Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 30 jul 2025 23:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Smaad: de grens opzoeken......
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 12:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

erikjanneman schreef:
HenkR schreef:
Niet overdrijven Bona.

Het lijkt me denkbaar dat de school hem na een min of meer serieuze melding niet meer inzet als slaapwacht op een schoolkamp of iets dergelijks.

Hem niet meer in al te delicate posities laten verkeren zeg maar Wink

Er is geen concreet bewijs. Gaat het dan om de mate van ernstigheid van de aantijgingen?

Inderdaad.

Zo werkt het in de praktijk. Hoe ernstiger het 'feit' hoe minder risico er genomen mag worden.
Het werkelijke leven speelt zich niet af in de rechtzaal maar erbuiten en er hoeft dan ook niks bewezen te worden of aannemelijk gemaakt. Gewone burgers gaan meer op hun gevoel af als ze hun verantwoordelijkheden invulling geven.
En dat is wel zo verstandig want als gewone burgers een foutje maken dan rekenen de andere burgers hem/haar op dezelfde wijze daarop af. En daar komt geen wetboek aan te pas.

De kreet 'concreet bewijs' gebruiken in dit geval is nogal tendentieus aangezien rechters mogen veroordelen zonder 'concreet bewijs' voorhanden te hebben.

Waarom aan gewone burgers of een kerkenraad hogere eisen stellen dan aan een rechter tijdens dat die zijn werk uitoefent?

cvb schreef:
TS is m.i. ook bij haar optreden op dit forum bezig de grens op te zoeken.

TS wordt hier ook aardig het vuur aan de schenen gelegd hè..

Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 12:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn topictitel was natuurlijk niet zonder overweging gekozen Wink

Het is jammer dat er in dit topic aardig wat mensen zitten die slechts oog hebben voor de vraag of het misbruik en de mishandelingen daadwerkelijk plaats hebben gevonden. Daar mag iedereen twijfels over hebben, maar die twijfels heb ik niet. Dat betekent dat dat aspect van de discussie voor mij volkomen zinloos is. De bewijzen en verklaringen die er zijn, zijn voor mij overtuigend genoeg geweest. En daar gaat het in mijn normale leven om. Ik zoek niet bij elke kwestie naar bewijs dat in een rechtszaak geaccepteerd en overtuigend genoeg zou zijn.

Het gaat er in dit vraagstuk om dat de familie zelf nooit aangifte heeft gedaan, maar andere mensen er wel voor wil behoeden dat het ooit zover zou moeten komen.

Maar goed, ik val in herhaling. We worden het hier niet eens denk ik zo Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
erikjanneman

erikjanneman

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 12:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:

Inderdaad.

Zo werkt het in de praktijk. Hoe ernstiger het 'feit' hoe minder risico er genomen mag worden.
Het werkelijke leven speelt zich niet af in de rechtzaal maar erbuiten en er hoeft dan ook niks bewezen te worden of aannemelijk gemaakt. Gewone burgers gaan meer op hun gevoel af als ze hun verantwoordelijkheden invulling geven.
En dat is wel zo verstandig want als gewone burgers een foutje maken dan rekenen de andere burgers hem/haar op dezelfde wijze daarop af. En daar komt geen wetboek aan te pas.

De kreet 'concreet bewijs' gebruiken in dit geval is nogal tendentieus aangezien rechters mogen veroordelen zonder 'concreet bewijs' voorhanden te hebben.

Waarom aan gewone burgers of een kerkenraad hogere eisen stellen dan aan een rechter tijdens dat die zijn werk uitoefent?

Dus in de praktijk is het wenselijk dat er wordt gehandeld naar aanleiding van een dergelijke aantijging. In hoeverre dat wenselijk is valt nog te betwisten, maar ik kan me zeker inleven in de ouders, die vanzelfsprekend niet willen dat hun kinderen gevaar lopen.

Maar naast wat in de praktijk wenselijk is, hoeft de kerk m.i. verder niet te handelen door zo'n aantijging, zonder bewijs.

Maargoed, het doet er verder ook niet echt toe, mevrouw heeft al gedaan wat ze in deze situatie kon doen, een melding er van maken.

Laatst aangepast door erikjanneman op vr 26 jun 2009 12:45, in totaal 1 keer bewerkt
erikjanneman

erikjanneman

Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 12:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

verkeerde knopje. Kan je ook reacties verwijderen?
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 13:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:

Wat een onzin.

HenkR

BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 13:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

erikjanneman schreef:

Dus in de praktijk is het wenselijk dat er wordt gehandeld naar aanleiding van een dergelijke aantijging. In hoeverre dat wenselijk is valt nog te betwisten

In hoeverre dat handelen of nalaten wenselijk is, valt m.i. soms ook te betwisten.

Maar daar gaat het hier niet om.

Het gaat er om wat er daadwerkelijk gebeurt en niet of dat wenselijk is in de ogen van sommigen. Smile

BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 13:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
Het gaat er om wat er daadwerkelijk gebeurt en niet of dat wenselijk is in de ogen van sommigen. Smile

Daadwerkelijk doet de kerkraad niets met de melding. Als het hier niet gaat om wat wenselijk is, dan kan de draad verder worden gesloten.

HenkR

BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 13:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
HenkR schreef:

Daadwerkelijk doet de kerkraad niets met de melding. Als het hier niet gaat om wat wenselijk is, dan kan de draad verder worden gesloten.

Je slaat de plank mis Bona, de kerkenraad zal -op welk niveau dan ook- iets met de waarschuwing doen.

Dat jij daar met je hoofd niet bij kunt, doet daaraan niets af.

Overigens lijkt het me juist beter om dit topic te sluiten als het enkel zou gaan om wat in de ogen van sommigen wenselijk is. Very Happy

erikjanneman

Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 13:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar ze deden er toch niets mee? Op geen enkel niveau? En daar zijn ze ook niet toe verplicht?
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 13:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

erikjanneman schreef:
Maar ze deden er toch niets mee? Op geen enkel niveau? En daar zijn ze ook niet toe verplicht?

Ze zijn er ook niet toe verplicht, net zo min als ik verplicht ben op jou te reageren.
Maar ik doe het toch omdat ik het wenselijk acht.

Dat ze aangeven er niks meer mee te (kunnen) doen, betekent niet dat ze er niks mee gaan doen.
Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar: A zeggen en B doen.

erikjanneman

Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 14:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
erikjanneman schreef:

Ze zijn er ook niet toe verplicht, net zo min als ik verplicht ben op jou te reageren.
Maar ik doe het toch omdat ik het wenselijk acht.

Dat ze aangeven er niks meer mee te (kunnen) doen, betekent niet dat ze er niks mee gaan doen.
Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar: A zeggen en B doen.

Juist. Maar dat ze aangeven er niets meer mee te (kunnen) doen, betekent net zo min dat ze er wel wat mee gaan doen. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar A zeggen en A doen.

Maargoed, dit is al lang een loze discussie geworden.
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 15:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met Henk een discussie aangaan is compleet zinloos, Erik.

Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 15:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Wat een rare posting zeg! Het is per definitie zinvol om een discussie aan te gaan. Of je het nu eens bent of wordt met elkaar of niet. Wanneer werd voor jou een streep gezet door het luisteren naar andermans overtuigingen en inzichten om dus eigenlijk te zeggen dat alleen jouw mening en jouw gedachten ertoe doen?
erikjanneman

erikjanneman

Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 15:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Annemarieke schreef:
bona fides schreef:

Wat een rare posting zeg! Het is per definitie zinvol om een discussie aan te gaan. Of je het nu eens bent of wordt met elkaar of niet. Wanneer werd voor jou een streep gezet door het luisteren naar andermans overtuigingen en inzichten om dus eigenlijk te zeggen dat alleen jouw mening en jouw gedachten ertoe doen?

Het bebruiken van drogredenen maakt een discussie voor mij zinloos. Hoe zinvol het onderwerp ook kan zijn, een discussie op zich is niet zinvol omwille van het feit dat het een discussie betreft.
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 15:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Op de man spelen?

Niets toevoegen?

Ik gaf je laatst een welgemeend complimentje via de inbox over een post van jou.
Ik kreeg geen inboxje terug maar wel later op die dag een sneer van jou in een topic.

En nu weer.

Het lijkt er op dat jij het liefste met mensen discussiëert die jij mag.
En in een eeuwige staat van oorlog geraakt met mensen die je niet mag.
En dat is niet handig.

erikjanneman schreef:

Het bebruiken van drogredenen maakt een discussie voor mij zinloos. Hoe zinvol het onderwerp ook kan zijn, een discussie op zich is niet zinvol omwille van het feit dat het een discussie betreft.

Drogredenen?

De discussie was tussen ons beiden, wij hebben 'm samen opgebouwd.
We zijn allebei verantwoordelijk voor de koers en uitkomst.

Een 'loze discussie' was het geenszins.
Feit is wel dat ik mij niet duidelijk genoeg heb weten uit te drukken, denk ik.

Dan maar een voorbeeld aanhalen:
Als je bij een club of vereniging bent aangesloten, vraag dan eens aan een bestuurslid daarvan wat ze zouden doen als zij zo'n melding krijgen.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds