Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 01 mei 2024 19:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Scriptie, hoeveel pagina's (woorden) moet hij zijn?
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: do 24 jun 2004 12:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In 25 pagina's kun je gewoon niet veel kwijt, met mijn inleidend hoofdstuk zit ik al tegen 20 pagina's en dan moet ik volgens mijn begeleider nog gaan schrappen.

Op de UniMaas is trouwens geen verdediging verplicht ben ik achter gekomen, de visitatiecommissie van 2003 had daar namelijk een opmerking over. Laughing

Blijf het maar vreemd vinden dat dit zo ver uit elkaar loopt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: do 24 jun 2004 16:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja misschien, maar in 50 pagina's kan je een hoop onzin kwijt...en het risico is dat je dan gaat schrijven om het schrijven en niet om de inhoud om zo maar aan 50 pagina;s te komen, maar voor allebei is wat te zeggen.

het is wel een minimum van 25 pagina's, niet het maximum.
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2004 9:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In 25 pagina's kun je ook een hoop onzin kwijt. Schrijven om het schrijven is natuurlijk nooit de bedoeling. Ik ga er eigenlijk vanuit dat een scriptiebegeleider er voor zorgt dat je niet voor de kat zijn viool zit te schrijven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: zo 27 jun 2004 23:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In de beperking toont zich de meester.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: ma 28 jun 2004 15:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
In de beperking toont zich de meester.
Neuh, eerder toont zich de kwaliteit van de universiteit. Wink Invoeren die verplichte verdediging en hup. De visitatiecommissies zijn het met me eens. Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: ma 28 jun 2004 21:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laughing
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: di 29 jun 2004 12:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat is er nou zo belangrijk aan het verdedigen dan??? Snap niet zo goed wat daar zo verschrikkelijk erg aan is dat dat is afgeschaft/of helemaal niet hoeft.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
vidi78

vidi78

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 16


BerichtGeplaatst: di 29 jun 2004 17:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Niemand uit Maastricht die een verlossend antwoord kan geven of een verdediging vereist is?


Speel graag verlosser: verdediging is niet vereist, en voor zover ik weet zelfs helemaal niet mogelijk. Ben net afgestudeerd in Maastricht ("oude stijl"). De richtlijn is idd 7500-8500 woorden en dat is idd heel erg weinig voor een scriptie. Wil je meer dan moet je daarvoor formeel toestemming vragen aan je begeleider, maar dit is slechts een formaliteit. Ik begreep dat heel veel mensen in de praktijk meer dan 8500 woorden nodig hebben, zeker als je meer wilt dan een 6 of een 7. Waarom dan die richtlijn van max 8500 woorden? Ik zou het niet weten.... Ik had zelf ongveer 11500 woorden nodig.

Zie overigens nu dat ik niet in aanmerking kom voor de term "verlosser", Sovereign was me voor...

Schiet me nog te binnen: het verschil in eisen voor een scriptie hangt volgens mij ook samen met het aantal studiepunten waar de scriptie mee wordt beloond. In Maastricht is dit bijvoorbeeld maar 9 (oude!) punten dacht ik (of waren het er zelfs maar 6?!). Bij andere studies kan dit oplopen tot 21 begreep ik, dat is omgerekend de duur van een half jaar studeren! Dan mag het ook wel een wat uitgebreider stuk worden. Maar het is idioot dat dit van universiteit tiot universiteiet verschilt, vind ik...

Twee berichten samengevoegd
_________________
Don't knock on Death's door.
Ring the doorbell and run.
He hates that.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: di 29 jun 2004 17:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Wat is er nou zo belangrijk aan het verdedigen dan??? Snap niet zo goed wat daar zo verschrikkelijk erg aan is dat dat is afgeschaft/of helemaal niet hoeft.
Ik vind persoonlijk dat je de academische standaard hoog dient te houden. Ik weet de reden niet waarom het is afgeschaft bij jullie, maar ik zie wel degelijk een meerwaarde niet alleen vanuit traditioneel standpunt maar ook dat je je eigen product en de door jouw gemaakte keuzes op een dynamische manier kunt verantwoorden en verdedigen.

Het is wel enigszins apart dat de drie "beste" universiteiten, KUN/RUG/UvT, dit wel hebben en de andere rechtenfaculteiten niet. Boeeeh!! Laughing

Maar goed, jullie hebben dus geluk, je krijgt je papiertje al na het simpelweg inleveren van je productie (aangenomen dat het een voldoende oplevert). Evil or Very Mad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: di 29 jun 2004 18:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

vidi78 schreef:
Schiet me nog te binnen: het verschil in eisen voor een scriptie hangt volgens mij ook samen met het aantal studiepunten waar de scriptie mee wordt beloond.
Dat zou je in eerste instantie denken, maar die correlatie is zoek volgens mij. Als ik zo kijk naar het aantal studiepunten van de scriptie op de EUR bijvoorbeeld, dan is dat 12 ECTS. Voor mijn scriptie (Nederlands recht -> strafrecht) staan 12.9 ECTS. Dus daaruit is dat niet te verklaren.

Bij ons moeten trouwens alle scripties worden verdedigd, ongeacht het aantal ects dat ervoor staat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: di 29 jun 2004 22:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sovereign schreef:
Ik vind persoonlijk dat je de academische standaard hoog dient te houden. Ik weet de reden niet waarom het is afgeschaft bij jullie, maar ik zie wel degelijk een meerwaarde niet alleen vanuit traditioneel standpunt maar ook dat je je eigen product en de door jouw gemaakte keuzes op een dynamische manier kunt verantwoorden en verdedigen.

Het is wel enigszins apart dat de drie "beste" universiteiten, KUN/RUG/UvT, dit wel hebben en de andere rechtenfaculteiten niet. Boeeeh!! Laughing

Maar goed, jullie hebben dus geluk, je krijgt je papiertje al na het simpelweg inleveren van je productie (aangenomen dat het een voldoende oplevert). Evil or Very Mad


Nu maar hopen dat jouw toekomstig werkgever het net zo stoer vindt als jij...anders is al die opgekropte arrogantie voor niks geweest! Dat zou toch zonde zijn, je zit immers op de UvT. Sleepy

groetjes Goodbye
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2004 0:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ramonkey schreef:
Nu maar hopen dat jouw toekomstig werkgever het net zo stoer vindt als jij...anders is al die opgekropte arrogantie voor niks geweest! Dat zou toch zonde zijn, je zit immers op de UvT. Sleepy

groetjes Goodbye
De visitatiecommissies zijn natuurlijk ook enorm arrogant om dat te vragen. Rolling Eyes

Ik krijg zo de indruk dat academisch niveau de student van tegenwoordig niets meer zegt. Men huivert al van metavakken zoals rechtsfilosofie. Het streven naar betere kwaliteit heeft helemaal niets arrogants in zich, de universiteiten mogen daarvoor onderling best naar elkaar kijken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2004 1:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sovereign schreef:
Het streven naar betere kwaliteit heeft helemaal niets arrogants in zich, de universiteiten mogen daarvoor onderling best naar elkaar kijken.


Hier heb je helemaal gelijk in, ik vind het alleen jammer dat jij nogal snel met een inhoudelijke waardering komt
Quote:
Neuh, eerder toont zich de kwaliteit van de universiteit


over de kwaliteit louter op basis van het aantal te schrijven pagina's en een eventuele verdediging van de scriptie. Jij hebt natuurlijk zelf eerst op een andere universiteit gezeten waarbij het niet zo goed geregeld was als op één van de drie "beste" uni's en na vergelijking hierop je inhoudelijke mening gebasseerd óf heb je simpelweg het commentaar van anderen overgenomen? Dat laatste zou niet erg academisch zijn, of wel?

Persoonlijk vind ik traditie nooit een reden om iets te doen of in te voeren(maakt dat iets goed?)en het verantwoorden en verdedigen van mijn eigen werk heb ik in de 2,5 jaar als rechtswinkelier vaak genoeg moeten doen voor verschillende instanties, voor mij valt deze reden dan ook in het niet. Zou ik er dan moeite mee hebben om mijn scriptie te moeten verdedigen...nee helemaal niet. Vind ik het noodzakelijk dat het ingevoerd wordt...nee en ben nog niet overtuigd door argumenten die vóór herinvoering pleiten.

Over de instelling van de huidige student t.o.v. meta-vakken zou ik niks kunnen zeggen, weet alleen dat ik het leuke vakken vond en dat het ook nog verplichte vakken waren...

later Love it
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds