|
Auteur |
Bericht |
Remco
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: zo 21 nov 2004 18:43 Onderwerp: Vrijheid of veiligheid |
|
|
Mensen ik weet dat ik mezelf onsterfelijk belachelijk ga maken maar ik hoop toch dat ik hiermee enkelen de ogen kan openen.
Ik stel het volgende
Er wordt aangestuurt op een wereldomvattend controle-systeem. De westerse open maatschappij zal plaats gaan maken voor een 1984 Big-brother-maatschappij
Nou zou menigeen denken. Leuke complot-theorie maar is er bewijs.
Kijk om je heen
* Overal camera's (tot in de snoepautomaat aan toe)
* Biometrische gegevens op de id's
* 2005 id-plicht
* 2007 Blackbox-systeem in auto's
* Gezichtherkende camera's
* Menselijke chip-implantatie
* Afbrokkelen rechtstaat
En zoals Abraham Lincoln het al zei
Quote: | They that can give up essential liberty to
obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety. -- |
Laatst aangepast door Remco op wo 24 nov 2004 16:02, in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 21 nov 2004 19:19 Onderwerp: Re: Vrijheid of veiligheid |
|
|
Remco schreef: | Om draagvlak te creeren veroorzaak je een gebeurtenis waarna het draagvlak ontstaat. |
Dit is niks nieuws.
Zo is het altijd al gegaan, en zo zal het blijven gaan. _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
Remco
|
Geplaatst: zo 21 nov 2004 23:57 Onderwerp: |
|
|
Klopt.
Nero-> Rome
Hitler-> Reichstag
Bush-> Twintowers/pentagon
Wat dat betreft idd weinig nieuws onder de zon. |
|
|
|
 |
Kafka
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: ma 22 nov 2004 1:35 Onderwerp: Re: Vrijheid of veiligheid |
|
|
Remco schreef: | Mensen ik weet dat ik mezelf onsterfelijk belachelijk ga maken |
Nou ja zelfkennis heb je in ieder geval.
Complot theoriën zijn er genoeg
De amerikanen zijn nooit op de maan geweest...
De aliens van Roswell zijn verborgen door de VS...
Hitler heeft zijn eigen nichtje vermoord voor politiek macht...
Hitler beschikte over een atoombom, maar wachtte op de ontwikkeling van de V3...
Er blijven té veel complottheorieën bestaan, laten we ons er maar bij neerleggen, en ons weer concentreren op de rechtenstudie. _________________ Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden... |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: ma 22 nov 2004 1:45 Onderwerp: |
|
|
Vergeet je alle theorieen over het oude Egypte en Paaseiland niet?  _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
MrWhite
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 22 nov 2004 10:32 Onderwerp: |
|
|
Quote: | En zoals Abraham Lincoln het al zei |
Het was eigenlijk Benjamin Franklin die dat zei, maar ik ben het nog steeds eens met de essentie van je verhaal (en de quote ).
Uiteindelijk moet er toch ergens een grens liggen voor de macht van de overheid. Ik vind het nu al erg genoeg dat de VS Europa kunnen dwingen om allerlei "veiligheids" maatregelen te nemen die uiteindelijk niet gaan werken (zoals het overdragen van passagier informatie bij vliegverkeer).
Het creëren van een hype om meer controle te kunnen uitoefenen is al erg genoeg, maar de verspilling van kapitaal om de hype in stand te houden is nog veel erger. _________________ "The greatest obstacle to discovery is not ignorance -- it is the illusion of knowledge."
-- Daniel J Boorstin |
|
|
|
 |
Denise
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: ma 22 nov 2004 12:50 Onderwerp: |
|
|
Ik vind dit eigenlijk wel een erg interessante theorie, maar ik vind je bewijs nog niet overtuigend genoeg. Is hier ook niet een of andere film over gemaakt, of ben ik nu aan het raaskallen? In ieder geval wel een leuk onderwerp. _________________ Always look on the bright side of life...
Liefs, Miss Flash  |
|
|
|
 |
Okidoki
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: ma 22 nov 2004 14:44 Onderwerp: |
|
|
jij bedoelt Conspiracy Theorie soms? Goeie film overigens.
In dezelfde lijn het volgende artikeltje [/url] |
|
|
|
 |
mr. crowley
|
Geplaatst: ma 22 nov 2004 15:11 Onderwerp: |
|
|
@ Remco: Wat schiet de huidige en toekomstige regering van de VS ermee op als ze straks bij iedereen het dagelijkse leven kunnen volgen?
Als ik het goed begrijp zou de VS met terugwerkende kracht de praktijken uit het voormalige oostblok willen overnemen. Daar was ook sprake van een grote BigBrother. Bij de val van de muur zijn weet ik niet hoeveel dossiers gevonden van mensen, waarin zelfs in was aangegeven hoe vaak er naar toilet werd gegaan.
Ik zie dit niet gebeuren, daarvoor zijn Amerikanen teveel kapitalist. En in een vrije gemeenschap wordt nu eenmaal meer verdiend dan in een over gecontroleerde maatschappij. |
|
|
|
 |
Remco
|
Geplaatst: ma 22 nov 2004 15:57 Onderwerp: |
|
|
Denise schreef: | Ik vind dit eigenlijk wel een erg interessante theorie, maar ik vind je bewijs nog niet overtuigend genoeg. Is hier ook niet een of andere film over gemaakt, of ben ik nu aan het raaskallen? In ieder geval wel een leuk onderwerp. |
Ik vind het ook errug boeiend
Een goed begin is het Guardian-artikel van voormalig engels minister M. Meacher uit 2003. Hij richt zich dan m.n. op de het valse motief achter de oorlog tegen het terrorisme en het rammelend verhaal van 9-11. London Guardian-artikel
Een andere meer recenter werk is de BBC 2-documentaire " Power of nightmares". Deze documentaire stelt dat na het wegvallen van de Sovjet-dreiging het gat is opgevult door een kunstmatig gecreerde al-Qaida -mythe." BBC-artikel
en de documentaire zelf deel 1en deel 2
En voor de rest Disinfopedia
Maar wees gewaarschuwd: Ignorance is bliss.
Laatst aangepast door Remco op di 23 nov 2004 2:25, in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Remco
|
Geplaatst: ma 22 nov 2004 16:24 Onderwerp: |
|
|
mr. crowley schreef: | @ Remco: Wat schiet de huidige en toekomstige regering van de VS ermee op als ze straks bij iedereen het dagelijkse leven kunnen volgen?
|
Toezicht omdat ze bang zijn voor het volk?
God mag het weten.
Laatst aangepast door Remco op ma 22 nov 2004 19:52, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
MterHeide
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
|
|
|
 |
Remco
|
Geplaatst: di 23 nov 2004 1:48 Onderwerp: |
|
|
Hiermee is het "Total Information Awareness"-plan natuurlijk niet van tafel. (later omgedoopt tot Terrorism Information Awareness )
Dit plan was ik nog vergeten te vermelden in de OP. Een wezenlijk facet van het controle-systeem.Een plan opgesteld door Bush senior-oudgedienden beldoelt om zoveel mogelijk persoonlijke informatie van burgers te bundelen in databases. Zeker de moeite waard om je eens in te verdiepen als je het nog niet is gaan duizelen natuurlijk.
Quote: | The IAO's stated mission is to gather as much information as possible about everyone in a centralized location for easy perusal by the United States government, including Internet activity, credit card purchase histories, airline ticket purchases, car rentals, medical records, educational transcripts, driver's licenses, utility bills, tax returns, and any other available data. In essence, the goal of the IAO is to be able to recreate a life history of thoughts and movements for any individual on the planet on demand, which the Bush administration deems necessary to counter the threat of terrorism. Critics claim the very existence of the IAO completely disregards the concept of individual privacy and liberties and is far too invasive and prone to abuse. |
disinfopedio.org
 |
|
|
|
 |
MrWhite
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 23 nov 2004 10:53 Onderwerp: |
|
|
Het plan is helaas nog niet van tafel. Ik ben wel blij dat de EU het tenminste niet te licht opvat. _________________ "The greatest obstacle to discovery is not ignorance -- it is the illusion of knowledge."
-- Daniel J Boorstin |
|
|
|
 |
MterHeide
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: di 23 nov 2004 18:25 Onderwerp: |
|
|
Nou ja de houding van de VS is in ieder geval veranderd, zij gaat Europa niet langer dwingen en dat is al heel wat. Daar doelde ik eerlijk gezegd ook op (had gedwongen moeten benadrukken). |
|
|
|
 |
|