Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 01 aug 2025 15:50
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

bezwaar termijn CBR overschrijden
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DBR

Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2010 21:50    Onderwerp: bezwaar termijn CBR overschrijden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik ben Dennie, 19 jaar
Ik ben hier via een kameraad gekomen en ik zit nu met de volgende vraag.

Ik heb te laat m'n bezwaar ingediend, en nu staat in de brief van het CBR : Als u deze termijn overschrijdt, kunnen wij besluiten het bezwaarschrift niet in behandeling nemen
Op welke gronden, anders dan de termijnoverschrijding, kunnen ze dat besluiten ?

Ik heb het bezwaarschrift 5 dagen te laat opgestuurd, natuurlijk erg dom van me.. Sad maar kan ik er nu nog wat tegen doen ?

Hieronder nog even 2 foto's waar de spelregels van het CBR in staan.

Alvast hartstikke bedankt.

Groeten Dennie
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2010 22:09    Onderwerp: Re: bezwaar termijn CBR overschrijden Reageer met quote Naar onder Naar boven

DBR schreef:
Op welke gronden, anders dan de termijnoverschrijding, kunnen ze dat besluiten ?

Die termijnoverschrijding is ruim voldoende om het bezwaar niet-ontvankelijk te verklaren, dus ik begrijp niet goed waarom je deze vraag stelt.

Quote:
Ik heb het bezwaarschrift 5 dagen te laat opgestuurd, natuurlijk erg dom van me.. Sad maar kan ik er nu nog wat tegen doen ?

Nee.

BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2010 22:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bona Fidus bedankt voor je reactie, maar het gaat eigenlijk om het vetgedrukte woord.

Quote:
Als u deze termijn overschrijdt, kunnen wij besluiten het bezwaarschrift niet in behandeling te nemen

het lijkt erop alsof ik nog een kans heb, anders zou er niet -kunnen- staan.
Laurens02

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2010 23:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je goede redenen hebt om te laat te hebben ingestuurd, kan het bezwaarschrift alsnog in behandeling worden genomen. Dan moet het gaan om (heel) bijzondere omstandigheden, niet zoiets als 'vergeten op tijd te doen'.

BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2010 23:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laurens02 schreef:
Als je goede redenen hebt om te laat te hebben ingestuurd, kan het bezwaarschrift alsnog in behandeling worden genomen. Dan moet het gaan om (heel) bijzondere omstandigheden, niet zoiets als 'vergeten op tijd te doen'.

Bedankt laurens.

Het is eigenlijk zo dat m'n pa het bedrag zou voorschieten, helaas is dit dus niet gebeurd aangezien het bedrag niet 1,2,3 opgehoest zou kunnen worden, dit is eventueel wel te bewijzen met een bankafschrift.
Laurens02

BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DBR schreef:
Het is eigenlijk zo dat m'n pa het bedrag zou voorschieten, helaas is dit dus niet gebeurd aangezien het bedrag niet 1,2,3 opgehoest zou kunnen worden, dit is eventueel wel te bewijzen met een bankafschrift.

Dat zal je niet helpen, dit staat namelijk niet in de weg aan het versturen van een brief Wink

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 15:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kunnen moet je in jouw situatie lezen als zullen.

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): JHAF

BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 16:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens AWB en AWR is jouw bezwaarschrift wel ontvankelijk als jij kunt aantonen waarom je in verzuim bent geweest. als je bijv. in ziekenhuis hebt gelegen of iets dergelijks.

Normaal gesproken heb je 6 weken de tijd om bezwaar te maken. Stuur je je bezwaarschrift binnen 6 weken op (kunnen ze aan stempeldatum zien) en hij komt in week 7 binnen dan is het nog steeds ontvankelijk.

Bij de belastingdienst is het meestal zo dat ook al heb je hem in week 7 verstuurd en hij komt in die week binnen dan is het ontvankelijk.
Dus dat kunnen moet je niet als zullen lezen zoals bona fides aangeeft, want ze kunnen inderdaad jouw bezwaarschrift ontvankelijk verklaren als zij dat willen mits je niet veeeeeeeeeel te laat bent geweest. Laughing
Laurens02

BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 17:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bahram123 schreef:
Volgens AWB en AWR is jouw bezwaarschrift wel ontvankelijk als jij kunt aantonen waarom je in verzuim bent geweest. als je bijv. in ziekenhuis hebt gelegen of iets dergelijks.

Dat bedoelde ik; zoals bona fides al aangeeft, gaat jouw situatie daar niet over.

Bahram123 schreef:
Normaal gesproken heb je 6 weken de tijd om bezwaar te maken. Stuur je je bezwaarschrift binnen 6 weken op (kunnen ze aan stempeldatum zien) en hij komt in week 7 binnen dan is het nog steeds ontvankelijk.

Klopt ook, maar doet zich in jouw situatie niet voor (althans, heb je niet gezegd).

Bahram123 schreef:
Bij de belastingdienst is het meestal zo dat ook al heb je hem in week 7 verstuurd en hij komt in die week binnen dan is het ontvankelijk.
Dus dat kunnen moet je niet als zullen lezen zoals bona fides aangeeft, want ze kunnen inderdaad jouw bezwaarschrift ontvankelijk verklaren als zij dat willen mits je niet veeeeeeeeeel te laat bent geweest. Laughing

1: Belastingdienst is weliswaar ook bestuursrecht, maar doet alles toch op zijn eigen manier. Niet goed te vergelijken met zoiets als dit.
2: Het is inderdaad mogelijk dat je toch wordt toegelaten tot de bezwaarprocedure, maar reken er maar niet op. Dat bedoelt bona fides (denk ik) te zeggen: ga er maar van uit dat je bezwaar niet-ontvankelijk verklaard wordt, want er is geen reden gebleken waarom het bestuursorgaan je tegemoet zal komen.

Ga maar vast sparen dus Wink

BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 17:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bahram123 schreef:

1: Belastingdienst is weliswaar ook bestuursrecht, maar doet alles toch op zijn eigen manier. Niet goed te vergelijken met zoiets als dit.
2: Het is inderdaad mogelijk dat je toch wordt toegelaten tot de bezwaarprocedure, maar reken er maar niet op. Dat bedoelt bona fides (denk ik) te zeggen: ga er maar van uit dat je bezwaar niet-ontvankelijk verklaard wordt, want er is geen reden gebleken waarom het bestuursorgaan je tegemoet zal komen.

Ga maar vast sparen dus Wink[/quote]

Ja het klopt je kan het niet precies met de belastingdienst vergelijken. het hangt vaak vanaf hoe erg een instantie zich aan de formaliteit bindt.
Aangezien CBR zich aan de wetten van AWB en AWR houdt en de belastingdienst ook. dan is er wel enigzins sprake van een vergelijking. Je kan niet zeggen ja maar belastingdienst doet alles op zijn eigen manier, want de belastingdienst is vaak heel streng met de formele vereisten.
DBR

BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 17:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt iedereen..

Maar als ik het zo lees dus ben ik de lul, omdat ik de brief te laat opgestuurd heb, maar gepakt ben voor iets wat ik dus niet gedaan heb ?

Confused erg klote.
Bahram123

BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 18:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DBR schreef:
Bedankt iedereen..

Maar als ik het zo lees dus ben ik de lul, omdat ik de brief te laat opgestuurd heb, maar gepakt ben voor iets wat ik dus niet gedaan heb ?

Confused erg klote.

Het is eigenlijk wel een fout van jou dat je het niet eerder verstuurd hebt, maar in de praktijk gaat het vaak anders met ontvankelijkheid van bezwaarschriften. Ik weet dat uit ervaring.

Ik denk dat jouw bezwaarschrift ontvankelijk wordt verklaard!
Heb je ook in je bezwaarschrift gevraagd voor uitstel op het gehele bedrag wat je moet betalen tot dat er een beslissing komt?
DBR

BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 18:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bahram123 schreef:
DBR schreef:
Bedankt iedereen..

Confused erg klote.

Het is eigenlijk wel een fout van jou dat je het niet eerder verstuurd hebt, maar in de praktijk gaat het vaak anders met ontvankelijkheid van bezwaarschriften. Ik weet dat uit ervaring.

Heb je ook in je bezwaarschrift gevraagd voor uitstel op het gehele bedrag wat je moet betalen tot dat er een beslissing komt?

Ja het is m'n eigen domme fout dat ik hem niet eerder verstuurd heb, werk etc naja het bekende idee.. maar als ik nu gewoon even vrij gevraagd had om de brief op de post te doen was al dit gedonder nooit gebeurd..

Ik heb niet om uitstel gevraagd aangezien ik er vanuit ging dat het bedrag op tijd overgemaakt zou worden.. En nu is het nog niet betaald :S ik ben best wel ten einde raad Sad
Bahram123

BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 19:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DBR schreef:
Bahram123 schreef:
DBR schreef:
Bedankt iedereen..

Confused erg klote.

Ja het is m'n eigen domme fout dat ik hem niet eerder verstuurd heb, werk etc naja het bekende idee.. maar als ik nu gewoon even vrij gevraagd had om de brief op de post te doen was al dit gedonder nooit gebeurd..

Ik heb niet om uitstel gevraagd aangezien ik er vanuit ging dat het bedrag op tijd overgemaakt zou worden.. En nu is het nog niet betaald :S ik ben best wel ten einde raad Sad

Als ik jou was zou ik contact opnemen met CBR om te vragen of je bezwaarschrift ontvankelijk wordt verklaard. Zoja, dan moet je als aanvulling op jouw brief doorgeven dat je uitstel wilt tot dat er een beslissing komt.
Als de medewerker je via telefoon niet kan zeggen of je bezwaarschrift wel of niet ontvankelijk wordt verklaard. dan zou ik alsnog, nog een brief sturen met als aanvulling dat je uitstel wilt.

Snap je?
DBR

BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 20:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bahram123 schreef:
DBR schreef:
Bahram123 schreef:
DBR schreef:
Bedankt iedereen..

Confused erg klote.

Als ik jou was zou ik contact opnemen met CBR om te vragen of je bezwaarschrift ontvankelijk wordt verklaard. Zoja, dan moet je als aanvulling op jouw brief doorgeven dat je uitstel wilt tot dat er een beslissing komt.
Als de medewerker je via telefoon niet kan zeggen of je bezwaarschrift wel of niet ontvankelijk wordt verklaard. dan zou ik alsnog, nog een brief sturen met als aanvulling dat je uitstel wilt.

Snap je?

Is goed, Ik zal maandag direkt bellen, want dinsdag zou de brief er alsnog moeten wezen, dus dat word dan wel aangetekend verzenden :s.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds