Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 17 jul 2025 1:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Recht van de school
Moderators: Michèle, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 11:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals Bona Fides aangeeft. Je kunt niet gedwongen worden, dat zou strijd opleveren. Waar Wes aan voorbij gaat is het puntje overeenkomst (lees: verbintenissen over en weer).

Je ben niet verplicht om naar die school te gaan. Wel ben je verplicht om naar school te gaan, maar kiezen voor een andere is mogelijk.

pacta sunt servanda

BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 11:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wes: in Engeland wordt vaak nog gebruik gemaakt van school uniformen. Dit terwijl de scholieren best eigen kleding zullen hebben.
Het EVRM en het IVBPR gelden ook in Engeland. Hoe verklaar jij dit dan?

Ik zeg regels van de school

Leeftijd: 84
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 11:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@bona fides
Je maakt 't jezelf te gemakkelijk. Chyemera maakt geen melding van een schoolregel die hem de keuze geeft tussen inbeslagname en schorsing. Hij heeft vermoedelijk ook geen bezwaar tegen inbeslagname als ordemaatregel maar tegen inbeslaghouding na schooltijd (7x24 uur), als tuchtmaatregel. Dus we moeten zijn vraag interpreteren als: kan ik mij (evt. via de rechter) verzetten tegen deze inbeslaghouding voor langer dan -zeg- acht uur? Sommige scholen zeggen: ja dat kan, je ouders mogen het apparaat na schooltijd komen ophalen, als ze dat willen. Maar het gaat hier om scholen die deze uitweg niet bieden. Kan de gedupeerde dan met succes naar de rechter? De discussianten op Rechtenforum geven hem weinig kans (regels zijn regels), terwijl ik denk dat hij met succes beroep kan doen op zijn verdragsrechtelijk vastgelegde grondrecht op ongestoord genot van zijn eigendom.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 11:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wes: jij stelt je op het standpunt dat de discussie louter over het in beslag houden (is trouwens een strafrechtelijke term die niet thuishoort op een school) rechtmatig is. Dit terwijl je het tweede punt achterwege laat. Namelijk, mag een school verbieden je telefoon zichtbaar op tafel te hebben.

De inbeslagname kwestie is volgens mij al enigszins behandeld omdat vrijwel iedereen het er mee eens is dat de maatregel vrij stevig is. Wel twijfel ik of bij een rechter is af te dwingen dat de telefoon wordt teruggegeven. De rechter zal zich ook baseren op het overeengekomene. Maar zeker weten doe ik dit uiteraard niet.

M.b.t. het verbieden van het zichtbaar hebben van je telefoon meen ik uit jouw antwoorden af te leiden dat je dit gewoon vindt mogen omdat iemand ongestoord van zijn eigendom mag genieten ( behoudens beperkingen per formele wet). Hier ben ik het zker niet mee eens en dit heb ik reeds onderbouwd.

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 12:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wes holleman schreef:
@bona fides
Je maakt 't jezelf te gemakkelijk. Chyemera maakt geen melding van een schoolregel die hem de keuze geeft tussen inbeslagname en schorsing.

Maar die keuze is de basis voor de werking van de schoolregels. In de schoolregels kan zoveel staan over het gewenste gedrag van de leerlingen, maar de stok achter de deur die nodig is om de regels kracht bij te zetten is schorsing of verwijdering.

De school kan dus wel aangeven dat een leerling verplicht is om een telefoon in te leveren, maar dat inleveren zelf kan de school niet afdwingen: niet fysiek, en niet via de rechter. Wel heeft de school als stok achter de deur de middelen schorsing en verwijdering. (Uiteraard kunnen die middelen pas worden ingezet als dat proportioneel is, maar we spreken nu in het algemeen en niet over een concrete situatie.)

Quote:
Dus we moeten zijn vraag interpreteren als: kan ik mij (evt. via de rechter) verzetten tegen deze inbeslaghouding voor langer dan -zeg- acht uur?

De school kan zoals gezegd die telefoon alleen op basis van vrijwilligheid afnemen. Als de leerling akkoord gaat met "inbeslagname", dan heeft de school daarmee een rechtsgrond voor de inbreuk op het eigendomsrecht van de leerling.

Mocht de school die telefoon zonder toestemming van de leerling in bewaring hebben, dan kan die leerling, desnoods via de rechter, die telefoon op grond van zijn eigendomsrecht terugvorderen. Maar de school kan dan in theorie zeggen dat de leerling zich niet aan de huisregels houdt en om die reden de leerling schorsen (mits voldaan is aan proportionaliteit en dergelijke).

Quote:
Maar het gaat hier om scholen die deze uitweg niet bieden. Kan de gedupeerde dan met succes naar de rechter? De discussianten op Rechtenforum geven hem weinig kans (regels zijn regels), terwijl ik denk dat hij met succes beroep kan doen op zijn verdragsrechtelijk vastgelegde grondrecht op ongestoord genot van zijn eigendom.

Je leest gewoon niet goed, want die "uitweg" is hier nog helemaal niet aan bod gekomen. Wel is er steeds op gehamerd dat het afstaan van de telefoon aan de school slechts op basis van vrijwilligheid kan gebeuren.

Om een beroep te kunnen doen op je eigendomsrecht is geen EVRM nodig. Dat is gewoon art. 5:1 en 5:2 BW.

BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 12:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@pacta (11:28, 11:33, 11:57):
Ik denk/hoop dat de rechter, als de inbeslaghouding wordt aangevochten, zal stellen:
(a) een verbod op zichtbare mobieltjes tijdens de les en inbeslagneming als bijbehorende ordemaatregel is jegens minderjarigen redelijk;
(b) inbeslaghouding gedurende meer dan acht uren staat op gespannen voet met een grondrecht vastgelegd in het EVRM, zeker waar deze sanctie ook bij vederlichte vergrijpen wordt opgelegd;
(c) het EVRM bepaalt dat inbreuk op dit grondrecht door de wetgever gelegitimeerd moet worden (quod non);
(d) de schoolregels voorzien weliswaar in inbeslaghouding gedurende 7x24 uur (en pacta servanda sunt), maar gezien (c) en gelet op het feit dat het hier een toetredingsovereenkomst betreft (die niet geacht kan worden op een vrij wilsbesluit van de leerling te berusten) beschouw ik de bevoegdheid deze buitensporige sanctie bij lichte vergrijpen op te leggen als nietig;
(e) de opmerking van verweerder dat Britse scholen inbreuk mogen maken op de vrije kledingkeuze is niet ter zake, want vrije kledingkeuze behoort niet tot de internationaal aanvaarde grondrechten, behoudens de kledingkeuze die voortvloeit uit vermeende religieuze verplichtingen.
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 13:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik volg je niet waar je verschil maakt tussen het dragen van kleding (eigendom en goed van een leerling) en een gsm (eigendom en goed van een leerling)?

De wetgever heeft wetten vastgesteld m.b.t. overeenkomsten waarin rechten en plichten kunnen worden vastgelegd. Dat zijn formele wetten in de zin waarvan jij stelt dat ze er niet zijn.

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 15:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even een leerlingen statuut opgezocht;

3.5 Orde en schoolregels

1. De schoolleiding stelt de ‘Schoolregels' vast. Deze worden jaarlijks in de jaargids gepubliceerd.

2. Leidraad bij het opstellen hiervan zijn redelijkheid, gelijkheid en rechtszekerheid.

3. Iedereen is verplicht de ‘Schoolregels' na te leven. ---->

3.8 Straffen

1. Als leerlingen zich niet houden aan de regels die binnen de school gelden, kan een straf gegeven worden.

2. Er moet een redelijke verhouding zijn tussen de zwaarte van de straf en de overtreding.

3. Het moet duidelijk zijn voor welke overtreding de straf wordt gegeven.

4. De volgende straffen kunnen aan leerlingen worden opgelegd:

§ een berisping;

§ het maken van strafwerk;

§ nablijven;

§ gemiste lessen inhalen;

§ opruimen van gemaakte rommel;

§ corvee-werkzaamheden uitvoeren;

§ het ontzeggen van de toegang tot één of meer lessen;

§ schorsing;

§ definitieve verwijdering.

5. Lijfstraffen zijn niet toegestaan. ----->

9. Algemene redenen om een leerling definitief te verwijderen zijn:

§ bij herhaling de regels van de school overtreden;

§ zich schuldig maken aan ernstig wangedrag.

Dit leerlingenstatuut komt van het fioretti college te Veghel http://www.fioretticollege.nl/

Ook dit college hanteert bij overlast door een mobiele telefoon inleveren en voor een bepaalde tijd in bewaring bij een leerkracht cq mentor en als ik me niet vergis wordt dit vermeld in de schoolregels.

Indien een ouder contact opneemt met de desbetreffende leerkracht is het gebruikelijk dat de leerkracht de telefoon ter beschikking stelt aan de ouder met het verzoek de telefoon gedurende een periode niet mee te geven naar school.

Overigens mag ook een ouder een telefoon van een minderjarige onder zich houden.
sabri

sabri

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 18:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pacta sunt servanda schreef:
@ Sabri: Er is ook geen strafrechtelijk/civielrechtelijk artikel te vinden m.b.t. bijvoorbeeld deurbeleid bij een club. Dit zijn zogenaamde "huisregels". Zolang zijn niet tegen de grondrechten ingaan zul je je er aan dienen te houden.

Goed, praktijkvoorbeeld: enkele jaren geleden kreeg ik van mijn toenmalige lief een mooie groen met rode laserpen voor m'n verjaardag. 's Avonds gingen we uit in een discotheek in Bunnik. Toen ik door de metaaldetector liep vroeg de portier wat ik in m'n zak had en ik gaf hem mijn laserpen om te laten zien dat ik geen wapens had. Hij zei dat ik daarmee niet naar binnen mocht en dat hij de laserpen in beslag ging nemen. Ik antwoordde met "geef maar terug dan ga ik naar huis". No such luck. Omdat ik weinig zin had in een fysiek treffen met zo'n hersenloze klerenkast heb ik simpelweg aangifte gedaan bij de plaatselijke politie. Die overigens weigerde om de aangifte op te nemen omdat ik immers de huisregels van de discotheek had overtreden. Na een schriftelijke aangifte bij de OvJ is de portier uiteindelijk toch naar het bureau geroepen, heb ik m'n laserpen teruggekregen en heeft de dienstdoende agent een gesprekje gehad.

pacta sunt servanda schreef:

Projecteer je dit op een school: je gaat een overeenkomst aan met de school als ouder. Daarbij zijn de "algemene voorwaarden/huisregels" van de school van toepassing, zoals bijvoorbeeld mobieltjes in de tas.

Ben je het daar als ouder, of kind, niet mee eens, dan zoek je een school die dat regeltje niet heeft. Of zie ik dit helemaal verkeerd?

Ja hoor, maar bij overtreding geeft dat de school nog niet het recht om mijn mobieltje, laserpen of van mijn part een trillende vibrator af te pakken. Wat van mij is is van mij. Of ik nou een 17-jarige puber of een 33-jarige techneut ben.

Sterker nog, wanneer er een wettelijke plicht bestaat om op school aanwezig te zijn vind ik het helemaal vreemd dat diezelfde instelling zich het recht voorbehoudt om eigendom af te pakken.

Overigens zie ik nog steeds niet waar de leerplicht tot 18 vandaan komt??
bona fides

BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 19:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sabri schreef:
Sterker nog, wanneer er een wettelijke plicht bestaat om op school aanwezig te zijn vind ik het helemaal vreemd dat diezelfde instelling zich het recht voorbehoudt om eigendom af te pakken.

Maar de school heeft wel de mogelijkheid om een leerling te schorsen en in bepaalde gevallen zelfs te verwijderen. De constructie die ik beschrijf is dus niet in strijd met de leerplicht.

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 20:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sabri schreef:

Goed, praktijkvoorbeeld: enkele jaren geleden kreeg ik van mijn toenmalige lief een mooie groen met rode laserpen voor m'n verjaardag. 's Avonds gingen we uit in een discotheek in Bunnik. Toen ik door de metaaldetector liep vroeg de portier wat ik in m'n zak had en ik gaf hem mijn laserpen om te laten zien dat ik geen wapens had. Hij zei dat ik daarmee niet naar binnen mocht en dat hij de laserpen in beslag ging nemen. Ik antwoordde met "geef maar terug dan ga ik naar huis".

Slecht voorbeeld, jij kon opdat moment zelfstandig kiezen voor een bezoek ja of nee.

Quote:

Overigens zie ik nog steeds niet waar de leerplicht tot 18 vandaan komt??

Uit dezelfde leerplichtwet;

Artikel 4b. Begin en einde verplichting tot inschrijving
De verplichting, bedoeld in artikel 4a, eerste lid , vangt aan direct na het einde van de leerplicht, bedoeld in paragraaf 2 van deze wet, en eindigt zodra de jongere de leeftijd van 18 jaar bereikt of een startkwalificatie heeft behaald.

Heet iets anders maar heeft dezelfde strekking, persoon moet naar school (voltijds danwel deeltijds als men een leer / werk overeenkomst heeft).
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 22:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Wes: als jij meent dat sprake is van op zijn minst een gespannen verhouding met rechten uit het EVRM, dan kun je toch nooit voor 8 uur inbeslagname zijn? Het is wel of niet "gerechtvaardigd" in beslag nemen.

En bona: v.w.b. dat te onpas ben ik het helemaal met je eens! Wink
wes holleman

BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2009 9:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@tiksimone:
Zoals ik de rechter in mijn eerdere reactie in de mond legde, is de school bevoegd iemand voor korte tijd (namelijk voor de duur van de schooldag) het genot van zijn eigendom te ontzeggen. De rationale is dat de school mag ingrijpen opdat de lessen niet verstoord worden. Die korte inbeslagname van het mobieltje is een normale ordemaatregel en geen tuchtmaatregel. Vergelijk het met een politieagent die op de geparkeerde auto van een dronkeman een wielklem aanbrengt om te voorkomen dat hij anderen schade berokkent. Zodra dat gevaar geweken is, moet het genot van de eigendom gerestitueerd worden. Als het mobieltje nog langer in beslag wordt gehouden, is er veeleer sprake van een soort tuchtmaatregel. De strekking van het EVRM is volgens mij dat de school deze tuchtmaatregel niet mag toepassen tenzij de nationale wetgever daarvoor een wettelijke grondslag heeft geschapen.

Ik vind het jammer dat geen van de discussianten zich geroepen voelt om op dit forum advocaat voor Chyemera (of zo u wilt: advocaat van de duivel) te spelen. Als niet-jurist ben ik daar niet geschikt voor (in mijn dagelijks leven houd ik me met de beroepsethiek van leraren bezig). Chyemera begon deze thread met een verzoek om rechtsgeleerd advies, omdat hij evenals vele duizenden andere scholieren geirriteerd raakt door een draconisch schoolbewind inzake mobieltjes (ik bedoel een bewind met draconische straffen op lichte vergrijpen, dat indruist tegen hun rechtsgevoel). Hij wil weten of daar iets tegen te doen valt. Individuele leerlingen zien nogal op tegen een formele procedure bij de landelijke Klachtencommissie, en in de Medezeggenschapsraad hebben de leerlingen een minderheidspositie. Wat de leerlingen in de MR nodig hebben is een lijstje met krachtige juridische argumenten die zij (eventueel met hulp van de scholierenvakbond LAKS) kunnen inbrengen tegen de buitensporige sanctie van 7x24 uur inbeslaghouding op een licht vergrijp zoals 'even in je tas duiken om op je mobieltje te kijken hoe laat het is'. Gezien mijn lekenstatus, lijkt het me niet zinvol dat ik me verder in deze discussie meng.
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2009 9:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wes holleman schreef:

(1) Ik vind het jammer dat geen van de discussianten zich geroepen voelt om op dit forum advocaat voor Chyemera (of zo u wilt: advocaat van de duivel) te spelen.

(2) Wat de leerlingen in de MR nodig hebben is een lijstje met krachtige juridische argumenten die zij (eventueel met hulp van de scholierenvakbond LAKS) kunnen inbrengen tegen de buitensporige sanctie van 7x24 uur inbeslaghouding op een licht vergrijp zoals 'even in je tas duiken om op je mobieltje te kijken hoe laat het is'.

(3) Gezien mijn lekenstatus, lijkt het me niet zinvol dat ik me verder in deze discussie meng.

1: TS vraagt om een advies. Hij krijgt dit advies. Als wij, zoals je stelt, alleen puntjes zouden aandragen die in het voordeel van TS zouden werken, dan krijg je praktijken zoals je op tv nog wel eens ziet bij Idols of Popstars. Mensen die door hun omgeving worden opgehemeld dat zij kunnen zingen, wat dan niet het geval blijkt. Mutatis mutandis geldt dit ook in het recht. TS heeft recht op een objectief advies om te voorkomen dat hij op zijn spreekwoordelijke bek gaat.

2: Hoe kun je concluderen dat het om een buitensporige sanctie gaat? Weet jij de achtergrond/geschiedenis van de regel? De regel is ingesteld omdat er blijkbaar hinder is ontstaan. En ik denk persoonlijk dat dit niet alleen voortkomt uit het even op je mobiel kijken hoe laat het is, maar ook andere doeleinden waar zo'n gsm voor gebruikt kan worden. Ik zeg, ik denk, want ik weet het niet. Dat zijn dingen die je aan de school kunt vragen. Zij zullen vast haarfijn kunnen uitleggen waarom de regel is ontstaan.

3: Je moet je niet onthouden van een discussie omdat je geen jurist bent. Ik vind dat je veel weet in te brengen dus ik zou zeggen, schroom niet.

BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2009 12:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wes holleman schreef:
De strekking van het EVRM is volgens mij dat de school deze tuchtmaatregel niet mag toepassen tenzij de nationale wetgever daarvoor een wettelijke grondslag heeft geschapen.

De verstoring van de lessen kan worden bestraft met schorsing of verwijdering (mits zo'n sanctie proportioneel is en dergelijke). De leerling kan zo'n sanctie "afkopen" door tijdelijk zijn mobiel af te staan.

Het is niet veel anders dan ingaan op een transactievoorstel van de politie om strafvervolging af te kopen.

Quote:
Ik vind het jammer dat geen van de discussianten zich geroepen voelt om op dit forum advocaat voor Chyemera (of zo u wilt: advocaat van de duivel) te spelen. Als niet-jurist ben ik daar niet geschikt voor (in mijn dagelijks leven houd ik me met de beroepsethiek van leraren bezig). Chyemera begon deze thread met een verzoek om rechtsgeleerd advies, omdat hij evenals vele duizenden andere scholieren geirriteerd raakt door een draconisch schoolbewind inzake mobieltjes (ik bedoel een bewind met draconische straffen op lichte vergrijpen, dat indruist tegen hun rechtsgevoel). Hij wil weten of daar iets tegen te doen valt.

Precies, hij vraagt advies. Het geven van juridisch advies houdt zeker niet in dat een jurist tegen beter weten in met zijn cliënt meepraat.

Mogelijke stappen die de leerlingen zouden kunnen nemen heb ik in een eerder bericht al aangegeven. Aankloppen bij het LAKS is inderdaad ook een mogelijkheid.

Leerlingen kunnen zich verzetten tegen het met fysiek geweld innemen van een telefoon en tegen disproportionele maatregelen. Maar leerlingen die wel de huisregels overtreden maar niet akkoord gaan met de sanctie van tijdelijke inname, riskeren wel een schorsing.

Ik merk nog op dat er tot nu toe geen enkele aanwijzing is dat de school bij een eerste overtreding al daadwerkelijk overgaat tot inname voor een week. Als een school dat wel doet, lijkt me dat zeker geen proportionele maatregel. Maar een school moet wel kunnen optreden tegen hardnekkige probleemgevallen, en als dat mogelijk is zonder over te gaan tot schorsing is dat meegenomen.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds