Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
Auteur |
Bericht |
Prætorianus
Leeftijd: 88 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 02 dec 2008 14:34 Onderwerp: |
|
|
Het is in dit geval belangrijk of het voor iedereen duidelijk was dat de posting die je maakte niet echt door de persoon geplaatst is. Met andere woorden, of het duidelijk was dat het een soort pariodie was. Verder is het ook relevant (maar in mindere mate) of de mededelingen met de waarheid strookten.
Verder is het ook van belang of de operking in het algemeen belang was. Daar speelt het feit dat het onderwerp ook in een nationaal dagblad is gemeld een belangrijke rol. Daarmee is het bijna automatisch in het algemeen belang, aangezien het deel uit maakte van een openbare discussie binnen de samenleving. |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: zo 07 dec 2008 13:23 Onderwerp: |
|
|
Ik behoor dit eigenlijk niet te zeggen als rechten-student, maar ik acht de kans erg klein dat de OvJ een rechter wil lastigvallen met deze zaak. Als ik het zo lees, denk ik ook dat het bewijstechnisch gezien vrij lastig wordt.
Als ik in jouw situatie had gezeten, had ik het voorstel niet geaccepteerd. Daarmee beken je namelijk ook schuld. Ook al hebben we een daadstrafrecht in Nederland, je kunt best volhouden dat je niet wilde beledigen en daarom onschuldig bent. Nu is dit argument voor de rechter niet heel relevant, maar zoals ik al, ik denk niet dat het zo ver komt. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|