Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 12:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Particuliere verkoop op marktplaats
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
twist

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 12:07    Onderwerp: Particuliere verkoop op marktplaats Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kan er een ontbinding volgen tussen twee particulieren.
De verkoper heeft duidelijk gemeld op de site dat de telefoon niet orgineel maar een clone is. De koper beweert dat hij deze koop mag ontinden omdat hij niet goed voorgelicht was. zie link

http://gsm-telecom.marktplaats.nl/mobiele-telefoons-apple-iphone/471841404-wees-er-snel-bij-ik-heb-er-maar-een-exemplaar.html?return=eJwFwdsJgDAMAMBdOkCrIH6kiLMEDDb0YWiiUMTdvUOY4WWYosK6gKsjJjOBEB7q%2BRJqvmLPJgXR1LcSbqWOR%2BUW6vCSZLchtBVW43aqi98Pmwgdxw%3D%3D&df=1
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 13:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, als je adverteert met "type iPhone 4" en het is geen iPhone 4, dan belazer je de boel. De verkoper moet trouwens ook rekening houden met een leuke brief van Apple.

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 13:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Ja, als je adverteert met "type iPhone 4" en het is geen iPhone 4, dan belazer je de boel. De verkoper moet trouwens ook rekening houden met een leuke brief van Apple.

Er staat toch duidelijk dat het clone is. Eerlijker kan het niet
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 13:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

twist schreef:

Wat dacht je van: "Type: SciPhone i9++" ??? Of welke cheap knock-off het hier ook om moge gaan.
Waarvoor je dan niet 200 euro vraagt, maar de 50 euro die het ding hooguit waard is?

Het is strafbaar om dergelijk spul te importeren en te koop aan te bieden.

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 14:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

twist schreef:
bona fides schreef:

Waarom stel je dan überhaupt een vraag op een juridisch forum, als je denkt dat je eerlijk bezig bent?

Bovendien licht je de boel gewoon wel op, want je adverteert met een iphone 4 afbeelding, terwijl die knock-off een heel andere UI (user interface) heeft, en daarnaast vraag je veel meer voor de telefoon dan dat je die dingen rechtstreeks en nieuw uit Honk Kong laat importeren.

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 15:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DENNIS79 schreef:
twist schreef:
bona fides schreef:

Waarom stel je dan überhaupt een vraag op een juridisch forum, als je denkt dat je eerlijk bezig bent?

Bovendien licht je de boel gewoon wel op, want je adverteert met een iphone 4 afbeelding, terwijl die knock-off een heel andere UI (user interface) heeft, en daarnaast vraag je veel meer voor de telefoon dan dat je die dingen rechtstreeks en nieuw uit Honk Kong laat importeren.

Mijn vraag is kan de koper de koop ontbinden. De foto is gelijk aan de orginele iphone. Mijn vraag is niet of de prijs eerlijk of oneerlijk is.
Je kan een nieuwe auto ook bij de fabrikant kopen voor 1/4 van de prijs tegen de kostprijs.

Ik ben gewoon eerlijk geweest in mijn advertentie en alles duidelijk met koeien letters geschreven. Wordt de koper niet geacht om de advertentie goed te lezen. En tevens heeft hij de kans gekregen om de telefoon te bekijken. Dat hij van deze gelegenheid geen gebruik maakte is volgens de wet zijn eigen probleem heb ik ergens op deze forum gelezen. Kan hij zich sterk maken dat hij niet wist dat de telefoon een clone was en dat liet afdwalen.

Hij schreef het volgende ;

"De koop heb ik ontbinden voorzover dat niet kan op grond van de wet koop op afstand doe ik dit alsnog op grond van dwaling en/of een tekortkoming van een van de partijen mijn dwaling is o.a. dat ik niet heb kunnen weten dat die telefoon nep was. u tekortkoming is o.a. dat het uberhaupt niet is toegestaan om deze neeptelefoons te verhandeelen"
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 15:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee je bent niet eerlijk geweest: je hebt namelijk een afbeelding van een originele iphone gebruikt, en het gaat niet om een originele iphone.

Nee je bent niet eerlijk geweest: je zegt dat je er maar één te koop hebt, en je hebt er meerdere te koop.

Nee je bent niet eerlijk geweest: je verkoopt onder de rubriek apple iphone.

Nee je bent niet eerlijk geweest: Je schrijft bij type dat het om een iphone 4 gaat. (terwijl het plaatje bovendien een iphone 3 is)

Nee je bent niet eerlijk geweest: Je overtreedt verschillende gedragsregels van marktplaats.nl

In beantwoording op je vraag: Ja de koper kan de koopovereenkomst ontbinden. Er is sprake van oplichting. De koper dacht, en mocht denken dat hij daadwerkelijk een iphone kocht. Afbeelding, rubriek en vraagprijs waren zodanig dat hij mocht veronderstellen dat het om en echte iphone ging.

U mag blij zijn dat de koper u niet verplicht tot nakoming van een koopovereenkomst van een echte iphone. Dan had u een nieuwe iphone moeten leveren!

Een beroep van de koper op dwaling lijkt mij buitengewoon kansrijk. U krijgt de telefoon terug en moet de aankoopprijs terugbetalen.

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 15:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

twist schreef:
Mijn vraag is kan de koper de koop ontbinden.

bona fides schreef:
Ja

Quote:
De foto is gelijk aan de orginele iphone.

En dat noem jij eerlijk? Wat kom je hier doen, dit is toch gewoon zonde van ieders tijd.

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 17:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
twist schreef:
Mijn vraag is kan de koper de koop ontbinden.

bona fides schreef:
Ja

Quote:
De foto is gelijk aan de orginele iphone.

En dat noem jij eerlijk? Wat kom je hier doen, dit is toch gewoon zonde van ieders tijd.

hoezo wat kom ik hier doen. Je bent toch eigenaar van deze site toch niet.
Jet

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 21:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De advertentie is inmiddels van marktplaats verwijderd. Voelde TS nattigheid?

TS stelt hier een vraag en krijgt daar een duidelijk antwoord op. Ook nog met uitleg maar TS zint deze duidelijke antwoorden niet.

Als TS voor een rechtbank zou staan en de rechter zou hetzelfde antwoorden, zou TS dan ook tegen de rechter zeggen dat hij toch zeker niet de eigenaar van de rechtbank is... Rolling Eyes
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 21:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ach, als ik die rechter was zou ik waarschijnlijk een beetje vriendelijker blijven dan hierboven, maar dan zou ik ook maar één keer hoeven te zeggen dat meneer twist een ander vak moet gaan zoeken (en dat de koop ontbonden is).

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 21:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jet schreef:

Als TS voor een rechtbank zou staan en de rechter zou hetzelfde antwoorden, zou TS dan ook tegen de rechter zeggen dat hij toch zeker niet de eigenaar van de rechtbank is... Rolling Eyes

ieder is "vrij" om ergens op w.w.w. iets te plaatsen. Als mijn post cq vraag je niet bevalt of een ander dan hoeft hij/jij daar niet op te reageren.

Als je niet reageert dan hoef je je waaaaaaaaardevolle tijd niet aan mij te besteden.

En wat betreft de advertentie dat ik er maar een had klopt ik had er geen tweede van. Als mensen niet goed lezen dan zij daarvoor verantwoordelijk.

Als de wet de koper beschermt dan kan je alle koop overeenkomsten in heel nederland ontbinden.

zie mobile providers met "gratis" gsm toestel vaak moet je in de advertentie kleine letters zoeken wat je na 3,6 of 12 maanden kwijt bent.
Hoeveel mensen tuinen daar niet in.

Als je marktplaats uitpluist dan kan je hoop adverties met de zelfde telefoon vinden ook onder Apple Iphone's.
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 22:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

twist schreef:
ieder is "vrij" om ergens op w.w.w. iets te plaatsen.

Niet helemaal. Je advertentie op marktplaats was bijvoorbeeld behoorlijk illegaal.

Quote:
Als je marktplaats uitpluist dan kan je hoop adverties met de zelfde telefoon vinden ook onder Apple Iphone's.

Dat laat ik over aan de juridische dienst van Apple en aan justitie.

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 22:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

twist schreef:
Als de wet de koper beschermt dan kan je alle koop overeenkomsten in heel nederland ontbinden.

Daar is dus de kopersbescherming voor uitgevonden.
twist

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 22:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedkoopste Iphone zonder abonnement kost € 579,-
Dan moet je donders goed weten dat je voor € 200,- geen orginele koopt.
zie link http://www.phoneshop.nl/telefoons/alle/?searchstring=iphone+4&ref=7903&gclid=CIfwrsfh7aoCFQQn3god219TPw
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds