|
Auteur |
Bericht |
twist
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 26 aug 2011 22:14 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | twist schreef: | Als de wet de koper beschermt dan kan je alle koop overeenkomsten in heel nederland ontbinden.
|
Daar is dus de kopersbescherming voor uitgevonden. |
voorbeeld wat ik zelf meegemaakt heb.
Ik kreeg een procesvervbaal voor een overtreding omdat ik het verkeersbord niet had gezien. Weet je wat ze daarop zeiden had je beter moeten opletten.
Dus als hij goed had gelezen dan kon hij weten dat het geen orginele iphone was |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: vr 26 aug 2011 22:20 Onderwerp: |
|
|
Sorry hoor, maar als je nu een voorbeeld aandraagt, kom dan met een voorbeeld wat te maken heeft met de casus.
Een verkeersbord niet zien en daardoor een overtreding maken is totaal iets anders dan een illegaal produkt verkopen en dan de koper verwijten dat hij denkt dat het een legaal produkt is. |
|
|
|
 |
twist
|
Geplaatst: za 27 aug 2011 0:46 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | Sorry hoor, maar als je nu een voorbeeld aandraagt, kom dan met een voorbeeld wat te maken heeft met de casus.
Een verkeersbord niet zien en daardoor een overtreding maken is totaal iets anders dan een illegaal produkt verkopen en dan de koper verwijten dat hij denkt dat het een legaal produkt is. |
als het een illegaal product is moeten zij het verbieden om het in te voeren. Lijkt wel gedoogbeleid van drugs wel. Invoeren mag wel maar verkopen ho dat mag niet. Ons land is gewoon ziek................
Dan moeten ze maar de wetten aanelkaar aanpassen. Laats gehad met iphone en samsung. Duitsland is veel soepeler je kan aan ene kant wel toelaten om zulke toestellen in te laten en aan de andere zeggen je mag het niet verkopen. iets kleins veranderen en je kan de wet copyright ontlopen. Samsung hoeft nu alleen de software veranderen en dan mag het weer verkocht worden. wet copyright staat gewoon op losse schroeven.
Octrooi aanvragen kost 500.000 euro voor 10 jaar en dat wordt zo omgezeild. Dus die octooi wet mag mag van mij de vuilnisbak in.
En tenslotte houdt het de ontwikkeling van een land tegen. Kijk maar naar landen die octrooi wet niet respecteren dat zijn de landen waar welvaart is. is met Hongkong begonnen nu gaat het wel slechter met het land omdat ze meewillen doen met de rest van de wereld. Daartegenover China en al die andere aziatische landen die omzeilen copyrights door eenvoudig enkele aanpassingen te verrichten. Als je zo de lieverdtje van de wereld wilt spelen ga uiteindelijk failliet. Ik heb met de tijd geleerd dat je gewoon niet je hart maar je verstand moet gebruiken. De maatschapij is gewoon hard. En als je zwak bent wordt jij als eerste gepakt. Als je in ons land geld hebt heb je gelijk kijk maar naar wilders. Zou je denken als iemand anders in zijn plaats stond en de joden had beledigd zou hij dan met prodeo advocaat ook gelijk hebben gehad.  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 27 aug 2011 1:04 Onderwerp: |
|
|
Heeft iemand je al eens verteld dat Hong Kong deel van China is?
En jee, wat hebben we het hier in Nederland toch arm he! Heb al maanden niets meer te eten gehad... knor knor _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
twist
|
Geplaatst: za 27 aug 2011 1:33 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Heeft iemand je al eens verteld dat Hong Kong deel van China is?
En jee, wat hebben we het hier in Nederland toch arm he! Heb al maanden niets meer te eten gehad... knor knor |
sorry ik bedoelde Japan |
|
|
|
 |
twist
|
Geplaatst: za 27 aug 2011 1:47 Onderwerp: |
|
|
Binnen twee jaar gaat ieder merken van arm tot rijk. Volgend jaar gaan er dubbel zoveel bedrijven failliet als in 2011. economische crisis gaat door tot 2016 of 2018 heb ik ergens gelezen. En met het jaar wordt het heviger. Dit zijn slechts de voorschokken. grote milieurampen, grote aarbevingen, mischien zelfs meteoorinslagen worden verwacht. Alleen al Nederland heeft 150 miljard nodig om de voeten droog te houden. Noorkap zal binnen 20 jaar verdwijnen. V.S. is daar nu aan het verzieken met olieboringen. |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: za 27 aug 2011 2:06 Onderwerp: |
|
|
twist schreef: | Binnen twee jaar gaat ieder merken van arm tot rijk. Volgend jaar gaan er dubbel zoveel bedrijven failliet als in 2011. economische crisis gaat door tot 2016 of 2018 heb ik ergens gelezen. En met het jaar wordt het heviger. Dit zijn slechts de voorschokken. grote milieurampen, grote aarbevingen, mischien zelfs meteoorinslagen worden verwacht. Alleen al Nederland heeft 150 miljard nodig om de voeten droog te houden. Noorkap zal binnen 20 jaar verdwijnen. V.S. is daar nu aan het verzieken met olieboringen. |
Yup, en al deze problemen zouden nooit zijn ontstaan als je gewoon op marktplaats mensen op kon lichten, natuurlijk! |
|
|
|
 |
twist
|
Geplaatst: za 27 aug 2011 3:47 Onderwerp: |
|
|
Yup, en al deze problemen zouden nooit zijn ontstaan als je gewoon op marktplaats mensen op kon lichten, natuurlijk![/quote]
jij ziet het als bedriegen ik zie dat niet zo. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Hij wist dat hij een clone kocht. Omdat de kwaliteit hem tegenviel heeft hij besloten om mij voor een bedrieger uit te maken. En zo zijn geld terug te krijgen. Zo kan ik er wel meer bedenken. Helaas ben ik wakker en welk rechter dan ook ik zal mij hevig verdedigen voorzover ik kan. Ik heb niet het geld om een advocaat te nemen. ik zal het zelf moeten klaren. Ik vind het toch vreemd dat een clone wel geimporteerd mag worden maar niet doorverkocht worden. Maar ja in Nederlan is alles scheef wij zijn niet anders gewend. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
|
|
|
 |
twist
|
Geplaatst: za 27 aug 2011 8:25 Onderwerp: |
|
|
Ik hem gekregen/"gerolen voor ander handel" van een vriend die in deze handel zit.
Omdat er vele onderdelen en software anders aan is kunnen ze mij niks doen. Het schijnt ook niet verboden te zijn om lookelikes te importeren.
En ik maar denken dat ik de pineut was.  |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: za 27 aug 2011 10:51 Onderwerp: |
|
|
Wil je alsjeblieft wel de uitspraak van de rechtbank hier neerzetten?
(misschien dat ik dan nog wat kan leren als oud-douane.. tot op heeeeeeeel kort geleden (volgens mij gisteren nog) waren copy-Ipad's volledig verboden om in te voeren) |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: za 27 aug 2011 10:52 Onderwerp: |
|
|
Edit: Iphone's (en Ipad's trouwens ook) |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 27 aug 2011 12:12 Onderwerp: |
|
|
Gerolen...  |
|
|
|
 |
twist
|
Geplaatst: zo 28 aug 2011 14:13 Onderwerp: |
|
|
Weet er iemand hoet het zit met de copyright van Apple.
het is vreemd dat je op een fruit copyright krijgt (logo).
Dus iedereen schendt de copyright zodra hij een beet uit een appel neemt :  |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: zo 28 aug 2011 15:17 Onderwerp: |
|
|
Wordt het nu nu niet eens tijd voor een slotje??? |
|
|
|
 |
|