Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 07 aug 2025 11:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Na 6 jaar een brief van Intrum Justitia/T-Mobile
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jennifer s

Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2007 21:27    Onderwerp: Na 6 jaar een brief van Intrum Justitia/T-Mobile Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Afgelopen zaterdag kreeg ik een brief van Intrum Justitia met een vordering van T-Mobile. Ik heb gelijk T-Mobile gebeld en die zeggen dat ze de vordering in 2003 uit handen hebben gegeven aan I.J en hun daar verder niks aan kunnen doen. Ik ben in 2002 verhuist en dit is ook aangegeven bij de gemeente, ik heb dat alleen niet aan hun door gegeven. Maar het gekke is ik kreeg 3 jaar geleden nog een vordering van een ander Incasso buro en die wisten me wel te vinden en kreeg ik dus ook netjes een brief van op mijn adres zonder het te hebben door gegeven aan de provider.

Het is een eerste brief wat ik heb gekregen waar een betalings regeling nog mogelijk is. De rente is inmiddels in al die jaren opgelopen tot 300euro. Nu vraag ik me af in hoeverre staan hun in hun recht hiermee. Ik zie van alles over verjaringstermijnen, maar ook verhalen dat I.J oude vorderingen opkoopt om zo een zakcentje bij te verdienen. WIe kan mij antwoorden hierop geven en me hierbij helpen.

Even in het kort:

- Abonnement afgesloten einde 2000/begin 2001
- Vordering afgegeven door T-Mobile naar I.J in 2003
- Nu een brief gekregen van I.J dat er een rekening open staat
- Ik heb in al die jaren geen brieven gekregen ook niet aangetekend, volgens T-Mobile hebben ze die wel verstuurd. Ik heb gevraagd om een kopie van het abonnement en de rekeningen en de aanmaningen e.d maar volgens T-Mobile hebben hun het recht om die te vernietigen na 5 jaar betaald of niet betaald hun hoeven niks te overleggen aan mij en krijg dus ook niks te zien.

Ik hoop dat iemand mij antwoorden kan geven op deze vragen. Ik weet echt niet meer wat nu me rechten wel of niet zijn. Als ik het moet betalen is het zo maar na 7 jaar wil ik dat wel eens uit zoeken of dat echt zo is.

Alvast bedankt..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2007 21:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Verjaringstermijn is vijf jaar.
Bekijk de homepage
Jennifer s

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2007 21:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Bedankt voor je antwoord. Vraagje nog gelijk mag ik vragen hoe je dat weet heb je dat zelf mee gemaakt? En gaan die 5 jaar lopen vanaf het moment dat het abonnement is afgesloten of vanaf het moment dat het bij Intrum Justitia ligt. Daar ligt het vanaf 2003 toen heeft T-Mobile het overgegeven aan Intrum.

Alvast bedankt.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2007 22:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat van die 5 jaar staat in de wet. En het geldt vanaf het moment dat de vordering opeisbaar is. Dus vanaf wanneer jij de rekening moest betalen.
Jennifer s

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2007 22:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je en mij is dus verteld dat er een rekening is verzonden die heb ik niet betaald. Ik schijn aanmaningen gekregen te hebben volgens hun(zou misschien best kunnen ik weet het niet meer) en toen hebben hun gezegd dan kopen we het abonnement af. En daar moet ik bericht van hebben gekregen wat ik dus niet heb gekregen. En toen hebben ze in 2003 (3 jaar later)gezegt nu gaat het naar Intrum. Dus als ik jouw goed begrijp kunnen ze me niks maken met die rekening dus hoef ik hem dan niet te betalen of dat wel maar kunnen ze niet een deurwaarder op me af sturen ofzo. De rekeningen die zijn verzonden naar mij volgens hun en het contract zijn niet meer aanwezig en worden na 5 jaar vernietigd dat is hun recht zeggen ze. Ik heb volgens hun ook geen recht ze op te vragen ik moet gewoon betalen en dat was einde discussie. Maar wat zou jij doen betalen? Of laten gaan...?

Bedankt tot dusver
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2007 22:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jennifer s schreef:
Bedankt voor je antwoord. Vraagje nog gelijk mag ik vragen hoe je dat weet heb je dat zelf mee gemaakt?

Veel forumleden studeren rechten of hebben die studie al afgerond.

Quote:
En gaan die 5 jaar lopen vanaf het moment dat het abonnement is afgesloten of vanaf het moment dat het bij Intrum Justitia ligt. Daar ligt het vanaf 2003 toen heeft T-Mobile het overgegeven aan Intrum.

Zoals tikSimone schreef: zodra de vordering opeisbaar wordt. De verjaringstermijn begint van voren af aan te lopen na iedere schriftelijke aanmaning (stuiting). Het overdragen van de vordering door T-Mobile aan Intrum Justitie in 2003 stuit de verjaring niet.

Op basis van de gegevens in je eerste bericht is het voldoende om Intrum Justitia te laten weten dat je een beroep doet op verjaring van de vordering. Betalen is niet nodig.

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2007 22:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat hangt er even van af van wanneer die oorspronkelijke rekening is. Als die ergens laat 2002 is, dan zijn de 5 jaar nog niet om. Kijk dat dus even na, Jennifer.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2007 22:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Dat hangt er even van af van wanneer die oorspronkelijke rekening is. Als die ergens laat 2002 is, dan zijn de 5 jaar nog niet om. Kijk dat dus even na, Jennifer.

Je hebt natuurlijk gelijk. In het eerste bericht wordt alleen gesproken over het tijdstip waarop het abonnement is afgesloten. Even over het hoofd gezien.

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2007 23:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De eerste rekening was in januari 2001 zeiden hun. Al zou het dan januari 2002 zijn dan is hij dus alsnog verjaard lijkt mij....?
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2007 6:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jennifer s schreef:
De eerste rekening was in januari 2001 zeiden hun. Al zou het dan januari 2002 zijn dan is hij dus alsnog verjaard lijkt mij....?

De vraag is wanneer er voor het laatst aan u gevraagd is deze nota te voldoen, of een andere actie is ondernomen waaruit u redelijkerwijs had moeten begrijpen dat er nog een vordering was.

Ook is het mogelijk dat een rechter het niet doorgeven van een adreswijziging u aanrekent en derhalve aanmaningen gericht aan uw oude adres toch de verjaring laat stuiten.
Bekijk de homepage
Jennifer s

BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2007 8:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is het hem ik ben verhuist en ik ben toen wel ingeschreven op me nieuwe adres. Alleen heb ik dat aan hun niet door gegeven. Dus alle brieven (volgens hun) zijn naar mijn oude adres gestuurd. Dus ik heb netjes gevraagd om de rekeningen en het contract om daar een kopie van te krijgen zodat ik het zelf kan zien maar volgens T-Mobile zijn die vernietigd. Mag dat zomaar dan alles vernietigen en dan na zoveel jaar eisen? Ik sta gewoon netjes ingeschreven al jaren bij de gemeente ik heb 4 jaar geleden een kind gekregen dus het lijkt mij niet dat ik onvindbaar ben. Andere hebben mij ook kunnen vinden op me nieuwe adres en hun hebben dus al die jaren alles gestuurd naar mijn oude adres en hebben er dus blijkbaar geen moeite voor gedaan om mijn nieuwe adres te achterhalen. Maar mijn vraag is nu even is het zinvol om het voor te laten komen of zeggen jullie gewoon betalen dan ben je er vanaf want je trekt toch aan het kortste eind met die lui.....?

Bedankt
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2007 9:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jennifer s schreef:
Dat is het hem ik ben verhuist en ik ben toen wel ingeschreven op me nieuwe adres. Alleen heb ik dat aan hun niet door gegeven. Dus alle brieven (volgens hun) zijn naar mijn oude adres gestuurd.

Dat is op zich een grond voor T-mobile om te kunnen stellen dat de verjaring is gestuit.
Quote:

Dus ik heb netjes gevraagd om de rekeningen en het contract om daar een kopie van te krijgen zodat ik het zelf kan zien maar volgens T-Mobile zijn die vernietigd. Mag dat zomaar dan alles vernietigen en dan na zoveel jaar eisen?

Dat is wel weer aardig. Als die facturen er echt niet meer zijn, kunnen ze dit ook niet bij de rechter bewijzen.
Quote:

Ik sta gewoon netjes ingeschreven al jaren bij de gemeente ik heb 4 jaar geleden een kind gekregen dus het lijkt mij niet dat ik onvindbaar ben.

Maar iemand 'vinden' via de GBA doe je normaal gesproken pas wanneer je gaat dagvaarden.
Quote:
Maar mijn vraag is nu even is het zinvol om het voor te laten komen of zeggen jullie gewoon betalen dan ben je er vanaf want je trekt toch aan het kortste eind met die lui.....?

Bedankt

Als u dit voor laat komen, bent u zo 600 euro duurder uit.
Bekijk de homepage
Jennifer s

BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2007 9:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke hartstikke bedankt. Ik denk dat ik de rekening dan maar gewoon ga betalen. Het is alleen heel raar, maar ik ga ze straks bellen want een kopie van alles wil ik wel hebben anders kunnen ze wel duizenden euro's van me eisen wat dan niet eens van mij hoeft te zijn. Ik kan nu niks aantonen maar hun ook niet. Ik kan wel proberen om het te gooien op verjaring. Maar hoe moet ik dat dan doen moet ik dan een aangetekende brief sturen of kan dat per telefoon. Het is toch bijna 7 jaar geleden dus het lijkt me dat ik het daarop kan gooien. Maar als je mij een advies kan geven wat zou jij doen betalen of vechten voor je geld?
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2007 9:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jennifer s schreef:
Oke hartstikke bedankt. Ik denk dat ik de rekening dan maar gewoon ga betalen. Het is alleen heel raar, maar ik ga ze straks bellen want een kopie van alles wil ik wel hebben anders kunnen ze wel duizenden euro's van me eisen wat dan niet eens van mij hoeft te zijn. Ik kan nu niks aantonen maar hun ook niet. Ik kan wel proberen om het te gooien op verjaring. Maar hoe moet ik dat dan doen moet ik dan een aangetekende brief sturen of kan dat per telefoon. Het is toch bijna 7 jaar geleden dus het lijkt me dat ik het daarop kan gooien. Maar als je mij een advies kan geven wat zou jij doen betalen of vechten voor je geld?

Als de rekening terecht is zou ik de rekening - zonder de bijkomende kosten - voldoen en een faxje sturen waarin ik uit zou leggen dat ik ondanks de verjaring toch de vordering voldoe, maar ik onder geen beding bijkomende kosten zal betalen.

Daarbij zou ik ook aangeven dat kopieën overlegd moeten worden.
Bekijk de homepage
Jennifer s

BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2007 10:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De rekening zelf is 454 euro maar totaal rond de 850euro omdat er 300euro rente bij zit en incassokosten iets van 133euro. Dus dan zou ik alleen die 454euro moeten betalen of ook die rentekosten van T-Mobile?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds