Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
ww, vakantie e...
Merkrecht en r...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 16 jun 2024 10:36
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Tentamen Staats- en Bestuursrecht 21/3
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MZN

MZN

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 68


BerichtGeplaatst: di 21 mrt 2006 15:47    Onderwerp: [UL] Tentamen Staats- en Bestuursrecht 21/3 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zag dat er nog geen thread over was dus ik werp mezelf maar eens op het ijs te breken.

Het leek allemaal behoorlijk perfect te gaan vanmorgen toen ik van huis vertrok totdat ik in Castricum in de trein stapte, er was een ongeval bij Haarlem waardoor ik langs Amsterdam moest reizen. Gelukkig neem ik juist voor deze calamiteiten een trein van een half uur eerder ondanks dat dat betekende dat ik al om 7 uur van huis moest.

Door het omrijden ben ik precies om 9 uur de kerk binnen komen hossen waar ik netjes naar een plek werd verwezen. Het tentamen was goed te doen maar de klok tikte toch een stuk sneller weg dan ik had gehoopt. Ergens bij het bestuursrecht heb ik dus de tweede versnelling moeten inschakelen om toch nog iets op papier te krijgen. Ik heb zelfs hier en daar wat open moeten laten. Nou ben ik al een langzame maar ik leek ongeveer niet de enige te zijn, in tegendeel de hele zaal zat nog....


Gaarne jullie verhaal Smile......
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22895


BerichtGeplaatst: di 21 mrt 2006 18:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gehaald Dancing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 21 mrt 2006 22:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook in het sportcentrum zat om 5 voor 12 nog nagenoeg iedereen, kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen waren die het gehele oude stijl ding deden Shocked

Anyway, ik had er geen ruk aan gedaan, weinig gevolgd en basically alleen de collegeverslagen vlug doorgenomen, ik wist dus van tevoren dat ik het niet zou gaan halen; ik dacht bij ongeveer alle vragen "ja! dat heb ik gelezen! maar hoe zat dat ook alweer precies, en welk arrest hoorde daar nou bij?!" Maar het leek me niet echt heel moeilijk (als ik er dus meer tijd aan besteed had...)
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Jasper

Jasper




Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 132


BerichtGeplaatst: di 21 mrt 2006 23:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij was ik de enige die het tentamen binnen de tijd heeft afgekregen. Was binnen 2,5 uur klaar. Voelde me ook erg stoer toen ik bijna als 1e die grote gymzaal uitliep Cool

Tentamen was zeker goed te doen en ben er ook vrij zeker van dat ik em gehaald heb (afkloppen). Er werd veel jurisprudentie gevraagd en aangezien ik dat er aardig ingestampt had kwam ik redelijk snel tot (hopelijk) de juiste conclusies.

Vind alle klachten op blackboard wel wat overdreven. Veel mensen stellen nu ook dat ze de laatste vragen wel hebben kunnen maken maar wat willekeurige tussendoor niet behoudens het tijdsgebrek d'oh! rigggght...

ach ze zeuren maar door, mocht er een extra puntje worden bijgerekend dan hoor je mij niet klagen Puh wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
milou



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 34


BerichtGeplaatst: di 21 mrt 2006 23:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had het ook niet heel goed geleerd..maar wist nog vrij veel vond ik Cool
Was niet zo moeilijk..leek me maar weet niet of ik t wel of niet gehaald heb..denk het net niet Crying or Very sad tenzij..we er misschien toch een punt of iets bijkrijgen..want ik zat er dus ook nog om 12 uur.
Kheb al beetje antwoorden doorgenomen..meeste kom ik wel uit..maar weet iemand het van die motie???
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22895


BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 1:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die motie kan de minister naast zich neerleggen. Dat gebeurt zo vaak.

De Tweede Kamer kan dan eventueel het vertrouwen in de minister opzeggen. De minister zal dan moeten aftreden op grond van de vertrouwensregel. De nieuw benoemde minister kan dan weer vrolijk de motie naast zich neerleggen.

Ik vermoed dat mijn antwoord uitgebreider is dan strikt noodzakelijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Rikusu



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 2:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat had ik ook, met dezelfde mate van uitgebreidheid Smile. Ik vond 't ook goed te doen, maar was precies om twaalf uur klaar. Net genoeg tijd, dus, en moest op 't laatst ook iets minder zorgvuldig antwoorden dan ik misschien had gedaan bij meer tijd. Maar ik denk ook dat 't wel goed gegaan is eigenlijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
3do






Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 47


BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 9:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vond het tentamen qua niveau meevallen. Het was wel veel, vond ik zoals de meesten. Ik was net voor twaalven klaar en ik had geen tijd om het geheel nog eens door te lezen, dus er zullen wel wat rare schrijffoutjes inzitten en wat andere slippertjes die ik er normaliter in tweede instantie pas uithaal. Al met al heb ik er toch een goed gevoel over.
De vraag over de motie heb ik met dezelfde inhoud en uitgebreidheid behandeld als bona fides.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MZN

MZN

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 68


BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 12:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb wel overwogen om dat vertrouwensbeginsel te noemen, maar het leek me niet echt nodig aangezien het niet strikt de vraag was.... Ik had zelf dat het een discretionaire bevoegdheid was gezien de normstelling...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jasper

Jasper




Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 132


BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 14:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik wist em niet en had het maar er maar op gegooid dat de minister tot op zekere hoogte gehouden was hieraan gehoor te geven in verband met het vertrouwensbeginsel. Ministers dienen toch het vertrouwen van het parlement te behouden...

misschien toch nog een puntje gescoord met mijn gegokte antwoord Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
milou



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 34


BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 18:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Very Happy Doe je goed! Je hebt iig meer punten dan ik dan...want ik had maar verzonnen dat er zoiets bestaat als motieplicht Embarassed
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 21:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wel creatief natuurlijk Wink
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22895


BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 22:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Extra punten als je erbij hebt geschreven dat de motieplicht een ongeschreven rechtsregel is, nu de regering en Staten-Generaal het erover eens zijn dat deze motieplicht noodzakelijk is voor het goed functioneren van onze democratie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MZN

MZN

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 68


BerichtGeplaatst: do 23 mrt 2006 17:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gelezen op blackboard:

Quote:
Thu, Mar 23, 2006 -- Reactie op het tentamen

De afdeling staats- en bestuursrecht heeft kennis genomen van de vragen en opmerkingen naar aanleiding van de lengte van het tentamen van 21 maart jl. Wij zullen ons in het kader van de correctie van het tentamen beraden over de eventueel daaraan te verbinden gevolgen. Aan het eind van de correctieperiode zullen hierover nadere mededelingen worden geplaatst op Blackboard.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22895


BerichtGeplaatst: do 23 mrt 2006 18:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wellicht ziet men aanleiding om de norm wat te verzwaren, nu de reacties in koor aangaven dat de moeilijkheidsgraad wel meeviel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds