Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 06 aug 2025 7:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Omgangsregeling niet wettelijke vader
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: za 18 feb 2006 0:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er blijkt inderdaad uit je verhaal dat er wel degelijk sprake is van family life. De verwekker heeft dus in principe recht op omgang met het kind. Jij kunt dit alleen tegenhouden als er zwaarwegende belangen zijn om de omgang niet door te laten gaan. Ik denk niet dat het voldoende is dat de vader nooit naar het kind heeft omgekeken ( daar kan hij immers nu mee beginnen) of dat de vader heeft gedreigd met het langer vasthouden van het kind, want er kan, zoals al eerder gezegd, eventueel omgang onder toezicht plaatsvinden.
Ik snap jouw gevoelens ook heel goed maar het is inderdaad een beetje zo zoals jij het al eerder beschreef, er moet vaak eerst iets fout gaan voordat de omgang kan worden stop gezet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Chep81

Leeftijd: 47
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: za 18 feb 2006 19:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad ik vindt het zonde om eerst een kind te moeten beschadigen om daarna een buitenstaander te laten concluderen dat het niet zo een goede beslissing is geweest en mij dan uiteindelijk met een kind laten zitten dat misschien verpest is voor ik leven. Ik heb in ieder geval al mijn belangen en zijn fouten in het verleden op papier gezet en dat zijn er niet weinig, ook ben ik ervaringen van personen om me heen aan het verzamelen waarmee ik ook kan aantonen dat er zeker wel zwaarwegende gegevens zijn om tot geen omgangsregeling te komen.

Ik ga ervoor en probeer de tijd in ieder geval te rekken dat hij niet op basis van gezinshereniging (dus als hij wettelijk de vader wordt) toch hier kan blijven! (Dit is echt niet mijn uitgangspunt, maar als ik hem hier op kan pakken, omdat ik verder in mijn andere punten niet wordt geloofd door buitenstaanders dan moet het maar)

Bedankt voor jullie informatie, en ik zal jullie op de hoogte houden.
Sleepy

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2006 2:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chep zoals anderen al zeiden... de vader heeft natuurlijk recht op omgang met zijn kind... en het kind met haar vader... maar in jouw geval lijkt het me in elk geval wel zaak om er heel voorzichtig mee te zijn en je bezwaren zeker naar voren brengen... ik zou me ook niet zo snel door een advocaat laten vertellen dat je er niets aan kan doen... dat is wel erg makkelijk toegeven dan... Je schrijft dat je alleen ouderlijk gezag hebt... hij heeft het kind dus nooit erkend als het zijne?? Zolang jij alleen ouderlijk gezag hebt staat het kind dus alleen in jouw paspoort en mag hij het niet meenemen naar het buitenland zonder jouw toestemming... zoals al eerder gezegd werd... hij zal dan met haar in een auto zonder paspoort moeten gaan reizen... Als jullie gezamelijk gezag hebben (dat moet hij ook aanvragen en dan kan jij weer bezwaar maken) en hij zou aan de rechter verzoeken haar in zijn paspoort te laten inschrijven kan je ook dan weer bezwaar maken... mijn ervaring is dat dat bijschrijven dan vaak geweigerd wordt... gewoon omdat het risico te groot is en hij immers haar hier kan zien...

In elk geval is het nu zaak dat je alles goed documenteerd.. inderdaad verklaringen van bekenden en dat soort dingen krijgt... je ouders maar ook wederzijdse vrienden of zijn collega's ofzo... en dat je als er omgang moet komen gaat voor omgang onder toezicht... dat houdt in dat een bekende of iemand via de raad altijd erbij zal zijn.... en dan zie je vanzelf wel hoe lang hij het werkelijk volhoudt om vader te zijn en hoe belangrijk dit voor hem is...

Veel succes.. Sleepy
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2006 11:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind die tip van Steven over het regelen van alimentatie voor het kind nog niet zo gek. De lusten, dan ook de lasten. Verder maar gewoon de boel netjes proberen te regelen, denk ik. Hij IS nu eenmaal de verwekker van het kind.
Eva

Eva

BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2006 0:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Sleepy: Er kan nooit sprake zijn van gezamelijk gezag want de vader heeft het kind niet erkend. En dus kan hij nooit het juridisch gezag uitoefenen. De moeder kan de erkenning proberen tegen te houden, hoewel deze mogelijkheid niet misbruikt mag worden en dit dus weinig kans van slagen heeft. Het heeft iniedergeval nog wel wat voeten in de aarde voor de vader om alsnog te erkennen en het is de vraag of hij dze moeite ervoor over heeft.
Maar dat doet niets af aan het feit dat hij nog steeds recht op omgang heeft.
peetjepeet

BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2006 16:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In haar slechtste geval, als de rechter een omgangsregeling toestaat, hoeft zij natuurlijk niet haar dochter mee tegeven. Dat zijn de "rechten "van de moeder. kind is dan gewoon vaak "ziek", kinderfeestjes of whatever!

Wat vind jouw dochter er eigenlijk van? anders moet je het zolang mogelijk proberen te rekken dat wil ook nog wel werken, gewoon uitstel aanvragen, dna testen gaan eisen.als ze 12 is mag zij ook gehoord worden.

sterkte!
ik ben het met je eens, degene de man die het kind opvoed is de vader.
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2006 16:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het kind is 2,5 jaar oud en moeder geeft zelf al toe dat de meneer de verwekker is, dus dna-test lijkt mij vrij zinloos.
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2006 17:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
In haar slechtste geval, als de rechter een omgangsregeling toestaat, hoeft zij natuurlijk niet haar dochter mee tegeven. Dat zijn de "rechten "van de moeder. kind is dan gewoon vaak "ziek", kinderfeestjes of whatever!

Iedere keer? Beetje ongeloofwaardig. Als dat de praktijk is dan vind ik het niet vreemd dat vaders verkleed als batman of superman allerlei gebouwen beklimmen.
Eva

Eva

BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2006 19:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad, ik vind dat ook een vrij onzinnig advies. Zo misbruik je het omgangsrecht dat een verwekker/vader nou eenmaal heeft. En dat is in beginsel ook terecht, een kind heeft niet alleen zn moeder nodig maar ook zn vader.
DNA-test is ook vrij zinloos aangezien het zeker is dat de vader de verwekker is. Het uitrekken tot het 12e jaar lijkt me knap lastig met al die jaren die nog gaan komen!!
Chep81

BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2006 21:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad het rekken tot ze 12 jaar is met elke keer weer een smoes lijkt mij ook niet mogelijk, tuurlijk begrijp ik dat de vader omgang verdiend met zijn biologische dochter, maar hij heeft toen wij het in de wet zo mooi geschreven "family life" hadden er niet veel trek in te hebben en echt teveel dingen verzaakt, dit doet mij erg pijn en ik hoop dat ik het met een schriftelijk bezwaar van mij, mijn ouders en vriendenkring en mijn nieuwe vriend voor elkaar kan krijgen om toch onder een omgangsregeling uit te komen. Ik ga er nu al onderdoor en er ligt nog niet eens iets bij de rechter, mijn dochter is 2,5 maar ze voelt wel degelijk de spanningen die ik nu al heb, en dat botst al tussen ons, hoe moet het dan als de zaak 'echt' verder gaat rollen, ik zal eraan kapot gaan, maar ja het 'family life' gaat voor, helaas......
Eva

Eva

BerichtGeplaatst: di 21 feb 2006 19:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je schrijft dat je een nieuwe vriend hebt. Is hij bereid je dochter te erkennen?? Als hij dat namelijk doet staat dit een erkenning van de verwekker in de weg. Niet dat je dat mag misbruiken, hij moet het kind dan dus wel echt erkennen omdat hij ( en jij) dat wil en omdat dat het beste is voor je dochter. Als dat daadwerkelijk het beste is voor het kind kan de verwekker het kind niet meer erkennen en dus iniedergeval nooit het gezag over je dochter krijgen.
Chep81

BerichtGeplaatst: za 25 feb 2006 15:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva, dit is ook geen optie en kan ook niet makkelijk gedaan worden je moet daarvoor sowiezo ook samenwonen en meer van dat soort dingen. Al zou ik het graag willen en hij ook om haar te erkennen het is gewoon nog te vroeg in onze relatie om dat te ondernemen.

Ik heb wel een andere vraag, mijn huidige vriend liep afgelopen week de flat uit met mijn dochter (om naar mij in het ziekenhuis te gaan) en kwam daar mijn ex tegen (hij werkt in de flat tegenover die van mij) hij ging half voor mijn vriend staan, dus hielt hem min of meer tegen en probeerde de aandacht van mijn dochtertje te trekken, dit lukte niet en ze zei zelfs dat ze het maar een enge man vond. mijn vriend heeft aangegeven dat hij er geen zin in had en dat hij weg moest gaan. Ze liepen verder naar de parkeergarage en daar kwam mijn ex met de huismeester aangelopen naar mijn vriend, gelukkig wist hij de kleine snel in de auto te stoppen en weg te rijden. Uiteraard heb ik dit aan mijn advocaat doorgegeven en zal het doorspelen naar de advocaat van mijn ex dat ik daar niet van gediend ben, ik wordt nu eigenlijk gewoon bang om hier rond te lopen met mijn dochtertje en moet nu dus bij mijn ouders gaan zitten om hem te kunnen ontlopen, dat is toch eigenlijkte absurt voor woorden, kan hier niets tegen gedaan worden? of moet het eerst ernstiger worden voordat er bijvoorbeeld een straatverbod kan komen?
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: za 25 feb 2006 15:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chep81 schreef:
Eva, dit is ook geen optie en kan ook niet makkelijk gedaan worden je moet daarvoor sowiezo ook samenwonen

Nee hoor.
Bekijk de homepage
Eva

Eva

BerichtGeplaatst: za 25 feb 2006 18:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals StevenK al zegt, je hoeft niet samen te wonen om iemand te erkennen. Zolang het maar goed is voor de belangen van het kind. Je zou dit dus kunnen overwegen, maar als je zelf al schrijft dat jullie relatie nogal pril is dan zou ik dit zeker niet overhaasten.
Chep81

BerichtGeplaatst: za 25 feb 2006 19:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat voor voorwaarden worden er dan aangesteld?behalve als het goed zou zijn voor de belangen van het kind?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds