Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 3 van 3 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 |
|
Auteur |
Bericht |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 10 jul 2009 4:19 Onderwerp: |
|
|
sabri schreef: |
Punt is dat je maar 1 kant tegelijk op kan kijken... Kijk je achteruit dan zie je niet wat er naast je gebeurt. Kijk je opzij dan zie je niet wat er achter je gebeurt... |
Als je recht achteruit wilt rijden op een parkeervak om daarna voorwaarts de weg op te draaien dan mag je best eerst om je heen kijken vlak voordat je naar achteren gaat rijden maar zo gauw je de auto in gang brengt dan lijkt het me kies om voornamelijk of zelfs alleen maar in de richting te kijken waar je heenrijdt. Met een ruim blikveld liefst uiteraard.
Apropos, op het moment dat er een eventueel achteruitrijlicht van de achteruitgaande dame in de eventuele rechterbuitenspiegel van TS zichtbaar kan zijn, is de aanrijding al zo goed als een feit volgens mij..
ergo sum schreef: | HenkR schreef: | Zo bekeken rijst de vraag of een bestuurder verplicht is om goed te kijken of hij vanuit stilstand een bepaalde richting uit kan danwel of die bestuurder in die situatie verplicht is om achteruit te kijken of als dat geen duidelijkheid oplevert: wat wordt er tijdens de rijles geleerd? |
Probeer tijdens rijles maar eens weg te rijden zonder te kijken. Dan heb je gelijk een ingreep te pakken. |
Dat leek mij ook al maar regelgeving of jurisprudentie lijkt me nog iets meer hout snijden.  _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 10 jul 2009 6:40 Onderwerp: |
|
|
HenkR schreef: |
Dat leek mij ook al maar regelgeving of jurisprudentie lijkt me nog iets meer hout snijden.  |
Zijn er wel maar die zijn genomen ten tijde van het "oude" RVV en kan ze zo snel niet vinden.
Daar komt ook mijn opmerking van omtrent het zijn van verkeersdeelnemer, moesten we als rijinstructeur uit het hoofd leren, was de belangrijkste regel alvorens men aan autorijden kon beginnen. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 3 van 3 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 |
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|