|
Auteur |
Bericht |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 06 feb 2006 23:05 Onderwerp: |
|
|
Studiosus schreef:
Quote: | Wij respecteren hun geloof niet, zij onze vrijheid van meningsuiting niet. Wat nu?
|
Ik ben het met bona fides eens dat het maken van spotprenten niet wil zeggen dat ' wij' hun geloof niet respecteren.
Als ik verder even voor mezelf spreek, ik respecteer iedereen die een geloof heeft, of dat nou de islam is of iets anders. Ik respecteer het geloof op zichzelf echter niet, aangezien ik atheist ben. Ik ben absoluut tegen welk religieus geloof dan ook. Dat wil niet zeggen dat ik mensen die wel geloven niet respecteer, integendeel, ik laat me echter hun regels niet opleggen. Ik heb het idee dat gelovigen dat ( in het algemeen) niet altijd in willen zien. Vond het trouwens wel een grappig bericht dat in Italie iemand een rechtszaak tegen een geestelijk leider aan spant omdat hij zegt hard bewijs te hebben dat God niet bestaat ( even off topic sorry) en dat de kerk niets dan leugens en verderf zaait. |
|
|
|
 |
Ingeborg
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 1877
|
Geplaatst: ma 06 feb 2006 23:09 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Ik moest ook ineens aan dat arrest Vloekverbod Ermelo denken |
Als er in Ermelo gevloekt wordt gaat er niemand agressief doen hoor  |
|
|
|
 |
Studiosus
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: di 07 feb 2006 0:00 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Ik ben het met bona fides eens dat het maken van spotprenten niet wil zeggen dat ' wij' hun geloof niet respecteren. |
En daar ben ik het ook mee eens, alleen de moslims waar we het over hebben waarschijnlijk niet. Het gaat er toch (gedeeltelijk) om hoe een uiting wordt opgevat en niet (alleen) wat ermee bedoeld wordt.
Quote: | Als ik verder even voor mezelf spreek, ik respecteer iedereen die een geloof heeft, of dat nou de islam is of iets anders. Ik respecteer het geloof op zichzelf echter niet, aangezien ik atheist ben. Ik ben absoluut tegen welk religieus geloof dan ook. Dat wil niet zeggen dat ik mensen die wel geloven niet respecteer, integendeel, ik laat me echter hun regels niet opleggen. Ik heb het idee dat gelovigen dat ( in het algemeen) niet altijd in willen zien. |
En dat is nou juist het probleem! Puur juridisch gezien is het wel te verklaren waarschijnlijk, hier geldt ons recht, daar geldt het islamitische recht. Maar ik heb het idee dat voor hen geldt dat de islam overal geldt, ongeacht het plaatselijke recht. En hebben ze reden om er anders over te denken? Met compleet andere normen en waarden en 'hogere waarheden', weten ze niet anders.
Voor ons is recht een manier om de samenleving te ordenen die door de meesten wordt aanvaard, voor hun is de islam de hogere waarheid, de levensstandaard die boven alles gaat.
Quote: | Overigens, zo gek vind ik mijn Bin Laden voorbeeld niet. Wat als een Bin Laden spotprent tot grote rellen zou leiden? |
@ goede trouw
Je voorbeeld is inderdaad helemaal zo gek nog niet en je hebt zeker een punt! _________________ Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. |
|
|
|
 |
Jeroen Blomsma
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 07 feb 2006 14:26 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Bedrog Deense Moslims - 12 Deense cartoons niet de oorzaak - Moslimdelegatie heeft cartoons aangepast !
Monday 6 February 2006 | Algemeen and Cultuur and Maatschappij and Politiek Internationaal and Terreur and Multikul | Email | Print
(Novopress) - Terwijl wereldwijd bij Moslims de vlam in de pan lijkt te slaan om de 12 zg. beledigende Deense cartoons, komt langzamerhand de ware oorzaak van de opschudding naar boven. De Deense moslimdelegatie, geleidt door Ahmed Abdel Rahman Abu Laban (een prominte moslim in Denemarken, foto), die met de 12 cartoons de Islamitische wereld afreisde, blijkt eigenhandig een aantal door henzelf gefabriceerde en bewerkte tekeningen te hebben toegevoegd die daadwerkelijk beledigend voor de Moslims zouden zijn.
Eén van de gefabriceerde tekeningen was een beeld van de Profeet Mohammed met een varkensgezicht. Daarnaast ook een gefabriceerde tekening van een geknielde moslim die anaal genomen wordt door een hond. Geen van deze toegevoegde en bewerkte tekeningen waren geplaatst of bekend bij de Deense krant. De zeer onverantwoordelijke actie van de Moslimdelegatie had de opzet hun actie kracht bij te zetten en om Denemarken te conformeren aan de Sharia !
Abu Laban (foto) en andere vertegenwoordigers van de The Islamic Belief Society claimden tijdens hun Islamitische kruistocht dat zij gesteund werden door 29 officiële moslim-organisaties. Uit diepgaand onderzoek van de Deense krant Ekstra Bladet blijkt nu dat verschillende organisaties helemaal niet bestaan en andere nooit gevraagd zijn voor dit protest tegen de Deense cartoons. Opmerkelijk is dat een aantal woordvoerders opgevoerd op Abu Laban’s (foto) lijst, zelfs tegen zijn actie blijken te zijn.
Met deze 29 organisaties prees Abu Laban publiekelijk zich gesteund door ‘tussen de 150.000 en 200.000 moslims’. Hetzelfde diepgaande onderzoek van Ekstra Bladet komt ten hoogste tot 15.000 en spreekt over waarschijnlijk slechts 5.000 moslims.
Door de gefabriceerde tekeningen die nergens ooit gepubliceerd zijn is wereldwijd de vlam in de pan geslagen, zijn mensbedreigende situaties ontstaan en overheidsgebouwen vernield en in brand gestoken. Ondertussen heeft het hoofd van de delegatie, Abu Laban (foto), wereldwijd, ook op Al Jazeera, de boycot van Deense produkten toegejuicht. De leugens van de moslimdelegatie hebben inmiddels naast talloze gewonden, ook een aantal doden, waaronder een priester, op hun geweten
|
http://nl.novopress.info/?p=213
[quote] 'Cartoon-gate' veroorzaakt door imams zelf 1371 x gelezen
door: Anoniem op maandag, 06 februari, 2006 @ 08:25
MEDIA WILLEN WAARHEID OVER CARTOONS NIET WETEN
NU MET DE GEWRAAKTE PROVOCERENDE CARTOONS VAN DE IMAMS ZELF!
door Ellen Kegge
Het zal niet onopgemerkt zijn gebleven maar er is weer eens een 'cultuurclash' gaande. Brandende vlaggen, complete ambassades en consulaten die in vlammen opgaan, ontslagen hoofdredacteuren en zelfs onze eigen Balkenende heeft er een mening over. Inmiddels mogen we toch wel spreken van een crisis van mondiaal niveau. En dat allemaal vanwege enkele cartoons. Maar deze 'cartoonrel' dateert van ergens vorig jaar. Er was toen wel wat commotie over maar daarna hebben we er niets meer over gehoord. Tot vorige week. Wie heeft die rel opnieuw opgeblazen? En waarom? Het antwoord was snel gevonden.
In het Nederlands Dagblad van 4 februari staat een interview met hoofdredacteur Vebjörn Selbekk die de spotprenten opnieuw publiceerde in zijn kleine Noorse krant.
Hij vertelt: "De huidige commotie in het Midden-Oosten gaat over andere cartoons, die imams vanuit Denemarken hebben meegenomen om een volkswoede tegen Denemarken te ontketenen. Dat zijn tekeningen ......., zoals een cartoon van Mohammed met een varkenskop of Mohammed die zich door een hond laat dekken".
Schokkend. Maar het kan nog erger.Wat te denken van de volgende posting?: Hoe is het toch mogelijk dat pas in Januari 2006 de volledige moslimwereld valt over 12 cartoons die in September 2005 zijn geplaatst in een Deense krant? Heel simpel. Ahmed Abdel Rahman Abu Laban, één van Denemarkens meest prominente Imams, heeft ergens in November een commissie samengesteld van ongetwijfeld buitengewoon wijze mannen, om in het Midden Oosten te 'debatteren' over de gewraakte cartoons. Maar Abu Laban zal Abu Laban niet zijn als hij de 12 cartoons niet duidelijk genoeg vond en dus heeft hij er een aantal extra laten maken, waaronder één cartoon waar Mohammed wordt afgebeeld met een varkenshoofd: '...In the booklet it presented during its tour of the Middle East, the delegation included other cartoons of Mohammed that were highly offensive, including one where the Prophet has a pig face. But these additional pictures were NOT published by the newspaper, but were completely fabricated by the delegation and inserted in the booklet...' Tja, Op zo'n manier aandikken lukt zelfs niet met Maizena! (bron: marokko.nl )
Bijna de gehele Nederlandse pers weet dit niet (of wil het niet weten) behalve Gerhard Wilts van het ND. En waarom niet? Mogen wij dit soms niet weten? Of is de journalistiek gewoon te lui en neemt klakkeloss de berichtgeving over? Want dat werpt toch wel een heel ander licht op de zaak. We zouden het nu over een heel ander issue moeten hebben: niet over cartoons die wel of niet beledigend zouden zijn maar over laakbaar (misschien zelfs strafbaar) gedrag van imams?
Zijn er in het verleden meer van deze 'rellen' geweest, toegewezen aan de 'Westerse ongelovigen' maar in feite veroorzaakt door imams of anderen met valse voorlichting en weten wij het niet omdat de journalistiek tekort schiet? Zijn ook de opvattingen van Mohamed Bouyeri gevoed door imams met dit soort onfrisse bedoelingen en is hij daarom tot de afslachting van Theo overgegaan? En tenslotte: is dit soort gedrag niet gewoon strafbaar?
|
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: di 07 feb 2006 14:41 Onderwerp: |
|
|
Als dit waar is zou ik bijna voor de doodstraf worden! Dat komt neer op een ernstige vorm van opzettelijke ontwrichting van de wereldgemeenschap. Dat moet dan zo snel mogelijk zeer zwaar worden bestraft. Dat kan echt niet. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
meester
Leeftijd: 77 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 07 feb 2006 16:32 Onderwerp: Mohammed cartoons |
|
|
Het gaat niet zozeer om die cartoons, want elke aanleiding is welkom voor de ophitsers die de onontwikkelde en geloofsfanatieke menigte voor hun fascistiche geloofskarretje spannen. De islam is uit op wereldheerschappij, en het woord fascisme is hier op z'n plaats, want we hebben weer eens gezien hoe de terreur van de straat wordt georchestreerd. Ruimte voor andersdenkenden is er niet. Als het om die cartoons gaat, wat heeft de vlag van Amerika ermee te maken, of die van Israel? Ik ben bang dat we hier naar een levensgevaarlijke situatie aankijken. Staatsterreur, uitgeoefend onder het mom van het geloof, in landen waar die terreur, uitgeoefend door het volk niet bestraft maar aangemoedigd wordt. Die vlam kan gemakkelijk overslaan naar onze wereld. Gevangenisstraf houdt ze toch niet tegen. Een gevaarlijker tegenstander dan hij die niets te verliezen heeft is er nauwelijks. _________________ Nil desperandum! |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: di 07 feb 2006 16:55 Onderwerp: Re: Mohammed cartoons |
|
|
meester schreef: | Het gaat niet zozeer om die cartoons, want elke aanleiding is welkom voor de ophitsers die de onontwikkelde en geloofsfanatieke menigte voor hun fascistiche geloofskarretje spannen. De islam is uit op wereldheerschappij, en het woord fascisme is hier op z'n plaats, want we hebben weer eens gezien hoe de terreur van de straat wordt georchestreerd. |
Het gaat niet om de cartoons? Een onontwikkelde en geloofsfanatieke menigte? De islam is uit op wereldheerschappij? Euhm... Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp. Bedoel je nou te zeggen dat het geloven in de islam betekent dat je meent dat iedereen moslim moet worden? En dat dat desnoods met geweld moet? En dat alle moslims zo denken? Of anders misschien dat alle moslims in het Midden Oosten onontwikkeld zijn? Ik begrijp het niet. Ik hoop dat je deze botte en radicale stellingen kan uitleggen op een manier die niet rascistisch o.i.d. is. Ik vind in zijn algemeenheid dat er te snel geroepen wordt dat iets discriminerend is, maar ik heb toch wel zeer veel moeite om deze teksten op een niet discriminerende manier uit te leggen. Het komt mij over als totaal ongefundeerd generaliseren van zaken die misschien voor een enkeling waar zijn maar zeker niet voor een hele massa. Hoe kun je dit nou posten na net dat hele verhaal gelezen te hebben over de 'echte' ontstaanswijze van het conflict?!
Please elaborate... Zoals het er nu staat vind ik het ongefundeerde kwalijke onzin.  _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 07 feb 2006 17:07 Onderwerp: |
|
|
Duch schreef: | Als dit waar is |
En dat is natuurlijk zeer de vraag. Voorlopig lijkt me dit een typische conspiracytheorie van de zuiverste soort; waarschijnlijk zijn Elvis en JFK gezamenlijk op het spoor van dit bedrog gekomen. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
|
Geplaatst: di 07 feb 2006 18:18 Onderwerp: |
|
|
Ik heb op zich al wel eerder berichten van deze aard gehoord. Maar dit is wel de eerste keer dat ik een bron erbij zie staan, hoe dubieus die ook is. Laten we het rustig afwachten. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 07 feb 2006 21:01 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt erop dat de bewuste imam zometeen bij Netwerk nader onder de loep zal worden genomen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 07 feb 2006 21:53 Onderwerp: |
|
|
Ok, Elvis en JFK lijken het wel een beetje bij het rechte eind te hebben gehad. Deze imam is nogal een manipulator en liegt aantoonbaar over zijn rol in het geheel. Wat er precies met die andere tekeningen is gebeurd is niet helemaal duidelijk. In ieder geval is niet aannemelijk dat de 'massa' zich heeft laten ophitsen door die tekeningen, want ze lijken nooit te zijn gepubliceerd.
Dus òf de lokale machthebbers vonden in die vergaande tekeningen aanleiding om eens goed naar het westen uit te halen, òf het kwam ze toch al wel goed uit en wat er nu precies getekend was deed er eigenlijk niet zo veel toe.
En tja, zonder de imam was het waarschijnlijk een volledige Deense aangelegenheid gebleven, maar of je hem nu echt kunt verwijten dat hij een ander land heeft gewezen op vormen van de Deense vrijheid van meningsuiting is de vraag. Dat valt toch weer onder zijn vrijheid van meningsuiting. Zijn gedrag kan echter ook gezien worden als haatzaaien. |
|
|
|
 |
Ramonkey
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 2280
|
Geplaatst: di 07 feb 2006 22:02 Onderwerp: |
|
|
Dit zou de foto zijn van Mohammed als varken...
echter het was gewoon een wedstrijd varkens imiteren
Hoi  _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 07 feb 2006 22:11 Onderwerp: |
|
|
En hoe zit het met die geknielde moslim die, ehmm, ... ? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 07 feb 2006 22:50 Onderwerp: |
|
|
Nou eh .... vrijheid betekent ook dat je iets achterwege kunt laten en in dit geval: graag!!! _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 08 feb 2006 0:38 Onderwerp: |
|
|
Op deze blog zijn de beweerde nepcartoons te zien. Als ik het internet zo overzie is het inmiddels vooral een strijd tussen erg-links en erg-rechts geworden. |
|
|
|
 |
|