Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 28 jul 2025 8:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vrijheid of veiligheid
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: di 18 mrt 2008 15:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@GJudge:
1. Een publieke opinie zal nu eenmaal altijd blijven bestaan denk ik. Iedereen vormt zijn of haar eigen mening. En ja, het is voornamelijk de media die dit beïnvloedt. Het meest kwalijke geval in deze is naar mijn mening echter de vervolging van die mevrouw die die tasjesdief per ongeluk doodgereden heeft. Dit proces is er gekomen na de aanhoudende protesten van de familie van de tasjesdief. Dan vind ik de publieke opinie op Joran van der Sloot veel begrijpelijker. Temeer omdat hij dacht er ook nog een schadevergoeding aan over te houden.
Maar goed, dat de maatschappij niet meer hetzelfde is als 50 jaar geleden, daar zijn we het wel over eens.

2. 100% zeker weten doe ik het ook niet maar het lijkt me in ieder geval niet wenselijk dat men emissie rechten gewoon onderling verhandelt.
Ik denk persoonlijk dat Geert Wilders het meeste profiteert van de demonisering tegenover hem. Men maakt hem de underdog en underdogs hebben nu eenmaal een natuurlijke aantrekkingskracht op mensen.
Ongeveer hetzelfde verhaal als bij Pim Fortuyn waarin deze voor extreem rechts uitgemaakt werd door de heersende macht terwijl ie in de verste verte niet extreem rechts was. Onbevooroordeeld naar zijn standpunten kijken kom je daar gewoon op uit.
Ook toen was het dus voornamelijk de heersende macht die voor het probleem gezorgd heeft. Net als nu vind ik.
En men mag mij gek verklaren maar ook ik heb angst voor monotheïstische invloeden die alleen maar kunnen polariseren.
Zoals de geschiedenis ons leert zijn er namelijk maar een handjevol gekken nodig om het compleet uit de hand te laten lopen.

3. Maar als men wetten maakt met in het achterhoofd dat men graag grote multinationals naar Nederland wilt halen dan is dus de burger uiteindelijk weer de dupe. Ik snap trouwens helemaal niet wat wij met die bedrijven moeten ? Ze veroorzaken meer ellende dan goeds. Als we voor 1000 arbeidsplaatsen 5 startende ondernemers de kop in gedrukt zien worden, terwijl die 5 op de lange termijn voor meer arbeidsplaatsen zouden kunnen zorgen, dan lijden wij als volk alleen maar verlies en die multinational wordt te machtig. Je moet de talenten van je eigen volk ontplooien en niet onderdrukken door invloeden van buitenaf en dat is wat men nu aan het doen is.

4. Er was laatste een leuke documentaire op van Michael Moore waar hij bij veel Amerikaanse multinationals langs ging en een verklaring vroeg waarom het toch kon dat hun bedrijf, terwijl de winsten gestegen waren, toch zoveel werknemers ontsloeg. Uiteraard had daar niemand een gepast antwoord op anders dan de continuïteit van het bedrijf te garanderen. Maar in het licht van de toegenomen winsten is dat natuurlijk een argument wat niet zomaar opgaat. Veel aannemelijker zijn dan de totaal uit de hand lopende beloningen van topbestuurders met uiteraard weer Amerika voorop hierin. En de alternatieve vormen van beloningen zijn ook voornamelijk ontstaan vanwege mazen in de wet. Dus dan kun je dit nauwelijks positief noemen lijkt me.

GJudge

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: di 18 mrt 2008 16:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ MichaelM:
1. De publieke opinie is idd belangrijk, en zeker de media (die de boel ook geregeld belazeren, zag pas nog een kop: 20 jaar en TBS voor [wie precies weet ik niet meer], maar dat bleek de eis te zijn...). Dat de tasjesdiefdoodrijdster werd vervolgd vind ik niet meer dan terecht, wat zij deed ging veel te ver imho. Alleen wel jammer dat het dan zo laat nog moet. Joran vd Sloot gaat er waarschijnlijk ook een schadevergoeding aan overhouden, want tegen hem is tenslotte gewoon keihard een rijtje OD's gepleegd waar de honden geen brood van lusten (ondanks dat ik het kereltje ook niet mag) maar dat is geheel terzijde.
2. Wilders profiteert enerzijds van zijn demonisering (underdog is altijd goed), maar anderzijds ook van de angst die onder de bevolking leeft voor moslims.
3. 5 startende ondernemers zullen pas in de loop der jaren aan bij elkaar 1000 werknemers komen. Multinationals zijn daar toch een betere werkverschaffer naar mijn mening.
4. Tja, ik had wel wat fragmenten daarvan gezien. Toch blijf ik van mening dat het niet zozeer de topbeloningen zorgen die in causa proxima verband staan met de ontslagen medewerkers. Veel topbestuurders zullen ook economisch gezien meer op leveren dan een doodgewone werknemer en hebben meer verantwoordelijkheid, wat resulteert in meer loon. Dat die lonen te excessief zijn, daarin wil ik wel mee gaan.

EgoClash

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: za 29 mrt 2008 22:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Het is gewoon heel simpel, als Neelie Kroes uit privacyoverwegingen de overname had verboden, zou Google in beroep met 100% zekerheid hebben gewonnen. We leven hier in een rechtsstaat en dat is nog belangrijker dan privacy. Zonder rechtsstaat namelijk sowieso geen privacy.

Hier een update omtrent onze privacy....wat doet onze rechtsstaat hieraan?

Quote:
Google hoort en ziet alles

bron; bndestem.nl zaterdag 29 maart 2008

Zaterdag 29 maart 2008 - Google kreeg onlangs toestemming van de Europese Commissie om Doubleclick over te nemen. Herman Stil ontdekte dat ze samen een bijna ongebreidelde macht krijgen over internet en internetters.
Google, veruit de grootste zoekmachine ter wereld, bouwt aan een imperium dat Big Brother tot een nieuwsgierige buurvrouw maakt. Wie denkt dat het bedrijf het beste met de mensheid voor heeft door internetters alleen maar antwoord op hun vragen te geven, heeft het mis. Evenals al zijn concurrenten, van Microsofts Live Search tot Ilse, is Google een commercieel bedrijf dat miljarden verdient met de zoekopdrachten van internetters. Google kreeg onlangs toestemming van de Europese Commissie om Doubleclick over te nemen. Dit Amerikaanse bedrijf houdt via websites bij wat mensen aanklikken, en vuurt aan de hand daarvan gericht advertenties op hen af. Doubleclick is het bedrijf dat op de harde schijf van nietsvermoedend gebruikers zogeheten cookies verstopt, digitale geur vlaggetjes die vervolgens ongemerkt het klik gedrag van de gebruiker beïnvloeden. Zo kan het de internetter overkomen dat hij op een website advertenties te zien krijgt die zijn gerelateerd aan heel andere websites, waar hij maanden of jaren eerder naartoe klikte. De aankoop geeft Google nog meer invloed op ons digitale leven, hoewel de zoekmachine nu al onze keuze bepaalt. Iedereen kan tegen betaling zoekwoorden adopteren.

Betalen voor een hogere notering op de zoeklijst kan niet - tot nu dan. Want met Doubleclick neemt Google ook een dienst over die bedrijven, tegen betaling, aanbiedt hoger te scoren in zoeklijsten: zoekmachine-optimaliteit. Terwijl Google zich juist altijd heeft verzet tegen zulke manipulaties.

Het bedrijf heeft daarmee vrijwel alle aspecten van ons internet leven in handen. We kunnen mailen via Gmail en chatten via Google Talk. Foto's zijn bij dochters Picasa en Flickr onder te brengen, filmpjes bij Google Video. Er is Blogger voor internetdagboeken, maar er zijn ook diensten waar webpagina's, documenten en spreadsheets gemaakt kunnen worden. Met Igoogle kan de internetter een eigen startpagina instellen door allerlei persoonlijk gegevens in te voeren. Google Books zoekt digitale boeken, Google News nieuwsberichten, op maat gesneden voor de individuele internetter. En via Google Earth is elke uithoek van de aarde te zien.

Al die diensten hebben voor Google één doel: zo veel mogelijk kliks oogsten, waaraan het bedrijf weer advertenties en betaalde zoekresultaten kan hangen. Zo 'leest' Google de mails die via Gmail worden verstuurd en ontvangen, haalt er trefwoorden uit, laat daaraan gerelateerde reclame zien en gebruikt de resultaten voor het vervolmaken van het profiel van de gebruiker. Briefgeheim of niet.

Wie van Igoogle gebruikmaakt (http://www.google.nl/ig), kan via de optie 'webgeschiedenis' alle zoekopdrachten die ooit zijn ingegeven op datum en tijdstip terugvinden.

De populairste zoekopdrachten, de meest bezochte sites, de webpagina's waarop het meest wordt geklikt: alles ligt vast. Ook is er te zien op welke gesponsorde advertentielinks is geklikt.

Een tekst herkenner filtert merknamen uit de zoekopdrachten, zodat ook is te zien naar welke producten of boeken is gezocht. Wie Igoogle niet gebruikt, hoeft er niet op te rekenen dat al die gegevens niet worden vastgelegd - ze zijn alleen niet zichtbaar.

Gemiddeld slaat het bedrijf per maand per gebruiker 578 gegevens op. Er zijn wereldwijd anderhalf miljard internetters die Google gebruiken. Alle ingevulde zoektermen, informatie uit mails en andere gegevens, worden samen met het internetadres van de gebruiker twee jaar bewaard. Die periode is overeengekomen met de Amerikaanse regering. Daarbij is niet vastgelegd hoe lang Google het profiel, dat aan de hand van al die zoekresultaten van elke individuele gebruiker wordt gemaakt, mag bewaren. Dat ligt levenslang vast - en daarna.

Google weet wat we willen, wat we denken en hoe we ons voelen. Met de overname van Doubleclick voegt Google daar nu een schat aan onzichtbare informatie aan toe. Kon de gigant al het zoekgedrag van internetters beïnvloeden door trefwoorden te laten sponsoren, nu kan daar via Doubleclick ook het klikgedrag aan worden toegevoegd.

Van de Europese kartelcommissaris Neelie Kroes mag Google Doubleclick dus kopen. De gevolgen voor de privacy van de gebruiker zijn bij dat besluit niet meegewogen.

Europarlementariër Sophie in 't Veld (D66) vindt dat een misser. Volgens haar is er een te groot risico dat de informatie die Google en Doubleclick oogsten, misbruikt wordt. "Google weet precies welke informatie iedere internetter opzoekt. Het bedrijf heeft een profiel van iedereen, om zo steeds de meest geschikte zoekresultaten te geven. Doubleclick heeft dat ook: samen weten ze dan wel erg veel over ons."

Nu is Google eigenlijk nog een van de goedzakken op internet. Met die 578 zoekresultaten per maand staat het bedrijf volgens onderzoek van The New York Times nog achter concurrenten als Time Warner, AOL, Fox en Myspace, die veel meer gegevens vastleggen. Yahoo spant de kroon, met gemiddeld 2507 opgeslagen gegevens per maand per gebruiker. Maar wat Doubleclick aan de nieuwsgierigheid van Google zal toevoegen, is niet bekendgemaakt. Aan niemand.

Alleen Google weet dat.

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 29 mrt 2008 23:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kent vast ook de privacyregelgeving waar je een beroep op kunt doen.

Voor zover je niet wilt begrijpen dat mededingingsregelgeving daar los van staat, kan ik daar ook niets aan doen.

EgoClash

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: za 29 mrt 2008 23:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een van de belangrijkste instrumenten die we als burger hebben in het bewaken van onze privacy is de Wet Bescherming Persoonsgegevens, een afgeleide van de EU directive 95/46/EC. Helaas blijkt de wet niet altijd sterk genoeg om daadwerkelijk haar doel te vervullen.

Het lijkt me zinnig om hier een brainstorm sessie te starten over wijziging van de wet om deze sterker te maken.

Om de sessie te openen, hierbij mijn eigen ideeën.

- Artikel 35 geeft het recht op inzage in de gegevens. Echter, er zijn twee barrieres ingebouwd:
1) De verantwoordelijke kan een vergoeding van maximaal 4 euro 50 vragen. Dit is in strijd met het principe dat de motivatie om gegevens zorgvuldig te verwerken bij dezelfde partij gelegd moet worden als de mogelijkheden om dat te doen. Dit werkt in de praktijk als een ontmoediging om de verantwoordelijke te controleren (4 euro 50 maal 100 verwerkers van de persoonsgegevens betekent 450 euro).
Voorstel is om één verzoek tot inzage in een bepaalde periode (bijvoorbeeld 6 maanden) aan een bepaalde organisatie (maar niet aan prive personen) kostenloos te maken. In het voorbeeld, indien aan Translink op 13 maart een verzoek conform artikel 35 wordt gedaan, dan kan voor een tweede verzoek in de periode van 13 maart tot 13 september, eveneens aan Translink, maximaal 4,50 worden gevraagd. Echter, een verzoek op 14 september is wederom kostenloos.
2) De verantwoordelijke kan om een kopie van het identiteitsbewijs vragen. Echter, een inzage zal gewoonlijk worden gedaan omdat er aanleiding is te twijfelen aan een zorgvuldige verwerking. Tevens biedt een kopie van het identiteitsbewijs, met de aantallen (al dan niet digitale) kopieën die er van rondslingeren, geen enkele bescherming tegen een aanvraag van derden, waar het waarschijnlijk voor bedoeld is.
Een zekere correctie lijkt hier noodzakelijk. Misschien heeft iemand hier een goed idee heeft.

- Dezelfde barrieres komen deels terug in artikel 36 (correctierecht) en artikel 40 (recht op verzoeken tot beëindiging van verwerking).

- In een aantal staten binnen de VS (onder anderen Californië) zijn bedrijven verplicht incidenten met betrekking tot ontvreemding van identiteitsgegevens aan de betrokkene te melden. Dat lijkt me een goede aanvulling op de Wet Bescherming Persoonsgegevens, met deze wijziging dat in plaats van bedrijven 'de verantwoordelijke' komt te staan.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds