Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 3 van 3 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 |
|
Auteur |
Bericht |
BartjeD
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 16 okt 2010 9:50 Onderwerp: |
|
|
Ik heb niet alles gelezen en ik reageer misschien wat laat: Gezien het feit dat het 11 jaar geleden is kan er dan geen succesvol beroep op Rechts verwerking worden gedaan? (voor de duidelijkheid rechtsverwerking is geen verjaring maar komt op het zelfde neer alleen is de termijn gebaseerd op de Redelijkheid & Billijkheid)
Het is vrij onredelijk om spontaan na elf jaar terwijl die vordering al lang opeisbaar was ineens al het geld te gaan opeisen. Uit die duratie mocht de man in kwestie toch afleiden dat er niets aan de hand was? |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 19 okt 2010 20:35 Onderwerp: |
|
|
BartjeD schreef: | Het is vrij onredelijk om spontaan na elf jaar terwijl die vordering al lang opeisbaar was ineens al het geld te gaan opeisen. Uit die duratie mocht de man in kwestie toch afleiden dat er niets aan de hand was? |
Ik moet toch even zeggen dat ik denk dat je juridisch/civielrechtelijk gezien zeer waarschijnlijk een punt hebt. (In het strafrecht geldt je punt minder omdat de rechter daar grotere armslag heeft.)
Maar persoonlijk gezien mocht de man die elf jaren geen alimentatie betaalt en dat ook blijkbaar nooit meer ter discussie heeft gesteld, óók best wel verwachten dat de ex op een gegeven moment met een reactie komt.
Het is nu net of er in het verhaal van topicstarter iets aan het verhaal ontbreekt en ik vraag mij af in hoeverre een civiele rechter daar rekening mee mag houden.
In hoeverre dus de rechter zich mag afvragen wat rechtdoen is in deze situatie, en in hoeverre de rechter daarnaar mag handelen.
(Misschien gaat het hier wel om de vraag in hoeverre de rechter de persoonlijke redenen van niet reageren van de ex in dit geval mag mee laten wegen in zijn oordeel.)
Mijn hoofdvraag staat nog steeds en ik ben nog steeds benieuwd wat de verdere stappen zijn van de topicstarter. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 3 van 3 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 |
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|