Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 01 aug 2025 15:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

bezwaar termijn CBR overschrijden
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DBR

Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2010 10:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zal zodalikst eerst het CBR maar even bellen, maar ik wil eerst even weten wat jullie hiervan denken.

Ik zit bij een psycholoog en ik heb dus ADD en PDD-NOS.

1 van m'n grootste problemen die ik altijd tegen het lijf loop met werk, school eigenlijk alles is dat ik alles uit stel en met alles veel te laat aan kom zetten, ook heb ik gigantisch moeite om prioriteiten te stellen, vooral als ik er geen begeleiding bij heb.

Nu zat ik eigenlijk te denken van als ik dit door m'n psycholoog op papier kan laten zetten (of ja eigenlijk staat het al op papier) dat ik dit als reden naar het CBR door kan sturen.
Want simpel gezegd is dit ook de reden, heb er altijd al problemen mee gehad en alleen is het nu met een regeringsinstantie.

Graag jullie mening hierover.

Alvast bedankt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bahram123

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): JHAF

BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2010 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DBR schreef:
Ik zal zodalikst eerst het CBR maar even bellen, maar ik wil eerst even weten wat jullie hiervan denken.

Ik zit bij een psycholoog en ik heb dus ADD en PDD-NOS.

1 van m'n grootste problemen die ik altijd tegen het lijf loop met werk, school eigenlijk alles is dat ik alles uit stel en met alles veel te laat aan kom zetten, ook heb ik gigantisch moeite om prioriteiten te stellen, vooral als ik er geen begeleiding bij heb.

Nu zat ik eigenlijk te denken van als ik dit door m'n psycholoog op papier kan laten zetten (of ja eigenlijk staat het al op papier) dat ik dit als reden naar het CBR door kan sturen.
Want simpel gezegd is dit ook de reden, heb er altijd al problemen mee gehad en alleen is het nu met een regeringsinstantie.

Alvast bedankt.

Je bedoelt dus, bovenstaande aangeven als reden voor je verzuim voor het te laat indienen van een bezwaarschrift?
Ik denk niet dat, dat jou gaat helpen. Want je bent er van bewust dat je ADD en PDD-NOS hebt. Ze geven dan aan dat als jij van plan was een bezwaarschrift in te dienen dan had je het door iemand anders moeten laten doen (bijv. je vader), die misschien geen ADD heeft.

Maar je moet gewoon even bellen en dan verder kijken.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2010 13:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DBR schreef:

Zoals ik al heb aangegeven: geen kans.

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: di 18 mei 2010 0:54    Onderwerp: Re: bezwaar termijn CBR overschrijden Reageer met quote Naar onder Naar boven

brief CBR schreef:
Als u deze termijn overschrijdt, kunnen wij besluiten het bezwaarschrift niet in behandeling nemen

bona fides schreef:
DBR schreef:
Op welke gronden, anders dan de termijnoverschrijding, kunnen ze dat besluiten ?

Die termijnoverschrijding is ruim voldoende om het bezwaar niet-ontvankelijk te verklaren, dus ik begrijp niet goed waarom je deze vraag stelt.

Het woord 'kunnen' in de brief van het CBR wijst er juist op dat er bij termijnoverschrijding toch ontvankelijkheid/behandeling kan volgen. De vraag van TS in welke gevallen dat dan is, is nog niet beantwoord.

BerichtGeplaatst: di 18 mei 2010 1:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben anders duidelijk genoeg geweest.

HenkR

BerichtGeplaatst: di 18 mei 2010 1:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bahram123 schreef:
Volgens AWB en AWR is jouw bezwaarschrift wel ontvankelijk als jij kunt aantonen waarom je in verzuim bent geweest. als je bijv. in ziekenhuis hebt gelegen of iets dergelijks.

Dit lijkt anders méér op het antwoord op de vraag van TS..

Tenzij je het 'kunnen=zullen' bedoelt maar dan ontbreekt nog wel enige uitleg, lijkt mij.

BerichtGeplaatst: di 18 mei 2010 1:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt weer even niets te doen en komt hier zeuren?

HenkR

BerichtGeplaatst: di 18 mei 2010 1:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Je hebt weer even niets te doen en komt hier zeuren?

Ik wees er op dat de vraag niet geheel beantwoord was. Dat iemand anders dan jij nog wel een redelijk geslaagde poging daartoe deed, zal voor jou ook wel moeilijk te verhapstukken zijn.

edit:

brief CBR schreef:
Als u deze termijn overschrijdt, kunnen wij besluiten het bezwaarschrift niet in behandeling nemen

Niemand die weet waar het woord 'kunnen' in de brief van het CBR aan refereert? Geen bronnen of info?

Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 23 mei 2010 23:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nog even een tip voor TS.
Als je nog eens iets op internet zet, zoals bijgevoegde brief, haal dan even je adres eraf.
Alleen maar voor je eigen privacy...

Succes met je bezwaar!

gr. Marrie
Laurens02

Leeftijd: 38
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: ma 24 mei 2010 9:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:

brief CBR schreef:

Niemand die weet waar het woord 'kunnen' in de brief van het CBR aan refereert? Geen bronnen of info?

Zoals volgens mij al wel genoemd kan het bezwaar toch in behandeling worden genomen als de reden voor het te laat versturen van het bezwaarschrift buiten de schuld van TS ligt, waarvan we hebben geconcludeerd dat het niet waarschijnlijk is dat het beroep van TS daarop zal slagen; het is een poging waard, maar er moet niet teveel van verwacht worden.

Voor de volledigheid de wetsartikelen: 6:6 (dat het woord kan letterlijk gebruikt) en 6:11 Awb.

BG

Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 24 mei 2010 10:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Over de kan-bepaling: zelfs als je de beslissing veel later hebt gehad en je feitelijk minder dan 6 weken de tijd hebt om te reageren, dan nog komt dat voor jouw risico als je niet direct reageert. Je moet echt bijv. aangereden zijn, in coma raken en daardoor de bezwaartermijn laten verlopen. Dan kan redelijkerwijs niet gevergd worden dat je niet tijdig bent geweest. Jurisprudentie is vrij hard.

Je ziektebeeld is totaal geen reden. Je bent er namelijk van op de hoogte en als je daar zoveel moeite mee hebt dan moet je je belangen maar door een ander laten behartigen.

Meer dan bona fides opmerkt is er niet van te maken.
DBR

Leeftijd: 34
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 13 jul 2010 8:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

He mensen bedankt voor de reactie's

Ik ben dus 2 weken terug op zaterdag voor het onderzoek geweest en heb deze zaterdag een verslag van bevindingen ontvangen.. er staat niets anders in dan onzin, vele punten zijn verdraait en de helft klopt niet eens met wat ik gezegd heb.. (en wat zelfs op papier bij het CBR staat?!) datums verdraait, feiten zo neergezet dat ik er slechter uit kom terwijl het gewoon niet eens klopt! :S

hier kan ik geen bezwaar tegen indienen alleen aangeven of ik wel of niet wil dat het CBR dat verslag van bevindingen krijgt :S.. als ik aangeef dat ik dat niet wil word m'n Rijbewijs ongeldig verklaard en als ik aangeef dat ik het wel wil dan krijgt het CBR leugens over mij bij hun binnen en word mijn rijbewijs alsnog ongeldig verklaard :S wat moet ik hier aan doen ?

ik heb wel een brief getyped die ik eventueel bij het blokkeringsformulier meesturen kan.. maar of dat helpt weet ik niet ?

ook hebben ze het zo met de datums klaargespeeld dat ik 6 weken de tijd had om in hoger beroep te gaan, maargoed ik wou eerst dat onderzoek afwachten want ik had er veel vertrouwen in dat het goed zou ging.. ik heb tot de 14e de tijd om in hoger beroep te gaan.. terwijl ik de brief op zaterdag de 10e binnengekregen heb.. dat lijkt me zo gedaan dat ik nooit in hoger beroep kan gaan omdat die datums gewoon te strak tegen elkaar aan liggen en dat er uiteindelijks niks van kan kloppen..

alvast bedankt.

Groeten
Ronald78

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 13 jul 2010 10:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt al eens bezwaar gemaakt, voor het beroep kun je veel daarvan weer gebruiken. Ook kun je later nog de gronden aanvullen. Wat let je om vandaag nog dat beroepschrift op de post te doen?

Wel even bij jezelf nagaan of het kans van slagen heeft, natuurlijk.

BerichtGeplaatst: di 13 jul 2010 10:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat eerdere (niet-ontvankelijke) bezwaar was gericht tegen het opleggen van het onderzoek (art. 131 lid 1 WVW, lijkt me). Beroep tegen het niet-ontvankelijk verklaren van het bezwaar is vrij zinloos; te laat is te laat.

Nu moet eerst worden afgewacht tot welk besluit de resultaten van het onderzoek gaan leiden. Als het CBR van plan is het rijbewijs ongeldig te verklaren, heeft TS de mogelijkheid om een tweede onderzoek te vragen (art. 134 lid 3 WVW). Tegen het uiteindelijke besluit staat weer bezwaar en beroep open.

Matthijs

BerichtGeplaatst: di 13 jul 2010 14:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaag nog een pro-forma bezwaar op de bus doen waarin je aangeeft dat je de gronden op korte termijn schriftelijk zult aanvullen. Vermeld ook dat dit komt doordat je op het rapport moest wachten.

En waarom zou je vrij moeten nemen om een brief op de bus te doen? Ik loop ook in mijn vrije tijd wel eens langs een brievenbus. Eigenlijk vaker dan onder werktijd Wink
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds