Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Energiekosten
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 01 jan 2026 18:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Opgezegd in proeftijd
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kismet

Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2008 21:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
kismet schreef:
StevenK schreef:
Volstrekt kansloze claim.

Dat bedoel ik dus. Ik heb zowel per e-mail als brief gereageerd met de vraag wat de wettelijke grondslag is. Dus ben benieuwd.

Dat is dan weer jammer. Ik zou geen vraag hebben gesteld, maar enkel hebben gemeld dat als ze wat te zeuren hebben, je graag hebt dat ze de zaak meteen voor een rechter brengen.

Kan ik dus alsnog in de problemen komen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 53
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2008 21:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

kismet schreef:
StevenK schreef:
kismet schreef:
StevenK schreef:

Dat bedoel ik dus. Ik heb zowel per e-mail als brief gereageerd met de vraag wat de wettelijke grondslag is. Dus ben benieuwd.

Dat is dan weer jammer. Ik zou geen vraag hebben gesteld, maar enkel hebben gemeld dat als ze wat te zeuren hebben, je graag hebt dat ze de zaak meteen voor een rechter brengen.

Nee. Maar je laat nu nog opening voor meer pogingen om jou te overtuigen te betalen. Kost je alleen maar tijd,.
Bekijk de homepage
kismet

BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2008 21:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
kismet schreef:
StevenK schreef:
kismet schreef:
StevenK schreef:

Nee. Maar je laat nu nog opening voor meer pogingen om jou te overtuigen te betalen. Kost je alleen maar tijd,.

Nou mochten ze alsnog moeilijk doen, dan doe ik wel wat jij aangaf. Als ze wat te zeuren hebben laat de zaak maar voor de kantonrechter komen.
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 11:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

kismet schreef:
StevenK schreef:
Wat staat er nu - letterlijk - in die bewuste brief? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Nou er staat:

je hebt ivm privesituatie je arbeidscontract beeindigd gedurende je proeftijd. Hierbij heb je gebruik gemaakt van de mogelijkheid om je contract te beeindigen in je proeftijd.

Maar we hebben echter vernomen dat je kort daarna toch in dienst bent getreden bij bedrijf X terwijl je had aangegeven dat je voorlopig niet zou werken ivm privesituatie. Dit betekent dat je misbruik hebt gemaakt van recht waarvan wij aanspraak maken op een schadevergoeding. Het bedrag is 3.500 eur. Wij verzoeken je dit bedrag binnen 4 wkn over te maken op rekening XXX.

Vriendelijke groet.

Thats all...

Hahaha. LOL!

Sorry, dit is natuurlijk niet grappig voor Kismet, maar serieus, wat denkt dat bedrijf in godsnaam te doen?
Misbruik van recht?! Wat een onzin zeg.

Artikel 7:676 lid 1 BW:
Indien een proeftijd is bedongen, is ieder der partijen, zolang die tijd niet is verstreken, bevoegd de arbeidsovereenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen.

Overigens, even inhoudelijk, het klinkt alsof ze het gooien op onrechtmatige daad.
kismet

BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 13:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:
kismet schreef:
StevenK schreef:
Wat staat er nu - letterlijk - in die bewuste brief? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Nou er staat:

je hebt ivm privesituatie je arbeidscontract beeindigd gedurende je proeftijd. Hierbij heb je gebruik gemaakt van de mogelijkheid om je contract te beeindigen in je proeftijd.

Maar we hebben echter vernomen dat je kort daarna toch in dienst bent getreden bij bedrijf X terwijl je had aangegeven dat je voorlopig niet zou werken ivm privesituatie. Dit betekent dat je misbruik hebt gemaakt van recht waarvan wij aanspraak maken op een schadevergoeding. Het bedrag is 3.500 eur. Wij verzoeken je dit bedrag binnen 4 wkn over te maken op rekening XXX.

Vriendelijke groet.

Thats all...

Hahaha. LOL!

Sorry, dit is natuurlijk niet grappig voor Kismet, maar serieus, wat denkt dat bedrijf in godsnaam te doen?
Misbruik van recht?! Wat een onzin zeg.

Artikel 7:676 lid 1 BW:
Indien een proeftijd is bedongen, is ieder der partijen, zolang die tijd niet is verstreken, bevoegd de arbeidsovereenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen.

Overigens, even inhoudelijk, het klinkt alsof ze het gooien op onrechtmatige daad.

Ik heb geen onrechtmatige daad begaan, want ik heb niemand schade laten lijden. Toch?

Ik maak me geen zorgen. Het feit dat ik na mijn opzegging 6 weken op wereldreis ga of thuis zit of toch ga werken is mijn recht. Zij vinden dat ik 'gelogen' heb, maar het komt erop neer dat ze het niet konden hebben dat ik weg ben gegaan.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds