|
Referendum Europese Grondwet, ik stem |
Voor! |
|
51% |
[ 25 ] |
Tegen! |
|
48% |
[ 24 ] |
Niet! |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 49 |
|
Auteur |
Bericht |
Edde
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 27 mei 2005 11:36 Onderwerp: |
|
|
mr. crowley schreef: | Het NJB van vorige week gaat in zijn geheel over de grondwet. Er staan paar goede artikelen in, waaruit blijkt wat er nu daadwerkelijk gaat veranderen met dit verdrag. Ik stem voor de grondwet. |
Tnx! Die ga ik zaterdag dan eens fijn doornemen... |
|
|
|
 |
Onno
|
Geplaatst: vr 27 mei 2005 14:29 Onderwerp: Ik stem TEGEN !!! |
|
|
Ik heb me ook daadwerkelijk een beetje er in verdiept en was volgens de uitslag 44% voor = dus 56% Tegen nietwaar .
Ik ben eigenlijk helemaal tegen die EU , er is ons burgers in tegenstelling tot andere landen nooit gevraagd of wij wel wilden toetreden .
Ons is daar na ook nooit gevraagd of wij die Euro wilden .
Ondanks duidelijk gerommel uit meerderheid van de bevolking van NEE uitbreiding oost Europa , Nee Turkeije deden de kartel dictators in den Haag toch Ja !
Ja sorry ik noem die regering gewoon een kartel van dictators , want dat zijn het in mijn ogen ook .
Sinds dat we in die EU zitten gaat het voor de gewone man hard bergafwaarts , dus mede daarom ook zeg ik met NADRUK NEE !! |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: vr 27 mei 2005 15:12 Onderwerp: Re: Ik stem TEGEN !!! |
|
|
Onno schreef: |
Sinds dat we in die EU zitten gaat het voor de gewone man hard bergafwaarts , dus mede daarom ook zeg ik met NADRUK NEE !! |
Is dat zo? Gaat het sinds 1993, en voor de EG sinds 1952 alleen nog maar slechter met Nederland, of de gewone man in Nederland?
En waarom ben je tegen de EU? Alleen omdat het je nooit gevraagd is? Is jou wel wat gevraagd over de Nederlandse Grondwet? _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 27 mei 2005 15:52 Onderwerp: |
|
|
Onno, dan moet je juist vóór stemmen, want dan kun je weer druk uitoefenen dat Nederland uittreedt. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 27 mei 2005 20:18 Onderwerp: Re: Ik stem TEGEN !!! |
|
|
Onno schreef: | Ik heb me ook daadwerkelijk een beetje er in verdiept en was volgens de uitslag 44% voor = dus 56% Tegen nietwaar .
Ik ben eigenlijk helemaal tegen die EU , er is ons burgers in tegenstelling tot andere landen nooit gevraagd of wij wel wilden toetreden .
Ons is daar na ook nooit gevraagd of wij die Euro wilden .
Ondanks duidelijk gerommel uit meerderheid van de bevolking van NEE uitbreiding oost Europa , Nee Turkeije deden de kartel dictators in den Haag toch Ja !
Ja sorry ik noem die regering gewoon een kartel van dictators , want dat zijn het in mijn ogen ook .
Die dictators worden toevallig wel gecontroleerd door de volksvertegenwoordiging, via welke ook jij je invloed kan uitoefenen. Eenvoudig door te stemmen, of actiever door je voor de politiek in te zetten.
Dat de richting die we de laatste jaren opgaan niet overeenkomt met jouw persoonlijke mening, wil nog niet zeggen dat DE meerderheid van HET Nederlandse volk systematisch genegeerd en onderdrukt wordt.
Bepaalde belangrijke langetermijneffecten, zoals vrede (uitsluiting van Oost-Europa zou op den duur weer tot ellende leiden, godsdienstoorlogen of weet ik wat; voorwaarde voor EU-lidmaatschap is VREDE en conflicten via praten oplossen); ontwikkeling van onderzoek en wetenschap; onderwijs; een gezonde afzetmarkt; een goed gecoördineerde criminaliteitsbestrijding; een serieuze overlegpartner met de rest van de wereld... en zo kan ik nog wel even doorgaan .... worden nou eenmaal niet gerealiseerd op zo'n manier dat 'de gewone man' er direct beter van wordt in zijn portemonnee. Dit soort kortetermijndenken is in mijn ogen enkel gericht op asociaal eigenbelang.
En verder wordt het leven hier in Nederland ook aardig opgeleukt door diverse EU-subsidies, voor cultuur, monumenten, onderwijs, werkgelegenheid, etc. En wat te denken van de richtlijnen die bepaalde natuurgebieden beschermen, die anders allang opgeslokt zouden zijn door projectontwikkelaars?
Nee, het is duidelijk dat het voor Nederland hard bergafwaarts is gegaan sinds we in die EU zitten!
(uberhaupt enig idee WANNEER dat was?!) _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: vr 27 mei 2005 22:34 Onderwerp: |
|
|
Ik zit "Wat stem ik?" op RTL4 te kijken... want ik niet snap is het argument "daar hebben we die grondwet niet voor nodig", want is dat voor een idioot argument?! Dat het niet uiterst noodzakelijk is wil zeggen dat je het wel eens bent wat er in staat, maar je toch tegen stemt omdat dat toch al in een van de verdragen is geregeld... Als je dat zegt heb je toch echt niet het doel en de symbolische waarde van de EGW begrepen!  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 28 mei 2005 13:38 Onderwerp: |
|
|
Balkenende in het AD: Ik sta voor gek bij 'nee'.
Het buitenland vraagt hem wat er met Nederland toch aan de hand is.
En Balkenende maar denken dat het niets met hem en zijn beleid te maken heeft... |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: za 28 mei 2005 15:25 Onderwerp: |
|
|
Ik snap niet hoe dom hij kan zijn dat hij dat gezegd heeft, dan heeft hij dus echt niet begrepen waarom zoveel mensen naar nee neigen...  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
Wekkel
|
Geplaatst: zo 29 mei 2005 13:33 Onderwerp: Re: Ik stem TEGEN !!! |
|
|
Michèle schreef: |
Nee, het is duidelijk dat het voor Nederland hard bergafwaarts is gegaan sinds we in die EU zitten!
(uberhaupt enig idee WANNEER dat was?!) |
Voor Zwitserland ging het anders ook erg slecht de afgelopen decennia. Kortom, dat is geen argument om ja te stemmen. |
|
|
|
 |
Ingeborg
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 1877
|
Geplaatst: zo 29 mei 2005 16:40 Onderwerp: |
|
|
Duch schreef: | Ik weet even zo niet een site, maar om het nog wat ingewikkelder te maken: referendumwijzer.nl is ook behoorlijk misleidend. Volgens mij moet je echt absurd hard je best doen om onder de 50% voor uit te komen. |
Hey, ik heb 'em ook gedaan Heel eerlijk ingevuld alles, en volgens de referendumwijzer komen mijn opvattingen voor 44 % overeen met die van de grondwet. En ik heb echt niet zo hard m'n best gedaan hoor  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 29 mei 2005 18:09 Onderwerp: Re: Ik stem TEGEN !!! |
|
|
Wekkel schreef: | Voor Zwitserland ging het anders ook erg slecht de afgelopen decennia. Kortom, dat is geen argument om ja te stemmen. |
De positie van Zwitserland is wel wat anders. Neutraal tijdens de oorlog, en ook toen al rijk door zijn banken. Overigens is Zwitserland nog steeds van plan om nog eens in te stappen en het past zijn wetgeving daartoe ook geleidelijk aan. Daarvoor is natuurlijk nog wel een referendum nodig . |
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: zo 29 mei 2005 19:32 Onderwerp: |
|
|
Wie kan er wat vertellen wat er over het immigratiebeleid is geregeld in de EGW? _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
MiriamvL
|
Geplaatst: zo 29 mei 2005 21:33 Onderwerp: |
|
|
Euh... heeft iemand in de EGW kunnen vinden hoe leden van de Europese Commissie gekozen/benoemd worden, ik weet dat het nu op voordracht van de Raad met goedkeuring van het Parlement is, maar ik kan er in de EGW niks meer over vinden...  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
|
|
|
 |
Edde
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: zo 29 mei 2005 23:11 Onderwerp: |
|
|
Frankrijk heeft NEE gestemd.
Gaan nu alle JA-stemmers in Nederland morgen massaal stemmen, of is het over en wordt er nu NEE gestemd? |
|
|
|
 |
Ramonkey
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 2280
|
Geplaatst: zo 29 mei 2005 23:47 Onderwerp: |
|
|
Exit polls zijn nog altijd exit polls dus nog maar even afwachten wat de daadwerkelijke schade is (niet dat het dan alsnog een 'ja' wordt..). Was bovendien niet echt een verrassing.
En ik ga hierdoor zeker geen 'nee' stemmen woensdag. _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
|