|
Auteur |
Bericht |
wilgraagdewaarheid
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 1:59 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Nogmaals; als jij een systeem weet dat beter werkt dan hoor ik dat graag. Dat er mensen onschuldig vast hebben gezeten valt inderdaad ernstig te betreuren, dat ben ik helemaal met je eens. |
Als hij bewezen de dader is van de drie moorden waar hij voor veroordeeld is, dan mogen ze hem wel veel harder aan pakken om de rest ook te vertellen, dus het systeem mag van mij veel harder.
En als hij niet wil praten dan sla het er maar uit.
Je hoeft er geen medelijden mee te hebben, de gevolgen voor een dader mogen van mij wel iets betekenen van, kijk maar uit wat je doet, want dat staat je te wachten.
Ik hoorde deze week bij rtl4 het zesde zintuig een dader (vrouw) zeggen dat ze een mooie tijd had gehad in de gevangenis. Ook al zo erg he? |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 2:02 Onderwerp: |
|
|
Ah, marteling. Ja, dat komt de kwaliteit van de verklaringen vast ten goede. |
|
|
|
 |
wilgraagdewaarheid
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 2:04 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Nee, ik heb niet gekeken. Even er vanuitgaande dat het nu gaat er om gaat dat Koos H. al in de cel had moeten zitten ten tijde van het plegen van 2 moorden omdat hij al iets anders had gedaan dat niet door de beugel kon; tja, dan zal er niet genoeg bewijs zijn geweest.
? |
Daar was nu die rechter Stolk verantwoordelijk voor die hem rugdekking gaf.
Eigenlijk praat je hier dus alleen over rechtspraak maar neemt niet even de moeite, waarom Peter van mening was het uit te zenden.
Het heeft dan ook geen zin om nu nog verder te praten omdat je eigenlijk helemaal niet weet waar het over ging.
jammer!!!! |
|
|
|
 |
wilgraagdewaarheid
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 2:05 Onderwerp: |
|
|
MarijnP schreef: | Ah, marteling. Ja, dat komt de kwaliteit van de verklaringen vast ten goede. |
Dus je vind het goed de doofpot, als het jouw kind was zou je het dan goed vinden dat hij zijn daderschap mee het graf in nam?
En wat is er mis met martelen?
Als je niets doet hoef je er ook niet bang voor te zijn. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 2:10 Onderwerp: |
|
|
wilgraagdewaarheid schreef: | En als hij niet wil praten dan sla het er maar uit. |
Dat is zo ongeveer bij Cees B. gebeurd (niet geslagen, maar wel onder zeer grote druk gezet). Die heeft vervolgens onschuldig vastgezeten. In de Puttense moordzaak idem dito. Heb je nog meer goede ideeën?
Quote: | Als je niets doet hoef je er ook niet bang voor te zijn. |
Leg dat eens uit aan Wilco Viets en Herman du Bois. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 2:10 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Daar was nu die rechter Stolk verantwoordelijk voor die hem rugdekking gaf.
Eigenlijk praat je hier dus alleen over rechtspraak maar neemt niet even de moeite, waarom Peter van mening was het uit te zenden. |
Hij mocht Koos H tijdens de uitzending niet herkenbaar in beeld brengen en deed dat toch; wat heeft dat met die Stolk te maken? Helemaal niks.
Daarnaast geef ik zelf al aan dat ik niet gekeken heb en dus wellicht van een onjuiste veronderstelling uitga. Dat je me dat dan kwalijk neemt in plaats van uit te leggen hoe het wel zit is flauw.
Quote: | Het heeft dan ook geen zin om nu nog verder te praten omdat je eigenlijk helemaal niet weet waar het over ging. |
De relevante feiten zijn mij duidelijk hoor.
En ik zal het maar voor de derde keer vragen; wat is nou precies de toegevoegde waarde van het herkenbaar in beeld brengen van Koos H tijdens de uitzending, in vergelijking met een uitzending waarin hij niet herkenbaar in beeld wordt gebracht? Heb je geen antwoord? |
|
|
|
 |
MarijnP
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 2:14 Onderwerp: |
|
|
wilgraagdewaarheid schreef: |
Dus je vind het goed de doofpot, als het jouw kind was zou je het dan goed vinden dat hij zijn daderschap mee het graf in nam? |
Gelukkig laten we het vervolgen van verdachten niet over aan de familie van de vermeende slachtoffers.
En wat is er mis met martelen?
Als je niets doet hoef je er ook niet bang voor te zijn.
|
Are you kidding me? Je geeft zelf de hele tijd al aan dat je het schandalig vindt dat er onschuldigen vast gezeten hebben, onder andere in zaken waarin een valse bekentenis is afgelegd. Moet ik nog uitleggen wat er mis is met martelen? |
|
|
|
 |
wilgraagdewaarheid
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 2:17 Onderwerp: |
|
|
Moet je kijken wat je zegt:
Quote: | De relevante feiten zijn mij duidelijk hoor.
Hij mocht Koos H tijdens de uitzending niet herkenbaar in beeld brengen en deed dat toch; wat heeft dat met die Stolk te maken? Helemaal niks.
Daarnaast geef ik zelf al aan dat ik niet gekeken heb en dus wellicht van een onjuiste veronderstelling uitga. Dat je me dat dan kwalijk neemt in plaats van uit te leggen hoe het wel zit is flauw. |
Had dus maar gekeken dan wist je tenminste waar het over ging.
En ik ga je het ook niet vertellen, nu weet je dat je voor de helft uit je nek zit te kletsen.
En met beelden zou je kunnen zien hoe gemakzuchtig en koelbloedig de kindermoordenaar zijn uitlating doet.
Die jij dus ook tracht te beschermen.
En je moet beter lezen wat ik schrijf
Quote: | Are you kidding me? Je geeft zelf de hele tijd al aan dat je het schandalig vindt dat er onschuldigen vast gezeten hebben, onder andere in zaken waarin een valse bekentenis is afgelegd. Moet ik nog uitleggen wat er mis is met martelen? |
ALS HIJ DE BEWEZEN DADER IS van de drie moorden waar hij voor veroordeeld is, dan mogen ze hem wel veel harder aan pakken om de rest ook te vertellen, dus het systeem mag van mij veel harder.
MAN, WAT LEZEN JULLIE SLECHT
Laatst aangepast door wilgraagdewaarheid op ma 19 apr 2010 2:22, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 2:20 Onderwerp: |
|
|
wilgraagdewaarheid schreef: | En met beelden zou je kunnen zien hoe gemakzuchtig en koelbloedig de kindermoordenaar zijn uitlating doet. |
En wat hebben we daar aan? Goed voor de kijkcijfers, kut voor de families. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MarijnP
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 2:24 Onderwerp: |
|
|
wilgraagdewaarheid schreef: | Moet je kijken wat je zegt:
|
Niet nodig, ik ben me bewust van wat ik typ.
Had dus maar gekeken dan wist je tenminste waar het over ging. |
De inhoud van de uitzending is voor de discussie niet belangrijk. Je hebt in die zin wel gelijk dat ik uberhaupt niet op dat stukje van je post in had moeten gaan.
[/quote]
En met beelden zou je kunnen zien hoe gemakzuchtig en koelbloedig de kindermoordenaar zijn uitlating doet. |
En nogmaals; de relevantie daarvan? Je doet het voorkomen alsof het je allemaal om de waarheidsvinding te doen is. Dan gaat het toch puur om de informatie? Als de politie of de familie van de slachtoffers de behoefte had om de beelden te zien, had dat alsnog kunnen gebeuren.
Die jij dus ook tracht te beschermen. |
Huh? |
|
|
|
 |
MarijnP
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 2:26 Onderwerp: |
|
|
Quote: | ALS HIJ DE BEWEZEN DADER IS van de drie moorden waar hij voor veroordeeld is, dan mogen ze hem wel veel harder aan pakken om de rest ook te vertellen, dus het systeem mag van mij veel harder.
MAN, WAT LEZEN JULLIE SLECHT
|
Ik lees helemaal niet slecht. Ik ben me, in tegenstelling tot jou, er van bewust dat als iemand 3 moorden heeft gepleegd, dat niet betekent dat hij de 4de ook gepleegd heeft. Je loopt nog steeds tegen het bezwaar van de valse bekentenis op.
Ik was in de veronderstelling dat je die gedachtensprong zelf wel zou kunnen maken, maar ik heb je blijkbaar overschat.
Laatst aangepast door MarijnP op ma 19 apr 2010 2:28, in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
 |
wilgraagdewaarheid
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 2:26 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | wilgraagdewaarheid schreef: | En als hij niet wil praten dan sla het er maar uit. |
Dat is zo ongeveer bij Cees B. gebeurd (niet geslagen, maar wel onder zeer grote druk gezet). Die heeft vervolgens onschuldig vastgezeten. In de Puttense moordzaak idem dito. Heb je nog meer goede ideeën?
Quote: | Als je niets doet hoef je er ook niet bang voor te zijn. |
Leg dat eens uit aan Wilco Viets en Herman du Bois. |
LEES EENS EEN BEETJE BETER!!!!!!
WAREN DAT BEWEZEN DADERS??????? |
|
|
|
 |
wilgraagdewaarheid
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 2:27 Onderwerp: |
|
|
Quote: |
Want als iemand 3 moorden heeft gepleegd, heeft hij de 4de ook gepleegd? |
PRECIES EN DIT IS WAAR HET OVERGAAT!!!
VAN JOU HOEFT HIJ DIT NIET TE VERTELLEN!!!!
En als hij het niet verteld dan hoeft hij niets te vrezen.
Laatst aangepast door wilgraagdewaarheid op ma 19 apr 2010 2:30, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
MarijnP
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 2:29 Onderwerp: |
|
|
wilgraagdewaarheid schreef: | Quote: |
Want als iemand 3 moorden heeft gepleegd, heeft hij de 4de ook gepleegd? |
PRECIES EN DIT IS WAAR HET OVERGAAT!!!
VAN JOU HOEFT HIJ DIT NIET TE VERTELLEN!!!! |
?? Je snapt toch wel dat als iemand na marteling een bekentenis doet, de kans dat deze bekentenis vals ie ontzettend groot is? Of die persoon al veroordeeld is of niet is daar niet op van invloed.
En kap is met die caps lock, het is echt ontzettend irritant. |
|
|
|
 |
wilgraagdewaarheid
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 2:31 Onderwerp: |
|
|
MarijnP schreef: |
?? Je snapt toch wel dat als iemand na marteling een bekentenis doet, de kans dat deze bekentenis vals ie ontzettend groot is? Of die persoon al veroordeeld is of niet is daar niet op van invloed. |
Aanpakken van een bewezen dader zit ik echt niet mee. Voor die persoon maakt het ook niets uit, maar wat dacht je van de nabestaanden?
Eigenlijk moest het zo zijn dat wanneer iemand echt bewezen de dader is, hem eerst op zijn zwijgrecht moet wijzen. als hij/zij daar dan gebruik van wil maken en blijft ontkennen dan de dader erop wijzen dat bij iedere ontkenning zijn straf vermenigvuldigd zal worden. Maakt hij daar gebruik van en hem/haar wordt dan voorgelegd dat het bewezen is de dader te zijn, vermenigvuldigd gestraft gaat worden. Misschien willen ze dan wel praten.
Het gevolg van zwijgrecht ligt dan bij de dader zelf.
Laatst aangepast door wilgraagdewaarheid op ma 19 apr 2010 2:37, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
|