Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 13:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Kan ik hier nog iets aan doen?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Diekhuuzen

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011 13:20    Onderwerp: Kan ik hier nog iets aan doen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb laatst behoorlijk dure voetbalschoenen gekocht (€190) bij de Intersport Megastore in Groningen. Goede kwaliteit zou je denken maar binnen 2 maanden begonnen de schoenen al aan de zijkanten los te zitten van de zool. Ik heb ze gewoon goed behandeld en niet vaker dan normaal op gevoetbald. Normaal kan je in een geval als deze terug naar de winkel en zou je nieuwe kunnen krijgen of sturen ze de schoenen op naar, in dit geval, Adidas. Maar nu is dus het toeval dat het moederbedrijf van Intersport Megastore (Hink Sport) failliet is gegaan. Alle deuren zijn dus gesloten en ik heb noodgedwongen al nieuwe voetbalschoenen moeten aanschaffen.

Nu is dus mijn vraag of ik hier nog iets aan kan doen? Kan ik hier mee naar Adidas? Of naar een ander filiaal van Intersport die blijkbaar niet onder Hink Sports valt? Of moet ik gewoon mijn verlies nemen? Dat laatste heb ik nu eigenlijk al wel gedaan, maar het zou zonde zijn als er nog wel iets valt uit te halen en ik dat niet aangrijp.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Guthman

Leeftijd: 33
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011 14:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij de koop ontstond een verbintenis tussen Intersport Groningen. Dat is dan ook (in dit geval) de enige partij die je kan aanspreken wegens enige vorm van wanprestatie e.d. Een filiaal dat onder een ander moederbedrijf valt heeft helemaal niks te maken met jouw aankoop.

Wat je nog zou kunnen proberen is een beroep doen op coulance van Adidas zelf. Schrijf je verhaal op, maak wat foto's van de schoenen (evt. bonnetje erbij). Blijf vriendelijk en probeer vooral geen oplossing af te dwingen. Vraag evt. om een uitleg hoe dit kan (en blijf vooral vriendelijk).

Veel bedrijven zijn niet te beroerd om zelf met een oplossing te komen (nieuwe schoenen, waardebon etc).

Het enige waar de deur nog op een hele kleine kier staat:
Onrechtmatige daad van Adidas jegens jou? Heel vergezocht en ik zou er mijn vingers niet aan branden.
Diekhuuzen

BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011 14:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je antwoord!

Het is eigenlijk hetzelfde wat ik al dacht. Ik denk dat ik gewoon een vriendelijke brief naar Adidas schrijf met wat er is gebeurd. Foto van de schoenen erbij en aankoopbewijs. Ik vrees dat het niet veel oplevert, maar niet geschoten is altijd mis!
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2011 10:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb ooit (helaas) hetzelfde probleem gehad met eveneens Adidas voetbalschoenen. Schoenen van over de € 200, - waren binnen een half jaar kapot.

Ik deed eveneens een beroep op de coulance van Adidas, maar die konden, dus wilden, niets voor mij betekenen.

Voor mij was het duidelijk dat ik nooit meer zou voetballen op Adidas schoenen, en inmiddels voetbal ik al weer vier jaar op NIKE schoenen van onder de € 100, -. Beide paren waren na twee jaar nog steeds niet helemaal versleten! "Deutsche Gründlichkeit" gaat in het geval van Adidas niet bepaald op ;-)

Voor het juridische gedeelte sluit ik mij geheel aan bij jullie eerdere conclusies. Je kunt eventueel de curator opzoeken via rechtspraak.nl en de koop ontbinden vanwege non-conformtieit en vervolgens een vordering indienen. Met een beetje geluk krijg je dan nog een paar % van de aanschafprijs.

Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG

BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2011 14:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is moeilijk om echt duidelijk te bewijzen dat het niet jouw schuld is dat de schoenen stuk gegaan zijn. Het is namelijk een slijtage gevoelig object.

Wat je wellicht zou kunnen doen is nogmaals gaan praten met de Intersport in Groningen en misschien laten vallen dat je enige juridische kennis hebt. Een bedrijf heeft normaal gesproken geen zin in (1) een ontevreden klant en (2) juridisch gezeur. Misschien gaan ze dan alsnog overstag met een waardebon of iets dergelijks.
BG

BG

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2011 14:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lees het eerste bericht nog maar eens Walnootje: die toko is failliet.
Walnootje

Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG

BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2011 14:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Excuus, inderdaad verkeerd gelezen. Ik dacht even dat de Intersport Groningen doorverwezen had naar Hink Sport en dat deze failliet gegaan was.
DENNIS79

BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2011 17:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Walnootje schreef:
Het is moeilijk om echt duidelijk te bewijzen dat het niet jouw schuld is dat de schoenen stuk gegaan zijn. Het is namelijk een slijtage gevoelig object.

Gelukkig mag je van voetbalschoenen verwachten dat ze langer dan 6 maanden meegaan bij het gebruik waravoor ze bedoeld zijn.

BerichtGeplaatst: do 20 okt 2011 10:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat erom dat niet te bewijzen is dat je de schoenen gebruikt hebt "waarvoor ze bedoeld zijn".
DENNIS79

BerichtGeplaatst: do 20 okt 2011 11:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Guthman schreef:
Het gaat erom dat niet te bewijzen is dat je de schoenen gebruikt hebt "waarvoor ze bedoeld zijn".

Maar wie moet dat dan bewijzen?

BerichtGeplaatst: do 20 okt 2011 12:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daar zeg je wat. Mijn fout!
Diekhuuzen

BerichtGeplaatst: vr 21 okt 2011 15:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb nieuwe schoenen bij de Sportmaat in Groningen gekocht en daar zeiden ze al dat ze weinig voor me konden doen. Als het Nike was konden ze de schoenen wel vergoeden door hun goede contacten met Nike. Wel behoorlijk zuur, omdat een vriend van mij zijn schoenen bij de Sportmaat wel vergoed heeft gekregen toen ze binnen twee maand kapot waren. En bij deze winkel waren ze ook nog eens goedkoper.
Basa

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: vr 21 okt 2011 21:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zou het wel leuk vinden als je een vordering gaat indienen bij de curator voor EUR 200 Very Happy. Mocht je dat willen dan moet je eens kijken naar art. 7:18 lid 2 BW. Het is overigens wel de moeite niet waard hoor. Het geld is al verdwenen voordat jij kans maakt op teruggave van je centjes.

Had ik maar tijd om te voetballen Sad
Evil-cliniclown

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: za 22 okt 2011 0:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geachte TS,

Ik denk echter dat u een heel goed punt heeft richting Adidas. U heeft fabrieksgarantie. Normaal gesproken zou het zo zijn dat u bij de winkel een aankoop doet en het dan ook via de winkel ( als tussenpersoon, om dat u het ook daar gekocht heeft) vergoed zou kunnen krijgen. Mits er niets raars met de schoenen is gebeurd. Dus de sleutel ligt bij de fabriek.

Ik denk dat u een redelijk sterke zaak heeft, gezien de prijs (wat kun je verwachten) en de aankoop datum. Dat zou niet mogen gebeuren.

Ik wil u aanraden om contact op te nemen met Adidas Nederland (of Adidas Europa) geen idee welke bestaat, en het hun voorleggen.

Wat dan het meest gebruikelijke scenario is dat u het voorstel wordt gedaan om een onderzoek te laten doen door de fabriek zelf. En dan wordt er gekeken naar de schoenen enz. Maar dan wordt er wel gezegd dat u de onderzoekskosten voor uw rekening zou moeten nemen als het geval uitwijst dat u het product niet goed heeft behandeld (de bewijslast ligt in deze zaak wettelijk bij u)

Een grote fabriek als adidas zou wel eens coulant kunnen zijn, maar helaas ligt de bewijslast bij u. Dus in eerste instantie contact opnemen met deze fabriek. Stap 2 s om naar de geschillencommissie te gaan.

www.geschillencommissie.nl
DENNIS79

BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2011 10:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Evil-cliniclown schreef:
U heeft fabrieksgarantie.

Waaruit maak jij op dat de TS zich op fabrieksgarantie zou kunnen beroepen? En hoe weet jij hoe de bepalingen uit die fabrieksgarantie eruit zien?

Fabrieksgarantie is in ieder geval niet wettelijk geregeld.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds