Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 13 aug 2025 18:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Moeten niet moslims wel naar school tijdens het suikerfeest?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

moeten niet moslims wel naar school tijdens het suikerfeest of niet?
niet moslims mogen dan ook vrij van school
33%
 33%  [ 2 ]
nee want met kerst zijn de moslims ook vrij
33%
 33%  [ 2 ]
dit is een vorm van discriminatie
33%
 33%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 6

Auteur Bericht
conducteur

Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: zo 17 okt 2010 4:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
harpy schreef:
Goede vrijdag als dag vrij is afgeschaft, juist omdat het 'teveel vrije dagen opleverde' en de economie ten slechte zou komen.

Als je het over de economie hebt, heb je het over werkdagen en niet over schooldagen. Er is een enorm verschil tussen een betaalde vakantiedag en dag vrij van school.

Als een school islamitische leerkrachten betaald verlof geeft om het suikerfeest te vieren, dan zal die school andere leerkrachten ook op die dag vrij moeten geven, of de andere leerkrachten op een andere manier moeten compenseren.

Dit is onvergelijkbaar met vrije schooldagen voor leerlingen.

ja precies dat is zo!!
er is echter wel gezegd dat hij de uurtjes die hij gemist heeft moet gaan inhalen terwijl de moslims die dus vrij waren dit niet hoeven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
conducteur

BerichtGeplaatst: zo 17 okt 2010 4:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
harpy schreef:
Goede vrijdag als dag vrij is afgeschaft, juist omdat het 'teveel vrije dagen opleverde' en de economie ten slechte zou komen.

Als je het over de economie hebt, heb je het over werkdagen en niet over schooldagen. Er is een enorm verschil tussen een betaalde vakantiedag en dag vrij van school.

Als een school islamitische leerkrachten betaald verlof geeft om het suikerfeest te vieren, dan zal die school andere leerkrachten ook op die dag vrij moeten geven, of de andere leerkrachten op een andere manier moeten compenseren.

Dit is onvergelijkbaar met vrije schooldagen voor leerlingen.

ja precies dat is zo!!
er is echter wel gezegd dat hij de uurtjes die hij gemist heeft moet gaan inhalen terwijl de moslims die dus vrij waren dit niet hoeven.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 17 okt 2010 15:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

conducteur schreef:

Je zoon zal voor straf moeten nablijven of iets dergelijks. Hij heeft immers gespijbeld. De leerlingen die met toestemming afwezig waren hebben niet gespijbeld en krijgen dus geen straf.

De gemiste lesstof zal iedereen moeten inhalen, net als wanneer je ziek thuis bent gebleven.

BerichtGeplaatst: zo 17 okt 2010 23:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

uuuh haha als je s,morgens gebeld hebt dat je niet komt,...dan spijbel je toch niet ??
tijdens de lessen dat de suikerfeestvierders er niet waren is er niet veel gedaan.de suikerfeestvierders hoeven dit niet in te halen ,..trouwens er viel weinig in te halen.
het zal wel een gevoelskwestie zijn maar zeer zeer velen met mij(zie de tientallen fora,s)vinden het erg vervelend dat een moslim vrij krijgt voor zijn eigen feestdagen die niet officieel zijn.en dat een nederlander die dan word uitgelachen omdat deze wel moet komen.
ik denk dat er geen politicus is die aan zo,n geval z.n neus wil stoten.
verder is het natuurlijk zeer slecht voor de jeugd dat ze moeten constateren dat er enigzins verschil gemaakt word door diegene die het hun allemaal op z,n best moeten onderwijzen.
de school....
iedereen is gelijk,ongeacht geloof,huidkleur of afkomst....of toch niet helemaal'?

overigens is het idee van goede vrijdag reeds vele malen gekopieert op internet dus een zeer zeer goed ideee.!!!!
word leuk haha
Iemanders

Leeftijd: 32
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010 0:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goede vader, die zijn kind thuis houdt omdat 'die moslims ook thuis mogen blijven'.

Als ouder moet je het goede voorbeeld geven. Dus gewoon erboven staan. En al helemaal niet liegen om vrij te krijgen.

Verder:
De voorwaarde voor een vrije dag was dat u 2 dagen van tevoren een briefje inleverde. U zegt dat u dit niet heeft meegekregen. Dan kunt u toch gewoon rustig naar de schoolleiding gaan en uw probleem uitleggen? Zo kom je vanzelf wel tot een oplossing.

Tenzij u bang bent voor de vraag of u ook daadwerkelijk het suikerfeest heeft gevierd, of dat uw kind voor niks thuis is gebleven...
conducteur

BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010 2:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

de omschrijving van een goede vader bestaat helaas niet.
de vader brengt zijn kind wel bij dat er geen verschil gemaakt mag worden in afkomst,geloof,of huidskleur.
liegen om vrij te krijgen?sorry hierin herken ik niets.
zelfs de school gebeld met de mededeling kind blijft thuis,..dus liegen?
bang zijn voor een vraag?
je bepaalt toch zelf of je ergens antwoord op wilt geven(cautierecht)?
het gaat hier om hele andere zaken als vrij krijgen of liegen.
het word nog spannend als je 2 dagen voor goede vrijdag een briefje inlevert......tsja wat dan?
tot slot...het kind is niet`voor niks`thuis gebeleven,..als dat zo was
zou deze discussie er nooit zijn geweest.
alsnog bedankt voor uw reactie
Iemanders

BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010 9:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

conducteur schreef:

Mag ik hieruit opmaken dat u wel het suikerfeest heeft gevierd?

U wilt uw kind op laten groeien met het idee dat er geen verschillen zijn tussen mensen met verschillende religies.

Echter, dit is niet waar. Mensen met verschillende religies zijn niet precies hetzelfde. Een van de verschillen, is dat Moslims het suikerfeest vieren. Als mensen dit respecteerden, in plaats van er een probleem van maakten, misschien zou dat juist beter zijn voor een multiculturele samenleving.
conducteur

BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010 13:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Iemanders schreef:
conducteur schreef:

Mag ik hieruit opmaken dat u wel het suikerfeest heeft gevierd?

U wilt uw kind op laten groeien met het idee dat er geen verschillen zijn tussen mensen met verschillende religies.

Echter, dit is niet waar. Mensen met verschillende religies zijn niet precies hetzelfde. Een van de verschillen, is dat Moslims het suikerfeest vieren. Als mensen dit respecteerden, in plaats van er een probleem van maakten, misschien zou dat juist beter zijn voor een multiculturele samenleving.

lees jij ergens dat ik zeg dat er geen verschil is tussen religies?
nee dat staat er dus helemaal niet!!!
geloof je mij als ik je zeg dat ik het verschil tussen bv.katholieke en protestanten mensen wel inzie? Very Happy
als er geen verschil zou zijn,......zou dat een hoop oorlogen minder zijn geweest in de geschiedenis Exclamation
er staat dat er geen verschil gemaakt mag worden!!! Exclamation
je bent trouwens bij veel moslims gewoon welkom om het suikerfeest mee te vieren.
dat vinden er een hoop zelfs erg leuk!!
dus er is geen probleem en ook zeker respect!!
het probleem zit dus puur in het verschil MAKEN en niks anders.
kijk maar eens naar artikel 1 van de grondwet!!
en wederom tot slot..ja de baklavas zijn erg lekker geweest bij het suikerfeest!!!
Iemanders

BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010 15:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus als ik het goed begrijp, vind u dat er geen verschil mag worden gemaakt tussen mensen met religies.

Toch vind u dat er wel verschillen zíjn tussen mensen met verschillende religies.

Ik vind dat dat elkaar toch wel tegen spreekt...
Iemanders

BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2010 15:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

-dubbel post-
conducteur

BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 2:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Iemanders schreef:
Dus als ik het goed begrijp, vind u dat er geen verschil mag worden gemaakt tussen mensen met religies.

Toch vind u dat er wel verschillen zíjn tussen mensen met verschillende religies.

Ik vind dat dat elkaar toch wel tegen spreekt...

artikel 1 van de grondwet zegt:
het is veboden om onderscheid te maken in afkomst,geloof of huidskleur.

men mag dus bv. niet bij een evenement zeggen dat katholieken er niet in mogen en protestanten wel.
dit is dus verboden!!
er is dus wel sprake van verschillende opvattingen bij deze mensen.
en dat is ieder zijn goed recht.
duidelijk genoeg? Wink
theod

Leeftijd: 67

BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 6:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

conducteur schreef:

men mag dus bv. niet bij een evenement zeggen dat katholieken er niet in mogen en protestanten wel.
dit is dus verboden!!
duidelijk genoeg? Wink

Dat speelt hier dus niet.

Hier is uw zoon onwettig afwezig geweest omdat u verzuimd hebt tijdig verlof aan te vragen.

Indien u tijdig verlof had aangevraagd en de school had dit geweigerd dan pas komt mogelijke discriminatie om de hoek kijken.
conducteur

BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 12:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

theod schreef:
conducteur schreef:

dit is dus verboden!!
duidelijk genoeg? Wink

Dat speelt hier dus niet.

Hier is uw zoon onwettig afwezig geweest omdat u verzuimd hebt tijdig verlof aan te vragen.

Indien u tijdig verlof had aangevraagd en de school had dit geweigerd dan pas komt mogelijke discriminatie om de hoek kijken.

precies,...dat speelt hier inderdaad helemaal niet.
vorig jaar zat mijn zoon op een andere school en werd er aan de leerlingen(slechts 3 van de 28 in zijn klas die geen moslim waren)verteld dat ze wel op school mochten komen maar dat er geen les werd gegeven.
hij is toen 1 uurtje voor de gezelligheid naar school gegaan.
u zegt dat ik verzuimd heb tijdig verlof aan te vragen.
daar heeft u helemaal gelijk in,...echter,..hoe had ik moeten weten dat deze school er deze maatregel op na hield?
uiterraard zou ik dan een briefje hebben meegegeven,lijkt mij logisch!
is het dan wel gerechtvaardigd dat hij de 4 uurtjes moet inhalen en de
suikerfeestvierders niet? Rolling Eyes
tot slot blijf ik zitten met de vraag of mijn zoon straks op goede vrijdag
als ik op de woensdag ervoor een briefje inlever vrij gaat krijgen.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 13:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

conducteur schreef:
hoe had ik moeten weten dat deze school er deze maatregel op na hield?

Ehhh als je zelf je kind weghoudt van school, moet je niet klagen dat je niet op de hoogte was van de gevolgen.

Quote:
uiterraard zou ik dan een briefje hebben meegegeven,lijkt mij logisch!
is het dan wel gerechtvaardigd dat hij de 4 uurtjes moet inhalen en de
suikerfeestvierders niet? Rolling Eyes

Hij krijgt straf, dat is terecht. En jij hoort ook straf te krijgen, want je heb de Leerplichtwet overtreden. De andere leerlingen hebben zich wel aan de regels gehouden. Regels gelden voor iedereen, dus ook voor jou.

Leeftijd: 67

BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 15:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

conducteur schreef:

u zegt dat ik verzuimd heb tijdig verlof aan te vragen.
daar heeft u helemaal gelijk in,...echter,..hoe had ik moeten weten dat deze school er deze maatregel op na hield?

Is gewoon de standaard wetgeving, u moet verlof vragen, dat een andere school afwijkt van de wetgeving betekent niet dat andee scholen dat ook moeten doen.

Overigens staat in elke schoolgids en vaak ook op de site van de school hoe, wanneer en waarvoor men verlof aan mag vragen.

Dus u had alles van te voren kunnen weten.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds