Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 08 aug 2025 6:07
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Na 6 jaar een brief van Intrum Justitia/T-Mobile
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 23:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Anien schreef:
Dat zou dus betekenen dat, indien er sprake is van een verstek vonnis op basis van een verjaarde vordering, de deurwaarder de executie moet staken op het moment dat de schuldenaar na vonnis alsnog een beroep doet op verjaring? Dat heeft dan ook tot gevolg dat de eiser de kosten moet dragen ...

Nee, de deurwaarder executeert het vonnis voor zover het uitvoerbaar is. Als de rechter in het vonnis heeft beslist dat de schuldenaar tot betaling van 1000 euro veroordeeld wordt, dan komt de deurwaarder die 1000 euro innen. Op wat voor grond het vonnis tot stand is gekomen doet er voor de deurwaarder niet toe. Dat is niet zijn werk, maar het werk van de rechter.

De schuldenaar zal in verzet moeten komen en zich daarbij moeten beroepen op de verjaring.

Quote:
de deurwaarder gaat dus wel executeren op basis van een verjaarde vordering?

Wanneer de rechter die vordering heeft toegekend wel, ja.

Dus mocht Jennifer gedagvaard worden, dan is het wel zaak om de vordering te betwisten, een beroep op verjaring te doen (of te stellen en bewijzen dat zo'n beroep reeds gedaan is), en betwisten dat tijdig is gestuit.

Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2007 14:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is voor mij nu even abracadabra wat jullie zeggen hoor. Maar goed ik begrijp het een beetje inmiddels en ze gaan me kopieen opsturen van de facturen, aanmaningen e.d andere papieren zijn volgens hun niet meer aanwezig. Ik heb vandaag nog contact gehad met T-Mobile en die zeggen dat alle papieren niet meer aanwezig zijn, en Intrum zegt dat ze de papieren wel kunnen krijgen van T-Mobile. Nou ik ben heel benieuwd of ik wat krijg te zien. Maar ik heb alvast wel gezegd dat ik het op verjaring wil gooien maar daar kom ik niet voor in aanmerking want volgens hun is het nog lang niet verjaard dus kortom ik moet me rechtsbijstand in gaan schakelen want met hun zelf ga ik er gewoon niet uitkomen ze denken dat ze mij van alles kunnen vertellen en wijs kunnen maken, dus ik laat er gewoon iemand naar kijken van de rechtsbijstand en kijken of hun daar mee verder kunnen dat ik het zelf uit handen kan geven. Want nogmaals vechten tegen Intrum is hetzelfde als vechten tegen een boom je krijgt geen reactie terug. Ik hou jullie op de hoogte.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Yetl

Yetl

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 8:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Anien schreef:
Dat zou dus betekenen dat, indien er sprake is van een verstek vonnis op basis van een verjaarde vordering, de deurwaarder de executie moet staken op het moment dat de schuldenaar na vonnis alsnog een beroep doet op verjaring? Dat heeft dan ook tot gevolg dat de eiser de kosten moet dragen ...

Nee, de deurwaarder executeert het vonnis voor zover het uitvoerbaar is. Als de rechter in het vonnis heeft beslist dat de schuldenaar tot betaling van 1000 euro veroordeeld wordt, dan komt de deurwaarder die 1000 euro innen. Op wat voor grond het vonnis tot stand is gekomen doet er voor de deurwaarder niet toe. Dat is niet zijn werk, maar het werk van de rechter.

De schuldenaar zal in verzet moeten komen en zich daarbij moeten beroepen op de verjaring.

Wat Anien bedoelde is (correct me if I'm wrong), wat doet de deurwaarder met de zaak wanneer er een vonnis is gewezen (verstek of niet is irrelevant) van een vordering die voordat het vonnis is gewezen al verjaard was en de schuldenaar doet daarna een beroep op de verjaring. Is de uiteindelijke vraag niet: kan je in de toewijzing van de vordering een herstel van verjaring lezen?

Dat de deurwaarder daar geen beslissingen over neemt lijkt me helder, maar dat neemt de juridische vraag niet weg. Bona Fides wijst op een verzetprocedure, maar als we die mogelijkheid even buiten beschouwing laten, althans de procesrechterlijke aspecten even buiten beschouwing laten...

BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 8:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb nog geen deurwaarder gekregen hoor. Gewoon een eerste brief met een betalingsregeling.Dus gaat dit nu nog om mijn zaak of is dit in het algemeen?
bona fides

BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 10:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Yetl schreef:
Wat Anien bedoelde is (correct me if I'm wrong), wat doet de deurwaarder met de zaak wanneer er een vonnis is gewezen (verstek of niet is irrelevant) van een vordering die voordat het vonnis is gewezen al verjaard was en de schuldenaar doet daarna een beroep op de verjaring. Is de uiteindelijke vraag niet: kan je in de toewijzing van de vordering een herstel van verjaring lezen?

Ik denk dat je het zo kunt zien dat de toewijzing van de vordering impliceert dat de schuldenaar zijn procesrechtelijke bevoegdheid om de verjaring in te roepen heeft verloren. (Afgezien van de mogelijkheid een rechtsmiddel in te stellen.) Net zoals hij ook zijn bevoegdheid verliest om aan te voeren dat de vordering nooit heeft bestaan. Hij kan zich niet meer verweren.

Jennifer s schreef:
Dus gaat dit nu nog om mijn zaak of is dit in het algemeen?

Dit is in het algemeen. Het komt erop neer dat mocht je ooit voor de rechter gedagvaard worden, je wel iets van je moet laten horen. Maar voorlopig hoef je je daar niet druk om te maken. Wacht eerst even af wat IJ aan bewijs heeft. Als op basis van het bewijs vaststaat dat de vordering echt bestaat en niet is verjaard, dan kun je maar beter betalen. Anders stuur je een aangetekende brief naar IJ om de verjaring van de vordering in te roepen. Dat maakt het voor IJ (hopelijk) duidelijk dat ze zich op andere zaken moeten concentreren.

Dus nu eerst gewoon afwachten tot je de stukken ontvangt die ze zouden toezenden.

BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 11:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke bedankt. Maar als ik nu facturen krijg van de maanden jan/febr/maart en april 2002 hebben hun dan een punt en moet ik dan gewoon betalen? Of is het dan alsnog verjaard? Naar mijn idee wel na 5 jaar dus dat was dan Jan 2007. En moeten ze mij ook de brieven kunnen laten zien die ze mij gestuurd hebben van aanmaningen en herinneringen of hebben hun met de facturen genoeg gedaan en is het daarmee klaar. hun zeggen namelijk dat er brieven en herinneringen uit zijn gegaan naar mijn adres maar dat die niet meer aanwezig zijn. Maar het lijkt mij dat ze die ook moeten overleggen aan mij.
bona fides

BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 11:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wacht nu eerst maar af en herlees intussen de eerdere berichten waarin volgens mij alles al uitgebreid aan bod is gekomen Wink.

BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 11:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja dat doe ik al maar voor mij is alles echt vaag maar goed ik begrijp ook geen bal van dat soort dingen. De rechtsbijstand belt mij ook terug vandaag en die weten inmiddels ook meer hoop ik...Sorry als ik teveel vraag maar ik krijg het spaans benauwd van dat soort dingen maar in ieder geval bedankt. Embarassed
komodo

komodo

Leeftijd: 54
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 20:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laat nog wel even weten hoe het afloopt en wat je rechtsbijstand zegt over dit geval? Daar leren wij als studenten ook van (nou ja, ik dan toch in elk geval). Wink
Jennifer s

BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 20:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ik heb Intrum weer even gesproken en gevraagd naar verder kopieen die in het dossier zitten maar daar heb ik geen recht op en krijg ik dus geen kopie van. Het enige wat nu opgestuurd wordt als ze dat binnen hebben zijn dus de facturen. Dus ik ga zoals jullie me aanraden een aangetekende brief sturen en zeggen dat ik het op verjaring ga gooien. Ik hou jullie op de hoogte
Jennifer s

BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 20:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja ik hou je op de hoogte, heb ze wel gesproken maar ze kunnen weinig zonder bewijzen. Alleen als ze nergens mee aan komen dan gaan hun optreden voor mij. Dus ik moet afwachten wat ik binnen krijg of niet maar ik hou je zeker op de hoogte.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 21:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Nou ik heb Intrum weer even gesproken en gevraagd naar verder kopieen die in het dossier zitten maar daar heb ik geen recht op en krijg ik dus geen kopie van. Het enige wat nu opgestuurd wordt als ze dat binnen hebben zijn dus de facturen.
Bevestig in je brief dat telefonisch contact (dus je verzoek om ook een kopie van eventueel verzonden aanmaningen/herinneringen en hun reactie daarop) dan nog even, zou ik zeggen.
Jennifer s

BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2007 17:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou goed nieuws, het dossier wordt gesloten omdat ze geen facturen meer hebben. T-Mobile schijnt die niet meer te hebben dus kan Intrum er weinig meer mee. Ik vraag me alleen af moet ik dat zwart op wit vragen of heeft dat toch weinig zin. Ik heb ze namelijk heel de middag proberen te bellen maar krijg ze niet te pakken steeds krijg ik de voicemail omdat de medewerkers bezet zijn.
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2007 17:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft Intrum Justitia je dat verteld? Dat is mooi.

Het was dus vooral bluf. Een ander had in jouw plaats misschien wel betaald, dus je hebt jezelf een mooi bedrag bespaard.

(Ik begrijp alleen niet helemaal hoe je het, blijkbaar telefonisch, hebt gehoord terwijl je ze niet te pakken kon krijgen. Hebben ze jou gebeld waarna je later besloot terug te bellen om het zwart op wit te krijgen?)

BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2007 18:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee ik had vanmorgen al gebeld om te vragen of de inmiddels door mij opgevraagde stukken al binnen waren. Ze ging kijken en hadden van T-Mobile te horen gekregen dat die stukken niet meer te krijgen zijn om dat T-Mobile die stukken niet meer in hun bezit hadden. Dus vanmiddag heb ik geprobeerd een aantal keren terug te bellen om te vragen of ze mij een brief konden sturen waarin stond dat het dossier gesloten is. Maar dat lukte dus niet. Maar ze hebben het me idd zelf verteld van Intrum met dat verhaal wat ik nu net zeg. Maar nu was mijn vraag dus moet ik het echt zwart op wit hebben ook of doen ze dat niet dat hoor ik dus ook nog weleens dat ze dan geen brief sturen voor het geval dat er ooit nog wat naar boven mocht komen. Ik was er idd zo 1 geweest die betaald had als ik dit forum niet was tegen gekomen had ik het waarschijnlijk betaald zonder meer om dan maar van het gtezeur af te zijn erg eigenlijk want wat je zegt er zijn teveel mensen die in de zeik worden genomen door dit soort praktijken.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds