Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 28 jul 2025 6:48
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Help!Met goede bedoelingen wordt ik dadelijk slachtoffer!
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
akh

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 16:20    Onderwerp: Help!Met goede bedoelingen wordt ik dadelijk slachtoffer! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Via deze weg vraag ik jullie om hulp/advies. Omdat ik voor mijzelf en mijn gezin geen andere uitweg zie. Sad

De officier van justitie te Breda kon niets meer voor mij betekenen in deze zaak maar adviseerde en verzocht mij per brief mijn beklag bij het hoger rechtshof in Den Bosch te doen,om zo alsnog mijn schade te kunnen verhalen. Maar graag zou ik van jullie ook advies willen of is er iemand die mij wilt helpen vwb welke wegen ik kan en moet gaan bewandelen en wat mijn rechten zijn.

Het gaat namelijk over het volgende:

Op 7 oktober 2008 jl. tussen 18:45 en 19:15 heeft er bij ons voor de deur op ons plein een meer dan vervelend incident plaats gevonden.
Mijn "vriendin" werd op schrikbare wijze afgetuigd door haar man. Beiden zijn zij woonachtig aan het hetzelfde plein.

Ik heb toen de politie gebeld omdat ik echt dacht dat mijn "vriendin" het niet meer na zou kunnen vertellen. In de tussen tijd dat de politie nog NIET gearriveerd was,hield mijn "vriendin" zich schuil achter mijn auto.

Haar man had een tuintafelpoot in zijn handen waar hij mee op haar insloeg (meerdere malen) en vervolgens heeft hij mijn auto daardoor ook de nodige schade bij toe gebracht.
Een totaalbedrag van E 2189,18!!! (Dit is overigens door agenten ter plaatse,na dat haar man was afgevoerd, ook waargenomen,daar lagen nl alle kapotte stukken rondom en op mijn auto.)Laat staan de emotionele schade bij mijn oudste dochter! Die op de dag van vandaag nog steeds slecht slaapt! Evil or Very Mad

Hiervoor werd ik op woensdagochtend door een resercheur/hoofdagent uit onze woonplaats, op gebeld met de mededeling een bezoek te brengen die dag om 13:00 uur voor een verklaring/c.q. aangifte voor de vernieling van mijn auto. Die,volgens die resercheur/hoofdagent , onherroepelijk meergenomen zou worden naar de Officier van Justitie te Breda en wat mij zou verzekeren dat mijn schade vergoed zou gaan worden,op welke manier dan ook. Smile

Niet veel later hoorde ik,via een omweg, dat de verdachte donderdag 23 oktober jl., weer op vrije voeten zou worden gesteld.
Ik heb daarom ook het CIS gebeld om te informeren wat de stand van zaken nu inmiddels was. Daarbij kreeg ik te horen dat hij 6 weken voorwaardelijk heeft gekregen, waarvan hij 2 weken heeft moeten zitten, waarvan 4 weken onvoorwaardelijk en dat met een proeftijd van 2 jaar en in gezag van de reclassering is gesteld. Toen ik vroeg naar mijn schade aan mijn auto was het antwoord dat dat NIET is meegenomen tijdens de snelrecht voor de rechter op 16 Oktober 2008 jl! Shocked Mad

Mijn broek zakt echt werkelijk van mijn kont af. Shocked Hoe is het mogelijk! Ben gewoonweg verbijsterd dat dit kan gebeuren. Iemand als deze persoon, die al,ik weet niet hoe vaak zijn vrouw heeft geslagen e.d. waar de meeste buurtbewoners over mee kunnen praten maar niets durven te zeggen, op mijzelf na dan die bewuste 7 Oktbober jl. komt hij er, wat mij betreft er heel makkelijk van af. Evil or Very Mad

Als de overheid in hun bestand zou kijken zien ze ook wel wat hij allemaal op zijn geweten heeft. Nog geen 2 jaar terug sloeg hij zijn vrouw helemaal af met een koevoet!!!Met vele nodige blauwe plekken en bloeduitstortingen van dien!Ook toen kwam ze naar mij toegevlucht!Bang voor haar man.En hij heeft al eens eerder vastgezeten voor mishandeling van de vriend van zijn ex-vrouw. Shocked

Ook al is deze vriendschap nu voorbij vraag ik me toch een hoop af. Is mijn schade dan niet belangrijk? Is het normaal dat hij mijn auto beschadigd omdat hij gemunt heeft op zijn vrouw? Wat hij zijn vrouw heeft aangedaan, dat was gewoon niet meer menselijk zoals hij haar "bijwerkte". Is het normaal dat mijn oudste dochter voortaan via de achterpoort naar buiten wilt omdat ze niet meer op het plein durft? Is het normaal dat mijn dochter, sinds het voorval, iedere nacht om 02:45 uur bij mij aan bed staat omdat ze bang is? Crying or Very sad

Tegenwoordig wordt er d.m.v. diverse campagnes e.d. omtrent "huiselijk geweld" aan de medemens gevraagd om allertheid en om het te melden. Ik ben één van die mensen die gehoor heeft gegeven aan die oproep en vervolgens word ik zelf het slachtoffer!!Maar het lijkt wel of niemand gehoor wilt geven aan het slachtoffer!!! Mad

We hebben ons huis inmiddels beveiligd d.m.v. een camera,een videofoon en extra sloten op de poort zodat niemand zomaar bij ons de tuin in kan komen,daar wij in het geheel afgesloten wonen maar vooral uit veiligheid voor onze kinderen! Wij weten waar deze meneer tot in staat is!

Hij heeft mij omdat ik de politie gebeld had om zijn vrouw bescherming te bieden al telefonisch bedreigd dat hij mij van de weg zou rijden zodra hij mij ook maar zag!!!Dit kan mijn man bevestigen omdat deze man hem opgebeld had en aangezien mijn man hem op de speaker had staan kon ik het ook vernemen.

Ik heb mijn hart op de juiste plek zitten. Daarom heb ik ook de politie gebeld. Ik heb zelfs de troep in hun huis mee helpen opruimen toen de ramen aan diggelen gingen tijdens de arrestatie.Hoe erg ik het ook vind van wat er gebeurd is met met mijn vriendin,wil ik mijn schade wel vergoed zien! Daarom was al mijn hoop ook op de officier van justitie te breda gevestigd. Mede door dat de politie mij daarvan wist te overtuigen.De officier van justitie uit breda,die het recht in de hand heeft en ervoor kan zorgen dat mijn belangen ook behartigd zouden worden.

Maar niets van dit...waarschijnlijk door een communicatiefout??? Shocked

Hoe is het mogelijk? Mijn man werkt heel hard voor dit gezin maar ook om in een auto te kunnen rijden. Wij zijn maar W.A. Verzekerd. Als wij schade veroorzaken helpen zij ons maar niet als de schade door andere is veroorzaakt. Daarbij kan ik de schade zelf niet betalen laat staan een advocaat(kosten daarvan zijn 130 euro per uur excl.BTW). Volgens de officier van justitie te Breda is het nu zelfs mogelijk om het via de verzekering van de dader te laten lopen ( in de brief staat dat opzet niet in het spel was omdat hij niet met opzet mijn auto wilde vernielen maar het gemunt had op zijn vrouw...jaja het wordt steeds gekker hier in nederland!!) Rolling Eyes maar deze mensen die bij de politie en officier van justitie te Breda verklaarde de schade te willen vergoeden,wil dat nu op eens niet meer doen en krijg ik de nodige telefonische "bedreigingen" van hem. Waar ik overigens melding van heb gedaan bij desdoende hoofdagent.

Vervolgens sta ik nu met mijn rug tegen de muur,iets wat de officier van justitie in breda voor mijn gevoel toch echt had kunnen voorkomen!
Natuurlijk doet zij haar werk maar toch voelde ik mij genoodzaakt om ook Hoofd Officier van Justitie te Breda over dit voorval aan te schrijven in de hoop dat hij wellicht wel iets kon betekenen in deze zaak.Maar daar heb ik op de dag van vandaag nog geen enkele reactie van gehad. Shocked Mad

Ik heb bij deze mensen het ene deel van een schadeformulier in de brievenbus gedaan in de veronderstelling dat ik hem netjes ingevuld terug zou krijgen met hun gegevens en/of reactie van hun verzekering.
Maar niets noppes nada!! Evil or Very Mad

Uiteindelijk heb ik beroep gedaan bij de politie voor schadebemiddeling tussen dader en slachtoffer.
Desdoende hoofdagent heeft daarom op woensdag 3 december jl. contact opgenomen middels telefoon met mijn "vriendin"
En het resulteerde in helemaal niets....hij sprak de voicemail in en ze belde hem niet eens terug! Shocked

Vervolgens kreeg ik maandag 15 december jl te horen van deze agent dat hij op 9 december jl. een brief verzonden had naar hen met het verzoek om contact op te nemen met hem voor vrijdag 19 december.Vandaag 16 december 2008 kreeg ik weer een telefoontje van deze agent met de mededeling dat hij bericht heeft gehad van deze mensen en dat zij de schade NIET gaan betalen!!!!! Mad

Terwijl zij daar zelf in toegestemd hadden!!! Zij vinden het schade bedrag te hoog!!! Kosten zijn namelijk E 2198,18 incl. B.T.W.

Ik heb contact opgenomen met het Autoschadebedrijf met de vraag waar de kosten nu precies in zitten.Ik ben immers vrouw en heb van auto's gewoon geen verstand.Zij vertelden mij dat het gaat om het demonteren en het monteren,het herstel en spuitwerk werk t.a.v. dak, moterkap,voorbumper en de voor/zijkanten. En dat de meeste kosten zitten in het spuitwerk en arbeidsloon. Confused

Ik vind het ook veel geld maar had deze man daar niet eerder aan kunnen denken voor dat hij zijn gang ging??? Wat kost het geintje wel niet van die bewuste avond???Het aantal politieagenten + hond wat is moeten komen opdraven en dat vermenigvuldigd met het aantal uren dat de politieagenten hier waren om de veiligheid van buurtbewoners te kunnen garanderen! En dat allemaal omdat hij zich niet kon gedragen???!
Ik hoef geen geld in handen of wat dan ook!! Dat heb ik die bewuste avond ook tegen "mijn vriendin" gezegd. Ik wil alleen dat de schade gemaakt gaat worden!!! Meer niet,als zij een erkend bedrijf vinden die het goedkoper doet is dat voor mij ook goed. Maar dan moet dat wel gebeuren! Op die avond waren er ook genoeg getuigen van de politie die kunnen bevestigen dat ze verklaard heeft dat de schade vergoed zou gaan worden.

Zij hebben bij politie en officier van justitie te breda en aan ons verklaard dat ze de schade zouden betalen en vervolgens gebeurd er niets!!!

Nogmaals ik kan geen civieleprocedure starten daar ik het geld er niet voor heb.Maar moet ik nu boeten voor het geen wat deze man zelf veroorzaakt heeft? Leven wij zo in Nederland?Dat dit soort mensen gewoon kunnen doen en laten wat ze willen??? En dat mensen die hun burgerplicht doen, zoals ik, door de politie te bellen omdat een vrouw "afgetuigd" word door haar man uiteindelijk het slachtoffer gaat worden?? Crying or Very sad

Dus nu ga ik op verzoek van de officier van justitie te Breda en met de volle medewerking van de politie mijn beklag doen bij het hoger grechtshof in den bosch.In de hoop dat zij wel iets voor mij kunnen betekenen maar vooral gaan betekenen.

Maar voordat ik de brief verstuur zou ik graag wat meer advies,tips,welles en weetjes willen horen van jullie misschien zien jullie iets wat ik over het hoofd zie.

Alvast harstikke bedankt!!!

In afwachting van jullie hopelijk spoedig antwoord, verblijf ik, met vriendelijke groeten,

Akh Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 17:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zie niet in wat het Gerechtshof voor je kan betekenen. Je schade is niet gevoegd bij de strafzaak en hoe dat is gebeurd, maakt niet zoveel meer uit. Je zegt namelijk niet dat je een voegingsformulier hebt ingevuld. En dan kan de agent nog zoveel zeggen, maar zonder formulier kan de officier van justitie je schade niet meenemen.

Misschien dat ik hierbij iets over het hoofd zie, maar ik denk niet dat je brief naar het hof iets zal uitmaken.

Wat je eventueel wel kunt doen is alsnog aangifte doen van vernieling (opzet is prima te bewijzen middels de leer van de voorwaardelijke opzet), of als je dat al hebt gedaan, een klacht indienen dat de officier van justitie niet vervolgd heeft. Als de vernieling niet meegenomen is bij het andere proces, kan het beschouwd worden als een losstaand feit. Bij een nieuw proces kun je alsnog je schade voegen. Maar ik betwijfel of het via deze weg gaat lukken.

De enige andere manier om je schade te verhalen is inderdaad via een civiele procedure op grond van onrechtmatige daad. Gelukkig is de schade minder dan 5000 euro, waardoor de sectie Kanton bevoegd is. Bij de kantonrechter heb je geen advocaat nodig en betaal je alleen griffierechten. Dat is een euro of 200. Als je de zaak wint, kan de rechter ook besluiten dat je proceskosten voor rekening van de tegenpartij komen. Kijk op www.rechtspraak.nl voor meer informatie over de procedure.

Laatst aangepast door Chantalle op wo 17 dec 2008 18:31, in totaal 1 keer bewerkt
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 18:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

(Chantalle is me inmiddels in ieder geval gedeeltelijk voor.)

Ik ben bang dat je wél een civiele zaak zult moeten aanspannen. Als je geen advocaat kunt betalen, heb je wellicht recht op rechtsbijstand. Een advocaat kan dat voor je aanvragen.

Quote:
Ik heb daarom ook het CIS gebeld om te informeren wat de stand van zaken nu inmiddels was. Daarbij kreeg ik te horen dat hij 6 weken voorwaardelijk heeft gekregen, waarvan hij 2 weken heeft moeten zitten, waarvan 4 weken onvoorwaardelijk en dat met een proeftijd van 2 jaar en in gezag van de reclassering is gesteld.

Hij is neem ik aan veroordeeld voor mishandeling. Weet je of ook vernieling ten laste is gelegd?

Weet je of jij je als benadeelde hebt "gevoegd" in het strafproces tegen hem?

Ook als je je hebt gevoegd kan de rechter de vordering voor schadevergoeding afwijzen. In dit geval vermoed ik dat de vordering is afgewezen omdat de dader niet voor vernieling is veroordeeld.

Quote:
Volgens de officier van justitie te Breda is het nu zelfs mogelijk om het via de verzekering van de dader te laten lopen ( in de brief staat dat opzet niet in het spel was omdat hij niet met opzet mijn auto wilde vernielen maar het gemunt had op zijn vrouw...jaja het wordt steeds gekker hier in nederland!!)

Hieruit denk ik af te mogen leiden dat vernieling van de auto wel ten laste is gelegd, maar dat de rechter opzet op vernieling niet bewezen heeft geacht. Maar het is ook denkbaar dat de officier van mening was dat er geen opzet op vernieling was, en om die reden geen vernieling ten laste heeft gelegd.

Wat de officier bedoelt is dat de aansprakelijkheidsverzekering van de dader normaal gesproken de schade aan de auto zou moeten vergoeden, juist omdat de dader die schade kennelijk niet met opzet heeft veroorzaakt.

Overigens vind ik het vreemd dat er geen opzet op vernieling zou zijn. Ook al is het op zich wel juist dat de dader het oogmerk had om zijn vrouw te mishandelen, zou ik denken dat er wél sprake is van "voorwaardelijk" opzet op vernieling: hij moet bewust de aanmerkelijke kans hebben aanvaard dat hij niet alleen zijn vrouw zou beschadigen.

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 18:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

O, er lopen twee topics over dit onderwerp. Ik heb in het andere geantwoord.
Chantalle

Chantalle

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 18:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lekker handig Razz

Gelukkig klopt je verhaal toch niet helemaal. Ga nou maar studeren! Smile

Maar je post zorgt er wel voor dat ik het zelf ook niet helemaal goed begrepen had... Nu begrijp ik pas wat er wordt bedoeld met die brief naar het Hof: de art. 12 procedure. Wat de verwachte uitkomst is van die procedure heb ik wel besproken in mijn antwoord, maar ik had de link niet gelegd.

Ik raakte vooral in de war, omdat er wordt gesteld dat de officier had gezegd dat dit de enige mogelijkheid was en hij zelf niks meer kon doen. Het gevolg van een klacht bij het Hof op basis van art. 12 Sv is toch dat de officier verplicht wordt gesteld alsnog te vervolgen? Waarom zou de officier van justitie aanraden beklag in te dienen over hemzelf?

En bij die vervolging kan alsnog worden gevoegd. Dit is echter geen garantie dat het allemaal meteen geregeld is, want de rechter kan altijd nog besluiten dat de schade te ingewikkeld is (maar dat lijkt me stug in dit geval, want het is duidelijke materiële schade).
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 19:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:
Ik raakte vooral in de war, omdat er wordt gesteld dat de officier had gezegd dat dit de enige mogelijkheid was en hij zelf niks meer kon doen. Het gevolg van een klacht bij het Hof op basis van art. 12 Sv is toch dat de officier verplicht wordt gesteld alsnog te vervolgen? Waarom zou de officier van justitie aanraden beklag in te dienen over hemzelf?

Inderdaad, dat begrijp ik ook niet. Tenzij de OvJ zelf van mening is dat voor vernieling van de auto niet vervolgd moet worden (of tenzij het om meerdere OvJ's gaat die onderling van mening verschillen, of iets dergelijks).

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 19:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb aan voorwaardelijk opzet gedacht, maar ik vermoed zo dat het willens en wetens aanvaarden wel eens een probleem kan geven.
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 20:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
In de tussen tijd dat de politie nog NIET gearriveerd was,hield mijn "vriendin" zich schuil achter mijn auto.

Haar man had een tuintafelpoot in zijn handen waar hij mee op haar insloeg (meerdere malen) en vervolgens heeft hij mijn auto daardoor ook de nodige schade bij toe gebracht.

Als je met een tuintafelpoot op iemand inslaat die zich achter een auto probeert te verschuilen, heb ik de indruk dat de slaande persoon zich willens en wetens heeft blootgesteld aan de aanmerkelijke kans dat hij (ook) de auto zal raken.

Chantalle

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 21:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Quote:
In de tussen tijd dat de politie nog NIET gearriveerd was,hield mijn "vriendin" zich schuil achter mijn auto.

Als je met een tuintafelpoot op iemand inslaat die zich achter een auto probeert te verschuilen, heb ik de indruk dat de slaande persoon zich willens en wetens heeft blootgesteld aan de aanmerkelijke kans dat hij (ook) de auto zal raken.

En ook gelet op de hoeveelheid schade:
Quote:
het gaat om het demonteren en het monteren,het herstel en spuitwerk werk t.a.v. dak, moterkap,voorbumper en de voor/zijkanten.

Een auto beschadigen op meer dan 5 verschillende plekken voor in totaal meer dan 2000 euro? Als dat geen willens en wetens de kans aanvaarden is... wat dan wel Smile
akh

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 23:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:
Lekker handig Razz

Gelukkig klopt je verhaal toch niet helemaal. Ga nou maar studeren! Smile

Maar je post zorgt er wel voor dat ik het zelf ook niet helemaal goed begrepen had... Nu begrijp ik pas wat er wordt bedoeld met die brief naar het Hof: de art. 12 procedure. Wat de verwachte uitkomst is van die procedure heb ik wel besproken in mijn antwoord, maar ik had de link niet gelegd.

En bij die vervolging kan alsnog worden gevoegd. Dit is echter geen garantie dat het allemaal meteen geregeld is, want de rechter kan altijd nog besluiten dat de schade te ingewikkeld is (maar dat lijkt me stug in dit geval, want het is duidelijke materiële schade).

toch staat het in de brief en waarschijnlijk door miscommunicatie van politie en justitie heb ik geen voegingsmogelijkheden gekregen en op basis daarvan mijn beklag doen bij het gerechtshof?? Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 23:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Chantalle schreef:

Inderdaad, dat begrijp ik ook niet. Tenzij de OvJ zelf van mening is dat voor vernieling van de auto niet vervolgd moet worden (of tenzij het om meerdere OvJ's gaat die onderling van mening verschillen, of iets dergelijks).

zou dat te maken kunnen hebben met het snelrecht dat ze bij hem hebben toegepast? ik denk maar ff mee hoor Wink en dat ze daarom niets meer kan doen?

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 23:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Quote:

dat lijkt mij dus ook Wink

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 23:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hebben jullie misschien nog bepaalde punten voor mij die ik in mijn bezwaarschrift/beklag/hoger beroep zekr niet moet vergeten te vermelden behalve artikel 12 sv dan ? Wink

alvast hartelijk bedankt! Smile

Chantalle

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 23:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

akh schreef:

toch staat het in de brief en waarschijnlijk door miscommunicatie van politie en justitie heb ik geen voegingsmogelijkheden gekregen en op basis daarvan mijn beklag doen bij het gerechtshof?? Rolling Eyes

Om dit te kunnen beantwoorden is noodzakelijk om te weten wat er precies ten laste is gelegd en wat er bewezen verklaard is.

Heb je het voegingsformulier ingevuld en afgegeven? Heb je een uitnodiging gekregen om de zitting bij te wonen? Heb je een afschrift gekregen van de uitspraak? Heb je de mogelijkheid van hoger beroep?
Chantalle

Chantalle

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 23:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

akh schreef:
hebben jullie misschien nog bepaalde punten voor mij die ik in mijn bezwaarschrift/beklag/hoger beroep zekr niet moet vergeten te vermelden behalve artikel 12 sv dan ? Wink

alvast hartelijk bedankt! Smile

Wat ik wel heb gevonden is:
Quote:
Het openbaar ministerie is verantwoordelijk voor het tijdig toesturen van een voegingsformulier aan het slachtoffer overeenkomstig artikel 167 WSv.

Dus, als je ergens beklag over doet, kun je zeggen dat de officier van justitie verzuimd heeft je een formulier te sturen (als dit het geval was)...
Maar ik begrijp nog steeds niet wat je er nu mee wilt bereiken. De strafzaak is geweest en kan en mag niet opnieuw. Zonder strafzaak kun je je schade niet voegen...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds