Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Tarım ve hayv...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 21 mei 2024 5:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Europese Grondwet - voor of tegen?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 10 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Referendum Europese Grondwet, ik stem
Voor!
51%
 51%  [ 25 ]
Tegen!
48%
 48%  [ 24 ]
Niet!
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 49

Auteur Bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2005 0:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit zou een goede reden zijn om Ja te stemmen.
Dan is in ieder geval niet Nederland het zwarte schaap en krijgen we misschien zelfs wel (meer) waardering in Europa.
Anderzijds is het ook een goede reden om Nee te stemmen.
Dan zijn we in ieder geval niet het enige zwarte schaap.
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2005 0:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ingeborg schreef:
Duch schreef:
Ik weet even zo niet een site, maar om het nog wat ingewikkelder te maken: referendumwijzer.nl is ook behoorlijk misleidend. Volgens mij moet je echt absurd hard je best doen om onder de 50% voor uit te komen.


Hey, ik heb 'em ook gedaan Very Happy Heel eerlijk ingevuld alles, en volgens de referendumwijzer komen mijn opvattingen voor 44 % overeen met die van de grondwet. En ik heb echt niet zo hard m'n best gedaan hoor Wink


Word up! Bow Ga je nu ook tegenstemmen?

O en trouwens, ik meen dat het feit dat Frankrijk nee heeft gestemd geen argument oplevert. Niet in beide richtingen. De vraag is of je vindt dat Nederland voor moet stemmen of niet.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Edde

Edde

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 26


BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2005 2:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
O en trouwens, ik meen dat het feit dat Frankrijk nee heeft gestemd geen argument oplevert. Niet in beide richtingen. De vraag is of je vindt dat Nederland voor moet stemmen of niet.


Helemaal mee eens! Maar of het zo in de praktijk ook werkt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2005 9:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niu, in mijn praktijk in ieder geval wel. Ik laat mijn stemgedrag niet beïnvloeden door uitslagen in andere landen.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2005 11:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bijzonder treurig dat Frankrijk nee heeft gestemd. Net als Nederland is Frankrijk één van de oprichters van de EEG. Dit zal grote gevolgen hebben voor onze (Europa) economische positie in de wereld. Maar ook op andere tereinen is een verdeeld Europa funest. Zie het optreden van de EU bij de aanval op Irak. Voor Nederland is het falen van de EU denk ik het ergst. Zeker omdat Nederland een klein land is dat afhankelijk is van export.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2005 17:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ach, er is nog ruimte voor 4 landen om nee te zeggen, maar dan is het wel handig als NL gewoon ja stemt...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Wekkel








Berichten: 109


BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2005 18:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr. crowley schreef:
Dit zal grote gevolgen hebben voor onze (Europa) economische positie in de wereld.


Je schrijft mooi, maar of het de realiteit weerspiegelt is een tweede. Er verandert toch niets als Frankrijk nee stemt? Dramatiek lijkt mij niet aan de orde bij dit serieuze onderwerp.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2005 22:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wekkel schreef:
mr. crowley schreef:
Dit zal grote gevolgen hebben voor onze (Europa) economische positie in de wereld.


Je schrijft mooi, maar of het de realiteit weerspiegelt is een tweede. Er verandert toch niets als Frankrijk nee stemt? Dramatiek lijkt mij niet aan de orde bij dit serieuze onderwerp.


Nou ja, het lijkt mij niet dat er niets verandert, er blijkt toch maar weer dat men binnen de EU niet zo eensgezind is...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Lu.na








Berichten: 5


BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2005 23:27    Onderwerp: Mijn redenen om een dikke NEE te stemmen !!! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Onze regering heeft het heel lang achterwege gelaten om ons in en/of voor te lichten over de EU-grondwet !! FEIT. Pas toen er een tendens van tegenstand ontstond, ging de overheid actie voeren, wat voor mij aanleiding was om maar eens diep in de EU grondwet te duiken.
- Wij verliezen ons VETO-recht bij een JA
- Wij zijn, als Nederlanders , nu al, ruim 200 Milojoen euro kwijt aan de reis en verblijfskosten van onze, Slechts, 28 euro-parlementariers. De nieuwe grondwet staat NIET toe , dat daar aan getornd mag worden. ( jawel, de burocratie heeft erg goed voor zichzelf gezorgd ).
- Van de meer dan 750 zetels in het Europarlement heeft Nederland er slechts 28. Wat betekenen wij bij een stemming dan nog?
- In de grondwet zijn harde regels opgenomen tegen dierenmishandeling; echter de moslaim mag wel de geiten blijven slachten en in Spanje kan men doorgaan met het stierenvechten, want dan heet het opeens "cultuurgoed".
- De grondwet staat toe, dat het EU parlement aan onze huidige regels en wetten mag tornen, zoals daar bv. zijn, het homohuwelijk en de euthanasie.
- Nederland heeft altijd sterk gestaan in Europa, wij waren altijd strijdvaardig en hulpvaardig, Daar hebben wij geen grondwet voor nodig.
- Samenwerken is ons uitgangspunt, maar dan zonder voorafgestelde regels; laten we onszelf blijven.
- Nederland zal niet meer zijn dan een provincie in Europa als wij nu JA gaan zeggen. We zullen onze identiteit verliezen en dat nooit meer terugkrijgen.
- Wie durft er nog te ontkennen, dat de Euro ons door de strot is geduwd met alle bijbehorende gouden bergen en we weten allemaal hoe dat nu gaat. Eerst ons geld, nu onze identiteit !!!!
Niet wat mij betreft. Een hele dikke NEE tegen de Eu grondwet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: di 31 mei 2005 0:43    Onderwerp: Re: Mijn redenen om een dikke NEE te stemmen !!! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lu.na schreef:

- Wij verliezen ons VETO-recht bij een JA

Net zoals de "grote" landen.
Lu.na schreef:
- Wij zijn, als Nederlanders , nu al, ruim 200 Milojoen euro kwijt aan de reis en verblijfskosten van onze, Slechts, 28 euro-parlementariers. De nieuwe grondwet staat NIET toe , dat daar aan getornd mag worden. ( jawel, de burocratie heeft erg goed voor zichzelf gezorgd ).

En zonder de Grondwet hebben we dit recht wel?
Lu.na schreef:
- Van de meer dan 750 zetels in het Europarlement heeft Nederland er slechts 28. Wat betekenen wij bij een stemming dan nog?

Daaraan verandert de Grondwet dus niets?
Nu hebben we ook weinig "in de pap te brokkellen" met onze 27 zetels van de in totaal 732 zetels.
Lu.na schreef:
- In de grondwet zijn harde regels opgenomen tegen dierenmishandeling; echter de moslim mag wel de geiten blijven slachten en in Spanje kan men doorgaan met het stierenvechten, want dan heet het opeens "cultuurgoed".

Daaraan verandert de Grondwet dus niets?
Want ook nu mag er op basis van geloof een uitzondering worden gemaakt op bestaande regelgeving.
Lu.na schreef:
- De grondwet staat toe, dat het EU parlement aan onze huidige regels en wetten mag tornen, zoals daar bv. zijn, het homohuwelijk en de euthanasie.

De Grondwet kan er NIET voor zorgen dat rechten ontnomen worden aan burgers.
Het Homohuwelijk en de Euthanasiewetgeving blijven gehandhaaft zonder voorbehouden.
Lu.na schreef:
- Nederland heeft altijd sterk gestaan in Europa, wij waren altijd strijdvaardig en hulpvaardig, Daar hebben wij geen grondwet voor nodig.

Dat is geen argument om tegen te stemmen, en ook geen argument om voor te stemmen. Dit is een vaststelling van (volgens jou) een feit.
Lu.na schreef:
- Samenwerken is ons uitgangspunt, maar dan zonder voorafgestelde regels; laten we onszelf blijven.

Samenwerking moet juist wél vooraf geregeld worden, anders zou het zo kunnen zijn dat Nederland handelingen verricht of juist laat zonder dat wij een andere lidstaat kunnen verplichten zijn wederprestatie te verrichten of te laten.
Lu.na schreef:
- Nederland zal niet meer zijn dan een provincie in Europa als wij nu JA gaan zeggen. We zullen onze identiteit verliezen en dat nooit meer terugkrijgen.

Waarom denk je dat?
Lu.na schreef:
- Wie durft er nog te ontkennen, dat de Euro ons door de strot is geduwd met alle bijbehorende gouden bergen en we weten allemaal hoe dat nu gaat. Eerst ons geld, nu onze identiteit !!!!

De Euro is geen onderwerp van de Grondwet, en dus ook geen discussie punt in deze thread.
Lu.na schreef:
Een hele dikke NEE tegen de Eu grondwet.

Dat is je goed recht, ieder heeft zijn of haar eigen opvatting over dit referendum.
_________________
Legere Iudicare Reparare


Laatst aangepast door Nemine contradicente op di 31 mei 2005 16:05, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 31 mei 2005 0:55    Onderwerp: Re: Mijn redenen om een dikke NEE te stemmen !!! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor Spanje is stierenvechten wat voor ons laten we zeggen euthanasie is. Natuurlijk kunnen we dat vanuit Europa niet zomaar verbieden, dat zou gewoon niet geaccepteerd worden. Wil je stierenvechten aanpakken, voer dan campagne in Spanje. Sowieso snap ik niet waarom zoveel mensen zich druk maken om een paar stieren terwijl die stieren toch een heel wat beter leven leiden dan mestkippen en varkens in Nederland! Oh ja natuurlijk snap ik het wel: het komt door de zielige beelden op tv.

We verliezen in bepaalde gevallen ons veto-recht. Ja. Dezelfde mensen geven als argument tegen: Europa maakt toch nooit wat klaar, want je krijgt nooit iedereen op 1 lijn. Wat wil je nu. Het leven is geven en nemen, het is van de zotte om te verwachten dat Nederland alles maar moet kunnen blokkeren terwijl je wel wilt dat andere landen maatregelen accepteren die weer tegen hun belang in gaan. Het is wel belangrijk dat de Europese beleidsmakers zich aan de regels houden, maar dat is altijd te forceren desnoods mbv het Hof van Justitie.

Wijs eens aan waar in de Grondwet staat dat het EU parlement mag tornen aan het homohuwelijk en euthanasie.

Samenwerken zonder voorafgestelde regels? Laat je liever de grote landen de spelregels bepalen zoals het ze uitkomt? Of wil je alles vrijblijvend houden, zodat we nooit op andere landen aan zullen kunnen?

We verliezen onze identiteit? Zoals Spanje het stierenvechten houdt, houden wij onze softdrugs. Er komt ook geen verbod op Hollands gejammer.

De verhuiskosten van het Europees Parlement (waar inderdaad wat aangedaan zou moeten worden) bedragen na de uitbreiding IN TOTAAL 200 miljoen euro, zie bijvoorbeeld hier. Nederland draagt daar dus uiteraard maar een klein deel van bij, al is het wellicht meer dan een proportioneel bedrag van 28/750*200 miljoen, omdat we nu eenmaal rijker zijn dan veel andere lidstaten. Waarom zijn we sinds de jaren 60 eigenlijk zo rijk geworden...

Nederland heeft op het moment 27 op 732 zetels in het Europees parlement. Dat worden er slechts 28 op 750? Goh, ga eens rekenen.

Hoe diep ben je in de Grondwet gedoken? Misschien kwam je niet verder dan de SP website?

Geef 1 goed argument, gestaafd aan de bepalingen van de Grondwet, waarom we onze identiteit zouden kwijtraken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lu.na








Berichten: 5


BerichtGeplaatst: di 31 mei 2005 5:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is me duidelijk, dat jij alleen de samenvatting van de EU grondwet hebt gelezen en zeer zeker niet de details. Jammer, maar dat is precies waar onze overheid op hoopte, dat soort domme mensen zoals jij. Jij verkoopt onze identiteit zoals we die nu hebben. We hebben het Veto-recht nog, straks niet meer. Bedenk aub, dat wij als klein Nederland meer kunnen bereiken zonder deze grondwet dan met, laat de geschiedenis daar het bewijs voor zijn. Samenwerken ; PRIMA, maar zeer zeker niet op basis van deze grondwet !!!!!
Verkoop jij je ziel maar aan Europa, net zoals wij onze gulden ingeleverd hebben, en je hebt straks NIETS meer om over te stemmen.
Kennelijk ben jij niet zo ver vooruitdenkend, jammer, maar ik ga door met mijn strijd tegen een dikke vette, NEE tegen deze EU grondwet.
Ik wens jou sterkte, heb je meer nodig dan ik.

Lu.na
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 31 mei 2005 9:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lieve Lu.na,
Het is duidelijk dat *jij* de Grondwet niet hebt gelezen, en je slechts baseert op de propaganda van het nee-kamp. Ik heb een aantal teksten van het nee-kamp uitgeplozen, waaruit blijkt dat 99% van wat in die teksten staat gewoonweg niet in de grondwet staat. Zo las ik een artikel wat meldde dat Nederland niets meer over zijn eigen immigratie beleid zou hebben te zeggen; over immigratie van derdelanders staat geen letter in de EGW, behalve dat derdelanders dezelfde rechten als burgers *kunnen* krijgen, verder blijkt dat de EU verdergaande regels kan geven om de vrije vestiging te vergemakkelijken, maar dat deze regels met *eenparigheid* van stemmen (= veto om tegen te houden) vaststeld. En ja, cultuurgoed moet uiteraard beschermd worden, natuurlijk wel alleen dat van ons, zodra het het cultuurgoed van andere betreft mag de EU dat wel zonder pardon schrappen Very Happy
Nou ja... veel succes in ieder geval met je "strijd tegen een dikke vette, NEE tegen deze EU grondwet", want die ja hebben we inderdaad wel nodig Very Happy
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: di 31 mei 2005 11:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr. crowley schreef:
Bijzonder treurig dat Frankrijk nee heeft gestemd. Net als Nederland is Frankrijk één van de oprichters van de EEG. Dit zal grote gevolgen hebben voor onze (Europa) economische positie in de wereld. Maar ook op andere tereinen is een verdeeld Europa funest. Zie het optreden van de EU bij de aanval op Irak. Voor Nederland is het falen van de EU denk ik het ergst. Zeker omdat Nederland een klein land is dat afhankelijk is van export.


Je hebt gelijk dat dit een kwaal is waaraan Europa lijdt. Ik ben het echter niet met je eens dat de EGW daar verandering in zou kunnen brengen. Net zomin als de Europese minister van buitenlandse zaken ook maar iets kan doen aan de verdeeldheid in Europa, is deze EGW in staat om papieren overeenstemming in werkelijke overeenstemming te brengen.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: di 31 mei 2005 12:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lu.na schreef:
....


Ipv te reageren met beledigingen had je inhoudelijk op de punten kunnen reageren, dat doe je echter niet. Je herhaalt wederom een aantal ongefundeerde uitlatingen die door het 'nee-kamp' gebruikt worden om in te spelen op de onderbuikgevoelens van de gemiddelde stemmer.

Beste argument tegen de democratie, zoals Churchill ooit zei, is 5 minuten doorbrengen met de gemiddelde stemmer. Gezien de vele 'nee' stemmers die achter de kudde aanlopen met leuzen als 'wij raken onze identiteit kwijt', 'wij willen de gulden terug' en 'Turkije niet bij de EU!' geloof ik dat hij een goed punt maakte.
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 10 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds