|
Auteur |
Bericht |
ArjanK
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 13 jan 2012 22:56 Onderwerp: Patstelling huurrecht |
|
|
Een kennis van mij zit met het volgende. Twee dagen geleden heeft zijn hospita alle sloten van de voordeur vervangen en hem meegedeeld dat hij binnen drie uur moet vertrekken. Er is sprake van een hospitaregeling zodat hij nog drie maanden recht op verblijf heeft. Navraag bij de politie leerde dat de hospita schizofreen is, haar medicijnen niet inneemt, drugs gebruikt, waardoor zij psychotisch is. Hem werd aangeraden niet terug te keren omdat de hospita een geschiedenis heeft van het doen van valse aangiftes van aanranding en dergelijke.
De politie heeft tevens toegezegd medewerking te zullen verlenen om de kamer te ontruimen. Echter vandaag kreeg hij te horen dat de politie niet meewerkt omdat dit een civiele zaak betreft. De politie komt pas in actie wanneer er strafbare feiten worden gepleegd. En die worden niet gepleegd.
Wat adviseren jullie? Hij komt zijn woning niet in, de hospita werkt niet mee (is niet aanspreekbaar), de politie kan niets uitrichten en een gang naar de rechter heeft geen zin, want hij heeft nog recht op drie maanden wonen. In die tijd zoekt uiteraard iets anders.
Kortom, een patstelling. |
|
|
|
 |
mattjeu
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 26 jan 2012 23:31 Onderwerp: |
|
|
is het niet strafbaar om iemand de toegang tot zijn/haar woonruimte te belemmeren? ik kan het artikel niet 123 vinden maar het lijkt mij dat aangifte bij de politie wel mogelijk moet zijn... |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 31 jan 2012 10:37 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het al eens eerder op dit forum gezet, zonder echter zeker te weten dat het een succesvolle benadering is.
Artikel 348 Sr
1.Hij die opzettelijk zijn eigen goed of, ten behoeve van degene aan wie het toebehoort, een hem niet toebehorend goed onttrekt aan een pandrecht, een retentierecht of een recht van vruchtgebruik of gebruik van een ander, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste een jaar en zes maanden.
2.Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk een goed dat is onderworpen aan een pandrecht, een retentierecht of een recht van vruchtgebruik of gebruik van een ander, vernielt, beschadigt of onbruikbaar maakt.
3.De bepaling van artikel 316 is op deze misdrijven van toepassing.
Indien TS met zijn huurovereenkomst in de hand kan aantonen recht te hebben op het gebruik van de woonruimte en de verhuurder hem dat gebruik onmogelijk maakt, dan is dat een strafbare gedraging, zelfs een misdrijf, dus zou de politie wel moeten ingrijpen.
Lees verder de discussie daarover: http://rechtenforum.nl/forum/thread/t/32141/postdays/0/postorder/asc/highlight/woning/?start=0 _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|