|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 03 jun 2007 22:54 Onderwerp: |
|
|
Sandy38 schreef: | Ik heb de mail half april verstuurd. |
Ah, in dat geval loopt de termijn dus nog. Dus dan komt het erop aan te mail te ontkrachten en subsidiair aan te voeren dat hoogte van de vergoeding indertijd niet is gebaseerd op toekomstperspectieven. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Sandy38
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 05 jun 2007 11:49 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag. Net overleg gehad met mijn advocaat. Mijn advocaat ziet er verder geen heil meer in om te reageren. In de laatste reactie van mijn werkgever staat letterlijk dat men kostte wat kost de ontslagvergoeding gaat terugeisen. Mijn advocaat zegt dat het niet meer uitmaakt wat hij als tegenreactie geeft omdat mijn werkgever verder toch niet voor reden vatbaar is. Dus nu is het afwachten op de dagvaarding of niet. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 05 jun 2007 13:18 Onderwerp: |
|
|
Pff... Zat erin, hé? Je heb de "heren" leren kennen!. Die dagvaarding zie ik komen. Hiertegenover staat dat ik vertrouwen heb in de rechter...
Ga je goed voorbereiden. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Sandy38
|
Geplaatst: di 05 jun 2007 14:23 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, ik zie de dagvaarding ook komen. En ik ga me zeker goed voorbereiden. En toch, nog steeds heb ik genoegdoening van de rest van de mail trouwens, blijft een feit dat de rechter de rest van de mail ook zal lezen. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 05 jun 2007 18:45 Onderwerp: |
|
|
Vertel dan maar wat je ons ook vertelde.  _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Sandy38
|
Geplaatst: ma 11 jun 2007 12:23 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag, nog even de huidige stand van zaken. Woensdag 6 juni had ik dus het geld terug moeten betalen aan mijn ex-werkgever. Weten jullie toevallig hoe lang het duurt dat ik een dagvaarding tegemoet kan zien? Wat is precies de procedure? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 11 jun 2007 12:25 Onderwerp: |
|
|
Nee, geen idee. Vraag het je advocaat anders even, anders zit je zo lang in spanning daarover. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 11 jun 2007 13:58 Onderwerp: |
|
|
Bij een dagvaarding komt de gerechtsdeurwaarder aan je deur voor de betekening. Wanneer dat is ligt aan de partij die dagvaardt.
(Ik weet niet helemaal zeker of een procedure waarin om herroeping van een beschikking (ex art 7:685 BW) wordt gevraagd wel moet worden ingeleid met een dagvaarding. Art 382 Rv spreekt wel van "vordering", maar ook van "vonnis". Bij een beschikking zou je eerder aan een verzoekschriftprocedure denken. Vermoedelijk is het antwoord te vinden in het arrest dat door de werkgever is aangehaald.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Sandy38
|
Geplaatst: ma 11 jun 2007 15:19 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de moeite. Ik heb de vraag gesteld aan mijn advocaat. Ik ben benieuwd naar zijn antwoord. |
|
|
|
 |
Sandy38
|
Geplaatst: di 12 jun 2007 12:10 Onderwerp: |
|
|
Ik had antwoord gekregen van mijn advocaat. Hij geeft aan dat hoe langer het duurt dat ik wat hoor hoe minder groot de kans is dat ze het doorzetten. Mijn ex-werkgever kennende zal hier expres lang mee wachten om mij lekker lang in spanning te laten zitten (en dan hebben zij het over mijn lage niveau ) Ik neem toch niet aan dat ze zomaar bv een half jaar ermee kunnen wachten? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 12 jun 2007 13:51 Onderwerp: |
|
|
Art 383 Rv stelt een termijn van 3 maanden nadat de grond voor herroeping is ontstaan. Het lijkt me dat de mail die je hebt verstuurd die grond zou zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Sandy38
|
Geplaatst: di 12 jun 2007 14:33 Onderwerp: |
|
|
Wederom een zeer nuttig antwoord waar ik echt wat aan heb. Bedankt! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 03 aug 2007 11:43 Onderwerp: |
|
|
De termijn zou inmiddels verstreken moeten zijn. Heeft de werkgever een procedure opgestart? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Sandy38
|
Geplaatst: za 11 aug 2007 13:20 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag. Excuus voor mijn late antwoord maar ik kom net terug van een welverdiende vakantie. Mijn ex werkgever heeft geen procedure opgestart. Wel lag er een envelope op mij te wachten. Onnodig om te zeggen dat ik toch licht nerveus werd. Ook moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik er tijdens mijn vakantie een aantal keren aan gedacht heb. Maar blijkbaar had ik nog recht op een stukje eindejaarsuitkering en een overzicht daarvan zat in die envelope. Aangezien het om een semi-overheidsinstelling gaat zit ik nog steeds met de gedachte te spelen om een klacht in te dienen bij het ministerie van justitie over de gehele gang van zaken. Ik kan heel veel zaken aantonen die werkelijk ongehoord zijn. Maar ik weet niet of ik kans heb of dat het zin heeft. Misschien kunt u een advies hierover geven? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 11 aug 2007 14:16 Onderwerp: |
|
|
Kreeg je toch nog een leuk cadeautje!
Een klacht indienen kan natuurlijk altijd. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|