|
Auteur |
Bericht |
frank123
Leeftijd: 78 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 17 apr 2010 21:35 Onderwerp: |
|
|
Ik begreep dat de familie niet tegen de uitzending was. maar men heeft nog wel een probleem met Koos H., en daar is nu bij uitzending geld |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 17 apr 2010 22:01 Onderwerp: |
|
|
frank123 schreef: | Ik begreep dat de familie niet tegen de uitzending was. maar men heeft nog wel een probleem met Koos H., en daar is nu bij uitzending geld |
Dat heeft geen zin, want de familie heeft geen enkele grond om van Koos H. geld te vorderen. Tenzij het gaat om de begrafeniskosten, maar die vordering zal inmiddels wel verjaard zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 18 apr 2010 4:18 Onderwerp: |
|
|
Ik snap al die commotie niet. Ik vind het eerlijk gezegd zelfs een beetje hypocriet van al die rechtsgeleerden.
Waarom is het KG eigenlijk zo snel behandeld. Toen ik een KG aan wilde spannen, duurde het maanden voordat de rechter tijd kon vrij maken. Terwijl elke dag voor mij mij netto 100 euro onterechte kosten opleverde.
Mijn prvacy werd zowel door de rechters als door degene die ik dagvaarde ernstig geschaad.
In vele echtscheidingszaken zijn er exen (meestal mevrouw) die zich niet aan de door de rechter opgelegde omgangsregeling houden.
Daar hoor ik niemand over.
De andere ouder heeft toch ook rechten.
Helaas hebben deze "andere ouders" geen door de staat betaalde advocaat.
Of betaalt Koos het zelf?
Waarvan dan?
Of doen de advocaten een no-cure no pay dingetje?
Mag dat wel?
Zomaar wat vragen. |
|
|
|
 |
Paula van O
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 20
|
Geplaatst: zo 18 apr 2010 13:42 Onderwerp: |
|
|
@bona fides
Ik vind het jammer dat je mijn mening op die manier hebt opgevat en uitgelegd. Dat is niet de bedoeling geweest, dus laten we het hier aub bij houden.
@Herman
Wat bedoel je precies met hypocriet? Het feit dat het KG zo snel is behandeld? Dat ligt er waarschijnlijk aan dat er uitspraak gedaan moest worden in KG voordat de beelden zouden worden uitgezonden, ik meen vandaag. Als het maanden had geduurd voordat er uitspraak werd gedaan, had het hele KG geen zin.
Volgens mij hebben zowel eisers als gedagvaarden recht op toevoeging van de advocaat, onder omstandigheden natuurlijk. Dus het is niet altijd zo dat de andere ouder geen financiele bijdrage zou kunnen krijgen in het geding, maar ik kan het mis hebben.
Met betrekking tot nu cure no pay, dat mag toch niet meer in Nederland? |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: zo 18 apr 2010 20:08 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het vanuit mijn rechtvaardigheidsgevoel eerlijk gezegd ook wel krom dat Koos H. nu bakken met geld vangt (zou ontvangen, dat zien we vanavond (niet)) - niet omdat ik vind dat zijn privacy geschonden mag worden, maar omdat het krom is / voelt: iemand die kleine kinderen met veel geweld ombrengt en als (indirect) gevolg daarvan in één avond miljonair wordt, afgezien van de vraag of hij daar ooit iets aan zal hebben, rijmt slecht.
Als De Vries dan zo'n gigantisch rechtvaardigheidsgevoel heeft, waarom wil hij dan bewust ten gunste van een veroordeelde bakken met geld weggeven? Hoe groot is dat 'algemeen belang' dat we allemaal uit de mond van de dader (kunnen) horen wat hij gedaan heeft? Een paar mooie citaten uit (of een reconstructie van) het interview is toch meer dan genoeg als je weet dat je anders zoveel geld weggeeft? De Vries is alleen geïnteresseerd in de media-aandacht en het geld dat hij daarmee uit zijn uitzendingen kan slaan. *steekt klaagzang over SBS onder stoelen en banken*
(Een vriend noemde een andere mogelijkheid: de betreffende jeugdvriend van H. heeft met deze afgesproken dat hij een deel van de binnen te halen en te verwachten dwangsom zal krijgen - voor H. maakt het toch niet meer uit... klinkt goed toch? ) _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: zo 18 apr 2010 22:02 Onderwerp: |
|
|
Laurens02 schreef: | Als De Vries dan zo'n gigantisch rechtvaardigheidsgevoel heeft, waarom wil hij dan bewust ten gunste van een veroordeelde bakken met geld weggeven? |
Precies, het zou alleen De Vries, SBS en Endemol zijn aan te rekenen dat ze 'm rijk zouden hebben gemaakt (maar ik begrijp dat de beelden niet zijn of worden uitgezonden).
Overigens staat het een ieder vrij om een flink bedrag aan Koos H. te schenken of na te laten. Als er iemand zo gek is om die man rijk te maken, dan valt daar weinig tegen te doen.
Quote: | (Een vriend noemde een andere mogelijkheid: de betreffende jeugdvriend van H. heeft met deze afgesproken dat hij een deel van de binnen te halen en te verwachten dwangsom zal krijgen - voor H. maakt het toch niet meer uit... klinkt goed toch? ) |
Dan lijkt het mij waarschijnlijker dat Peter R. dit zelf zo met Koos H. heeft afgesproken . _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
wilgraagdewaarheid
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 18 apr 2010 23:39 Onderwerp: Re: Peter R de Vries |
|
|
Peter heeft groot gelijk,
Als iemand een camera op zijn dak wil plaatsen voor onveiligheid van de omgeving, dan mag dat niet dat noemen ze schending van de privacy wet. Alleen het eigen terrein mag er dan op.
Als je een verkeers overtreding maakt ja dan mag je op TV. Misschien is je gezicht onherkenbaar maar ja je mag er wel op en je hebt er niets over te zeggen. Wie maakt zich daar druk over????
Dan moet je niet zeuren.
Als je een oplichter bent dan mag je wel op TV, wie maakt zich daar druk over?????
Wegmisbruikers, Blik op de weg, Opgelicht, Das je goed recht.
Maar zodra er een pedo en kindermoordenaar met een verborgen camera opgenomen wordt dan is het in één keer strafbaar???
Dat is puur de zwakte van ons recht, het recht op zwijgrecht.
En als er dan ook nog een rechter bij aan te pas komt, dan wordt het wel heel erg gevaarlijk.
Dit lijkt daarom ook wel een beetje op een forum van de doofpot affaire.
ZORG ER DAN VOOR DAT DIE LUI IN DE RECHTBANK PRATEN.
DAN HOEFT ZOIETS NIET NOG EEN KEER IN DE TOEKOMST.
Een land dat zich een rechtstaat noemt, maar waarin de dader meer rechten heeft dan de slachtoffers.
ZWIJGRECHT heet zoiets.
"Nico jij bent de enigste die ik dit ooit heb verteld."
Iemand die een zwijgrecht heeft maar waarvan duidelijk vast staat dat hij/zij schuldig is straf hem dan 7 keer zoveel.
Astrid Joosten:
Als iemand wat gedaan heeft dan kun je, je toch haast niet voorstellen dat je iemand 10 jaar de gevangenis in stuurt, dat doe jij als rechter.
Dader medelijden in zo'n Land leven we.
Wie is er zielig???
Lees vooral heel dit forum eens:
Wie heeft het hier over de families van de slachtoffers??
Het gaat hier alleen maar over hoe erg het is de verborgen camera van Koos H. uit te zenden.
Iets wat rechercheurs en rechters niet uit hem konden krijgen.
Is nu gelukt door nalatigheid van de gevangenis waar Koos H. in zit, want die is dus ook niet waterdicht, daar kun je van alles in smokkelen zoals ook een verborgen camera.
Dan kun je er vast ook wel andere dingen naar binnen smokkelen.
Dit laatste is natuurlijk een suggestie, maar je kunt het niet ontkennen.
Bovendien wat hebben die kindermoordenaar en zijn advocaten te eisen, worden die advocaten er ook beter van?, of gaat het geld wat ze eisten naar de familie van de slachtoffers van Koos H.????? anders zijn die advocaten immers al net zo geldzuchtig dan de dader en weegt hun eigen belang groter dan die van Koos H. zijn slachtoffers??
Daarom vind ik eigenlijk dat de beelden gewoon hadden moeten worden uitgezonden, dan konden Koos H. en zijn advocaten omdat ze er zelf financieel beter aan worden hun handen wassen in het bloed van de slachtoffers en dit mogen doen in de ogen van heel het Nederlands publiek. Om duidelijk te maken dat ze allen over de ruggen gaan van de slachtoffers.
Ik denk echt niet dat Koos H. ermee zou zitten dat die niets krijgen voor wat hij hun aangedaan heeft.
Kots misselijk, wederom door de uitspraak van deze huidige rechter.
Ook die ziet het leed van de familie van de slachtoffers niet.
Want bij het verzwijgen van dit alles, heb je weer een nieuwe DOOFPOT.
WAT EEN RECHTSTAAT.
Het werd immers nog steeds verzwegen als Peter R. zich niet had in verdiept. Ook dat er nog steeds rechters KUNNEN zijn die zich niet voordoen dan ze werkelijk zijn en misschien ook wel over een tweede persoonlijkheid beschikken????
Een recht waarbij sommigen veroordeeld worden, om de zaak maar gesloten te krijgen: Lucia de B, Puttense moordzaak, De weduwe in Deventer.
Waarbij de waarheid ver te zoeken is.
Wees blij dat er wel mensen zijn die zich daadwerkelijk willen bezig houden met onderzoek, en die niet lui achter hun tafeltje met een CSI spelletje de waarheid proberen te achterhalen.
Hier geldt één regel gewoon niets zeggen, en als ze geen bewijs hebben dan loop je weer vrij, en pakken ze je dan alsnog dan heb je pech, maar de straf is er dan niet mee vermeerderd, dus advies: Stil houden en niets zeggen.
WEG MET DAT ZWIJGRECHT
Peter
GA ZO DOOR!!!!
Laatst aangepast door wilgraagdewaarheid op ma 19 apr 2010 0:43, in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 0:29 Onderwerp: Re: Peter R de Vries |
|
|
wilgraagdewaarheid schreef: | Lees vooral heel dit forum eens:
Wie heeft het hier over de families?? |
Niemand natuurlijk, want we bespreken hier juridische kwesties. Het verdriet van de families staat daar los van.
Quote: | Het gaat hier alleen maar over hoe erg het is de verborgen camera van Koos H. uit te zenden. |
Nee, het gaat hier om het negeren van het rechterlijk verbod door Peter R. We hebben het niet eens over de vraag of de rechter de uitzending wel had mogen verbieden. Dat is een andere vraag.
Ik begrijp dat dit voor een leek niet begrijpelijk is, maar ja, dat kan ik niet helpen. Als je in een café het gesprek aan een andere tafel niet begrijpt, dan komt dat op ongeveer hetzelfde neer. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
wilgraagdewaarheid
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 0:49 Onderwerp: Re: Peter R de Vries |
|
|
Quote: | Niemand natuurlijk, want we bespreken hier juridische kwesties. Het verdriet van de families staat daar los van. |
Dat is normaal in Nederland, want daar heeft men inderdaad nog nooit geen rekening mee gehouden.
Quote: | Het gaat hier alleen maar over hoe erg het is de verborgen camera van Koos H. uit te zenden. |
Niet erg dus, want het is dezelfde nalatigheid van rechters die de waarheid niet uit hem konden krijgen, en ook niet de intensie hadden dit ooit te doen.
Bovendien is ons rechtssysteem al zodanig dat er een hele groep in Nederland al van mening is om voor eigen rechter te spelen.
Men zou zich er dus beter mee bezig kunnen houden waarom er in Nederland zo gedacht wordt.
Dat is misschien nu met Peter in de media iets duidelijker, maar hoeveel winkeliers denken eigenlijk niet hetzelfde?
Misschien omdat men het met de strafeisen niet eens is en daardoor alle uitspraken niet meer echt serieus neemt?
Laatst aangepast door wilgraagdewaarheid op ma 19 apr 2010 1:12, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 1:11 Onderwerp: |
|
|
Je begrijpt wel dat de Vries gewoon alles had mogen citeren wat Koos H. hem heeft verteld? Koos H. mocht alleen niet herkenbaar in beeld. Wat is de precies de toegevoegde waarde van het in beeld brengen van die man?
Quote: |
Kots misselijk, wederom door de uitspraak van deze huidige rechter.
Ook die ziet het leed van de familie van de slachtoffers niet. |
Wordt de familie er beter van als beelden van die man worden uitgezonden? Hier heeft ook helemaal niet zoveel mee te maken, volgens mij had de Vries er gewoon voor kunnen kiezen om de beelden aan de familie te laten zien.
Maar goed, zoals Bona Fides al aangaf, daar draait de discussie helemaal niet om. Als de rechter aangeeft dat je iets niet mag, moet je dat gewoon niet doen. De Vries had het vonnis van de kort geding rechter aan moeten vechten in hoger beroep. Als we allemaal rechterlijke uitspraken gaan negeren wordt het een grote bende.....dat is waar de discussie om draait, het grotere plaatje. Als je het niet eens bent met de wet, prima, maar dan zul je moeten proberen de wet te veranderen...totdat dat je gelukt is, zul je je er gewoon aan moeten houden.
Snap je trouwens dat het best wel paradoxaal is dat je aan de ene kant aangeeft hoe de rechtsstaat volgens jou verbeterd kan worden, maar dat je aan de andere kant aangeeft dat je het prima vindt dat vonnissen worden genegeerd?[/quote] |
|
|
|
 |
wilgraagdewaarheid
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 1:24 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Maar goed, zoals Bona Fides al aangaf, dat is geen punt van discussie. Als de rechter aangeeft dat je iets niet mag, moet je dat gewoon niet doen. |
Als jullie hierover uit zijn dan is er toch geen discussie.
Quote: | Snap je trouwens dat het best wel paradoxaal is dat je aan de ene kant aangeeft hoe de rechtsstaat volgens jou verbeterd kan worden, maar dat je aan de andere kant aangeeft dat je het prima vindt dat vonnissen worden genegeerd? |
Als de rechtstaat in werkelijkheid zo goed zou zijn, waarom komt er dan ca. 26 jaar na data nog zoveel nieuwe dingen aan het licht?
De rechter had het vonnis van 500.000,00 euro ook aan kunnen vullen dat er alsnog een eigen nieuw onderzoek gelast zal worden. Om de waarheid alsnog te achterhalen.
Men zou zich af moeten vragen waarom er mensen als peter R. de Vries voor nodig zijn, en daarom ja, twijfel ik aan onze rechtstaat.
In de Puttense moordzaak werden ook vonnissen gerespecteerd maar er zaten mensen onschuldig vast. Ze zaten er even flink naast, SORRY? Daarom hoef je onze rechtstaat niet zo serieus te nemen als het zich voordoet. Hoeveel belasting centen heeft ons het al gekost.
Dat roepen ze toch over hun zelf af.
Ze zitten er wel nogal eens naast. Als Peter hier niet zo standvastig was geweest dan zaten ze nu nog vast dank zij onze zelfde rechters.
Hoeveel mensen gaan na hun veroordeling niet opnieuw in de fout?
Te lichte straf?
Het respecteren van een uitspraak van de rechter heeft er toe geleid dat er twee kinderen zijn vermoord, heb je gekeken. Als hij vast gezeten had dan was dit misschien voorkomen geweest.
Ja, dat was ook een uitspraak van een rechter. Had dat maar terug gedraaid kunnen worden. Niet dan?
Met dit in het achterhoofd dan heb ik begrip waarom Peter in dit geval de rechtspraak negeerde en er wel voor koos om het uit te zenden.
Meer dan iemand die de beelden niet vooraf kende.
Ook nog omdat er een rechter bij betrokken was die de dader een rugdekking gaf.
Stel nu eens dat de rechter in dit geval Stolk was die de uitzending verbood?
Laatst aangepast door wilgraagdewaarheid op ma 19 apr 2010 1:47, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 1:44 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Als jullie hierover uit zijn dan is er toch geen discussie. |
Het is niet de discussie die in dit topic gevoerd wordt, in ieder geval. Als je dat wel wil kan je een nieuw topic openen.
Quote: | Als de rechtstaat in werkelijkheid zo goed zou zijn, waarom komt er dan ca. 26 jaar na data nog zoveel nieuwe dingen aan het licht?
|
Als jij een systeem hebt dat een succes percentage heeft van 100% dan kan je dat uit de doeken doen. Ik ben zeer benieuwd.
Quote: | De rechter had het vonnis van 500.000,00 euro ook aan kunnen vullen dat er alsnog een eigen nieuw onderzoek gelast zal worden. Om de waarheid alsnog te achterhalen. |
Nee, dat kan hij niet. Maar goed, je bent blijkbaar van mening dat er een nieuw onderzoek gestart zou moeten worden; dat kan ik me wel voorstellen. Maar ik kan niet beoordelen of een nieuw onderzoek kansrijk zou zijn en of het uberhaupt nog kan.
Quote: | Men zou zich af moeten vragen waarom er mensen als peter R. de Vries voor nodig zijn, en daarom ja, twijfel ik aan onze rechtstaat. |
Nogmaals; als jij een systeem weet dat beter werkt dan hoor ik dat graag. Dat er mensen onschuldig vast hebben gezeten valt inderdaad ernstig te betreuren, dat ben ik helemaal met je eens. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 1:46 Onderwerp: Re: Peter R de Vries |
|
|
wilgraagdewaarheid schreef: | Bovendien is ons rechtssysteem al zodanig dat er een hele groep in Nederland al van mening is om voor eigen rechter te spelen. |
Dat is gewoon de onderbuik die liever blèrt dan nadenkt.
Quote: | Men zou zich er dus beter mee bezig kunnen houden waarom er in Nederland zo gedacht wordt. |
In een andere draad.
Quote: | Misschien omdat men het met de strafeisen niet eens is en daardoor alle uitspraken niet meer echt serieus neemt? |
Ha, Koos H. heeft levenslang gekregen en dat is in Nederland toevallig ook echt levenslang. NOG NIET GOED? Tja. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
wilgraagdewaarheid
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 1:48 Onderwerp: Re: Peter R de Vries |
|
|
Quote: | Misschien omdat men het met de strafeisen niet eens is en daardoor alle uitspraken niet meer echt serieus neemt?
Ha, Koos H. heeft levenslang gekregen en dat is in Nederland toevallig ook echt levenslang. NOG NIET GOED? Tja. |
Erg he?
En inderdaad niet goed, omdat hij nog zoveel verzwegen heeft dat de hele waarheid niet op tafel ligt.
Wie heeft hij nog meer vermoord? |
|
|
|
 |
MarijnP
|
Geplaatst: ma 19 apr 2010 1:56 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Het respecteren van een uitspraak van de rechter heeft er toe geleid dat er twee kinderen zijn vermoord, heb je gekeken. Als hij vast gezeten had dan was dit misschien voorkomen geweest. |
Nee, ik heb niet gekeken. Even er vanuitgaande dat het nu gaat er om gaat dat Koos H. al in de cel had moeten zitten ten tijde van het plegen van 2 moorden omdat hij al iets anders had gedaan dat niet door de beugel kon; tja, dan zal er niet genoeg bewijs zijn geweest. En we willen nou eenmaal dat het boven alle redelijke twijfel verheven is dat een verdachte ook daadwerkelijk de dader is. Om te voorkomen dat onschuldige mensen vast komen te zitten....datgene waar je een post terug nog zo verbolgen over deed.
Maar misschien ga ik een verkeerde situatie uit, in dat geval zul je even moeten toelichten wat je precies bedoelt.
Quote: | Ja, dat was ook een uitspraak van een rechter. Had dat maar terug gedraaid kunnen worden. Niet dan? |
Achteraf is makkelijk praten. Natuurlijk willen we allemaal dat moordenaars vast zitten. Net zoals we allemaal willen dat onschuldigen vrij rondlopen.
Je lijkt ook niet in te zien dat het van twee'en een is. Zodra je er voor kiest om verdachten makkelijker te veroordelen zodat alle moordenaars vast komen te zitten, zullen er ook meer onschuldigen veroordeeld worden. Andersom werkt natuurlijk precies hetzelfde.
Quote: | Met dit in het achterhoofd dan heb ik begrip waarom Peter in dit geval de rechtspraak negeerde en er wel voor koos om het uit te zenden. |
Wat heeft het een met het ander te maken?
Quote: |
Stel nu eens dat de rechter in dit geval Stolk was die de uitzending verbood? |
Stolk is de rechter waar de 3de uitzending om draaide? Dan had de Vries hem moeten wraken.
Je hebt trouwens nog steeds niet uitgelegd waarom Koos H. perse herkenbaar in beeld moest. Nogmaals, De Vries mocht alles citeren wat hij gezegd had. |
|
|
|
 |
|