niet teniet te doen door de verhoging volgens jou?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 20:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

PaulS schreef:
Ik heb het contract even niet precies voor ogen, maar er staat wel in dat jaarlijks (per september) het lidmaatschapsgeld verhoogd kan worden.

Stelt die bepaling een maximum aan de verhoging?

Je zegt dat je hebt opgezegd wegens die verhoging. Bevat het contract een bepaling die je bij prijsverhoging het recht geeft op te zeggen? Zo ja, wat zegt die bepaling precies?

Zou je over september en oktober het oude of het nieuwe abonnementsgeld betalen?

BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 22:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er staat niets op betreffende de hoogte van de verhoging en ook niet dat er opgezegd kan worden n.a.v. een verhoging. Er staat alleen dat de tarieven jaarlijks (in september) kunnen worden aangepast. Het nieuwe tarief geldt dan ook vanaf september. Over de maanden september en oktober zou ik dan het nieuwe maandbedrag betalen.

Overigens staat in de overeenkomst ook dat als ik het niet eens ben met de afschrijving dat ik dan binnen 30 dagen de bank opdracht kan geven tot een terugboeking. Ik ben het dus niet eens met de afschrijving en was ze al een stap voor.
bona fides

BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 23:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

PaulS schreef:
Er staat niets op betreffende de hoogte van de verhoging en ook niet dat er opgezegd kan worden n.a.v. een verhoging. Er staat alleen dat de tarieven jaarlijks (in september) kunnen worden aangepast. Het nieuwe tarief geldt dan ook vanaf september. Over de maanden september en oktober zou ik dan het nieuwe maandbedrag betalen.

Zo'n ongeclausuleerde bevoegdheid tot prijsverhoging komt op me over als mogelijk onredelijk bezwarend, maar ik kan deze niet direct terugvinden in de zwarte of grijze lijst van onredelijk bezwarende algemene voorwaarden.

Ik zou zeggen dat een aangekondigde prijsverhoging die zo duidelijk boven de inflatie uitgaat niet in werking mag treden voordat je de kans hebt gekregen op te zeggen.

Mocht ik het hierbij bij het rechte eind hebben, dan is de vraag: wanneer is die prijsverhoging aangekondigd? Het lijkt me wel dat wanneer je pas tegen eind augustus hebt opgezegd en de opzegtermijn 2 maanden bedraagt, je in ieder geval vast zit aan betaling voor de maanden september en oktober tegen het oude tarief.

Quote:
Overigens staat in de overeenkomst ook dat als ik het niet eens ben met de afschrijving dat ik dan binnen 30 dagen de bank opdracht kan geven tot een terugboeking. Ik ben het dus niet eens met de afschrijving en was ze al een stap voor.

Dit is in het algemeen zo bij automatische incasso, en moet niet verward worden met het recht om niet te betalen.

BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 7:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het smerige is dat de brief waarin staat dat er een verhoging aan zit te komen op 30 of op 31 juli op de mat lag waardoor je praktisch niet de kans krijgt per 1 augustus op te zeggen en automatisch noodgedwongen een maand langer lid moet zijn.

Op 2 augustus heb ik opgezegd per directe ingang en dit ook daar tegen een medewerker gezegd. Die is toen akkoord gegaan hiermee. Nu krijg ik te horen dat hij hier niet mee akkoord had mogen gaan omdat hij hier niet toe bevoegd is. Maar ja...dat wist ik niet. En wat ik helelmaal frapant vind is dat we inmiddels 2,5 maanden verder zijn.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 10:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Nu krijg ik te horen dat hij hier niet mee akkoord had mogen gaan omdat hij hier niet toe bevoegd is.
Daar hoef jij je niks van aan te trekken. Je mag er als klant van uit gaan dat die persoon dat wel mag, omdat je immers met zo'n medewerker van alles moet regelen. Je kunt je bij zo'n persoon toch ook direct inschrijven als lid?
PaulS

BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 12:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, mijn idee. Maar waar ik dus nog steeds mee zit is in hoeverre ik nog 2 maanden contributie moet betalen ondanks het feit dat ik geen gebruik meer gemaakt heb van de diensten. In hoeverre sta ik sterk op het moment dat er een incassobureau op mij afgestuurd wordt want dat is uiteraard de volgende stap.

Is er bv wat te zeggen over de reactietermijn van de sportschool. Ik krijg deze brief 2,5 maand nadat ik opgezegd heb (hier heb ik overigens nooit een bevestiging van gekregen). Ze hadden in september al geconstateerd dat het automatisch incasseren niet lukte en hebben dat in oktober nog een keer geprobeerd.
bona fides

BerichtGeplaatst: do 26 okt 2006 1:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ze toegeven dat je aan die medewerker te kennen hebt gegeven op te willen zeggen staan ze niet erg sterk.

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: za 04 nov 2006 19:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij deze de laatste update, situatie is opgelost op een legale manier. Nu vragen jullie je af hoe dat kan gezien ik contractueel er niet onder uit zou komen, het volgende:

Gezien er bij verhuizing naar buitenland of verre steden etc. niet van je verwacht kan worden dat je bij die club lid kan blijven etc. ontstaat er als het ware een situatie die voor mij onredelijk verzwarend zou zijn. Dus om een lang verhaal kort te maken ik heb een stageovereenkomst afgesloten met een bedrijf in Zuid-Frankrijk. Een kopie van de overeenkomst opgestuurd naar het sportcentrum met een begeleidend schrijven, vandaag bevestiging ontvangen dat het lidmaatschap per 1 dec 06 stop word gezet.

Dus toch nog een goeie afloop.
bona fides

BerichtGeplaatst: za 04 nov 2006 19:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ga je die stage ook echt in Zuid-Frankrijk volgen?

MiriamvL

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: za 04 nov 2006 20:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Daar ben ik idd ook benieuwd naar, aangezien je hier eerder geen melding van hebt gemaakt...
Pet Shop Boys - Integral
Verstuur e-mail MSN messenger
DaNnY112

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: za 04 nov 2006 20:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
bona fides schreef:

Daar ben ik idd ook benieuwd naar, aangezien je hier eerder geen melding van hebt gemaakt...

Zoals overeengekomen met stagebedrijf begin ik daar 10 oktober met stage lopen.

Misschien denken sommige van jullie dat ik dit zelf heb verzonnen echter is dit niet het geval, het is een echt bestaand bedrijf en deze zijn akkoord gegaan met deze stage.
abraxes

abraxes

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: za 04 nov 2006 20:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je weet wel dat wanneer je niet werkelijk stage gaat lopen in Frankrijk zonder daar een behoorlijke reden voor te hebben, je kunt rekeningen op een fikse schadeclaim van de zijde van de sportschool, indien ze daar notie van krijgen!
Bekijk de homepage
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 120

Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: za 04 nov 2006 22:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DaNnY112 schreef:
Zoals overeengekomen met stagebedrijf begin ik daar 10 oktober met stage lopen.

Welke 10 oktober? Rolling Eyes

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 05 nov 2006 0:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mr. Green

Nu maar hopen dat al die sportschoolmedewerkers een beetje te veel van de anabole steroiden of weet ik wat voor poeders & pillie hebben gesnoept Wink
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds