|
Auteur |
Bericht |
Leon58
Leeftijd: 76 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4
|
Geplaatst: vr 18 sep 2009 13:45 Onderwerp: |
|
|
Als je toch niet mag/wil bellen waarvoor ligt de telefoon dan zichtbaar op je tafel?
Vergelijk het met bellen in de auto. Een telefoon in de hand hebben is voldoende voor een PV terwaarde van € 150,--
Dit is waar het over gaat
Pacta sunt servanda |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: vr 18 sep 2009 14:51 Onderwerp: |
|
|
Leon58 schreef: | Als je toch niet mag/wil bellen waarvoor ligt de telefoon dan zichtbaar op je tafel?
Vergelijk het met bellen in de auto. Een telefoon in de hand hebben is voldoende voor een PV terwaarde van € 150,--
Dit is waar het over gaat
Pacta sunt servanda |
Is dit een soort onderschrift van je, of probeer je mij iets uit te leggen? Als je iets uitlegt aan mij, wat snapte ik dan niet? _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 18 sep 2009 17:42 Onderwerp: |
|
|
Wat ik niet begrijp is;
Als een ouder als opvoedkundige maatregel een mobieltje voor bepaalde tijd onder zich houdt er geen haan naar kraait.
Als die zelfde ouder een ander (leerkracht) toestemming verleent een gelijkende sanctie op te laten leggen worden er plotseling allerlei verdragen en wetgevingen bij gehaald die dat zouden verbieden?
Wie kan mij uitleggen waarom dit verschil er is. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 18 sep 2009 18:37 Onderwerp: |
|
|
theod schreef: | Als een ouder als opvoedkundige maatregel een mobieltje voor bepaalde tijd onder zich houdt er geen haan naar kraait. |
De ouder kan in naam van het kind rechtshandelingen verrichten en namens het kind zichzelf dus toestemming geven voor de inbreuk op het eigendomsrecht van het kind.
Quote: | Als die zelfde ouder een ander (leerkracht) toestemming verleent een gelijkende sanctie op te laten leggen worden er plotseling allerlei verdragen en wetgevingen bij gehaald die dat zouden verbieden? |
De aanname is hier m.i. duidelijk niet dat de ouder toestemming heeft verleend. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|