AdmiraalGeneraal
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 59
|
Geplaatst: wo 16 jan 2013 15:25 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | AdmiraalGeneraal schreef: | Rechterindemeesten schreef: | Het gaat zeker om wil/verklaring en aanbod/aanvaarding, eventueel met regelgeving op basis van consumentenkoop. Maar de algemene voorwaarden dienen buiten beschouwing gelaten worden voor zover Coolblue/Vodafone daar geen actie op onderneemt in het voordeel van De Groot. Dit vanwege het feit dat de prijs een kernbeding is en deze buiten de toepassingssfeer van de algemene voorwaarden vallen. |
Ja, maar ik zit in de algemene voorwaarden te bekijken en ik zie geen kernbeding in de algemene voorwaarden staan?? *blond* |
Het lijkt me dat Marja gelijk heeft: de AV in kwestie valt onder art. 6:237 sub b BW voor zover zij ook betrekking heeft op niet-kennelijke fouten en wordt daarmee vermoed onredelijk bezwarend te zijn.
Voor zover er sprake is van een kennelijke fout is de AV niet nodig, want dan is er eenvoudigweg geen overeenkomst ontstaan (art. 3:33/35 en 6:217 BW, oneigenlijke dwaling). |
verkoper mag niet zomaar onder zijn verplichtingen uitkomen via de algemene voorwaarden, tenzij daar een goede reden voor is.
Er is geen goede reden te vinden. |
|